//

iPhone 3G naar 4.2.1 JB + toekomstige carrier unlock

iPhone 3G naar 4.2.1 JB + toekomstige carrier unlock discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo forumleden! Ik zit met een probleem. Ik heb het hele forum afgezocht, maar nergens vind ik een topic waar mijn probleem voorkomt. Ik zal ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-12-10, 18:02
markvn markvn is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 55
Exclamation iPhone 3G naar 4.2.1 JB + toekomstige carrier unlock

Hallo forumleden!

Ik zit met een probleem. Ik heb het hele forum afgezocht, maar nergens vind ik een topic waar mijn probleem voorkomt. Ik zal de situatie even uitleggen.

Mijn vader heeft vanmiddag zijn nieuwe iPhone 4 opgehaald. Dit betekent dat ik zijn 'oude' 3G mag hebben. Mijn vader beheerde deze iPhone altijd op z'n iMac, maar ik ga hem beheren vanaf mijn Windows Vista laptop.

Mijn probleem zit hem in het volgende: Ik ben al ruim 3 jaar klant bij RaboMobiel, maar ik heb een BEN Sim-Only abonnement aangevraagd, die ik over een paar dagen zal kunnen gebruiken met mijn behouden nummer op de iPhone. Ik ga de iPhone 3G dus pas over een paar dagen fabrieks-simlockvrij maken! (eerst nog zonder enige sim gebruiken, alleen Wi-Fi-verbinding dus)

Maar ook wil ik een Jailbreak uitvoeren, omdat ik persé multitasking op m'n iPhone wil hebben. Ik ga een 'clean install' uitvoeren, waarbij er dus 4.2.1 op komt. Voor zover ik weet is deze versie van iOS alleen te jailbreaken met redsn0w.

MIJN VRAAG: Kan het geen kwaad dat ik hem (over een paar dagen) pas fabriek-simlockvrij maak (via T-Mobile) NADAT ik een jailbreak met Redsn0w uitgevoerd heb? Zo ja, welke methode raden jullie mij aan? Ik heb namelijk zelf het vermoeden dat het niet goed komt als je hem fabriek-unlockt nadat hij gejailbreakt is...

Ik heb boven-gemiddeld verstand van computers en heb ervaring met hacken en modden (softmod Wii etc.). Maar is een JB met redsn0w erg lastig? Zo ja, zou iemand het kort kunnen uitleggen? Ik heb al wel voor een paar vrienden de iPod 4g gejailbreakt met limerain, maar volgensmij is redsn0w heel anders...


Ik hoop op snelle reacties en wens iedereen een gelukkig, gezond 2011!

Laatst gewijzigd door markvn; 27-12-10 om 18:38. Reden: Verduidelijking
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-12-10, 18:05
nickholtus nickholtus is offline
• iOS 5.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 316
Standaard

ja,
dat kan gewoon met redsn0w zie de wiki of het forum voor een uitleg
  #3  
Oud 27-12-10, 18:25
markvn markvn is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 55
Standaard

Bedankt voor je reactie, maar voor de zekerheid wil ik graag ook van anderen horen wat zij hier van denken, dus als je een antwoord hebt, reageer alstublieft...
  #4  
Oud 27-12-10, 19:41
markvn markvn is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 55
Standaard

Ik wil het topic niet bumpen, maar ik wil even zeggen dat bij de clean instal mijn iPhone al geunlockt werd (officiele unlock). Als ik nu jailbreak door middel van redsn0w, blijft deze unlock er dan op zitten? Ik hoop op snelle reactie(s)
  #5  
Oud 27-12-10, 21:46
3gser's schermafbeelding
3gser 3gser is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 32
Standaard

Een officiele unlock is voor altijd en gaat er nooit meer af..
__________________
Iphone 4 16Gb Factory unlocked
  #6  
Oud 27-12-10, 21:59
markvn markvn is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3gser Bekijk bericht
Een officiele unlock is voor altijd en gaat er nooit meer af..
Ik hoop dat het inderdaad klopt, maar voor het geval je het niet goed begrijpt: het gaat niet om een iPhone die simlockvrij gekocht is, maar simlockvrij werd, omdat het T-mobile abonnement afgelopen is. (een carier unlock heet het volgensmij)
  #7  
Oud 27-12-10, 22:04
satwolf's schermafbeelding
satwolf satwolf is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Genk, België
Berichten: 176
Standaard

Is toch heel makkelijk te testen.
Zorg dat Ultrasn0w is gedeinstaleerd (indien aanwezig)
Steek er een simkaart in van om het even (behalve t-mobile), indien
je een netwerk krijgt is deze neverlocked geworden.
__________________
Als iedereen mekaar helpt,zijn er geen problemen meer.
  #8  
Oud 28-12-10, 08:24
markvn markvn is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satwolf Bekijk bericht
Is toch heel makkelijk te testen.
Zorg dat Ultrasn0w is gedeinstaleerd (indien aanwezig)
Steek er een simkaart in van om het even (behalve t-mobile), indien
je een netwerk krijgt is deze neverlocked geworden.
Hij krijgt inderdaad een netwerk. Betekent neverlock dan dat de simlockvrije status nooit kan komen te vervallen (ook bij jailbreak)?
  #9  
Oud 28-12-10, 13:25
markvn markvn is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markvn Bekijk bericht
Hij krijgt inderdaad een netwerk. Betekent neverlock dan dat de simlockvrije status nooit kan komen te vervallen (ook bij jailbreak)?
Zou iemand mijn vraag willen beantwoorden?
Alvast bedankt!
  #10  
Oud 28-12-10, 21:11
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Als T-mobile de lock eraf heeft gehaald, dat moet je aanvragen nadat je het abo meer dan 1jr hebt als je het gratis wilt doen, dan is hij voor altijd simlockvrij. Dat staat los van enige jailbreaks of wat dan ook. De enige voorwaarde die er is, is dat op het moment dat T-mobile de unlock uitvoert voor je, dat er dan geen ultrasn0w geïnstalleerd is (softwarematige unlock, toe te passen op gejailbreakte toestellen). Dan zal de unlock niet lukken en moet je eerst ultrasn0w verwijderen en in sommige gevallen zelfs eerst een "clean install" uitvoeren om de unlock te laten slagen.

De unlock via T-mobile is niets anders dan dat zij doorgeven aan een of andere centraal beheerde database dat het toestel met een specifiek imei nummer niet meer carrier locked is. Het werkt zodoende anders dan bij Nokias etc. iTunes haalt deze informatie op bij het activeren van de telefoon.

Laatst gewijzigd door JornZ; 28-12-10 om 21:15.
  #11  
Oud 29-12-10, 01:50
satwolf's schermafbeelding
satwolf satwolf is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Genk, België
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markvn Bekijk bericht
Hij krijgt inderdaad een netwerk. Betekent neverlock dan dat de simlockvrije status nooit kan komen te vervallen (ook bij jailbreak)?
In het kort: Ja
Simlockvrij ==> blijft simlockvrij
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Na Officiële unlock alleen T-mobile carrier Dyna20 Odido (T-Mobile) 6 10-09-10 19:09
iPhone 3G: Unlock probleem: carrier stuck The_Pharaoh Unlock 0 04-09-10 01:22
iPhone 3GS: tijdelijke unlock na installatie met toekomstige sim rubie104 Unlock 2 06-03-10 19:37
Toekomstige unlock? Metal-Geo Archief 3 29-03-08 10:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:39.