//

iPhone 4: update naar 4.2.1 met behoud van baseband 1.59, hoe doe ik dit?

iPhone 4: update naar 4.2.1 met behoud van baseband 1.59, hoe doe ik dit? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn iPhone 4 met 4.1 naar 4.2.1 wordt geupdate met behoud van mijn baseband?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-01-11, 17:40
desonnaville desonnaville is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 103
Standaard iPhone 4: update naar 4.2.1 met behoud van baseband 1.59, hoe doe ik dit?

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn iPhone 4 met 4.1 naar 4.2.1 wordt geupdate met behoud van mijn baseband?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-01-11, 17:42
Pl0xs's schermafbeelding
Pl0xs Pl0xs is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 621
Standaard

Download Tinyumbrella en start de TSS Server. Open itunes en laat Tinyumbrella open.
Hierna gewoon normaal updaten via itunes.
Als hij klaar is, krijg je een error, 1004. Is niet erg, dit hoort zo.
Hierna ga je terug naar Tinyumbrella, druk op Exit Recovery en je iPhone start op.
  #3  
Oud 10-01-11, 18:38
bartmobile bartmobile is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 19
Standaard

Ik heb via google gezocht, en ik kwam een paar interessante links tegen. Mijn iPhone 4 draait momenteel nog op 4.0.2 met BB 1.59.00 (jailbroken en unlocked) Ik ben alleen angstig of het daadwerkelijk werkt, want ik ben afhankelijk van een unlock. Heeft iemand ervaring met onderstaande methode? En kun je vervolgens inderdaad nog unlocken?

link 1
"...will be useful for those who are on iOS 4.0.2 with Baseband 01.59.00, as they can preserve baseband 01.59.00 and can use Ultrasn0w 1.0-1 to unlock iPhone 4."

link 2
"Once you have successfully jailbroken your iPhone on iOS 4.2.1, then you can easily unlock it on baseband 01.59.00 using Ultrasn0w 1.2 unlocking tool..."

Dus... Iemand ervaring hiermee? Wil het graag proberen, maar een gebrickte iPhone is het me niet waard
__________________
I love the smell of jailbreak in the morning!
  #4  
Oud 16-01-11, 01:44
bartmobile bartmobile is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 19
Standaard

Ik heb bovenstaande methode toch maar eens uitgeprobeerd. En guess what? Het werkt niet. De methode werkt in principe wel, maar ik kwam er achter dat er een probleem is met de combinatie Tiny Umbrella, iOS 4.2.1 en BB 1.59.00.

Het schijnt dat iOS 4.2.1 een test uitvoert die checkt of de juiste BB wel is geïnstalleerd. Zo niet, dan blijf je hangen in de recovery mode, en kun je dus niets. Het vervelende is dat ook de knop "Exit Recovery" in Tiny Umbrella niet werkt met deze combinatie.

Op internet kom ik wel verslagen tegen van mensen die hun iPhone 4 wel op 4.2.1 met 1.59.00 hebben. Iemand enig idee hoe dit te realiseren?

Ik heb nu geüpdate naar 4.1, met behoud van BB 1.59.00. De hier beschreven methode werkt dan zonder problemen!
  #5  
Oud 16-01-11, 13:36
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartmobile Bekijk bericht
Ik heb bovenstaande methode toch maar eens uitgeprobeerd. En guess what? Het werkt niet. De methode werkt in principe wel, maar ik kwam er achter dat er een probleem is met de combinatie Tiny Umbrella, iOS 4.2.1 en BB 1.59.00.

Het schijnt dat iOS 4.2.1 een test uitvoert die checkt of de juiste BB wel is geïnstalleerd. Zo niet, dan blijf je hangen in de recovery mode, en kun je dus niets. Het vervelende is dat ook de knop "Exit Recovery" in Tiny Umbrella niet werkt met deze combinatie.

Op internet kom ik wel verslagen tegen van mensen die hun iPhone 4 wel op 4.2.1 met 1.59.00 hebben. Iemand enig idee hoe dit te realiseren?

Ik heb nu geüpdate naar 4.1, met behoud van BB 1.59.00. De hier beschreven methode werkt dan zonder problemen!
Je kan dit doen door een custom firmware te maken met pwnagetool van 4.2.1. Of door een custom firmware zonder bb update voor de iphone 4 te downloaden. Ik zou het eerste doen, dan weet je zelf precies de opties die je gekozen hebt, maar je hebt er wel een mac of virtuele mac op je pc voor nodig om pwnagetool te draaien. Pwnagetool haalt de bb update uit de firmware. Stappenplan:

- Download pwnagetool van de iphone dev team website
- Download redsn0w van de iphone dev team website
- Download het officiële 4.2.1 firmware bestand voor de iphone 4
- Start pwnagetool en verwijs naar het firmware bestand en selecteer de opties die je wilt (wijst zichzelf vrij aardig, belangrijkste opties zijn of je hacktivation nodig hebt en dergelijke)
- Pwnagetool maakt uiteindelijk een custom ipsw file
- Start redsnow en kies de optie voor PWND DFU mode
- Start iTunes en shift+herstel (alt op mac) en kies de custom firmware

Dan ben je klaar en heb je een gejailbroken iphone 4 met 1.59 die je kan unlocken met ultrasn0w.
  #6  
Oud 16-01-11, 17:44
bartmobile bartmobile is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 19
Standaard

@JornZ

Dat is een heldere uitleg! Thanx! Klinkt als een leuke uitdaging!

Hacktivation is het activeren van je iPhone toch? De naam zegt het bijna al, maar voor de zekerheid even checken. Activeren in iTunes heb ik nu met Limera1n omzeild, maar Limera1n werkt niet met 4.2.1 volgens mij...

edit:
Toch nog een vraag. Ik heb nu een custom firmware gemaakt. Alles staat klaar. Maar hoe weet ik zeker dat de baseband niet wordt geüpdate? Ik heb hier niets over kunnen aan- of afvinken. Doet redsn0w hetzelfde als Tiny Ubrella als het gaat om het tegenhouden van de basebandupdate?

Laatst gewijzigd door bartmobile; 16-01-11 om 18:48. Reden: vraag over voortgang
  #7  
Oud 16-01-11, 19:51
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Pwnagetool haalt altijd de baseband update eruit dat is standaard en daar zijn inderdaad geen vinkjes voor. Hacktivation heb je nodig als je geen simkaart hebt van de provider waarvan er een simlock op de iPhone zit, dan sla je in feite het connect to itunes schermpje over met het kabeltje en itunes logo, inderdaad het activeren wat je normaal altijd doet met een sim behorende bij de officiële provider.

Je hebt dus ook geen limera1n of e.d. nodig na het installeren van de custom firmware, de iPhone is dan meteen gejailbreakt. Redsn0w heb je in dit geval alleen maar nodig om je iPhone in PWND DFU modus te krijgen zodat deze de custom firmware accepteert in combinatie met iTunes (normaal pakt iTunes alleen officiële firmware bestanden en geeft anders een error zonder PWND DFU) en dus niet om te jailbreaken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartmobile Bekijk bericht
@JornZ

Dat is een heldere uitleg! Thanx! Klinkt als een leuke uitdaging!

Hacktivation is het activeren van je iPhone toch? De naam zegt het bijna al, maar voor de zekerheid even checken. Activeren in iTunes heb ik nu met Limera1n omzeild, maar Limera1n werkt niet met 4.2.1 volgens mij...

edit:
Toch nog een vraag. Ik heb nu een custom firmware gemaakt. Alles staat klaar. Maar hoe weet ik zeker dat de baseband niet wordt geüpdate? Ik heb hier niets over kunnen aan- of afvinken. Doet redsn0w hetzelfde als Tiny Ubrella als het gaat om het tegenhouden van de basebandupdate?

Laatst gewijzigd door JornZ; 16-01-11 om 19:57.
  #8  
Oud 20-01-11, 21:27
pposthoorn pposthoorn is offline
• iOS 8.0 beta
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 164
Standaard

Is het nog gelukt? Ik heb een iPhone 4 AT&T met 4.0.1 en 1.59.00
Omdat ik ook Apps maak wil ik toch wel graag naar 4.2.1
  #9  
Oud 21-01-11, 09:21
bartmobile bartmobile is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pposthoorn Bekijk bericht
Is het nog gelukt? Ik heb een iPhone 4 AT&T met 4.0.1 en 1.59.00
Omdat ik ook Apps maak wil ik toch wel graag naar 4.2.1
Er komen inderdaad steeds meer apps die alleen maar op 4.2.1 draaien, of die je niet meer kunt updaten als je 4.2.1 niet hebt. Dus ja, ik wil ook graag updaten.
Ik heb wel zonder problemen geupdate naar 4.1 (met Tiny Umbrella en Limera1n, dus behoud van 1.59.00) Maar omdat ik deze week erg weinig tijd heb gehad, heb ik nog geen custom firmware gemaakt. Ik hoop dat ik dit weekend tijd heb, dan ga ik het proberen. Ik zal mijn ervaring daarna hier posten.
  #10  
Oud 21-01-11, 15:25
StefV's schermafbeelding
StefV StefV is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Pdrecht
Berichten: 145
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Je kan dit doen door een custom firmware te maken met pwnagetool van 4.2.1. Of door een custom firmware zonder bb update voor de iphone 4 te downloaden. Ik zou het eerste doen, dan weet je zelf precies de opties die je gekozen hebt, maar je hebt er wel een mac of virtuele mac op je pc voor nodig om pwnagetool te draaien. Pwnagetool haalt de bb update uit de firmware. Stappenplan:

- Download pwnagetool van de iphone dev team website
- Download redsn0w van de iphone dev team website
- Download het officiële 4.2.1 firmware bestand voor de iphone 4
- Start pwnagetool en verwijs naar het firmware bestand en selecteer de opties die je wilt (wijst zichzelf vrij aardig, belangrijkste opties zijn of je hacktivation nodig hebt en dergelijke)
- Pwnagetool maakt uiteindelijk een custom ipsw file
- Start redsnow en kies de optie voor PWND DFU mode
- Start iTunes en shift+herstel (alt op mac) en kies de custom firmware

Dan ben je klaar en heb je een gejailbroken iphone 4 met 1.59 die je kan unlocken met ultrasn0w.
Ik snap er geen hout van.. Heb dit nu al meerdere keren geprobeerd met meerdere officiele IPSW's maar iedere keer zegt Pwnagetool dat ik de verkeerde firmware bundel selecteer..

Iemand idee??
__________________
--->iPhone 4S 5.1 JB en iPad 5.1 JB<---
  #11  
Oud 23-01-11, 14:33
bartmobile bartmobile is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 19
Standaard

@ StefV
Dit probleem kwam ik ook tegen. pwnagetool is niet geschikt voor 4.2.1. Werkt alleen met een patch. Ik heb die patch ergens gevonden, maar ik weet nu niet waar (zit niet achter mijn eigen mac) Hopelijk kan ik je dat vanavond laten weten.

Echter, toen ik het met die patch probeerde, kreeg ik een foutmelding in iTunes bij het updaten. Gelukkig was er nog niets gewijzigd aan mijn iPhone en kon ik gewoon met Tuny Umbrella de recoverymode uitschakelen. Mijn iPhone staat dus nog op 4.1.

Kan dit te maken hebben met het controleren van 4.2.1 op de Apple servers? Dus nogmaals proberen terwijl Tiny Ubbrella draait?
  #12  
Oud 23-01-11, 19:26
bartmobile bartmobile is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 19
Standaard

Het is gelukt!! Nu de unlock nog met Ultrasn0w, maar mn Wi-Fi ligt eruit... :-S Kan dus ff niets met cydia, want mn iPhone is nu nog gelockt. Maar goed, ik heb nu 4.2.1 met BB 1.59.00!

Hoe heb ik dit gedaan?

Ik heb de stappen gevolgd in dit artikel.
Let wel, alléén het eerste hoofdstuk! Dus niet verder gaan bij "How to Tethered boot iPhone 4 4.2.1 iOS" Dit doe je namelijk met redsn0w.

Vervolgens heb ik met redsn0w cydia geïnstalleerd. Misschien was dat al gebeurd, maar de activatie van mijn iPhone lukte niet. Nadat ik Cydia had geïnstalleerd werkte het wel.

Tot slot redsn0w weer gebruikt om tethered te starten en voila, het werkt. En de BB is niet geupdate!

Ik ga er van uit dat ik ultrasn0w kan installeren (en dus een unlockte iPhone heb binnenkort) zodra ik Wi-Fi weer aan de praat heb.

I'll keep you guys posted!
  #13  
Oud 23-01-11, 19:54
vondutchx vondutchx is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartmobile Bekijk bericht
Het is gelukt!! Nu de unlock nog met Ultrasn0w, maar mn Wi-Fi ligt eruit... :-S Kan dus ff niets met cydia, want mn iPhone is nu nog gelockt. Maar goed, ik heb nu 4.2.1 met BB 1.59.00!

Hoe heb ik dit gedaan?

Ik heb de stappen gevolgd in dit artikel.
Let wel, alléén het eerste hoofdstuk! Dus niet verder gaan bij "How to Tethered boot iPhone 4 4.2.1 iOS" Dit doe je namelijk met redsn0w.

Vervolgens heb ik met redsn0w cydia geïnstalleerd. Misschien was dat al gebeurd, maar de activatie van mijn iPhone lukte niet. Nadat ik Cydia had geïnstalleerd werkte het wel.

Tot slot redsn0w weer gebruikt om tethered te starten en voila, het werkt. En de BB is niet geupdate!

Ik ga er van uit dat ik ultrasn0w kan installeren (en dus een unlockte iPhone heb binnenkort) zodra ik Wi-Fi weer aan de praat heb.

I'll keep you guys posted!
Nu vraag ik me af of je een T-Mobile iPhone hebt.
Aangezien je daar nu gratis de simlock ervanaf kan halen zonder meer na te denken over baseband gezeur:

iPhone met T-Mobile-simlock nu gratis simlockvrij te maken (officiële methode) - iPhone - iPhoneclub.nl
  #14  
Oud 23-01-11, 20:05
bartmobile bartmobile is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vondutchx Bekijk bericht
Nu vraag ik me af of je een T-Mobile iPhone hebt.
Aangezien je daar nu gratis de simlock ervanaf kan halen zonder meer na te denken over baseband gezeur:

iPhone met T-Mobile-simlock nu gratis simlockvrij te maken (officiële methode) - iPhone - iPhoneclub.nl
Was dat maar waar! Nee, heb volgens mij Britse O2...
  #15  
Oud 23-01-11, 20:54
bartmobile bartmobile is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 19
Standaard

En done! Man, ik ben echt heel blij nu! Jailbroken 4.2.1 en unlocked 1.59.00. Alles werkt als vanouds

Mijn tip: lees veel op internet (niet alleen dit forum) en neem de tijd. Ik heb een aantal kaar opnieuw geprobeerd, maar het is gelukt! De aanhouder wint!

Let wel: mijn jailbreak is tetherded. Ergens op dit forum kwam ik een methode tegen om al je files op een usb stick te zetten zodat je altijd kunt rebooten als je bij een willekeurige computer bent. Ook dat ga ik dus nog ff proberen.

To be continued...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: na update naar 4.3.1 (met behoud baseband) ook geen t-mobile netwerk meer. rellivisit Unlock 3 10-04-11 23:23
iPhone: Custom firmware 4.2.1 update 3gs met behoud van baseband randythesavage Jailbreak 13 28-01-11 14:36
iPhone 3G: Iphone 3g van 3.0.1 naar 4.1 met behoud van baseband? tbeumer@ Unlock 0 09-01-11 14:19
iPhone: 4.0.1 naar 4.1 met behoud van baseband LabTeov Jailbreak 9 17-11-10 17:23
iPhone: update naar 4.x met behoud baseband rellivisit Jailbreak 2 06-11-10 12:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:31.