//

Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic

Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door dtroxx Oke even heel simpel. 1. Download je Greenpoison RC5 http://greenpois0n.com/ 2. Installeer Greenpois0n zoals aangegeven. 3. Als Greenpois0n geinstalleerd is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #221  
Oud 04-02-11, 20:22
sonrise sonrise is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dtroxx Bekijk bericht
Oke even heel simpel.

1. Download je Greenpoison RC5 http://greenpois0n.com/
2. Installeer Greenpois0n zoals aangegeven.
3. Als Greenpois0n geinstalleerd is en het loader icoontje is aanwezig op je iphone zet je de iphone weer uit.
4. Download nu Redsnow
-mac : https://sites.google.com/a/iphone-de...edirects=0&d=1

-Win: https://sites.google.com/a/iphone-de...edirects=0&d=1
5. download nu de 4.2.1 firmware voor jou type iphone: Firmware - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch

6. Open nu Redsnow (Zorg dat je iphone uitstaat) en selecter je firmware (IPSW bestand).

7. Selecteer "Install Cydia" --> Next

8. Zet je iphone weer in DFU mode net als bij Greenpois0n

Nu zou het moeten werken en zou je een cydia icoontje moeten krijgen op je iphone

Good Luck!
Ik heb dit allemaal gedaan, en JB is gelukt! Cydia handmatig dus geinstalleerd met redsnow, maar er stond dus in redsnow nadat het klaar was dat het een THETERED jailbreak is????

Ik heb wel eerst via Greenpois0n gejailbreaked, maar is het nu Theterd of un-theterd??
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #222  
Oud 04-02-11, 20:22
diroye diroye is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EN-IS Bekijk bericht
Je probleem beschrijving is erg onduidelijk, meer informatie wordt geapprecieerd. Zo kunnen we je niet helpen. En schrijf eens wat overzichtelijker aub.
sorry, je hebt gelijk, ik was iets te enthousiast.
het zit zo, een paar weken geleden heb ik een gelockte iphone 4 uit frankrijk gekocht, 2 weken terug de stomme fout gemaakt door te herstellen (in iTunes) zonder mijn SHSH blobs op te slaan. nu heb ik dus 4.2.1 erop staan.
hij is nog steeds ge-locked en hij start niet eens meer op.
dat kan ik wel verhelpen door hem weer te herstellen in iTunes.
maar wat ik graag wil weten, kan ik hem nu jailbreaken en straks ook nog unlocken? omdat ik net gelezen heb, dat als je afhankelijk bent van een unlock, moet je deze jailbreak nog niet uitvoeren.

is dit wat duidelijker?
  #223  
Oud 04-02-11, 20:24
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonrise Bekijk bericht
Ik heb dit allemaal gedaan, en JB is gelukt! Cydia handmatig dus geinstalleerd met redsnow, maar er stond dus in redsnow nadat het klaar was dat het een THETERED jailbreak is????

Ik heb wel eerst via Greenpois0n gejailbreaked, maar is het nu Theterd of un-theterd??
Daar ben je toch zo achter, uitzetten en opnieuw opstarten... start ie dan is het goed..
  #224  
Oud 04-02-11, 20:33
sonrise sonrise is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve Bekijk bericht
Daar ben je toch zo achter, uitzetten en opnieuw opstarten... start ie dan is het goed..
niet aan gedacht haha, maar thnx!
  #225  
Oud 04-02-11, 21:31
musiqman musiqman is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Diemen
Berichten: 133
Standaard

Gelukt.
GreenPois0n op mn iphone 4 neverlocked met 4.2.1 (en opgeslagen blobs) idd die home knop lang! ingedrukt houden.

Via RedSn0W (custom ipsw is hier te vinden Firmware - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch)

Daarna via DiskAid naar de private/var/lib/apt/lists gegaan en deze leeg gehaald met uitzondering van ''Partial'' omdat er anders geen sources in Cydia staan.

Et voila
  #226  
Oud 04-02-11, 21:36
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Hee,

Ik heb hier 2 iDevices liggen: een MC-model ipod touch 2g en een ipod touch 4g. Beide zijn nu met Greenpois0n RC5 gejailbreaked (op een osx86 pc, ik heb geen mac) en hebben de Loader.app maar die timed steeds out. Nu weet ik zeker dat ik met Redsn0w cydia op de 4g-iPod kan krijgen, maar hoe moet ik dit doen op de 2g-iPod?? Kan ik dan toch in Redsn0w het mb-model kiezen of zal ik dan vast komen te zitten in dfu-mode en die iPod moeten herstellen? (Hij is voor mijn zusje en ik wil er graag veel games op zetten maar dat ga ik verder hier niet vertellen)

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd door arjan95; 04-02-11 om 22:22. Reden: onduidelijk
  #227  
Oud 04-02-11, 21:36
Jeroentjhuh Jeroentjhuh is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 91
Standaard

Hee allemaal,

Bij mij werkt de jailbreak helaas niet. Ik gebruik Windows 7 en wil mijn iPhone 4 jailbreaken op 4.2.1.
Heb in DFU mijn firmware hersteld naar 4.2.1 en zet dan de telefoon in DFU mode om vervolgens greenpois0n te draaien. Ik krijg een wit scherm en daarna zou ik het init scherm moeten krijgen maar dat gebeurd bij mij niet, het scherm flikkert even en laat dan het recovery scherm zien. Hierna reboot hij automatisch en staat er geen loader op mijn springboard. Greenpois0n geeft wel aan dat hij voltooid is. Wat te doen?
  #228  
Oud 04-02-11, 21:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroentjhuh Bekijk bericht
Hee allemaal,

Bij mij werkt de jailbreak helaas niet. Ik gebruik Windows 7 en wil mijn iPhone 4 jailbreaken op 4.2.1.
Dan ga je een Mac met OS X 10.6.6 moeten gaan kopen (of wachten tot er een Windows versie is).
  #229  
Oud 04-02-11, 21:42
civiccoupe civiccoupe is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: stiens
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroentjhuh Bekijk bericht
Hee allemaal,

Bij mij werkt de jailbreak helaas niet. Ik gebruik Windows 7 en wil mijn iPhone 4 jailbreaken op 4.2.1.
ik had begrepen dat hij nog niet uit was voor windows machines

Laatst gewijzigd door civiccoupe; 04-02-11 om 21:56.
  #230  
Oud 04-02-11, 21:44
damoriamarti damoriamarti is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 15
Standaard

Of je koopt geen mac maar snow leopard os x dvdtje(30/40 euries).
En installeerd via iboot.
  #231  
Oud 04-02-11, 22:02
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diroye Bekijk bericht
sorry, je hebt gelijk, ik was iets te enthousiast.
het zit zo, een paar weken geleden heb ik een gelockte iphone 4 uit frankrijk gekocht, 2 weken terug de stomme fout gemaakt door te herstellen (in iTunes) zonder mijn SHSH blobs op te slaan. nu heb ik dus 4.2.1 erop staan.
hij is nog steeds ge-locked en hij start niet eens meer op.
dat kan ik wel verhelpen door hem weer te herstellen in iTunes.
maar wat ik graag wil weten, kan ik hem nu jailbreaken en straks ook nog unlocken? omdat ik net gelezen heb, dat als je afhankelijk bent van een unlock, moet je deze jailbreak nog niet uitvoeren.

is dit wat duidelijker?
Bedankt, het is nu duidelijk.

Helaas moet ik je informeren, dat er op dit moment geen UNLOCK beschikbaar is. En om je even te informeren, een -unlock- hangt af van een -jailbreak-.

Je moet het zo zien, zonder een kip, krijg je geen eieren. Als de kip er is, dan komt een ei van zelf (in veel gevallen ).

Om je even op de juiste richting te wijzen:
- Herstel (shift+herstel) in itunes naar 4.2.1 (daar zit je toch al op)
- Jailbreak met GreenPoison
- Je kunt de telefoon gebruiken, alleen er niet mee bellen.

Dat hij niet opstart, is omdat het niet geactiveerd kan worden, dit komt omdat het een toestel met simlock is uit frankrijk.

Hoop dat het duidelijk is, als je vragen hebt, laat het me maar hier weten.
__________________
Origineel: iPhone 3G 16GB | Huidige versie: 4.1 Bootloader: ?? | Baseband: 05.13.02 | JB: Pwnage & UL: Ultrasn0w
  #232  
Oud 04-02-11, 22:29
zillionz zillionz is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 32
Standaard

Loader werkte bij mij niet via greenpoison. Ik heb daarna de redsnow met tether eroverheen laten gaan om cydia te installeren. Dat werkte gek genoeg wel en ik kan nog steeds untethered booten.
  #233  
Oud 04-02-11, 22:37
iphone789 iphone789 is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zillionz Bekijk bericht
Loader werkte bij mij niet via greenpoison. Ik heb daarna de redsnow met tether eroverheen laten gaan om cydia te installeren. Dat werkte gek genoeg wel en ik kan nog steeds untethered booten.
Dus eerst greenpois0n en daarna redsnow???
  #234  
Oud 04-02-11, 22:50
Lawler Lawler is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 11
Standaard

Voor iedereen waarbij gp binnen een seconde automatisch weer afsluit na opstarten;

Probeer eens met andere software uit te pakken. Nooit problemen gehad met The Unarchiver, maar vanavond een paar uur verkloot voordat ik erachter kwam dat wanneer ik uitpakte met Stuffit alles als een trein liep.
  #235  
Oud 04-02-11, 22:52
zillionz zillionz is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphone789 Bekijk bericht
Dus eerst greenpois0n en daarna redsnow???
Yeah..(was een gokje hoor) maar ik denk dat het andersom ook prima werkt..
  #236  
Oud 04-02-11, 23:14
peebl peebl is offline
• iOS 8.0.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 2
Standaard

Er schijnt een RC5-2 versie te zijn waarin een aantal bugs zouden zijn opgelost?

Ik heb geen Mac, dus kan het (nog) niet uittesten.

GreenPois0n RC5-2 Brings Fix To GreenPois0n Initialized Error [Ready For Download] | MacHackPC
  #237  
Oud 04-02-11, 23:18
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peebl Bekijk bericht
Er schijnt een RC5-2 versie te zijn waarin een aantal bugs zouden zijn opgelost?

Ik heb geen Mac, dus kan het (nog) niet uittesten.

GreenPois0n RC5-2 Brings Fix To GreenPois0n Initialized Error [Ready For Download] | MacHackPC
Rond de middag ge-released, was al bekend.

BTW: heb het zelf getest in VMWARE, jailbreak lukt niet, zal wel liggen aan vmware, dus nu is het wachten op de Win versie.
  #238  
Oud 04-02-11, 23:28
roypeters roypeters is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard

Hej,
het klinkt misschien stom, maar ik heb een vraagje. ik heb een iphone 3gs(new bootrom). en heb met behulp van jailbreakme.com op 4.0.1. ik heb handmatig alle shsh blobs opgeslagen. dat zie ik ook in cydia. ik begrijp dat ik eerst gewoon mijn iphone moet backuppen? en dan? herstellen? Kan iemand even een mooi stappen plannetje voor mij maken? al die verschillende info doet mij twijfelen. om te herstellen moet ik in mijn hosts file ook dat IP adres van sauriks server zetten?

Ik zie namelijk over alleen maar informatie over hoe je het jailbreakt. maar niet hoe je vanaf een oude jailbreak update.

Ik wacht met smart op de windows versie van greenpois0n!
Dankjewel!
  #239  
Oud 04-02-11, 23:34
MrRichz MrRichz is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Dordrecht
Berichten: 56
Standaard

ik krijg tijdens het JBen alleen maar elke keer "Failed" te zien bij GP .. heb me iPad al medere malen hersteld en me mac voor de zekerheid ook maar gereboot .. Maar het mag niet helpen ...

Iemand hetzelfde probleem al gehad en verholpen?
__________________
iPhone 2G 8GB uit Seattle (week 50) | iPhone 3G 16GB Black | iPad 32GB Wi-Fi uit Florida
  #240  
Oud 04-02-11, 23:50
Jeroentjhuh Jeroentjhuh is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 91
Standaard

Is het al iemand gelukt te JB'en via VMware?
Bij mij blijft greenpois0n maar bezig maar er gebeurd niks met m'n iPhone 4.
Reageren

Labels
jailbreak 4.2



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
redsn0w: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.3 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 323 21-12-11 21:33
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.2 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 290 30-10-11 16:31
Alle iDevices: Jailbreak voor 4.0 tot 4.1 iDevices met Greenpois0n - Verzameltopic spysical Jailbreak 502 30-03-11 17:28
Greenpois0n rc5=rc6 hulp! jailbreakme Jailbreak 2 13-02-11 11:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:16.