//

Jailbreak na downgrade 4.2 zonder SHSH backup ?

Jailbreak na downgrade 4.2 zonder SHSH backup ? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag Allemaal, Ondanks de soortgelijke discussies die zich hier op het forum al hebben plaatsgevonden, wil ik dit toch even met jullie delen. Van de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-01-11, 12:35
iPower iPower is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 4
Question Jailbreak na downgrade 4.2 zonder SHSH backup ?

Dag Allemaal,

Ondanks de soortgelijke discussies die zich hier op het forum al hebben plaatsgevonden, wil ik dit toch even met jullie delen.

Van de week had ik besloten dan ik mijn iPod Touch 2g MC met firmware 4.2.1 wilde jailbreaken. Na heel wat rondgezocht te hebben vond ik uit dat de mogelijkheden voor mijn apparaat met de huidige methodes nog niet helemaal optimaal was.

Downgraden had dan een andere opties geweest, maar ook daar kwam ik het bekende obstakel tegen: SHSH blobs. Deze had ik natuurlijk niet gebackupped voor ik mijn tot dan toe nog nooit gejailbreakte iPod update naar 4.2.1.

Uiteindelijk had ik dan toch maar besloten te wachten totdat er dan wel een untethered jailbreak was, maar ik bedacht me toch maar om mijn huidige SHSH blobs te backuppen voor het geval ik hem ooit naar een nieuwere firmware zou updaten. Dus ik TinyUmbrella downloaden en mijn SHSH blobs laten zoeken. En nu komt het gekke (dus of ik snap er helemaal niks van of dit is inderdaad heel apart).

TinyUmbrella haalde de SHSH blobs van 4.0 en 4.1 eruit.

Vervolgens toch maar geprobeerd mijn iPod te downgraden naar 4.1 met behulp van de bijbehorende blob en dit werkte gewoon. Daarna met greenpois0n mijn iPod gejailbreaked.

Wat ik nog wel apart vind is dat ik het gevoel heb dat mijn apparaat een beetje onstabiel is, maar ik weet niet of dat komt omdat ik wat fout heb gedaan of dat het komt door de firmware (niet alle programma's uit Cydia lijken de iOS firmware 4 helemaal te ondersteunen, bijv. Mobile Terminal, Winterboard (de meeste thema's daarvoor dan), etc)

Ook heb ik af en toe dat ik mijn iPod uit de slaapstand haal en dat deze dan mijn iPod helemaal opnieuw opstart.

Kunnen jullie mij vertellen of dit zo hoort ? Raden jullie mij aan te kijken of ik mijn iPod nog verder kan downgraden naar firmware 3.x (misschien stabieler en meer ondersteuning)?

Ook vraag ik mij af of het aan te raden is mijn iPod naar 4.2.1 te updaten, mocht hier een untethered jailbreak voor beschikbaar zijn.

Laatst gewijzigd door iPower; 24-01-11 om 12:46.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-01-11, 12:19
jeroen474 jeroen474 is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 112
Standaard

Dit komt omdat idd niet alle applicaties worden ondersteund in IOS, hierdoor zal je iPod ook instabiel worden als je ze toch installeert.
  #3  
Oud 31-01-11, 19:32
iPower iPower is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen474 Bekijk bericht
Dit komt omdat idd niet alle applicaties worden ondersteund in IOS, hierdoor zal je iPod ook instabiel worden als je ze toch installeert.
Dank je wel voor je antwoord, ik zal eens uitzoeken om welke applicaties het gaat wat betreft compatibiliteit.
  #4  
Oud 31-01-11, 20:10
Gigachris Gigachris is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 47
Standaard

Ik kan je zo wel zeggen dat mobile terminal er beter af kan. Werkt al vanaf 3.3.1 niet meer.
Winterboard vind ik zelf een erg onstabiele app met veel crashes van het springboard. Voor de rest heb ik slechte ervaringen met PDAnet welke je telefoon een kacheltje laat worden en Backgrounder, voor een live screencast.

Misschien kan je hier wat mee

Als je nog wat apps hebt waar je niet zeker over bent. Gewoon posten
  #5  
Oud 31-01-11, 20:14
Pl0xs's schermafbeelding
Pl0xs Pl0xs is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 621
Standaard

Er is een Mobile Terminal voor iOS 4 uitgebracht.
  #6  
Oud 31-01-11, 20:14
iPower iPower is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 4
Standaard

Nou ik had inderdaad het idee dat winterboard niet helemaal geweldig werkte. Heb nu wel een thema voor 4.0 en de iPod is al een heel stuk stabieler. Heb alleen af en toe het idee dat het memory management niet helemaal geweldig is.
  #7  
Oud 31-01-11, 20:15
iPower iPower is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pl0xs Bekijk bericht
Er is een Mobile Terminal voor iOS 4 uitgebracht.
Oh die zal ik eens een keer opzoeken dan.
  #8  
Oud 31-01-11, 20:17
Gigachris Gigachris is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 47
Standaard

Ohja, welke repo en search term dan?

Je word dan spontaan mijn held
  #9  
Oud 31-01-11, 20:20
Pl0xs's schermafbeelding
Pl0xs Pl0xs is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 621
Standaard

Downloads - mobileterminal - Project Hosting on Google Code
Reageren

Labels
4.2.1, downgrade, jailbreak, shsh



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het onmogelijke mogelijk: 3G downgrade 4.2.1 naar 3.1.3 zonder SHSH blobs Typ 81 iPhone algemeen 38 25-05-11 14:48
iPhone: Wil je downgraden van 4.0.2>4.0.1 zonder shsh backup hier een makkelijke turorial Rebel80 Jailbreak 12 17-09-10 17:14
iPhone: Toch downgrade 4.02 zonder shsh blobs naar 4.01 antgin Jailbreak 32 12-09-10 13:26
iPhone: jailbreak 4.0.1 zonder backup SHSH, hoe nu verder? Knallie Jailbreak 5 23-08-10 18:50
iPhone: Downgrade New Bootrom (MC model) zonder shsh dylankieft Jailbreak 2 27-07-10 10:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:59.