iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Jailbreak na downgrade 4.2 zonder SHSH backup ? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/83172-jailbreak-na-downgrade-4-2-zonder-shsh-backup.html)

iPower 24-01-11 12:35

Jailbreak na downgrade 4.2 zonder SHSH backup ?
 
Dag Allemaal,

Ondanks de soortgelijke discussies die zich hier op het forum al hebben plaatsgevonden, wil ik dit toch even met jullie delen.

Van de week had ik besloten dan ik mijn iPod Touch 2g MC met firmware 4.2.1 wilde jailbreaken. Na heel wat rondgezocht te hebben vond ik uit dat de mogelijkheden voor mijn apparaat met de huidige methodes nog niet helemaal optimaal was.

Downgraden had dan een andere opties geweest, maar ook daar kwam ik het bekende obstakel tegen: SHSH blobs. Deze had ik natuurlijk niet gebackupped voor ik mijn tot dan toe nog nooit gejailbreakte iPod update naar 4.2.1.

Uiteindelijk had ik dan toch maar besloten te wachten totdat er dan wel een untethered jailbreak was, maar ik bedacht me toch maar om mijn huidige SHSH blobs te backuppen voor het geval ik hem ooit naar een nieuwere firmware zou updaten. Dus ik TinyUmbrella downloaden en mijn SHSH blobs laten zoeken. En nu komt het gekke (dus of ik snap er helemaal niks van of dit is inderdaad heel apart).

TinyUmbrella haalde de SHSH blobs van 4.0 en 4.1 eruit.:confused:

Vervolgens toch maar geprobeerd mijn iPod te downgraden naar 4.1 met behulp van de bijbehorende blob en dit werkte gewoon. Daarna met greenpois0n mijn iPod gejailbreaked.

Wat ik nog wel apart vind is dat ik het gevoel heb dat mijn apparaat een beetje onstabiel is, maar ik weet niet of dat komt omdat ik wat fout heb gedaan of dat het komt door de firmware (niet alle programma's uit Cydia lijken de iOS firmware 4 helemaal te ondersteunen, bijv. Mobile Terminal, Winterboard (de meeste thema's daarvoor dan), etc)

Ook heb ik af en toe dat ik mijn iPod uit de slaapstand haal en dat deze dan mijn iPod helemaal opnieuw opstart.

Kunnen jullie mij vertellen of dit zo hoort ? Raden jullie mij aan te kijken of ik mijn iPod nog verder kan downgraden naar firmware 3.x (misschien stabieler en meer ondersteuning)?

Ook vraag ik mij af of het aan te raden is mijn iPod naar 4.2.1 te updaten, mocht hier een untethered jailbreak voor beschikbaar zijn.

jeroen474 31-01-11 12:19

Dit komt omdat idd niet alle applicaties worden ondersteund in IOS, hierdoor zal je iPod ook instabiel worden als je ze toch installeert.

iPower 31-01-11 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen474 (Bericht 635408)
Dit komt omdat idd niet alle applicaties worden ondersteund in IOS, hierdoor zal je iPod ook instabiel worden als je ze toch installeert.

Dank je wel voor je antwoord, ik zal eens uitzoeken om welke applicaties het gaat wat betreft compatibiliteit.

Gigachris 31-01-11 20:10

Ik kan je zo wel zeggen dat mobile terminal er beter af kan. Werkt al vanaf 3.3.1 niet meer.
Winterboard vind ik zelf een erg onstabiele app met veel crashes van het springboard. Voor de rest heb ik slechte ervaringen met PDAnet welke je telefoon een kacheltje laat worden en Backgrounder, voor een live screencast.

Misschien kan je hier wat mee;)

Als je nog wat apps hebt waar je niet zeker over bent. Gewoon posten

Pl0xs 31-01-11 20:14

Er is een Mobile Terminal voor iOS 4 uitgebracht.

iPower 31-01-11 20:14

Nou ik had inderdaad het idee dat winterboard niet helemaal geweldig werkte. Heb nu wel een thema voor 4.0 en de iPod is al een heel stuk stabieler. Heb alleen af en toe het idee dat het memory management niet helemaal geweldig is.

iPower 31-01-11 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pl0xs (Bericht 635573)
Er is een Mobile Terminal voor iOS 4 uitgebracht.

Oh die zal ik eens een keer opzoeken dan.

Gigachris 31-01-11 20:17

Ohja, welke repo en search term dan?

Je word dan spontaan mijn held:D

Pl0xs 31-01-11 20:20

Downloads - mobileterminal - Project Hosting on Google Code


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:57.