iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Apple TV: ATV 2 Seas0nPass Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/82181-atv-2-seas0npass-jailbreak.html)

glaantje 24-01-11 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthijst (Bericht 632426)
ATV2 is hardwarematig beperkt tot 720p.

Dat valt dus nog te bezien, maar voor het moment is het idd zo :)

milan13 24-01-11 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthijst (Bericht 632426)
Hij speelt iig wel alles af...


Gisteren speelde XBMC bij mij geen ISO. en IMG., misschien is dat wel gewoon zo, heb me nl nog niet echt verdiept in de bestanden die XBMC allemaal afspeelt, maar t is iig wel een hele welkome uitbreiding tov de standaard ATV 2..

En voor mij nog ff dank aan mail.eve aan de duidelijke uitleg t helemaal werkende te krijgen:)

matthijst 24-01-11 16:41

Ah, OK, ISO niet geprobeerd :)
Had met andere mediaplayer nog weleens dat ie geen mkv ondersteunde... Of sommige audioformaten niet. Dat soort bestanden speelt XBMC wel.

milan13 24-01-11 16:44

Probeerde gisteren een ISO. en een IMG. bestand, deden t allebei niet.. Maar zowel op Mac als Windows makkelijk om te zetten naar een VIDEO_TS.. En die speelt XBMC sowieso.. :)

jvandijk 24-01-11 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door milan13 (Bericht 632455)
Gisteren speelde XBMC bij mij geen ISO. en IMG., misschien is dat wel gewoon zo, heb me nl nog niet echt verdiept in de bestanden die XBMC allemaal afspeelt, maar t is iig wel een hele welkome uitbreiding tov de standaard ATV 2..

En voor mij nog ff dank aan mail.eve aan de duidelijke uitleg t helemaal werkende te krijgen:)

Bij mij ook geen .ISO en ook geen dvd's (wel de individuele .VOB files)en foto's . Weet iemand of dit eigenlijk wel zou moeten kunnen? En heeft iemand een custom firmware 4.2.1 voor mij, ik zit op windows dus het creëren hiervan is voor mij niet mogelijk.

King1987 24-01-11 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jvandijk (Bericht 632467)
En heeft iemand een custom firmware 4.2.1 voor mij,

Helaas is verspreiden van iOs-en niet meer toegestaan sinds 4.2.

jvandijk 24-01-11 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 632470)
Helaas is verspreiden van iOs-en niet meer toegestaan sinds 4.2.

Met Pb en bijvoorbeeld dropbox komen we een heel eind toch?

King1987 24-01-11 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jvandijk (Bericht 632474)
Met Pb en bijvoorbeeld dropbox komen we een heel eind toch?

nee, niet via dit forum. Er zijn daar andere middelen voor ;)

jvandijk 24-01-11 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 632475)
nee, niet via dit forum. Er zijn daar andere middelen voor ;)

Ok, wellicht dan alleen een PB

mikebtnhs 24-01-11 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier_s (Bericht 629150)
Om je apple tv 2g te laten herkennen door itunes moet je eerst je micro usb aansluiten op je computer dan pas de stroom erop doen. Bij mij werd hij toen direct zichtbaar!

Weet iemand een jailbreak manier voor apple tv 2g onder windows??

Ga ik direct proberen. Ik heb weer een beetje hoop.

nicolaas111 24-01-11 17:42

@glaantje en @matthijst thx , dit is voor mij een reden geen ATV2 te kopen!

harrys 24-01-11 17:44

XBMC is het beste wat de atv2 nog kan redden. ik was al aardig uitgekeken op het kassie.
Maar nu vraagje: hoe kan ik ondertitels krijgen ? ik heb alles al aangezet en de add-on geinstalleerd, maar werken doet het niet. Iemand een stappen uitleg?
gr
H
Overigens gaat het spelen van full hd in mkv prima maar dan gaat mn netwerk stotteren. dus hou het maar bij lagere resoluties.

glaantje 24-01-11 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nicolaas111 (Bericht 632498)
@glaantje en @matthijst thx , dit is voor mij een reden geen ATV2 te kopen!

Np, gewoon ff afwachten nog zou ik zeggen. De GPU van de ATV2 is slomer dan die van de ATV1, maar er wordt nog steeds getweakt en gesleuteld aan de code. Hardwarematig 1080p outputten is misschien dus nog iets wat in de vooruitzichten ligt, maar vooralsnog zou ik niet mn adem inhouden. Het is natuurlijk ook geen slechte koop (voor zoveel kun je ook niet de fout in gaan), maar persoonlijk denk ik toch dat ik nog even op de ATV3 wacht :)

Daros 24-01-11 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthijst (Bericht 632250)
DFU kan ook zo:
- menu + down inhouden tot hij snel gaat knipperen.
- loslaten
- zodra je lampje aan ziet gaan: menu + play ingedrukt houden totdat hij snel gaat knipper. Dan play loslaten en menu ingerdukt houden...



Die 1600 melding krijg je volgens mij als je de powercable erin hebt zitten wanneer je m in DFU brengt.

Alle keren zonder de power kabel, helaas is dit het niet.

Iemand nog tips, waarom ik steeds 1600 krijg.

glaantje 24-01-11 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harrys (Bericht 632500)
XBMC is het beste wat de atv2 nog kan redden. ik was al aardig uitgekeken op het kassie.
Maar nu vraagje: hoe kan ik ondertitels krijgen ? ik heb alles al aangezet en de add-on geinstalleerd, maar werken doet het niet. Iemand een stappen uitleg?
gr
H
Overigens gaat het spelen van full hd in mkv prima maar dan gaat mn netwerk stotteren. dus hou het maar bij lagere resoluties.

Je moet eerst de Addon installeren via de Addon browser.
Daarna configureer je de addon (nogmaals in addon browser (ik heb hem bijv op Bierdopje voor TV en Ondertitel.com voor Films))
Daarna in settings onder Settings -> Skin -> Add-on -> Video OSD -> Enable subtitle download in Video OSD -> Path to subtitle addon -> selecteer de addon

Tijdens het afspelen zou je hem nu op pauze moeten kunnen zetten en het subtitle-knopje indrukken om een ondertiteling te downloaden.

matthijst 24-01-11 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daros (Bericht 632505)
Alle keren zonder de power kabel, helaas is dit het niet.

Iemand nog tips, waarom ik steeds 1600 krijg.

Niet toevallig in je hostfile nog een verwijzing naar de cydia server staan?

mail.eve 24-01-11 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harrys (Bericht 632500)
XBMC is het beste wat de atv2 nog kan redden. ik was al aardig uitgekeken op het kassie.
Maar nu vraagje: hoe kan ik ondertitels krijgen ? ik heb alles al aangezet en de add-on geinstalleerd, maar werken doet het niet. Iemand een stappen uitleg?
gr
H
Overigens gaat het spelen van full hd in mkv prima maar dan gaat mn netwerk stotteren. dus hou het maar bij lagere resoluties.

Als ze al in de mkv of m2ts zitten dan houdt je de grote ronde knop van je remote ingdrukt. Dan zie je bovenin een menu, daar zie je diverse symbolen, het symbool met het speakertje kiezen, en daar kun je je ondertiteling, taal etc selecten.

harrys 24-01-11 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve (Bericht 632547)
Als ze al in de mkv of m2ts zitten dan houdt je de grote ronde knop van je remote ingdrukt. Dan zie je bovenin een menu, daar zie je diverse symbolen, het symbool met het speakertje kiezen, en daar kun je je ondertiteling, taal etc selecten.

Weet niet wat voor atv jij hebt, maar die van mij heeft helemaal geen rode knop.
Inmiddels alle knoppen geprobeerd, en jawel de knop ingedrukt houden is de ''oplossing'' (dus de grote middelste zilverkleurige knop met de zwarte ring er omheen)

Toch bedankt voor de tip, heeft me aangezet om het nog even verder uit te zoeken
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:A...A9biyE9noyHNya

matthijst 24-01-11 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harrys (Bericht 632561)
Weet niet wat voor atv jij hebt, maar die van mij heeft helemaal geen rode knop.

Hij zei dan ook: RONDE :)

Daros 24-01-11 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthijst (Bericht 632544)
Niet toevallig in je hostfile nog een verwijzing naar de cydia server staan?

Nee, zelf hosts file opnieuw aangemaakt en iTunes opnieuw geinstalleerd (mac)

Op mijn gewone PC stond nog niet eens iTunes dus die kaal geinstalleerd en kreeg ik ook (met Seas0npass op mijn mac) 1601 error.

Ook via iREB in DFU mode gezet zodat direct de limera1n exploit erop komt maar mocht niet baten.

Iemand toevallig een 4.2.1 AppleTV Seas0npass firmware die ik kan proberen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:40.