iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Upgraden naar iOS 4.2.1 met behoud jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/80298-upgraden-naar-ios-4-2-1-behoud-jailbreak.html)

iPhone4Robin 17-12-10 23:54

Upgraden naar iOS 4.2.1 met behoud jailbreak
 
Hallo,

Ik wil graag mijn iPhone 4 upgraden naar iOS 4.2.1, maar wil dan graag mijn jailbreak (limera1n voor iOS 4.1) behouden. Iemand enig idee hoe ik kan upgraden met behoud van de tweaks en alle andere dingen die ik uit Cydia heb gedownload? Ik heb namelijk geen zin om alles uit Cydia opnieuw te gaan downloaden.

Heb wel iets op internet gevonden. Ik vraag me af of ik het zo moet uitvoeren zoals het in het youtube filmpje gedaan wordt.

Weet iemand of het inderdaad zo moet?

Bedankt!

Robin

XIII 18-12-10 00:00

Je kunt je JB niet bewaren; link en filmpje leggen uit hoe je de baseband behoudt.

(en ik weet niet zeker of TinyUmbrella dat nog steeds kan...)

iPhone4Robin 18-12-10 00:02

Maar dat betekent dan dus dat ik gewoon moet upgraden naar 4.2.1 en dan opnieuw jailbreaken? Dat zou wel vervelend zijn, want dan verlies ik dus alle Cydia dingen.

braaibander 22-12-10 15:29

Ik zit hier met het zelfde probleem, en vraag me eigenlijk af wat ik allemaal kwijt zal raken bij een upgrade.

Ik heb ook een iPhone 4 die of iOS 4.1 draait met een Limera1n jailbreak.
Als ik het goed begrijp moet ik mijn iPhone opnieuw jailbreaken na een upgrade, maar ben ik dan ook al mijn apps kwijt? of alleen de apps die ik via cydia heb gedownload?

iPhone4Robin 22-12-10 18:36

In principe raak je niets kwijt, alleen de dingen van Cydia. Dus alle tweaks en programma's die je via Cydia hebt geļnstalleerd, die raak je kwijt. Bij een update zorgt iTunes ervoor dat er een reservekopie gemaakt wordt. Na de update voert de iPhone eigenlijk een herstel uit, maar dan met nieuwe firmware.

Ik weet idd niet hoe je moet updaten. Het ziet ernaar uit dat het gewoon updaten wordt met iTunes naar iOS 4.2.1 en dan jailbreaken met Redsn0w. Alleen moeten we nog even wachten op een untethered jailbreak. Anders moet je bij elke reboot van je iPhone hem aansluiten op je PC en verbinden met iTunes. Dat werkt dus niet echt.

Ik heb echt geen zin om alles op te gaan schrijven wat ik erop heb staan, en dan weer na de update en jailbreak alles te gaan downloaden.

Typ 81 22-12-10 19:31

Ik zeg: PKGBackup, daarmee kan je al je Cydia Apps, tweaks, sources etc. opslaan in DropBox of in je telefoonlijst. Daarna maak je een reservekopie in iTunes (hoeft niet bij DropBox). Dan wordt de backup mee genomen in de reservekopie. Vervolgens upgrade je naar 4.2.1, dan terugzetten van reservekopie, dan jailbreaken (zou nog wel even wachten op unthetered), PKGBackup opnieuw installeren via Cydia. Vervogens selecteer je in PKGBackup het backupbestand uit je DropBox of uit het mee opgeslagen telefoonboek bestand. Et voilį.

Ik zou wel even goed lezen op de website van PKGBackup hoe je het moet doen.

alfastra 24-12-10 16:54

Hallo,

Ik heb nu een iPhone4 met IOS 4.1 (8B117), Baseband 02.10.04 De iPhone komt uit de U.K. en is dus origineel af fabriek simlockvrij. Er zit nu al een jailbreak op, maar wil hem toch graag geupgrade hebben naar 4.2.1. Hoe doe ik dit en waar moet ik rekening mee houden? Alvast bedankt.

iPhone4Robin 24-12-10 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Typ 81 (Bericht 617952)
Ik zeg: PKGBackup, daarmee kan je al je Cydia Apps, tweaks, sources etc. opslaan in DropBox of in je telefoonlijst. Daarna maak je een reservekopie in iTunes (hoeft niet bij DropBox). Dan wordt de backup mee genomen in de reservekopie. Vervolgens upgrade je naar 4.2.1, dan terugzetten van reservekopie, dan jailbreaken (zou nog wel even wachten op unthetered), PKGBackup opnieuw installeren via Cydia. Vervogens selecteer je in PKGBackup het backupbestand uit je DropBox of uit het mee opgeslagen telefoonboek bestand. Et voilį.

Ik zou wel even goed lezen op de website van PKGBackup hoe je het moet doen.

Waarschijnlijk moet je doen wat Typ 81 zegt.

mvdkamp01 24-12-10 20:21

Screen shots maken van Cydia
 
Wat ik meestal doe voordat er een update wordt uitgevoerd is in Cydia naar Sources gaan. Daar blader je door de lijst heen en maakt in delen Screen shots door de Home button en Power Button tegelijk in te drukken. Dan wordt er een schermafdruk gemaakt van wat je op dat moment ziet op je scherm en slaat deze op in je foto bibliotheek. Van daaruit kun je ze naar jezelf mailen en even in een Word documentje plaatsen om ze te ordenen. Na de update moet je dan wel weer in Cydia alles opnieuw installeren. Zoals eerder werd gemeld hoef je de originele apps uit de Appstore niet opnieuw te installeren die blijven gewoon behouden.

ikkeg 26-12-10 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvdkamp01 (Bericht 618671)
Wat ik meestal doe voordat er een update wordt uitgevoerd is in Cydia naar Sources gaan. Daar blader je door de lijst heen en maakt in delen Screen shots door de Home button en Power Button tegelijk in te drukken. Dan wordt er een schermafdruk gemaakt van wat je op dat moment ziet op je scherm en slaat deze op in je foto bibliotheek. Van daaruit kun je ze naar jezelf mailen en even in een Word documentje plaatsen om ze te ordenen. Na de update moet je dan wel weer in Cydia alles opnieuw installeren. Zoals eerder werd gemeld hoef je de originele apps uit de Appstore niet opnieuw te installeren die blijven gewoon behouden.

Instaleer App backup en aptbackup uit Cydia: maakt een backup van alle Applel en Cydia apllicaties.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:38.