iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Jailbreaken of niet??? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/83148-jailbreaken-niet.html)

iphone789 23-01-11 22:04

Jailbreaken of niet???
 
hallo allemaal. ik heb een iphone 3gs 4.2.1. ik wil het jailbreaken(untethered als ie er is) En mn vader is er een beetje op tegrn:Wat als die kapot gaat enzo.Ik heb geen garantie.Dus wilde ik jullie vragen kan het helemaal stuk gaan?

iWiefring 23-01-11 22:50

Het kan helemaal stuk gaan maar die kans is klein,

wouter1981 24-01-11 08:41

Er kan heel weinig mis gaan. Voorwaarde is wel dat je goed inleest en de berichtgeving op iPhone volgt.

En als je toch al geen garantie meer hebt hoef je daar ook geen zorgen meer over te maken.

Als je wel garantie hebt en je toestel moet een keer opgestuurd worden voor reparatie dan moet je iPhone eerst mbv iTunes herstellen en instellen als nieuwe iPhone.

iphone789 24-01-11 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 632267)
Er kan heel weinig mis gaan. Voorwaarde is wel dat je goed inleest en de berichtgeving op iPhone volgt.

En als je toch al geen garantie meer hebt hoef je daar ook geen zorgen meer over te maken.

Als je wel garantie hebt en je toestel moet een keer opgestuurd worden voor reparatie dan moet je iPhone eerst mbv iTunes herstellen en instellen als nieuwe iPhone.

ja maar als ie stuk gaat dan ka nik hem net zo goed weggooien:D

Spacekees 24-01-11 13:49

Je kan hem gewoon opsturen hoor, garantie of niet.

Geloof me, als je eenmaal die jailbreak voor een week hebt, wil je niks anders meer. Die week wordt een maand, die maand wordt een halfjaar, enzovoorts. Wees gewoon een beetje zuinig op je iPhone, softwarematig hoef je je ook weinig zorgen te maken.
Zolang je maar geen junk gaat downloaden.

iphone789 27-01-11 16:32

sorry maar wat is `een JUNK gaat downloaden`

Spacekees 27-01-11 16:42

Gewoon dingen die niet op je iPhone horen.

Of zomaar wat gaan downloaden.

iphone789 27-01-11 16:45

ow ok maar ik weet het echt niet! Ik wil zo grasag een jailbreak maar iets in me zegt gewoon niet doen!Wantdan kan ik het niet uizetten en dan vraag ik me soms af ben ik verstandig geweest ????/ Ik zit an weken na te denken maar gee uitkomst of ik eht zal jailbreaken od niet :-(

Onyx 27-01-11 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone789 (Bericht 633983)
ow ok maar ik weet het echt niet! Ik wil zo grasag een jailbreak maar iets in me zegt gewoon niet doen!Wantdan kan ik het niet uizetten en dan vraag ik me soms af ben ik verstandig geweest ????/ Ik zit an weken na te denken maar gee uitkomst of ik eht zal jailbreaken od niet :-(

Als je zoveel twijfelt gewoon niet doen.
Je kan nog zoveel vragen stellen maar als elk antwoord weer vragen en twijfel oproept, leave it, en geniet van je standaard iphone :cool:

iWiefring 27-01-11 17:43

Ik zou inderdaad na al die twijfels en nieuwe vragen gewoon afwachten tot de nieuwe jailbreak (daarmee bedoel ik untethered) uitkomt. Ik durf te wedden dat je het wel even kunt uitzingen met je standaard iPhone tot die tijd.

iphone789 27-01-11 18:06

ja klopt ik geef jullie gelijk.Bedankt ik w8 toch maar even.Ik ga zelfs een itunes kaart halen want tot die tijd duurt nog wel een maandje

iWiefring 27-01-11 18:08

Stop nou met het speculeren over een datum of wat dan ook, er staat helemaal geen datum vast dus ga ook niet verkondigen dat het nog een maand duurt of wat dan ook.

iphone789 27-01-11 18:20

ja maar je kan er ook niet van uitgaan dat het nog deze week komt geef toe dat zou Onmogenlijk kunnen.Ik ga er in ieder geval zo uit veel mensen zegen ong. over 2 weken enzo dus ga ik er in iedergeval ook zo uit.

Onyx 27-01-11 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone789 (Bericht 634019)
ja maar je kan er ook niet van uitgaan dat het nog deze week komt geef toe dat zou Onmogenlijk kunnen.Ik ga er in ieder geval zo uit veel mensen zegen ong. over 2 weken enzo dus ga ik er in iedergeval ook zo uit.

Als jij daardoor lekkerder kan slapen moet je dat zeker vasthouden.
Tot over 2 weken ;)

colliehome 27-01-11 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onyx (Bericht 634022)
Als jij daardoor lekkerder kan slapen moet je dat zeker vasthouden.
Tot over 2 weken ;)

Als je wat technisch bent een een jailbreak nodig acht moet je het doen. Anders zou ik het je afraden. Er is niet zoveel meerwaarde meer aan.

iWiefring 27-01-11 18:50

Je hebt genoeg extra functies die je er echter wel toe kunnen overhalen om het tóch te doen. Ik dacht eerst ook zo van, waarom zou ik het doen, m'n garantie vervalt dan dit dat. Maar nu ik het gedaan heb, geen spijt. Want nu had ik eerst het idee van, ik krijg binnenkort toch iPhone 4 waarom moeilijk doen met 3Gs, laten we eens proberen te jailbreaken! En nu heb ik er geen spijt van, maar zoveel profijt, ook al is het een tethered.

iphone789 27-01-11 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 634030)
Je hebt genoeg extra functies die je er echter wel toe kunnen overhalen om het tóch te doen. Ik dacht eerst ook zo van, waarom zou ik het doen, m'n garantie vervalt dan dit dat. Maar nu ik het gedaan heb, geen spijt. Want nu had ik eerst het idee van, ik krijg binnenkort toch iPhone 4 waarom moeilijk doen met 3Gs, laten we eens proberen te jailbreaken! En nu heb ik er geen spijt van, maar zoveel profijt, ook al is het een tethered.

ja dat denk ik dus ook ik wil het ook supet graag maar il weet niet ik voel me er gwn niet fijn bij als het tethered is.Ik zit al weken na te denken zonder resultaat.

Jitse 27-01-11 19:22

Geduld is een schone zaak. In jouw geval zou ik gewoon niet jailbreaken, of in ieder geval wachten tot de untethered voor 4.2.1 er is.

iphone789 27-01-11 19:23

daar zit ik nu dus overna te denken.

Jitse 27-01-11 19:51

Ja, dat snap ik prima, maar wat wil je van ons als mede-forumgasten precies horen? Bovenstaande mensen hebben al van alles en nog wat verteld en op de hele site is er een heleboel over te vinden. De keuze moet je zelf maken, daarmee kunnen we je niet helpen.

iWiefring 27-01-11 20:02

En dat je na zit te denken hebben we ook al wel door hoor, na 20 posts met daarin de boodschap dat je er flink over aan het nadenken bent.

iphone789 27-01-11 20:04

ja,dat klopt ik weet het echt niet ik twijfel echt gwn te erg ik vraag het mijn vrienden ook aal maar die hebben geen jailbreak dus ja en ze weten ook niet echt wat het is.Elke keer dat ik ga slapen denk ik oke ik ga het morgen jailbreaken maar de volgende daf twijfel ik weer.Ik zit al zo lang na te denken.Want de een heeft grote problemen met de tethered jailbreak en de ander zegt ik heb geen problemen.Pfffffff.... als ik nou wist waneer die jailbreak ongeveer zou komen zou ik wel snel een besissing kunnen nemen.Pfff ik weet het egt nie

iWiefring 27-01-11 20:16

Heb maar gewoon even geduld, en als ie laten we zeggen er over een week nóg niet is dan pak je toch gewoon de tethered? Gewoon afwachten zeg maar, en dan als het je te lang duurt toch maar die jailbreak eroverheen gooien.

iphone789 27-01-11 20:26

Mja dnk da dat wrl handig is......ik ben tenslotte niet de enige

iWiefring 27-01-11 20:26

Er zijn een heleboel mensen op dit moment op die jailbreak aan het wachten.

iphone789 27-01-11 20:29

ok dan doe ik het zo als de jailbreak volgende week vrijdag niet komt dan maar de tethered:-) (denk niet dat ie dan komt maja ik zie wel)

jm1996 27-01-11 20:50

Gewoon jailbreaken of gaat je vader al die betaalde apps betalen die je dan gratis hebt?

iphone789 27-01-11 20:56

ja naar dan kan ik mijn iphone niet uit zetten en dat is juist the big problem

Onyx 27-01-11 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone789 (Bericht 634104)
ja naar dan kan ik mijn iphone niet uit zetten en dat is juist the big problem

Nou, dan geef je hier toch al zelf het enige juiste antwoord...?!?
Met alle extra's app's die je er na een jailbreak op gaat zetten en gebruiken vliegt je accuspanning omlaag en dus zal je accu regelmatig het eind van de dag niet halen.
Omdat je met de huidige jailbreak een pc nodig om weer op te kunnen opstarten is dat voor jou onoverkomelijk => geen jailbreak doen dus!

Enige andere optie is nog om bv. voor rond de €85.- een extra accupack (Exogear) te kopen en die aan te sluiten.
Word je iPhone iets lomper van maar dan kom je de dag zeker door!

(Dilemma's, dilemma's) ;)

menno85 27-01-11 21:13

Hey mensen,

Ik wil mijn iphone 3GS met firmware 4.2.1 model MC nieuwe bootrom
vandaag gaan jailbreaken want ben de geslotenheid nu al zat van apple.

Maar...
1) mijn itunes versie 10 kan niet meer downloaden een of andere probleempje met mijn acount bij clickandbuy zelfs geen gratis apps. kan ik dan wel gewoon jailbreaken of niet.

2) Ik heb redsn0w_win_0.9.6rc8 gedownload maar er word gevraagd om een ipsw bestand waar kan ik die vinden ik heb na mijn weten alles al afgezocht.

3) Hoe, wat, waar en wanneer moet ik mijn SHSH gegevens opslaan of is dt niet want mijn iphone zit nu ook op 4.2.1

Onyx 27-01-11 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door menno85 (Bericht 634114)
Hey mensen,

Ik wil mijn iphone 3GS met firmware 4.2.1 model MC nieuwe bootrom
vandaag gaan jailbreaken want ben de geslotenheid nu al zat van apple.

Maar...
1) mijn itunes versie 10 kan niet meer downloaden een of andere probleempje met mijn acount bij clickandbuy zelfs geen gratis apps. kan ik dan wel gewoon jailbreaken of niet.

2) Ik heb redsn0w_win_0.9.6rc8 gedownload maar er word gevraagd om een ipsw bestand waar kan ik die vinden ik heb na mijn weten alles al afgezocht.

3) Hoe, wat, waar en wanneer moet ik mijn SHSH gegevens opslaan of is dt niet want mijn iphone zit nu ook op 4.2.1

1) Moet geen probleem zijn omdat het geen officiele appstore is.

2) Hier kan je de gewenste versie downloaden:
iPod, iPhone and iPad Firmware Download

3) Dat weet ik niet :O

menno85 27-01-11 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onyx (Bericht 634116)
1) Moet geen probleem zijn omdat het geen officiele appstore is.

2) Hier kan je de gewenste versie downloaden:
iPod, iPhone and iPad Firmware Download

3) Dat weet ik niet :O

Welke firmware moet ik hebben.

iphone789 27-01-11 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door menno85 (Bericht 634122)
Welke firmware moet ik hebben.

ja eey hallo maak zelf een topic dit is mijn discussie

menno85 27-01-11 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone789 (Bericht 634124)
ja eey hallo maak zelf een topic dit is mijn discussie

Ja eey

ik zou graag gewoon antwoord willen zodat ik verder kan als jij dat niet kunt hebben jammer joh kinderachtig is het als je zulke reakties geeft.

Onyx 27-01-11 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone789 (Bericht 634124)
ja eey hallo maak zelf een topic dit is mijn discussie

Neeh, jij hebt je eindantwoord in #29 gehad :D:D ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door menno85 (Bericht 634122)
Welke firmware moet ik hebben.

Tsja, die kan je toch gewoon uitzoeken??
Vakje voor de iphone -> je hebt een 3gs -> firmwareversie 4.2.1 -> check!
Je modelnummer (8c148a ??) kan je terugvinden in je instellingen van je iphone.

iphone789 27-01-11 22:21

sorry,was ff chagerijnig maar uhhmmm....als je je shsh wilt opslaan moet je tiny umberella dowloaden ik weet zelf niet echt hoe het werkt dus je zou eventueel op youtube moeten kijken.

Jitse 27-01-11 22:24

The Firmware Umbrella - TinyUmbrella

menno85 27-01-11 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onyx (Bericht 634130)
Neeh, jij hebt je eindantwoord in #29 gehad :D:D ;)



Tsja, die kan je toch gewoon uitzoeken??
Vakje voor de iphone -> je hebt een 3gs -> firmwareversie 4.2.1 -> check!
Je modelnummer (8c148a ??) kan je terugvinden in je instellingen van je iphone.

Hey Onyx dat klopt die firmware nummer heb ik ja. maar welke moet ik hebben voor het jailbreaken
sorry hoor maar ik ben een beginner

menno85 27-01-11 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone789 (Bericht 634131)
sorry,was ff chagerijnig maar uhhmmm....als je je shsh wilt opslaan moet je tiny umberella dowloaden ik weet zelf niet echt hoe het werkt dus je zou eventueel op youtube moeten kijken.

Dankje voor je reaktie over de shsh


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jitse (Bericht 634133)

Dankje voor de link super
nu alleen nog achterhalen welke firmware ik nodig ben voor het jailbreaken en ik ben jullie eeuwig dankbaar ben ik nu al met de vele antwoorden

iphone789 28-01-11 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 634091)
Er zijn een heleboel mensen op dit moment op die jailbreak aan het wachten.

eey uhhmm... ik denk dat ik hem tog maar ga jailbreaken voel me te ver achter va nanderen maar goed even een vraagje:MAAKT HET ECHT NIET UIT ALS MIJN IPHONE 3GS 4.2.1 NIEUWE BOOTROM BIJVOORBEELD 3 WEKEN LANG AANSTAAT???? IK VERW8 SNEL ANTWOORD


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:13.