iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Wat te doen nu? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/81717-doen.html)

Elvan 06-01-11 18:25

Wat te doen nu?
 
Beste iphone gebruikers,

ik heb net contact gehad met t-mobile en die heb ik net uitgelegd dat ik nu problemen heb met Wi-Fi op mijn toestel..

Ze heeft gezegd nu tegen mij dat ik het toestel moet opsturen maar de probleem is nu dat het gejailbreakt en unlocked is.Er staat nu de 3.1.3 versie op met 05-12-01 versie op die met Spirit gejailbreak is.Wat ik weet is dat ik het toestel dus niet op deze manier kan opsturen wat moet ik nu doen ???

Moet ik het toestel nu via I-tunes eerst updaten naar de nieuwere versie en dan opsturen? Zien ze dan niet meer terug dat het ooit is gejailbreakt en unlocked is geweest??

O ja, ze zei ook dat ik eerst een back-up moest maken via i-tunes hoe doe ik dat dan??
ik heb ook nog steeds de ouder versie van I-tunes namelijk 9.0.3.15 moet ik deze ook eerst updaten voordat ik begin?

Alvast bedankt.

iWiefring 06-01-11 18:55

Als het goed is moet je hem gewoon updaten naar de nieuwste versie, vervolgens synchroniseer je hem ff en dan maakt ie ALS HET GOED IS automatisch een update, en de volgende keer dat je dan je telefoon hebt aangesloten en alles is eraf, je drukt op herstellen, dan zal hij alles van die 'reserve-kopie' zoals ie in iTunes heet, op je iPhone zetten/installeren.

Elvan 06-01-11 19:10

bedoel je dan dat ik dus een reserve kopie eerst moet doen en dan pas moet updaten?

iWiefring 06-01-11 19:12

I think so, als dit mogelijk is? Want heb geen verstand van jailbreaks, dus.. En anders zal iemand anders je verder moeten helpen, en wens ik je veel succes ermee!

Elvan 06-01-11 19:16

bedankt voor je hulp zover ik wacht even af tot dat er iemand
met concrete antwoord komt.

Elvan 06-01-11 20:05

Niemand die mij kan uitleggen/vertellen over hoe en wat?

Elvan 09-01-11 19:08

nog steeds niemand die mij een concrete antwoord kan geven?

Pl0xs 09-01-11 19:19

Na een restore kan Apple/T-Mobile niet meer achterhalen of je iPhone ooit gejailbreaked o.i.d. is.

Elvan 09-01-11 19:26

bedankt voor je reactie ,

ik wil het dus morgen opsturen heb de envelop en zo binnen nu

dus gewoon bij i-tunes op bewerken drukken en updaten naar de nieuwste versie en dan is alles weg toch??
en stel als ik mijn tel weer trg heb en ze hebben naar het nieuwste software geupdated kan ik mijn tel nog wel jailbreaken?? heb nu de shss bestand opgeslagen in mijn computer en hij is ook opgeslagen in cydia.

Alvast bedankt

Pl0xs 09-01-11 19:32

Ja dat klopt.

Nieuwste is op dit moment 4.2.1, en die is alleen nog tethered te jailbreaken. Untethered nog niet

Met die SHSH kan je nog altijd terug naar 3.1.3 of een andere firmware, dus alles komt goed :)

XIII 09-01-11 20:21

Let op: het kan dat T-Mobile je een refurbished toestel (dat van iemand anders was) teruggeeft. Dan heb je niets meer aan de SHSH blobs. En je loopt ook nog kans dat ze er de nieuwste firmware (en baseband!) op zetten, waardoor je alleen via de iPad baseband nog kunt unlocken.

Elvan 09-01-11 23:11

wat denken jullie dan is het te moeite waard om het te
opsturen alleen voor Wi-Fi of hadden jullie het gewoon zo gelaten?

Pl0xs 09-01-11 23:16

Als mijn Wi-Fi het niet deed, zou ik hem meteen laten maken. :p

Elvan 09-01-11 23:18

bedankt joh voor je snelle reactie

ik zal hem opsturen en als ik het weer trg krijg zal ik jullie
ervan op de hoogte houden hoe het is gegaan

XIII 10-01-11 00:11

Weet je zeker dat het je iPhone is en niet je router?

Heb je op werk/school of openbare hotspots ook geen connectie?

Elvan 10-01-11 00:14

ja dat weet ik zeker want heb een paar geprobeerd met een aantal
ander telefoons zoals een iphone 3gs een blackberry en een nokia
die hebben allemaal bij thuis wel verbinding maar ik niet dus ga ervan uit dat het hardware probleem is en software.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:49.