//

Upgraden naar iOS 4.2.1 met behoud jailbreak

Upgraden naar iOS 4.2.1 met behoud jailbreak discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik wil graag mijn iPhone 4 upgraden naar iOS 4.2.1, maar wil dan graag mijn jailbreak (limera1n voor iOS 4.1) behouden. Iemand enig idee ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-12-10, 22:54
iPhone4Robin iPhone4Robin is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 21
Exclamation Upgraden naar iOS 4.2.1 met behoud jailbreak

Hallo,

Ik wil graag mijn iPhone 4 upgraden naar iOS 4.2.1, maar wil dan graag mijn jailbreak (limera1n voor iOS 4.1) behouden. Iemand enig idee hoe ik kan upgraden met behoud van de tweaks en alle andere dingen die ik uit Cydia heb gedownload? Ik heb namelijk geen zin om alles uit Cydia opnieuw te gaan downloaden.

Heb wel iets op internet gevonden. Ik vraag me af of ik het zo moet uitvoeren zoals het in het youtube filmpje gedaan wordt.

Weet iemand of het inderdaad zo moet?

Bedankt!

Robin
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-12-10, 23:00
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Je kunt je JB niet bewaren; link en filmpje leggen uit hoe je de baseband behoudt.

(en ik weet niet zeker of TinyUmbrella dat nog steeds kan...)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 17-12-10, 23:02
iPhone4Robin iPhone4Robin is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 21
Standaard

Maar dat betekent dan dus dat ik gewoon moet upgraden naar 4.2.1 en dan opnieuw jailbreaken? Dat zou wel vervelend zijn, want dan verlies ik dus alle Cydia dingen.
  #4  
Oud 22-12-10, 14:29
braaibander braaibander is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik zit hier met het zelfde probleem, en vraag me eigenlijk af wat ik allemaal kwijt zal raken bij een upgrade.

Ik heb ook een iPhone 4 die of iOS 4.1 draait met een Limera1n jailbreak.
Als ik het goed begrijp moet ik mijn iPhone opnieuw jailbreaken na een upgrade, maar ben ik dan ook al mijn apps kwijt? of alleen de apps die ik via cydia heb gedownload?
  #5  
Oud 22-12-10, 17:36
iPhone4Robin iPhone4Robin is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 21
Exclamation

In principe raak je niets kwijt, alleen de dingen van Cydia. Dus alle tweaks en programma's die je via Cydia hebt geïnstalleerd, die raak je kwijt. Bij een update zorgt iTunes ervoor dat er een reservekopie gemaakt wordt. Na de update voert de iPhone eigenlijk een herstel uit, maar dan met nieuwe firmware.

Ik weet idd niet hoe je moet updaten. Het ziet ernaar uit dat het gewoon updaten wordt met iTunes naar iOS 4.2.1 en dan jailbreaken met Redsn0w. Alleen moeten we nog even wachten op een untethered jailbreak. Anders moet je bij elke reboot van je iPhone hem aansluiten op je PC en verbinden met iTunes. Dat werkt dus niet echt.

Ik heb echt geen zin om alles op te gaan schrijven wat ik erop heb staan, en dan weer na de update en jailbreak alles te gaan downloaden.
  #6  
Oud 22-12-10, 18:31
Typ 81's schermafbeelding
Typ 81 Typ 81 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 348
Standaard

Ik zeg: PKGBackup, daarmee kan je al je Cydia Apps, tweaks, sources etc. opslaan in DropBox of in je telefoonlijst. Daarna maak je een reservekopie in iTunes (hoeft niet bij DropBox). Dan wordt de backup mee genomen in de reservekopie. Vervolgens upgrade je naar 4.2.1, dan terugzetten van reservekopie, dan jailbreaken (zou nog wel even wachten op unthetered), PKGBackup opnieuw installeren via Cydia. Vervogens selecteer je in PKGBackup het backupbestand uit je DropBox of uit het mee opgeslagen telefoonboek bestand. Et voilá.

Ik zou wel even goed lezen op de website van PKGBackup hoe je het moet doen.
__________________

  #7  
Oud 24-12-10, 15:54
alfastra alfastra is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 20
Standaard

Hallo,

Ik heb nu een iPhone4 met IOS 4.1 (8B117), Baseband 02.10.04 De iPhone komt uit de U.K. en is dus origineel af fabriek simlockvrij. Er zit nu al een jailbreak op, maar wil hem toch graag geupgrade hebben naar 4.2.1. Hoe doe ik dit en waar moet ik rekening mee houden? Alvast bedankt.
  #8  
Oud 24-12-10, 18:49
iPhone4Robin iPhone4Robin is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Typ 81 Bekijk bericht
Ik zeg: PKGBackup, daarmee kan je al je Cydia Apps, tweaks, sources etc. opslaan in DropBox of in je telefoonlijst. Daarna maak je een reservekopie in iTunes (hoeft niet bij DropBox). Dan wordt de backup mee genomen in de reservekopie. Vervolgens upgrade je naar 4.2.1, dan terugzetten van reservekopie, dan jailbreaken (zou nog wel even wachten op unthetered), PKGBackup opnieuw installeren via Cydia. Vervogens selecteer je in PKGBackup het backupbestand uit je DropBox of uit het mee opgeslagen telefoonboek bestand. Et voilá.

Ik zou wel even goed lezen op de website van PKGBackup hoe je het moet doen.
Waarschijnlijk moet je doen wat Typ 81 zegt.
  #9  
Oud 24-12-10, 19:21
mvdkamp01 mvdkamp01 is offline
• iOS 8.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 6
Thumbs up Screen shots maken van Cydia

Wat ik meestal doe voordat er een update wordt uitgevoerd is in Cydia naar Sources gaan. Daar blader je door de lijst heen en maakt in delen Screen shots door de Home button en Power Button tegelijk in te drukken. Dan wordt er een schermafdruk gemaakt van wat je op dat moment ziet op je scherm en slaat deze op in je foto bibliotheek. Van daaruit kun je ze naar jezelf mailen en even in een Word documentje plaatsen om ze te ordenen. Na de update moet je dan wel weer in Cydia alles opnieuw installeren. Zoals eerder werd gemeld hoef je de originele apps uit de Appstore niet opnieuw te installeren die blijven gewoon behouden.
  #10  
Oud 25-12-10, 23:17
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvdkamp01 Bekijk bericht
Wat ik meestal doe voordat er een update wordt uitgevoerd is in Cydia naar Sources gaan. Daar blader je door de lijst heen en maakt in delen Screen shots door de Home button en Power Button tegelijk in te drukken. Dan wordt er een schermafdruk gemaakt van wat je op dat moment ziet op je scherm en slaat deze op in je foto bibliotheek. Van daaruit kun je ze naar jezelf mailen en even in een Word documentje plaatsen om ze te ordenen. Na de update moet je dan wel weer in Cydia alles opnieuw installeren. Zoals eerder werd gemeld hoef je de originele apps uit de Appstore niet opnieuw te installeren die blijven gewoon behouden.
Instaleer App backup en aptbackup uit Cydia: maakt een backup van alle Applel en Cydia apllicaties.
Reageren

Labels
jailbreak upgrade



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad: Ipad upgrade van 3.1.3 naar 4.x met behoud jailbreak Rob1982 Jailbreak 0 14-02-11 17:53
iPhone: Upgraden van 4.0 naar 4.1 met behoud van jailbreak en bestanden Yorannn Jailbreak 6 31-10-10 15:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:50.