//

Iphone 3gs 4.2.1 downgraden om te jailbreaken en unlocken beste manier ?

Iphone 3gs 4.2.1 downgraden om te jailbreaken en unlocken beste manier ? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag iedereen, Ik heb hier een iphone 3gs 16 gig met nieuwe bootrom. Ik heb deze proberen jailbreaken met redsnow toen hij op IOS 4.2.1 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-01-11, 17:44
Tijsss Tijsss is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 11
Standaard Iphone 3gs 4.2.1 downgraden om te jailbreaken en unlocken beste manier ?

Dag iedereen,

Ik heb hier een iphone 3gs 16 gig met nieuwe bootrom. Ik heb deze proberen jailbreaken met redsnow toen hij op IOS 4.2.1 stond maar dat ging niet, liep telkens vast. Ik wou hem dus donwgraden naar 4.1... probleem: error 1015 (recovery-cyclus) heb deze hier weten uit krijgen door hem eerst in DFU-mode te zetten en daarna te herstellen via een costum restore. Ik zou hem dus willen downgraden maar hoe doe ik dit het best ? Ook via DFU-mode en een costum restore 4.1? Om dan te jailbreaken en unlocken ?

De iphone staat nu gewoon terug op activatie scherm met IOS 4.2.1 ik wil deze dus jailbreaken en unlocken. NIET TETHERED. Wat is het beste dat ik nu doe ? ik wil niet wachten op de untethered jailbreak.

Alvast bedankt!!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-01-11, 17:46
dany1962 dany1962 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 60
Standaard

leez effe hier mischien helpt
http://forum.iculture.nl/f14/iphone-...wilt-niet.html
  #3  
Oud 28-01-11, 17:55
Tijsss Tijsss is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 11
Standaard

Ja maar ik wil deze downgraden hoe doe ik het ?
  #4  
Oud 28-01-11, 17:59
Tijsss Tijsss is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 11
Standaard

En hij staat ook op baseband 06.15.00 ...
  #5  
Oud 28-01-11, 20:32
Tijsss Tijsss is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 11
Standaard

Ik heb hem nu nog eens proberen jailbreaken met redsnow 09.6.b.6 alles gaat goed maar wanneer hij de laatste keer zou moeten rebooten loopt hij vast ....
  #6  
Oud 28-01-11, 22:19
dany1962 dany1962 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 60
Standaard

dus is het gelukt om de 4.1 terug te krijgen ?
anders je kunt de 4.1 software van internet te downloaden , en de (hosts.txt) aan te passen zoals in de linkje boven,

iphone in DFU mode , en om de software 4.1 van de bureaublad te kiezen, kun SHIFT+Herstellen te drukken, nu geeft je de ituens om een s/w te kiezen van de computer welk is de 4.1 ..

na s/w herstellen , en als ituens bezig om de firmware te updaten krijg je melding ( error 1015 ), dat is volledig normaal,

dan gebruik je IREB bvb om de telefoon van de recovery mode te kicken en hij is weer in de hoofdmenu zegmaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tijsss Bekijk bericht
Ik heb hem nu nog eens proberen jailbreaken met redsnow 09.6.b.6 alles gaat goed maar wanneer hij de laatste keer zou moeten rebooten loopt hij vast ....
als wel alles gelukt 4.1 of andere, met win_xp zal goed lopen , anders bij vista en/of win 7 , op de redsnow recht mouse knop klikken en kies compatileteit kies hier daarvoor win xp sp2 en toepassen, start redsn0w als administrator . dan zal hij soepel functioneren.
mvg

Laatst gewijzigd door dany1962; 28-01-11 om 22:25.
  #7  
Oud 29-01-11, 21:10
Tijsss Tijsss is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dany1962 Bekijk bericht
dus is het gelukt om de 4.1 terug te krijgen ?
anders je kunt de 4.1 software van internet te downloaden , en de (hosts.txt) aan te passen zoals in de linkje boven,

iphone in DFU mode , en om de software 4.1 van de bureaublad te kiezen, kun SHIFT+Herstellen te drukken, nu geeft je de ituens om een s/w te kiezen van de computer welk is de 4.1 ..

na s/w herstellen , en als ituens bezig om de firmware te updaten krijg je melding ( error 1015 ), dat is volledig normaal,

dan gebruik je IREB bvb om de telefoon van de recovery mode te kicken en hij is weer in de hoofdmenu zegmaar.



als wel alles gelukt 4.1 of andere, met win_xp zal goed lopen , anders bij vista en/of win 7 , op de redsnow recht mouse knop klikken en kies compatileteit kies hier daarvoor win xp sp2 en toepassen, start redsn0w als administrator . dan zal hij soepel functioneren.
mvg
Maar ik als ik dan downgrade zal mijn baseband toch niet downgraden ? enkel het IOS toch ? Ik heb geprobeerd hem gewoon te jailbreaken met redsnow maar als hij de laatste keer moet rebooten loopt hij vast op apple logo. (Met redsnow compatibiliteit op xp sp3) en hij heeft dus ook een new bootrom en de nieuwste baseband.
  #8  
Oud 29-01-11, 23:45
dany1962 dany1962 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 60
Standaard

hoi,
BB zal niet veranderd, maar terug naar 4.1 krijgt hij untethered jailbreak , maar met 4.2.1 wel tethered dat bedoeld bij elk keer opnieuw starten moet je de kabel aansluiten en in DFU mode gaan ,redsn0w starten en kiest hier voor (just boot tethered right now) dan gaat hij in de menu dan de kabel loos doen en dat is alleen voor de 3Gs maar de 3G met 4.2.1 is gewoon untethered.
  #9  
Oud 29-01-11, 23:46
Tijsss Tijsss is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 11
Standaard

Ja oke maar hoe komt het dan dat jb nu niet lukt ? zelf niet tethered ?
  #10  
Oud 29-01-11, 23:52
dany1962 dany1962 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 60
Standaard

wat heb je nu van s/w ? is het 4.2.1 als ja

dan moet je ook in redsn0w ook hetzelfde s/w kiezen om te jb

anders probeer andere pc
  #11  
Oud 29-01-11, 23:54
Tijsss Tijsss is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dany1962 Bekijk bericht
wat heb je nu van s/w ? is het 4.2.1 als ja

dan moet je ook in redsn0w ook hetzelfde s/w kiezen om te jb

anders probeer andere pc
Ja 4.2.1 en 3gs met Nieuwe bootrom kan het daar niet aan liggen ? Ik heb een 64 bit windows 7 laptop maar ik run redsnow met compatibiliteit ingesteld op xp service pack 2 is dit ook goed ?

Alvast bedankt!
Reageren

Labels
3gs 16gb, downgrade, jailbreak, new bootrom



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: iphone 3gs maar niet te jailbreaken of downgraden ronneke200 Jailbreak 4 08-07-10 02:59
1ste gen iPhone downgraden, jailbreaken (en unlocken) Trax Archief 1 01-03-10 17:29
iPhone 3G: De beste manier om je iPhone 16GB te unlocken (3G) Goudvis12 Unlock 7 17-08-08 18:28
Beste, snelste, makkelijkste manier om de Iphone USA 8gb te unlocken JayMie84 Archief 4 13-02-08 14:30
otb 1.1.2 jailbraiken en unlocken, de beste manier??? cederique Archief 38 10-02-08 19:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:16.