iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Iphone 3G van custom naar original software (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/82584-iphone-3g-custom-naar-original-software.html)

bstruik 17-01-11 11:40

Iphone 3G van custom naar original software
 
Ik heb hier voor me liggen een Iphone 3G 8GB met een T-mobile simlock. Nou zag ik na vandaag dat je nu gratis de simlock eraf kan halen ( Link )dus dacht hey dat ga ik doen. Maar de iphone is gejailbreaked en unlocked en wil m weer in orginele staat krijgen maar kreeg steeds 1015 error als ik met itunes de orginele firmware erop wou zetten. Nu heb ik het onderstaande gevolgd en werkt de iphone inmiddels weer:

Je moet de originele FW 4.2.1 downloaden. En een custom firmware 4.2.1 (zonder baseband update). Redsn0w (windows versie) downloaden.

In Redsn0w de originele fw selecteren. Daarna via Redsn0w je iPhone in DFU mode plaatsen.
Redsn0w afsluiten. En nu iTunes opstarten, shift+herstel en je Custom Firmware selecteren.

Nu moet hij hem opnieuw herstellen, maar mocht je een software lock hebben ben je die ook kwijt en moet je weer via Cydia Ultrasn0w installeren. Check wel eerst je baseband, en anders je baseband via Redsn0w updaten naar een baseband versie die ultrasn0w ondersteund.

Je kan hierna nog wel problemen tegenkomen dat je geen netwerk hebt. Dan is er iets niet goed gegaan met Ultrasn0w en waarschijnlijk je baseband.


Maar nu heb ik de iphone weer werkend 4.2.1 maar dmv van Ultrasnow en heb Cydia enz er weer op staan? Hoe krijg ik de iphone weer in echte originele staat zonder ultrasnow & cydia enz?

gufra 17-01-11 14:22

Volgens mij moet je itunes starten en dan iphone koppelen en dan met dfu herstellen. Jailbreak is dan volgens mij weg. Groeten guus.:d

bstruik 17-01-11 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gufra (Bericht 629152)
Volgens mij moet je itunes starten en dan iphone koppelen en dan met dfu herstellen. Jailbreak is dan volgens mij weg. Groeten guus.:d

Heb ik ook al geprobeerd maar dan kom ik weer terug in de 1015 error loop? :mad:

gufra 17-01-11 15:55

Dat is raar hopelijk nog andere reacties;)

Typ 81 17-01-11 15:58

Erg raar inderdaad, ik heb vandaag een clean install gedaan via PWND DFU mode met Redsn0w. Daarna shift + herstel in iTunes, alles ging vlekkenloos. Hij was geconfigureerd als nieuwe iPhone en Cydia stond er al op zonder dat ik hem gejaibreakt had. Heel vaag.

bstruik 17-01-11 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Typ 81 (Bericht 629183)
Erg raar inderdaad, ik heb vandaag een clean install gedaan via PWND DFU mode met Redsn0w. Daarna shift + herstel in iTunes, alles ging vlekkenloos. Hij was geconfigureerd als nieuwe iPhone en Cydia stond er al op zonder dat ik hem gejaibreakt had. Heel vaag.

Precies heb ik ook ... met Cydia er nog op. Maar dan kun je ook alleen maar restoren met Custom Firmware en niet met original firmware.

Wat ik dus wil is dus gewoon in originele staat zonder Cydia en ultrasnow met de originele firmware?

JornZ 17-01-11 21:03

Heb je soms de iPad baseband op die 3G staan? Dan kun je geen originele firmware meer installeren.

bstruik 20-01-11 13:03

Is er een mogelijkheid om de ipad baseband te verwijderen dan?

XIII 20-01-11 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bstruik (Bericht 630552)
Is er een mogelijkheid om de ipad baseband te verwijderen dan?

Nee, momenteel niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:59.