iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Redsnow vind iphone niet in DFU modus (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/82501-redsnow-vind-iphone-niet-dfu-modus.html)

The_Umpire 16-01-11 02:47

Redsnow vind iphone niet in DFU modus
 
Hallo, alweer

Ik heb vandaag mijn telefoon toch maar ge-update naar 4.2(.1) en zou hem graag weer opnieuw willen jailbreaken, echter heb ik wat problemen.

Ik heb de laatste versie van Redsnow gedownload versie: 0.9.6rc8
Mijn specs zijn: iPhone 3gs MC model (nieuwe bootrom voor zover ik het snap), en loop nu dus op de iOS 4.2.1 versie.

De problemen die ik heb zijn:
Nadat je de iOS hebt gezocht in Redsnow kom je in een menu met een aantal opties waar je uit kunt kiezen, ik dacht dat ik Instal Cydia moest aanvinken en dan verder moest gaan maar weet dit dus niet zeker (helemaal sinds er ineens 6 opties zijn in Redsnow), Wie kan mij vertellen welke ik moet aanvinken?

Probleem 2:
Ik heb het geprobeerd met Instal Cydia, ik moet nu het toestel in DFU modus zetten, wat me nu dus elke keer niet lukt. Ik heb dit vaker gedaan want heb ook de oudere FW versies zelf gejailbreakt. Ik krijg elke keer een melding dat Redsnow mijn toestel niet kan vinden in DFU modus terwijl hij wel in DFU modus is gegaan, en dat snap ik dus niet helemaal?

Ik heb een ander kabeltje gebruikt, opnieuw opgestart, als Administrator uitgevoerd, in windows xp (sp2 en sp3) compatibiliteit gezet, en nog wilt het me niet lukken.

Kan iemand mij aub een handig overzicht geven van hoe of wat ik nu moet doen om mijn toestel gewoon gejailbreakt te krijgen (ik weet dat het alleen tethered kan nu, maar na overweging heb ik dat er wel weer even voor over).

Welke versie van Redsnow moet ik nu precies hebben?
En hoe krijg ik Redsnow zo ver dat hij mijn toestel herkend in DFU mode?

Ik hoop dat iemand me een hoopvol antwoord kan geven.
bvd, mvg

vak20 16-01-11 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The_Umpire (Bericht 628517)
Hallo, alweer

Ik heb vandaag mijn telefoon toch maar ge-update naar 4.2(.1) en zou hem graag weer opnieuw willen jailbreaken, echter heb ik wat problemen.

Ik heb de laatste versie van Redsnow gedownload versie: 0.9.6rc8
Mijn specs zijn: iPhone 3gs MC model (nieuwe bootrom voor zover ik het snap), en loop nu dus op de iOS 4.2.1 versie.

De problemen die ik heb zijn:
Nadat je de iOS hebt gezocht in Redsnow kom je in een menu met een aantal opties waar je uit kunt kiezen, ik dacht dat ik Instal Cydia moest aanvinken en dan verder moest gaan maar weet dit dus niet zeker (helemaal sinds er ineens 6 opties zijn in Redsnow), Wie kan mij vertellen welke ik moet aanvinken?

Probleem 2:
Ik heb het geprobeerd met Instal Cydia, ik moet nu het toestel in DFU modus zetten, wat me nu dus elke keer niet lukt. Ik heb dit vaker gedaan want heb ook de oudere FW versies zelf gejailbreakt. Ik krijg elke keer een melding dat Redsnow mijn toestel niet kan vinden in DFU modus terwijl hij wel in DFU modus is gegaan, en dat snap ik dus niet helemaal?

Ik heb een ander kabeltje gebruikt, opnieuw opgestart, als Administrator uitgevoerd, in windows xp (sp2 en sp3) compatibiliteit gezet, en nog wilt het me niet lukken.

Kan iemand mij aub een handig overzicht geven van hoe of wat ik nu moet doen om mijn toestel gewoon gejailbreakt te krijgen (ik weet dat het alleen tethered kan nu, maar na overweging heb ik dat er wel weer even voor over).

Welke versie van Redsnow moet ik nu precies hebben?
En hoe krijg ik Redsnow zo ver dat hij mijn toestel herkend in DFU mode?

Ik hoop dat iemand me een hoopvol antwoord kan geven.
bvd, mvg

Heb je wel het goede ios 4.2.1 bestand? Je moet deze hebben:

http://appldnld.apple.com/iPhone4/06...a_Restore.ipsw

The_Umpire 16-01-11 18:28

Ik heb het goede bestand, ik had m via iTunes ge-update en ik heb dat zelfde bestand opgezocht en gebruikt in Redsnow. alleen ik denk dat mijn toestel niet goed in DFU mode gaat want ik zie m'n scherm even flikkeren en daarna blijft ie gewoon uit, ipv op zwart staan. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:26.