//

Custom firmware 4.2.1 update 3gs met behoud van baseband

Custom firmware 4.2.1 update 3gs met behoud van baseband discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb gister mijn 3gs met oude bootrom geupdate naar firmware 4.2.1 met behoud van baseband 05.11.07 door middel van een custom firmware in iTunes. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-01-11, 16:37
randythesavage randythesavage is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Alkmaar
Berichten: 10
Standaard Custom firmware 4.2.1 update 3gs met behoud van baseband


Ik heb gister mijn 3gs met oude bootrom geupdate naar firmware 4.2.1 met behoud van baseband 05.11.07 door middel van een custom firmware in iTunes. Na deze update was mijn jailbreak en unlock verdwenen en moest ik met redsnow een hacktivate uitvoeren om mijn iPhone weer te activeren. Omdat ik nogal wat problemen ben tegen gekomen zal ik hier neer zetten wat ik heb gedaan.
voorbereiding
1 maak een reservekopie/backup in iTunes.
2 download orginele apple firmware 4.2.1 ( te vinden via google) 3 download custom firmware 4.2.1 ( te vinden via google)
tip: download firmwares via safari en zet ze ergens waar je ze kan vinden. 4 download redsnow voor jailbreak en unlock.

Custom updaten
1 sluit iPhone aan op je computer en selecteer je iPhone in iTunes druk op shift en klik op herstellen. Hierna opent een venster waar je de custom firmware die je gedownload hebt kunt selecteren. druk op openen. Er wordt aangeraden om je iPhone in DFU mode te zetten maar dit gaf bij de foutcode 1600 in iTunes. Ik heb mijn iPhone daarna gewoon aan laten staan en dit werkte wel.
2 Na deze custom update was mijn jailbreak en unlock verdwenen. iTunes vraagt dan om orginele simkaart om te activeren.

Jailbreaken en activeren.
1 Start redsnow op.
2 Browse naar de orginele apple 4.2.1 firmware en selecteer deze.
3 volg de rest van de stappen die redsnow je aangeeft voor de jailbreak en hacktivate.
4 Unlock via cydia je iPhone opnieuw via repo666.ultrasnow.com

Sluit iPhone weer aan op iTunes en laad je reservekopie.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-01-11, 16:27
stefaaaan stefaaaan is offline
• iOS 11.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 253
Standaard

Kan je me die custom firmware eens toesturen? Of misschien uploaden op Gratis bestanden delen en uploaden via Mijn Bestand! of de link geven? Ik kan me iPhone daarna dus nog gewoon jailbreaken daarna en unlocken en geen problemen? Dus 100% veilig ? Ik heb nu 3.1.3 baseband 05.11.07

Laatst gewijzigd door stefaaaan; 10-01-11 om 18:36.
  #3  
Oud 10-01-11, 18:17
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Kan ik dit ook doen met mijn firmware 3.0 iphone 3GS, baseband 04.26.08? Ik ben nu heel voorzichtig omdat ik wekenlang zonder mijn iphone heb gezeten omdat ik problemen had met het herstellen etc.
__________________
Don't tell people your dreams, show them!
  #4  
Oud 17-01-11, 22:38
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door randythesavage Bekijk bericht

Ik heb gister mijn 3gs met oude bootrom geupdate naar firmware 4.2.1 met behoud van baseband 05.11.07 door middel van een custom firmware in iTunes. Na deze update was mijn jailbreak en unlock verdwenen en moest ik met redsnow een hacktivate uitvoeren om mijn iPhone weer te activeren. Omdat ik nogal wat problemen ben tegen gekomen zal ik hier neer zetten wat ik heb gedaan.
voorbereiding
1 maak een reservekopie/backup in iTunes.
2 download orginele apple firmware 4.2.1 ( te vinden via google) 3 download custom firmware 4.2.1 ( te vinden via google)
tip: download firmwares via safari en zet ze ergens waar je ze kan vinden. 4 download redsnow voor jailbreak en unlock.

Custom updaten
1 sluit iPhone aan op je computer en selecteer je iPhone in iTunes druk op shift en klik op herstellen. Hierna opent een venster waar je de custom firmware die je gedownload hebt kunt selecteren. druk op openen. Er wordt aangeraden om je iPhone in DFU mode te zetten maar dit gaf bij de foutcode 1600 in iTunes. Ik heb mijn iPhone daarna gewoon aan laten staan en dit werkte wel.
2 Na deze custom update was mijn jailbreak en unlock verdwenen. iTunes vraagt dan om orginele simkaart om te activeren.

Jailbreaken en activeren.
1 Start redsnow op.
2 Browse naar de orginele apple 4.2.1 firmware en selecteer deze.
3 volg de rest van de stappen die redsnow je aangeeft voor de jailbreak en hacktivate.
4 Unlock via cydia je iPhone opnieuw via repo666.ultrasnow.com

Sluit iPhone weer aan op iTunes en laad je reservekopie.
Ik zou graag willen weten waar jij die custom firmware hebt gedownload, ik kan hem niet vinden

En wellicht is het mogelijk dat je en foto van je firmware settings maakt zodat wij het kunnen zien?
  #5  
Oud 17-01-11, 22:41
gufra gufra is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: nederland
Berichten: 125
Standaard

Zou wel handig zijn, ik zocht er laatst ook al naar.

Laatst gewijzigd door gufra; 17-01-11 om 22:42. Reden: Toevoeging
  #6  
Oud 18-01-11, 17:08
randythesavage randythesavage is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Alkmaar
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve Bekijk bericht
Ik zou graag willen weten waar jij die custom firmware hebt gedownload, ik kan hem niet vinden

En wellicht is het mogelijk dat je en foto van je firmware settings maakt zodat wij het kunnen zien?

Deze custom firmware heb ik gebruikt:
2shared - download iPhone2,1_4.2.1_8C148a4.2.1Custom_Restore.ipsw
Hier kan je orginele firmware downloaden:
iPod, iPhone and iPad Firmware Download


Een foto van mijn settings die ga ik niet plaatsen want dan zie je ook mijn serienr. en imei.
  #7  
Oud 18-01-11, 23:29
no-id no-id is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 6
Standaard

Is iemand dit al gelukt?
  #8  
Oud 19-01-11, 17:03
bar070 bar070 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 2
Standaard

wel gelukt, alleen cydia blijft wit.. hoe is dit op te lossen?
  #9  
Oud 19-01-11, 17:22
no-id no-id is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 6
Standaard

Ik wilde der gisteren ook mee aan de gang gaan. En had dus eerst mn itunes geupdate naar de laatste nieuwe versie, maar 1 of ander auto update vinkie vergeten weg te vinken. Dus terwijl ik ff lekker bammetjes ging smeren ging dat kreng dus m'n phone voorzien van de laatste firmware 4.2.1...Oops!

Aangezien ik een 3GS BB 5.11.07 en FW 3.1.2 had met Telfort ben ik dus ook afhankelijk van een unlock. Dacht dat ik door de grond zakte...en ging gelijk richting marktplaats voor een nieuwe...

Na hier en daar het 1 en ander op het forum gelezen te hebbe.
Had ik hier : iPhone Downloads een FW
gedownload + redsnow 0.9.6rc8 en de stappen doorgenomen.
Nadat alles dr opstond kon ik natuurlijk mn foon niet in, alleen alarmnummers belle (en ja dat zijn niet echt mn vriende die ik wil belle)...dus daarna gereboot met redsnow en HOPPAAAH!!! Ik kon weer in mn foon...

Maar ja had hier en daar al gelezen dat wanneer je update met de originele FW de kans op een unlock verkeken was...toch proberen natuurlijk!!!
Nou Cydia doet het uitstekend, repo666.ultrasnow.com toegevoed en dat unlock gedoe geprobeerd. Iphone rebooten weer met redsnow...en wa denk je...juist Unlocked.

Ik ben echt een vreselijke noob op gebied van JB's en unlocks en de hele klerezooi.
Nadeel is dat ik nu de nieuwste Baseband heb...geen idee of dat een nadeel moet zijn maar ik las ergens dat je dan niet meer kon updaten of iets...boeie doe ik toch bijna nooit...En ja als ik reboot wat ik dus ook nooit doe moet je hem weer aan de pc hange en de hele zooi maar dat moest ik bij 3.1.2 ook. Misschien heb ik gewoon heel veel geluk gehad dat het uiteindelijk toch goed is afgelope.
  #10  
Oud 19-01-11, 17:42
no-id no-id is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 6
Standaard

Zal ik het nog een keertje uitlegge in het kort? Oke...

-iTunes geupdate naar versie : 10.1.1.4
-Herstellen of Update zoeken (1 van die 2 was het) In iedergeval originele FW
-Op iPhone Downloads FW + redsnow 0.9.6rc8 gedownload.
-Redsnow gestart => Browse => de gedownloade IPSW
-Dan gaat ie iets doen tot ie zegt : IPSW successfully identified => Next
-Install Cydia en Install iPad Baseband aangevinkt => Next
-Iphone uitgezet!!! => Next =>de instructies gevolgd met die knopies indrukke.
-Dan gaat ie allerlei mikmak denk ik op je Phone knalle en zie je ook een gek logotje op je phone.
-Daarna reboot ie als ie onderhand is klaar is en in mijn geval moest ik nog een keer rebooten met bijna dezelfde volgorde in redsnow alleen moet je dan alleen :
===>JUST BOOT TETHERED RIGHT NOW<===
-Zodra die is opgestart open je Cydia voegt de repo repo666.ultrasnow.com
-Unlock het kreng => Reboot => weer redsnow (JUST BOOT TETHERED RIGHT NOW)
-En mn phone was gejailbreakt en unlocked!!!

Resultaat : 3GS, FW 4.2.1, BB 06.15.00, unlocked inclusief een goed werkende Cydia.
  #11  
Oud 19-01-11, 20:55
rondekloet rondekloet is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 26
Standaard

Beste no-id,

Je reactie is helder, maar deze topic ging nu juist over een update ZONDER baseband update. Daarom is jouw methode off topic.
  #12  
Oud 20-01-11, 09:40
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Ik heb vanochtend deze custumfirmware gebruikt, met de handleiding van onderstaande link.
How to upgrade Iphone 3GS 4.2.1 (BB 05.13.04) Using custom firmware...(Guide) - GSM-Forum

Alles werkt, nieuwe firmware, geen bb update, untethered.
  #13  
Oud 26-01-11, 22:00
rondekloet rondekloet is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 26
Standaard

Ook bij mij succesvol verlopen. Toegepaste methode:

stap 1wnageTool_4-1.1.3_Unlock_Edition.dmg gebruikt om 3GS in DFU mode te zetten (DFU mode zonder gebruik van PwnageTool werkte niet).
stap 2: alt-herstellen (in iTunes) en de custom file uit posting #6 geselecteerd. Dit eindigt na reboot in een gelockte iPhone die door iTunes geactiveerd moet worden. Omdat ik afhankelijk ben van een unlock zijn volgende stappen nodig:
stap 3: run redsn0w_mac_0-4 en selecteer de officiële iPhone2,1_4.2.1_8C148a_Restore.ipsw file. Aangegeven dat het een 3GS met oude bootrom betrof en enkel Cydia aangevinkt. Verder Redsnow proces afgemaakt en na reboot is telefoon geactiveerd met jailbreak.
stap 4: run Cydia, installeer Ultrasnow.

Resultaat: prima werkende 3GS32 GB op 4.2.1 en BB 04-26.08. Ook batterijverbruik is ineens weer als vanouds.
  #14  
Oud 28-01-11, 15:36
waterlock waterlock is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 4
Standaard

Ik heb deze ook toegepast. Met hetzelfde goede resultaat:untethered, unlocked, geen bb update. Me happy.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: 3Gs met baseband 04.26.08 - Greenpois0n of wachten op custom firmware? Paradise Jailbreak 4 07-02-11 13:59
iPhone: iPhone 4: update naar 4.2.1 met behoud van baseband 1.59, hoe doe ik dit? desonnaville Jailbreak 14 23-01-11 21:54
iPhone: update naar 4.x met behoud baseband rellivisit Jailbreak 2 06-11-10 13:18
iPhone 3GS: Behoud baseband met update 4.1 bangnl Unlock 2 12-10-10 13:00
iPhone: Gejailbreakte 3GS herstellen met behoud van baseband 04.26.98??? tomtom100 Jailbreak 7 20-05-10 00:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:21.