iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Apple TV: Apple TV 2G (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/81043-apple-tv-2g.html)

milan13 28-12-10 21:38

Apple TV 2G
 
Ben van plan Apple TV 2G te kopen en wil m dan jailbreaken ,wat me opzich niet echt moeilijk lijkt..
Maar mn vraag is.. Als je m hebt gejailbreakt,welke extra functionaliteit voegt t dan toe? Hetzelfde als atv flash? Of is t verstandig/aangeraden dat ernaast te kopen om de functionaliteit te vergroten.
Mss niet helemaal de juiste plaats om te posten,maar wist niet waar ik t anders moest doen:confused:..

curmie 29-12-10 09:27

Voor zover mijn kennis reikt kun je dan bijv Plex toevoegen of XMBC.
Kijk anders even op youtube, staan flink wat filmpjes op van de mogelijkheden na een jailbreak.
Op tweakers loopt een topic over de Apple tv, staat ook handige info in!

milan13 29-12-10 09:41

Thnx, heb gisteren al en beetje YouTube afgezocht en gezien hoe je m kan jailbreaken etc..
Ga nu maar ff uitzoeken wat t uitmaakt voor de functionaliteit.. Alleen een jailbreak uitvoeren al dan niet in combinatie met atv flash... En hoop ook dat de functionaliteit toeneemt aangezien ik ook een Amerikaanse iTunes account heb en je meer mogelijkheden hebt (standaard), alleen geen ondertitels, die moeten we dan maar maken met SubMerge ;-)

Jazzamataz 29-12-10 10:39

aTV flash is een goede aanvulling op de bestaande functionaliteit. Ik gebruik het op mijn aTV van de 1e gen.

Voor de 2de gen. is pas de eerste beta verschenen maar die voegt volgens mij nog niet heel veel toe. Uiteraard is deze wel in ontwikkeling en zal straks (denk ik) wel heel veel toe voegen. Afspelen andere formaten, USB poort beschikbaar maken voor externe HD, etc. Tot het zover is blijf ik nog even bij mijn aTV van de 1e gen.

milan13 29-12-10 10:50

Ok, maar nu is er voor de 2de generatie apple TV dus een jailbreak beschikbaar, weet iemand of de opties daarvan vergelijkbaar (zullen) zijn met atv flash of is t geheel anders?? Dus dat je door de jailbreak de functionaliteit van atv flash krijgt?

curmie 29-12-10 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door milan13 (Bericht 620354)
Thnx, heb gisteren al en beetje YouTube afgezocht en gezien hoe je m kan jailbreaken etc..
Ga nu maar ff uitzoeken wat t uitmaakt voor de functionaliteit.. Alleen een jailbreak uitvoeren al dan niet in combinatie met atv flash... En hoop ook dat de functionaliteit toeneemt aangezien ik ook een Amerikaanse iTunes account heb en je meer mogelijkheden hebt (standaard), alleen geen ondertitels, die moeten we dan maar maken met SubMerge ;-)

Klopt je kan dan iig wel films enzo huren, oke geen ondertitels maar voor mij is het wel het proberen waard. Ik heb ook een Amerikaans account aangemaakt voor dit soort zaken....
Zal zelf eens kijken naar SubMerge (had ik nog niet van gehoord dus tnx!)

aTV flash is ook iets om eens naar te kijken, heb net mijn eigen ATV 2de generatie binnen dus ben ook nog zoekende naar aanvullende functies.

milan13 29-12-10 11:55

Ok dan:).. Kwam t programma toevallig tegen (wel voor de Mac).. Heb t zelf nog niet uitgeprobeerd.. Denk trouwens wel dat je ervoor moet betalen, maar als je me een PM met je email stuurt kan ik mss iets voor je betekenen ;)

curmie 30-12-10 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door milan13 (Bericht 620428)
Ok dan:).. Kwam t programma toevallig tegen (wel voor de Mac).. Heb t zelf nog niet uitgeprobeerd.. Denk trouwens wel dat je ervoor moet betalen, maar als je me een PM met je email stuurt kan ik mss iets voor je betekenen ;)

heb je een PM gestuurd, ben benieuwd!

milan13 30-12-10 17:20

Nou, ben ook ff met SubMerge aan de gang gegaan.. Maar t was nog geen succes toe nu toe.. Gelukkig is mn Engels niet te beroerd:)..

Reverb 02-01-11 16:46

Probeer anders een subler. Werkt hartstikke makkelijk.

milan13 02-01-11 16:49

Ja, had ik ook al ergens gelezen.. zal eens gaan kijken.. Hopelijk krijg ik m'n Apple TV morgen of overmorgen------> €80:D.. Toch fijn als een vriend toevallig in USA is...

jap74 25-01-11 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverb (Bericht 622116)
Probeer anders een subler. Werkt hartstikke makkelijk.

Kun je met subler ook de ondertitels 'finetunen'. Ik heb films waar het mij maar niet mee lukt om de ondertiteling synchroon te laten lopen met de film. Met Handbrake kan dit wel, maar Handbrake duurt erg lang en dus moet je lang wachten om te kijken of het gelukt is.

Op de Apple TV2 zijn overigens alle ondertitels die ik zelf toevoeg erg klein en valt de onderste regel weg. zogenaamde 'soft-subs' worden niet ondersteund.

Weet iemand een programma waarmee je de ondertitels er 'Hard' in kan zetten (en er geen kwaliteitsverlies optreedt)?

glaantje 25-01-11 12:04

Installeer gewoon XBMC, dan hoef je niks meer te re-encoden met subs en gedoe :)

matthijst 25-01-11 12:21

Yep, jailbreaken is te doen, 't is ff een beetje klooien met DFU-mode en restoren... Net iets minder handig dan een iPhone, omdat je niet direct ziet of hij "goed" in DFU staat.

XBMC werkt al heel behoorlijk, zitten nog wel wat vage bugs in (tijd bovenin beeld staat verkeerd, standby na x minuten wordt steeds gedisabled), maar ik vond het het geld wel waard (zonder jailbreak heb je imho weinig aan de Apple TV).

Groovy is ook wel een geinige app, waarmee je gratis mp3's kunt zoeken, queuen en streamen van Grooveshark.

iCees 17-02-11 23:59

Jailbreak met Greenpois0n gaat prima en eenvoudig. Ik heb daarna de automatische Cydia installer gedraaid wat ook goed ging. Maar vanuit Cydia kun je kiezen voor XBMC te installeren, dit loopt goed, tot je hem wil opstarten, een zwart scherm is het resultasat zonder dat er door wordt gestart. Weet iemand hoe dit te verhelpen is?

milan13 06-04-11 12:08

Bij mij lukte t niet goed met Greenpois0n, kreeg de hele tijd try again, als ie in de DFU mode moest... Maar met Seas0nPass en/of PwnageTool was t gelukkig geen probleem:D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:33.