iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Apple TV: ATV 2 Seas0nPass Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/82181-atv-2-seas0npass-jailbreak.html)

milan13 07-02-11 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianBull (Bericht 638216)
Hoe heb je dit klaargekregen? Hij speelt bij mij de meeste formaten maar niet de video_ts folder...

Ik heb de laatste XBMC deb geïnstalleerd en er zit ook atv Flash. Het gaat om de Apple TV 2.


Op mn iPad speelt ie alle VIDEO_TS af, op mn televisie (dus via ATV 2 met daarop XBMC geinstalleerd) zijn er enkele films geweest die niet werden afgespeeld, maar heb niks aan instellingen o.i.d veranderd..

Je kan anders ook evt AirVideoEnabler op je ATV 2 installeren en op je iPhone als ie gejailbreaked is.. Film op je iPhone/Pad opstarten en dan op t icoontje van AirPlay drukken en ATV 2 kiezen.. Speelt ie m ook af..

milan13 09-02-11 20:37

Ik heb nog ff een vraagje aan jullie... Er was iets mis bij mij met met mn ATV 2 en hij deed t ff niet meer, dus opnieuw gejailbreaked..
Alleen weet ik nu ff niet meer wat je moet doen bij Maintenance---> Instellingen---> AppleTV Updates.. Moet ik die nou activeren of deactiveren?? Wil nl niet dat ie strax zomaar automatisch nieuwe iOS erop zet..

BelgianBull 09-02-11 21:11

Gewoon deactiveren.

milan13 11-02-11 12:01

Ok thnx.. Was me ff onduidelijk:d

garth 12-02-11 19:37

nieuwe versie uit voor windows! porbeer hem te gebruiken maar krijg dll error iemand idee hoe en wat die dll van is? LIBEAY32.DLL

mart79 12-02-11 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garth (Bericht 641063)
nieuwe versie uit voor windows! porbeer hem te gebruiken maar krijg dll error iemand idee hoe en wat die dll van is? LIBEAY32.DLL

RC5 b4 is de laatste en is er al een paar dagen,
Is je windows wel up to date?

En anders kijk een HIER

DeBar0n 12-02-11 22:59

greenpois0n RC6 is uit JB is nu Untethered en appletje eitje

garth 13-02-11 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeBar0n (Bericht 641140)
greenpois0n RC6 is uit JB is nu Untethered en appletje eitje

wooot heb lopen klooien met seasonpass en met GP duurde het nog geen minuut! ziet er super uit xbmc draait top! op 1 ding na en vroeg me af of andere dat ook hadden hem nog wel wat films waarbij xbmc moet bufferen! nou is 1 keer bufferen niet zo erg maar om de 3 minuten dan is de film niet te bekijken! iemand hier een oplossing voor!?!?!?!

milan13 13-02-11 00:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garth (Bericht 641171)
wooot heb lopen klooien met seasonpass en met GP duurde het nog geen minuut! ziet er super uit xbmc draait top! op 1 ding na en vroeg me af of andere dat ook hadden hem nog wel wat films waarbij xbmc moet bufferen! nou is 1 keer bufferen niet zo erg maar om de 3 minuten dan is de film niet te bekijken! iemand hier een oplossing voor!?!?!?!

Dat bufferen heb ik ook gehad, maar alleen op mn iPad, heb er totaal geen last van gehad op mn TV via ATV 2.. Weet ook niet wat t is.. Heb die van mij nog tethered gejailbreaked met Seas0nPass.. Aangezien ik niet hoef te rebooten, maar als ik t goed begrijp is Greenpois0n nu dus ook geschikt voor ATV 2.. Alleen de laatste versie van Greenpois0n?

rodoboy 13-02-11 07:31

Net greenpois0n RC6 gebruikt, werkt perfect !!!

;)

haroldv 13-02-11 08:45

Super! En gebruiksvriendelijk. Nu ff google'n hoe ik uitzendimg gemist erop krijg

mail.eve 13-02-11 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haroldv (Bericht 641226)
Super! En gebruiksvriendelijk. Nu ff google'n hoe ik uitzendimg gemist erop krijg

Prima idd. als je het hebt gevonden lezen we het hier wel:)

garth 13-02-11 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeBar0n (Bericht 641140)
greenpois0n RC6 is uit JB is nu Untethered en appletje eitje

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door milan13 (Bericht 641173)
Dat bufferen heb ik ook gehad, maar alleen op mn iPad, heb er totaal geen last van gehad op mn TV via ATV 2.. Weet ook niet wat t is.. Heb die van mij nog tethered gejailbreaked met Seas0nPass.. Aangezien ik niet hoef te rebooten, maar als ik t goed begrijp is Greenpois0n nu dus ook geschikt voor ATV 2.. Alleen de laatste versie van Greenpois0n?

dat bufferen blijft vaag lijkt erop dat ik het vooral bij HD content heb met een extensie .mpeg en ja GP rc6 is zeer simpel te jb'en voor je atv2 denk dat ie alles er ook gewoon over heen gooit... oftewel gewoon je tehthered unthetheren met gp

haroldv 13-02-11 10:52

Iemand een aanbeveling voor een webbrowser op atv2

haroldv 13-02-11 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthijst (Bericht 633230)
Om de tijd in XBMC goed te krijgen:

cd /private/var/db/timezone
rm localtime
ln -s /usr/share/zoneinfo/Europe/Amsterdam localtime
killall AppleTV

Sorry, maar hoe en waar doe je dit?

Peernij 13-02-11 11:21

Kunnen jullie uiteggen hoe jullie de ATV2 gejailbreakt hebben met GP rc6. Ik heb een tethered JB. Moet ik de ATV eerst herstellen of kan ik gelijk de GP er overheen gooien?

Het bufferen hier doet hij alleen met 1080, met 720 gaat alles prima over Wi-Fi.
Krijgen jullie de foto's ook via de ATV te zien?

mail.eve 13-02-11 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haroldv (Bericht 641247)
Iemand een aanbeveling voor een webbrowser op atv2

Couch Surfer Pro.

mail.eve 13-02-11 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peernij (Bericht 641264)
Kunnen jullie uiteggen hoe jullie de ATV2 gejailbreakt hebben met GP rc6. Ik heb een tethered JB. Moet ik de ATV eerst herstellen of kan ik gelijk de GP er overheen gooien?

Het bufferen hier doet hij alleen met 1080, met 720 gaat alles prima over Wi-Fi.
Krijgen jullie de foto's ook via de ATV te zien?

Ik heb de atv eerst aan de mac gehangen, alleen usb, daarna firmware hersteld, toen GP rc6 opgestart. Daarna alles opnieuw geinstalleerd en ingesteld. Je kan foto's kijken via airplay, of middels mobileme account etc.

matthijst 13-02-11 12:20

Heb hem net via Windows over de oude tethered jailbreak heengedaan. Dit gevolgd:
How to Jailbreak Apple TV with Greenpois0n RC6 on 4.2.1 | iPhone in Canada Blog - Canada's #1 iPhone Resource

Werkt nu goed (hij boot untethered). Alleen SSH toegang is dood?

mail.eve 13-02-11 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthijst (Bericht 641291)
Heb hem net via Windows over de oude tethered jailbreak heengedaan. Dit gevolgd:
How to Jailbreak Apple TV with Greenpois0n RC6 on 4.2.1 | iPhone in Canada Blog - Canada's #1 iPhone Resource

Werkt nu goed (hij boot untethered). Alleen SSH toegang is dood?

Vandaar eerst herstellen via iTunes, dan GP rc6, dan krijg je eenextra menu optie Inject Greenpois0n. Dan werkt het wel.

rodoboy 13-02-11 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthijst (Bericht 641291)
Heb hem net via Windows over de oude tethered jailbreak heengedaan. Dit gevolgd:
How to Jailbreak Apple TV with Greenpois0n RC6 on 4.2.1 | iPhone in Canada Blog - Canada's #1 iPhone Resource

Werkt nu goed (hij boot untethered). Alleen SSH toegang is dood?


Heb jij wel op deze manier een extra menu optie, Inject Greenpois0n?

matthijst 13-02-11 13:03

Yep, ook maar ff gedaan.
Had beter ff XBMC kunnen backuppen... Alles opnieuw instellen :(

garth 13-02-11 13:43

mensen hier die ervaren zijn met xbmc voor atv2 heb nl wat vraagjes....

- hoe refreshed xbmc de movies content automatisch?!
- is er een oplossing voor het buffer probleem?
- las een paar threads terug dat iemand xbmc streamt wireless is dat ergens in te stellen? bekabeld/draadloos
- vroeger ging mijn atv2 auto. in standby mode nu blijkt ie dat niet meer te doen is dat een bekend probleem?

alvast bedankt!

mail.eve 13-02-11 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garth (Bericht 641347)
mensen hier die ervaren zijn met xbmc voor atv2 heb nl wat vraagjes....

- hoe refreshed xbmc de movies content automatisch?!
- is er een oplossing voor het buffer probleem?
- las een paar threads terug dat iemand xbmc streamt wireless is dat ergens in te stellen? bekabeld/draadloos
- vroeger ging mijn atv2 auto. in standby mode nu blijkt ie dat niet meer te doen is dat een bekend probleem?

alvast bedankt!

1: Kun je instellen bij Video's
2: Is afhankelijk van je snelheid/bekabeling/wireless
3: Ik gebruik de 5g van mijn Apple Extreme, apple tv2 ondersteund dit, via mijn externe hd die op de extreme zit ontvangt xbmc zijn films.
4: Gewoon bij instellingen aanpassen, staat nu op nooit, deze kun je weer instellen.

mjay 13-02-11 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthijst (Bericht 633230)
Om de tijd in XBMC goed te krijgen:

cd /private/var/db/timezone
rm localtime
ln -s /usr/share/zoneinfo/Europe/Amsterdam localtime
killall AppleTV

Thnx, hier zocht ik naar!

garth 13-02-11 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve (Bericht 641358)
1: Kun je instellen bij Video's
2: Is afhankelijk van je snelheid/bekabeling/wireless
3: Ik gebruik de 5g van mijn Apple Extreme, apple tv2 ondersteund dit, via mijn externe hd die op de extreme zit ontvangt xbmc zijn films.
4: Gewoon bij instellingen aanpassen, staat nu op nooit, deze kun je weer instellen.

1: gevonden!
2: blijf het een vaag verhaal vinden.... bekabeling is prima hier! router is een asus gigbit apparaat en het is voornamelijk bij mpg HD
3: ik dus gewoon via netwerk bekabeld zie 2
4: ook gelukt

- en SMB dirs verwijderen? via ssh een bestand editten? zo ja welk bestand?

mail.eve 13-02-11 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garth (Bericht 641533)
1: gevonden!
2: blijf het een vaag verhaal vinden.... bekabeling is prima hier! router is een asus gigbit apparaat en het is voornamelijk bij mpg HD
3: ik dus gewoon via netwerk bekabeld zie 2
4: ook gelukt

- en SMB dirs verwijderen? via ssh een bestand editten? zo ja welk bestand?

Smb dirs, erop gaan staan en menu knop ingedrukt houden.

haroldv 13-02-11 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mjay (Bericht 641445)
Thnx, hier zocht ik naar!

Graag gedaan...maar eh, hoe?

mail.eve 13-02-11 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haroldv (Bericht 641607)
Graag gedaan...maar eh, hoe?

Mac:

open Terminal

tik: ssh root@(zet hier je ip van jouw appletv)
Hij vraagt nu om een password, standaard is dat alpine
En dan al het volgende...

Wil je gelijk het password vervangen, tik je passwrd in, en er wordt een nieuwe password gevraagd (2x).

Reverb 13-02-11 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garth (Bericht 641533)
1: gevonden!
2: blijf het een vaag verhaal vinden.... bekabeling is prima hier! router is een asus gigbit apparaat en het is voornamelijk bij mpg HD
3: ik dus gewoon via netwerk bekabeld zie 2
4: ook gelukt

- en SMB dirs verwijderen? via ssh een bestand editten? zo ja welk bestand?

2. Idd het is vaag. Ik heb juist met bekabeld netwerk meer bufferproblemen als met wireless. How bizzare. Gigabit maakt niks uit, want de Apple TV 2G heeft alleen 10/100mbit.

garth 14-02-11 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverb (Bericht 641619)
2. Idd het is vaag. Ik heb juist met bekabeld netwerk meer bufferproblemen als met wireless. How bizzare. Gigabit maakt niks uit, want de Apple TV 2G heeft alleen 10/100mbit.

Net me kabel uit me atv2 getrokken en geprobeerd een Wi-Fi
Netwerk te vinden.... Hij blijft maar zoeken en vind niks meer
Mensen last van dit probleem ligt aan gp?!

marcoryn 14-02-11 10:04

Gekke vraag, maar hoe update ik alvast naar 4.2.1. op de ATV zodat ik straks GP kan draaien? de ATV geeft aan dat ik al de laatste firmware heb (4.1). Je kan hem terugzetten, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

garth 14-02-11 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve (Bericht 641358)
1: Kun je instellen bij Video's
2: Is afhankelijk van je snelheid/bekabeling/wireless
3: Ik gebruik de 5g van mijn Apple Extreme, apple tv2 ondersteund dit, via mijn externe hd die op de extreme zit ontvangt xbmc zijn films.
4: Gewoon bij instellingen aanpassen, staat nu op nooit, deze kun je weer instellen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garth (Bericht 641670)
Net me kabel uit me atv2 getrokken en geprobeerd een Wi-Fi
Netwerk te vinden.... Hij blijft maar zoeken en vind niks meer
Mensen last van dit probleem ligt aan gp?!

nou heb het gevonden, hij vond me Wi-Fi niet omdat ik die Wi-Fitweak geinstalleerd had.... anyway nog steeds een groot probleem met bufferen denk dat dit niet opgelost gaat worden... :(

Peernij 14-02-11 14:29

Ik heb net mijn ATV gejailbreaked. Heb eerst een herstel gedaan en toen GP zijn werk laten doen. Toen de Injection gedaan. Helaas krijg ik ATV Flash niet geinstalleerd ! De ziet de ATV niet zegt hij. Zie

http://desmond.yfrog.com/Himg614/sca...=640&ysize=640

Dit terwijl hij wel de films ziet in iTunes dus alles is gedeeld!

iemand een idee hoe nu verder?

ozanay 14-02-11 15:42

vraagje
 
Hallo allemaal,

ik heb nog geen atv2, ik zit de twijfelen tussen acryan hd of atv2?
Kan iemand mij advies geven please.
Hoofdzakelijk wil ik hem gebruiken voor film en music streamen vanuit mij nas.
Kan atv2 mkv streamen bijvoorbeeld? Wat kan ik met de jailbreakte atv2 doen?
Alvast bedankt.

mail.eve 14-02-11 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peernij (Bericht 641808)
Ik heb net mijn ATV gejailbreaked. Heb eerst een herstel gedaan en toen GP zijn werk laten doen. Toen de Injection gedaan. Helaas krijg ik ATV Flash niet geinstalleerd ! De ziet de ATV niet zegt hij. Zie

http://desmond.yfrog.com/Himg614/sca...=640&ysize=640

Dit terwijl hij wel de films ziet in iTunes dus alles is gedeeld!

iemand een idee hoe nu verder?

Na de GP injection staat Nitotv erop, daar kun je een lowtide restart geven, dan doet je wireless het weer. Daarna atv flash opstarten en dan zal je atv2 wel zichtbaar zijn, suc6.

milan13 15-02-11 09:35

Ik heb tot nu maar 1x bufferproblemen gehad met XBMC... Op mn iPad... Met ATV 2 niet 1x, werkt echt perfect.. Heb Plex er ook maar weer afgehaald,want dat heb ik niet echt meer nodig op t moment.. Zit nog steeds met mn Seas0nPass tethered jailbreak (hoef niet of nauwelijks te rebooten) en allemaal zonder problemen..:D

glaantje 16-02-11 11:24

Plex is ook echt een rukprogramma vergeleken met XBMC idd, snap niet dat nog steeds gebruikt wordt door sommige mensen :)
Het heeft in principe alleen maar functionele nadelen. (Alleen het centrale database systeem is iets omslachtiger in XBMC)

arkel99 16-02-11 20:11

Het lukt mij niet om mijn apple tv 2 in dfu te krijgen (heeft 4.2.1 firmware)

wie lukt dat wel. alles geprobeerd. (menu down, menu play etc etc) (maakt de kabel nog uit misschien, hij krijgt wel stroom namelijk)

milan13 16-02-11 20:16

Bij mij lukte t eerst ook niet met Seas0nPass welteverstaan.. Moest eerst alleen met micro usb.. Lukte dus niet, toen ook gewoon de power kabel erin gedaan en toen lukte t in 1x..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:35.