//

Apple TV 2G

Apple TV 2G discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ben van plan Apple TV 2G te kopen en wil m dan jailbreaken ,wat me opzich niet echt moeilijk lijkt.. Maar mn vraag is.. Als ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-12-10, 21:38
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard Apple TV 2G

Ben van plan Apple TV 2G te kopen en wil m dan jailbreaken ,wat me opzich niet echt moeilijk lijkt..
Maar mn vraag is.. Als je m hebt gejailbreakt,welke extra functionaliteit voegt t dan toe? Hetzelfde als atv flash? Of is t verstandig/aangeraden dat ernaast te kopen om de functionaliteit te vergroten.
Mss niet helemaal de juiste plaats om te posten,maar wist niet waar ik t anders moest doen..
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-12-10, 09:27
curmie curmie is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 155
Standaard

Voor zover mijn kennis reikt kun je dan bijv Plex toevoegen of XMBC.
Kijk anders even op youtube, staan flink wat filmpjes op van de mogelijkheden na een jailbreak.
Op tweakers loopt een topic over de Apple tv, staat ook handige info in!
  #3  
Oud 29-12-10, 09:41
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Thnx, heb gisteren al en beetje YouTube afgezocht en gezien hoe je m kan jailbreaken etc..
Ga nu maar ff uitzoeken wat t uitmaakt voor de functionaliteit.. Alleen een jailbreak uitvoeren al dan niet in combinatie met atv flash... En hoop ook dat de functionaliteit toeneemt aangezien ik ook een Amerikaanse iTunes account heb en je meer mogelijkheden hebt (standaard), alleen geen ondertitels, die moeten we dan maar maken met SubMerge ;-)
  #4  
Oud 29-12-10, 10:39
Jazzamataz's schermafbeelding
Jazzamataz Jazzamataz is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leerdam
Berichten: 428
Standaard

aTV flash is een goede aanvulling op de bestaande functionaliteit. Ik gebruik het op mijn aTV van de 1e gen.

Voor de 2de gen. is pas de eerste beta verschenen maar die voegt volgens mij nog niet heel veel toe. Uiteraard is deze wel in ontwikkeling en zal straks (denk ik) wel heel veel toe voegen. Afspelen andere formaten, USB poort beschikbaar maken voor externe HD, etc. Tot het zover is blijf ik nog even bij mijn aTV van de 1e gen.
__________________
If you've been seen fixing it, you will be blaimed for breaking it.
  #5  
Oud 29-12-10, 10:50
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Ok, maar nu is er voor de 2de generatie apple TV dus een jailbreak beschikbaar, weet iemand of de opties daarvan vergelijkbaar (zullen) zijn met atv flash of is t geheel anders?? Dus dat je door de jailbreak de functionaliteit van atv flash krijgt?
  #6  
Oud 29-12-10, 11:41
curmie curmie is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door milan13 Bekijk bericht
Thnx, heb gisteren al en beetje YouTube afgezocht en gezien hoe je m kan jailbreaken etc..
Ga nu maar ff uitzoeken wat t uitmaakt voor de functionaliteit.. Alleen een jailbreak uitvoeren al dan niet in combinatie met atv flash... En hoop ook dat de functionaliteit toeneemt aangezien ik ook een Amerikaanse iTunes account heb en je meer mogelijkheden hebt (standaard), alleen geen ondertitels, die moeten we dan maar maken met SubMerge ;-)
Klopt je kan dan iig wel films enzo huren, oke geen ondertitels maar voor mij is het wel het proberen waard. Ik heb ook een Amerikaans account aangemaakt voor dit soort zaken....
Zal zelf eens kijken naar SubMerge (had ik nog niet van gehoord dus tnx!)

aTV flash is ook iets om eens naar te kijken, heb net mijn eigen ATV 2de generatie binnen dus ben ook nog zoekende naar aanvullende functies.
  #7  
Oud 29-12-10, 11:55
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Ok dan.. Kwam t programma toevallig tegen (wel voor de Mac).. Heb t zelf nog niet uitgeprobeerd.. Denk trouwens wel dat je ervoor moet betalen, maar als je me een PM met je email stuurt kan ik mss iets voor je betekenen
  #8  
Oud 30-12-10, 08:47
curmie curmie is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door milan13 Bekijk bericht
Ok dan.. Kwam t programma toevallig tegen (wel voor de Mac).. Heb t zelf nog niet uitgeprobeerd.. Denk trouwens wel dat je ervoor moet betalen, maar als je me een PM met je email stuurt kan ik mss iets voor je betekenen
heb je een PM gestuurd, ben benieuwd!
  #9  
Oud 30-12-10, 17:20
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Nou, ben ook ff met SubMerge aan de gang gegaan.. Maar t was nog geen succes toe nu toe.. Gelukkig is mn Engels niet te beroerd..
  #10  
Oud 02-01-11, 16:46
Reverb Reverb is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 120
Standaard

Probeer anders een subler. Werkt hartstikke makkelijk.
  #11  
Oud 02-01-11, 16:49
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Ja, had ik ook al ergens gelezen.. zal eens gaan kijken.. Hopelijk krijg ik m'n Apple TV morgen of overmorgen------> €80.. Toch fijn als een vriend toevallig in USA is...
  #12  
Oud 25-01-11, 10:34
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverb Bekijk bericht
Probeer anders een subler. Werkt hartstikke makkelijk.
Kun je met subler ook de ondertitels 'finetunen'. Ik heb films waar het mij maar niet mee lukt om de ondertiteling synchroon te laten lopen met de film. Met Handbrake kan dit wel, maar Handbrake duurt erg lang en dus moet je lang wachten om te kijken of het gelukt is.

Op de Apple TV2 zijn overigens alle ondertitels die ik zelf toevoeg erg klein en valt de onderste regel weg. zogenaamde 'soft-subs' worden niet ondersteund.

Weet iemand een programma waarmee je de ondertitels er 'Hard' in kan zetten (en er geen kwaliteitsverlies optreedt)?
  #13  
Oud 25-01-11, 12:04
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Installeer gewoon XBMC, dan hoef je niks meer te re-encoden met subs en gedoe
  #14  
Oud 25-01-11, 12:21
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Yep, jailbreaken is te doen, 't is ff een beetje klooien met DFU-mode en restoren... Net iets minder handig dan een iPhone, omdat je niet direct ziet of hij "goed" in DFU staat.

XBMC werkt al heel behoorlijk, zitten nog wel wat vage bugs in (tijd bovenin beeld staat verkeerd, standby na x minuten wordt steeds gedisabled), maar ik vond het het geld wel waard (zonder jailbreak heb je imho weinig aan de Apple TV).

Groovy is ook wel een geinige app, waarmee je gratis mp3's kunt zoeken, queuen en streamen van Grooveshark.
__________________
iPhone 6 iOS9 // iPad Air iOS8.4 //Apple Watch
  #15  
Oud 17-02-11, 23:59
iCees iCees is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 1
Standaard

Jailbreak met Greenpois0n gaat prima en eenvoudig. Ik heb daarna de automatische Cydia installer gedraaid wat ook goed ging. Maar vanuit Cydia kun je kiezen voor XBMC te installeren, dit loopt goed, tot je hem wil opstarten, een zwart scherm is het resultasat zonder dat er door wordt gestart. Weet iemand hoe dit te verhelpen is?
  #16  
Oud 06-04-11, 12:08
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Bij mij lukte t niet goed met Greenpois0n, kreeg de hele tijd try again, als ie in de DFU mode moest... Maar met Seas0nPass en/of PwnageTool was t gelukkig geen probleem
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:29.