iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: 2e hands Iphone met Cydia uninstallen en herinstallen? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/81581-2e-hands-iphone-cydia-uninstallen-herinstallen.html)

bulakgirl 05-01-11 00:17

2e hands Iphone met Cydia uninstallen en herinstallen?
 
hai!
Mijn Iphone 3gs is gestolen met oud en nieuw, en heb dus via marktplaats een nieuwe 2ehandse gekocht. Nou is deze al gejailbreakt, maar er staat een hoop onzin van de oude gebruiker nog op. Push notification werkt nu niet meer en ik hoop eigenlijk door de jailbreak eraf te halen en er weer op te zetten dat hij het dan wel weer doet. (gebruiker heeft volgens mij handmatig er een hoop afgehaald dat er stiekem nog op staat)
Weet iemand hoe ik dit kan doen? Mijn Itunes geeft alleen aan dat ik mijn telefoon kan updaten naar de nieuwste versie en als ik dat doe kan ik hem dus niet meer jailbreaken! :(

Ik heb al gezocht tussen de diverse topics, maar ik word er niet veel wijzer van over wat ik nou precies kan doen!
Kan iemand mij wellicht helpen?
groetjes!

macron 05-01-11 10:30

Tja ... ik zou eerst met Tiny Umbrella mijn SHSH van 4.1 opslaan.
Dan kun je namelijk altijd weer terug naar 4.1 en omzeil je Apples trucje die dat onmogelijk maakt.
Als dat gebeurd is gewoon herstellen met een 4.1 versie en opnieuw inrichten en jailbreaken.
Kijk even op dit forum naar SHSH en je kunt verder.
Veel succes

XIII 05-01-11 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macron (Bericht 623408)
Tja ... ik zou eerst met Tiny Umbrella mijn SHSH van 4.1 opslaan.

Daar ben je waarschijnlijk te laat voor.

Apple zal 4.1 toch niet meer signeren?

macron 05-01-11 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 623419)
Daar ben je waarschijnlijk te laat voor.

Apple zal 4.1 toch niet meer signeren?

Ook niet bij Cydia via Tiny Umbrella?

XIII 05-01-11 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macron (Bericht 623420)
Ook niet bij Cydia via Tiny Umbrella?

Om een handtekening voor de eerste keer op te kunnen slaan zal Cydia die handtekening toch eerst aan Apple moeten vragen...

bulakgirl 05-01-11 11:27

Ik heb via Tiny umbrella de shsh opgeslagen... 3.1.3 - 4.0 - 4.0.1 - 4.1

Om te restoren moet ik dan "Start Tss-server" aanklikken?
(bedankt voor de hulp iig!! :) )

In de log trouwens, staat dat er of iets niet opgeslagen is, of iets via Cydia is opgeslagen en dat ik "semaphore" (xD) er niet mee lastig mag vallen en dat er een aanvraag bij Cydia is gedaan. Betekend dat dat de bovenstaande SHSH's wel op mijn computer staan of nog niet? en ik moet wachten op een reactie van Cydia? (sorry.. Noob 1e klas! ;) )

En als ik dit doe... gooit ie de jailbreak er dan ook af? want anders heeft het nog weinig zin... dan is het misschien handiger als ik gewoon alles eraf gooi (zijn er packages die er op MOETEN blijven staan omdat anders mn foon crasht?) en instaleer wat ik zelf wil?

bulakgirl 05-01-11 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macron (Bericht 623408)
Tja ... ik zou eerst met Tiny Umbrella mijn SHSH van 4.1 opslaan.
Dan kun je namelijk altijd weer terug naar 4.1 en omzeil je Apples trucje die dat onmogelijk maakt.
Als dat gebeurd is gewoon herstellen met een 4.1 versie en opnieuw inrichten en jailbreaken.
Kijk even op dit forum naar SHSH en je kunt verder.
Veel succes

Als ik in Itunes met TinyUmbrella aan op herstellen druk... welke firmware pakt ie dan? Ik zie nergens de mogelijkheid de juiste firmware te selecteren... en ik kan NERGENS een goede handleiding vinden! :( heb helemaal computer oogjes gekregen van het zoeken de hele dag... kan iemand me aub nog verder helpen?

XIII 05-01-11 20:59

Alt toets indrukken bij herstellen geeft je (op OS/X) de mogelijkheid om een firmware bestand (en dus versie) te selecteren.

macron 05-01-11 21:06

Kijk hier eens naar:
Downgrade iPhone 3GS OS 3.1.3 to 3.1.2 With Cydia SHSH | jailbreak


Het gaat om een andere versie (3.1.3) maar de methode werkt goed.
Vooraf moet je de goede firmware downloaden, die je dan opnieuw installeert.
Kijk voor het downloaden van de goede firmware hier:
iClarified - iPhone - Where To Download iPhone Firmware Files From

veel succes ...... ook met je oogjes ;-)

bulakgirl 05-01-11 21:28

bedankt voor de reacties! :)
Misschien moet ik het gewoon maar niet zelf willen proberen... Ik dacht dat het met duidelijke handleidingen en "makkelijke" programma's het me wel zou lukken, maar nu kan ik voor de 1e manier niet eens de "/etc" vinden op mn mac zodat het host bestand aangepast kan worden! xD

Zou het ook werken als ik een 4.0.1 firmware download van de Iclarified website en die er met de ALT toets herstel? of zou er dan moeilijk gedaan kunnen worden ivm handtekeningen ed waardoor mijn hele telefoon niet meer werkt?

macron 05-01-11 21:48

yep ..... dat zal niet gaan die 4.01 optie.
Het "/etc" vinden is niet zo moeilijk ..... als je weet hoe ;-)

Ga naar de finder en kijk bij ga ...
ga ... naar - ga naar map- en vul /etc in
et voila daar ben je in de map. Klik dubbel op hosts en .... volg verder de
aanwijzingen

bulakgirl 05-01-11 22:03

met een andere handleiding van hier heb ik het 1e proces willen doen... (met de /etc) alleen stond wat ik moest invullen al in mn hosts bestand! :) Ik denk dat TinyUmbrella dat gedaan heeft... (die ziet er trouwens heeel anders uit als de screen shots bij de vele handleidingen)

Ik zit nu bij stap 6 van Handleiding: herstellen naar firmware 3.1.2 of eerdere versies - iPhone - iPhoneclub.nl <-- handleiding (is volgens mij de vertaling en net wat makkelijker als wat jij me gaf Macron! :)

Ik kan alleen de firmware bestanden niet vinden op mn laptop... aangezien ze via die server staan van cydia... geen idee hoe ik daarbij moet komen... de SHSH files staan afgeschermd op mn mac... en die andere file die ik dus gedownload had kan ik niet gebruiken?

macron 05-01-11 22:10

je hebt toch de 4.0.1 gedownload?
als het goed is heb je een ipsw bestand ..... dat moet je hebben

bulakgirl 05-01-11 22:20

ja... en dan kan hij door umbrella toch de goeie instellingen er weer in zetten?

macron 05-01-11 22:27

umbrella heeft alleen de functie je shsh te bewaren op de Cydia server.
doordat je via je /etc- in je hostfile iets veranderd hebt gaat hij bij het controleren van je nieuw te installeren 4.0.1 niet bij apple controleren, maar bij cydia ....daardoor omzeil je de apple server die de 4.0.1 versie niet meer accepteert.
Als de dan de 4.0.1 geïnstalleerd hebt, heb je gewoon een heel nieuwe, verse versie. Je kunt zelfs herstellen met je oude instellingen ..... en dan opnieuw jailbreaken .....vergeet niet een borrel op je succes te drinken. ;-)

bulakgirl 05-01-11 22:30

Mijn Sim is met een Pin gelockt... :s wat nu? mijn Simkaart wordt niet geaccepteerd :S :(
Wat zijn mijn opties nu?

macron 05-01-11 22:37

zoekfunctie
http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...-pin-lock.html

bulakgirl 05-01-11 22:45

nee... Itunes geeft aan dat mijn SIMkaart niet werkt... de telefoon geeft aan een simkaart zonder simlock erin te doen... en Itunes geeft aan dat hij dat mijn Simkaart niet ondersteunt wordt... en alleen geleverde simkaarten bij de telefoon ondersteunt worden... :(

EDIT:
Sorry voor mijn paniek!! haha ;)
Had een heel oud Tmobile kaartje gevonden en toen ging hij verder :) hij is nu aan t synchroniseren als een "nieuwe" iphone... alleen heb ik t idee dat mijn simkaart nu niet meer werkt in deze telefoon! :(
Valt dit op te lossen met jailbreakme.com? ja toch? hoop ik? (vervelend ben ik he?? :P)

macron 05-01-11 22:58

chipssss ...toch maar eerst die borrel nu dan.
Je simkaart wordt niet herkend en dus geen activatie ....

Je kunt nu nog 2 dingen doen .....
A custom firmware met cydia en activatie proberen ....
http://forum.iculture.nl/f14/iphone-...mwares-12.html
B speciale sim kopen waarmee je kunt activeren

oepsss niet je hele post gelezen
forget it .... proficiat

bulakgirl 05-01-11 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macron (Bericht 623783)
chipssss ...toch maar eerst die borrel nu dan.
Je simkaart wordt niet herkend en dus geen activatie ....

Je kunt nu nog 2 dingen doen .....
A custom firmware met cydia en activatie proberen ....
http://forum.iculture.nl/f14/iphone-...mwares-12.html
B speciale sim kopen waarmee je kunt activeren

*gaat stevig aan de borrel en geeft jou er ook 1* xD

maar ik ben nu in mn iphone...geef me ff... ik denk dat het me wel gaat lukken... maar weet t niet helemaal zeker... het enige wat ie nu doet... is de netwerklijst niet laden omdat mijn simkaart niet "geprovisioneerd" is... (instellingen -> algemeen ->Netwerk) misschien als ik handmatig iets in kan voeren? *gaat Hi website checken*

EDIT: Nee daar kon ik alleen de internet instellingen vinden... ook handig, maar daar kan ik nog niet mee bellen! :(

macron 05-01-11 23:05

als hij nieuw geïnstalleerd is met je oude sim ....
welke versie heb je dan draaien`?
4.0.1 ??? en vooral .... welke baseband heb je nu
Je moet hem nu opnieuw jailbreaken en unlocken.
kijk bij:
iPhone Jailbreak en Unlock - Unlock op iPhoneclub.nl

heb je de borrel al gedronken?

bulakgirl 05-01-11 23:16

borrel zit al 3x in mn keel :P hahaha

Ik heb firmware 4.0.1 erop zitten! :) Heb hem net via jailbreakme.com weer gejailbreaked... modemfirmware is 05.13.04 Model MC139DN versie 4.0.1 maar aanbieder T-mobile :S terwijl ik dus met HI zit...

JornZ 05-01-11 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bulakgirl (Bericht 623787)
*gaat stevig aan de borrel en geeft jou er ook 1* xD

maar ik ben nu in mn iphone...geef me ff... ik denk dat het me wel gaat lukken... maar weet t niet helemaal zeker... het enige wat ie nu doet... is de netwerklijst niet laden omdat mijn simkaart niet "geprovisioneerd" is... (instellingen -> algemeen ->Netwerk) misschien als ik handmatig iets in kan voeren? *gaat Hi website checken*

EDIT: Nee daar kon ik alleen de internet instellingen vinden... ook handig, maar daar kan ik nog niet mee bellen! :(

Je moet ultrasn0w installeren via Cydia, want zo te zien heb je een simlock erop zitten voor T-mobile. Even opletten dat je geen ios versie hoger dan 4.02 installeert want dan update je de baseband naar een versie die niet meer te unlocken is!

bulakgirl 05-01-11 23:21

JAAAAAAAAAA IK HOU VAN JULLIE!!! :D <3<3
hahaha tis gelukt door via Cydia en ultrasnow mn telefoon weer te unlocken!
en dankzij voornamelijk Macron is het me ook gelijk mn firmware te downgraden en opnieuw te jailbreaken met mijn info! :)
Dank u Dank u! :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:23.