iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/83939-untethered-jailbreak-voor-4-2-1-idevices-greenpois0n-rc5-rc6-verzameltopic.html)

patrickzoon 06-02-11 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robbiedobbie (Bericht 637953)
@wietermenke, sinds vanmorgen is er ook een versie voor Windows.


ja waar te vinden en wrm werkt greenpois0n niet dan??

WieerterMenke 06-02-11 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robbiedobbie (Bericht 637953)
@wietermenke, sinds vanmorgen is er ook een versie voor Windows.

Mea Culpa..

Begon al te twijfelen, omdat meerdere mensen onder Win bezig waren..
Excuseer..

Maar staat nog niet op het forum of wel?
Ben er al naar aan het zoeken...

Sorry guys...

patrickzoon 06-02-11 15:11

woond er toevallig niet iemand in de buurt dan van hellevoetsluis ( ik woon op goeree overflakkee) die een mac heeft om mij te helpen met jailbreaken ?

WieerterMenke 06-02-11 15:12

Windows versie..!!

Twitter

lol

Kun je denk ik nu wel vergeten...
Amerika wordt wakker (6 - 9 AM :D )

Edit:

Vanaf post #342 staan er verschillende spiegeltjes genoemd.
Thanks!

patrickzoon 06-02-11 15:23

zojuist gejailbreakd. werkt dus wel op windows. ipv je toestel uitdoen aanhouden en dan de stappen doorstaanm!

dan doet hij het wel op windows..
hehehe

themasterf 06-02-11 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WieerterMenke (Bericht 637943)
Half uurtje lezen levert ook antwoorden op...

1. Met restore/herstellen altijd shift ingedrukt houden, zodat je kan kiezen welke backup iTunes moet terug zetten.

2. Ja (er zijn posts van mensen waarbij er dingen mis gaan, maar over het algemeen: Ja... Maar je hebt je backup toch... )

Ik lees al meer dan half uur maar niet echt antwoorden gevonden, zal wel verkeerde post lezen.
Playboy of zo...

1. Wat zou de reden zijn om een andere backup te kiezen want je hebt toch altijd laatste contacten, fotos etc nodig??

arnolutgens 06-02-11 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arnolutgens (Bericht 637934)
Ik heb met succes de jailbreak van greenpoisen RC5 Beta 2 uitgevoerd.
Ook heb ik de loader al gestart. En werkt Cydia ook.
Alleen kan ik nu niet meer synchroniseren met itunes.
Duurt erg lang en blijft hangen bij de apps.
Iemand nog enig idee? Moet ik nog iets instellen of iets doen?
(heb de iphone al verschillende malen opnieuw opgestart.

Niemand die me helpen kan?
Blijft nu ook hangen bij "iphone controleren" met synchroniseren.

SPiET 06-02-11 15:43

Heb ook een vraagje.

Ik heb nu nog 4.0.1 op iphone 4.

Zojuist itunes geupdate naar laatste, moet nog rebooten

Voor ik officieel IOS 4.2.1 erop plaats, hoe bewaar ik best mijn contacten, programmas en cydia tweaks/patches/programmas?

Via pgbackup een backup op de iphone draaien en die dan laten backuppen door itunes?

Programmas kan je ook via itunes terug op je iphone plaatsen?

Of mis ik hier nog iets?

bedankt!

amiet01 06-02-11 15:44

Ik heb nu een iPhone 4 neverlocked met 4.1 Limera1n jailbreak en natuurlijk allerlei Cydia dingen geïnstalleerd. Wat ik me afvraag is of ik kan updaten naar 4.2.1 en gelijk een Greenpois0n jailbreak kan uitvoeren zonder al mijn Cydia applicaties en dergelijke te verliezen. Vind het namelijk erg onhandig als ik alle Cydia meuk met instellingen opnieuw erop moet zetten.

XIII 06-02-11 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WieerterMenke (Bericht 637950)
####Maar GP RC5 draait dus alleen op Mac..
1ste F*** post... :cool:####

Nu dus wel voor Win schijnt :$

In alle drukte nog niet aan toegekomen om deze aan te passen. Nu gedaan.

Nitoh 06-02-11 15:59

waar ik nog niet aan uit ben is het volgende.
ben afhankelijk van simlock (3GS) en er staat nu FW:4.2.1 op BB 06.15.00 van ipad.
als ik dus nu JB met GP ben ik mn unlock kwijt?
als dit het geval is blijf ik tethered.

robbiedobbie 06-02-11 16:03

Ik denk dat je die baseband gewoon kan unlocken, maar ik weet het niet zeker.
Iemand die dit kan bevestigen?

kleineG 06-02-11 16:04

foutmelding 1013
 
beste mensen
ik heb zonet mijn telefoon willen updaten en krijg een vervelende terugkerende foutmelding namelijk 1013. ik had hem gejailbreaked via limerain hiervoor. nu heb ik al gezocht naar een oplossing en die blijkt te zijn dat ik system32 bestanden moet openen in wordpad en daar de gs.apple (of zoiets) bestanden moet verwijderen en opslaan. nu in wordpad weigert hij gewoon en bij notepad geeft hij om een nog onverklaarbare reden volgende foutmelding.

"Kan het bestand C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts niet maken.
Controleer of het juiste pad en de juiste bestandsnaam zijn ingevoerd.
"

is er een manier om dit te omzeilen? want nu staat hij gewoon in recovery en komt er niet uit. heb de restore ook vanuit dfu proberen te doen maar ook niks.

borisbaco 06-02-11 16:07

ik heb een probleem, wat volgens mij meerdere hebben!

Iphone 4 --> 4.2.1 zonder problemen gejailbreakt!! (eerst G.P. daarna Redsnow)
Ipad --> 4.2.1 werkt niet!


ik heb dus alle stappen gevolgd wat greenpoisn zegt, ik heb zelfs ipad gereset en helemaal leeg! maar hij zegt de hele tijd, failed!

-> ik heb DFU mode geprobeerd vanuit aan ÉN uit staande ipad.
-> ik heb geprobeerd de home button ingedrukt te houden en los!
(dit werkte bij de iphone in iedergeval)

wat doe ik fout!
bvd:cool:

Okkii 06-02-11 16:13

Als ik m'n JB heb gedaan. En ik kies de optie terugzetten naar reservekopie, ben ik dan M'n JB weer kwijt???

foxminded 06-02-11 16:15

@ BorisBaco ==> Ga nu mijn Iphone en Ipad doen.. Laat wel weten of het met mijn Ipad lukt en hoe..

jippiejee 06-02-11 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kleineG (Bericht 637994)
beste mensen
ik heb zonet mijn telefoon willen updaten en krijg een vervelende terugkerende foutmelding namelijk 1013. ik had hem gejailbreaked via limerain hiervoor. nu heb ik al gezocht naar een oplossing en die blijkt te zijn dat ik system32 bestanden moet openen in wordpad en daar de gs.apple (of zoiets) bestanden moet verwijderen en opslaan. nu in wordpad weigert hij gewoon en bij notepad geeft hij om een nog onverklaarbare reden volgende foutmelding.

"Kan het bestand C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts niet maken.
Controleer of het juiste pad en de juiste bestandsnaam zijn ingevoerd.
"

is er een manier om dit te omzeilen? want nu staat hij gewoon in recovery en komt er niet uit. heb de restore ook vanuit dfu proberen te doen maar ook niks.

Je moet eerst met de rechtermuisknop > eigenschappen het vinkje bij "Alleen lezen" weghalen. Probeer het dan nog een keer op te slaan. Bij mij heeft dat gewerkt

baukec 06-02-11 16:17

ik heb een iphone 4, met v4.2 erop staan.

Ik wil hem gaan jailbreaken echter is het mij niet duidelijk of ik de zogenaamde Blobs moet opslaan of niet? En hoe?

hoor graag van jullie groetjes

killerbeenl 06-02-11 16:17

klassieke fout om te vergeten dat Notepad met administrator rechten moet worden opgestart om systeem bestanden te veranderen en/of op te slaan.

Rechtermuis klikken op Notepad programma en "uitvoeren als administrator"

:d

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kleineG (Bericht 637994)
beste mensen
ik heb zonet mijn telefoon willen updaten en krijg een vervelende terugkerende foutmelding namelijk 1013. ik had hem gejailbreaked via limerain hiervoor. nu heb ik al gezocht naar een oplossing en die blijkt te zijn dat ik system32 bestanden moet openen in wordpad en daar de gs.apple (of zoiets) bestanden moet verwijderen en opslaan. nu in wordpad weigert hij gewoon en bij notepad geeft hij om een nog onverklaarbare reden volgende foutmelding.

"Kan het bestand C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts niet maken.
Controleer of het juiste pad en de juiste bestandsnaam zijn ingevoerd.
"

is er een manier om dit te omzeilen? want nu staat hij gewoon in recovery en komt er niet uit. heb de restore ook vanuit dfu proberen te doen maar ook niks.


Nitoh 06-02-11 16:19

ben afhankelijk van simlock (3GS) en er staat nu FW:4.2.1 op BB 06.15.00 van ipad.
als ik dus nu JB met GP ben ik mn unlock kwijt?
als dit het geval is blijf ik tethered.

WieerterMenke 06-02-11 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 637981)
In alle drukte nog niet aan toegekomen om deze aan te passen. Nu gedaan.

Goed bezig ! :d

Guest-20180925190238 06-02-11 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nitoh (Bericht 638007)
ben afhankelijk van simlock (3GS) en er staat nu FW:4.2.1 op BB 06.15.00 van ipad.
als ik dus nu JB met GP ben ik mn unlock kwijt?
als dit het geval is blijf ik tethered.

Die modem firmware is voor eeuwig en altijd (of zoiets), geen enkele JB die die kan verwijderen.

roypeters 06-02-11 16:38

alleen heel erg jammer dat ik nu niet meer tethered internet meer heb voor mijn laptop! Met 4.0.1 kon ik dat nog wel:(!
Iemand tips?

Bagwan 06-02-11 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baukec (Bericht 638005)
ik heb een iphone 4, met v4.2 erop staan.

Ik wil hem gaan jailbreaken echter is het mij niet duidelijk of ik de zogenaamde Blobs moet opslaan of niet? En hoe?

hoor graag van jullie groetjes

Hier staat het uitgelegd.

Nitoh 06-02-11 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 638020)
Die modem firmware is voor eeuwig en altijd (of zoiets), geen enkele JB die die kan verwijderen.

ben m er toch nu op aan het zetten kzal binne de half uur het resultaat posten.

Thomasdw 06-02-11 16:47

Mensen update Cydia bij jullie gewoon goed?

Ik krijg namelijk steeds een error bij het opstarten van Cydia. Cydia werkt wel gewoon alleen als die wil updaten geeft die error aan.

Nitoh 06-02-11 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nitoh (Bericht 638034)
ben m er toch nu op aan het zetten kzal binne de half uur het resultaat posten.

staat er nu op en unlock blijft. op die BB dan toch.
cydia e de rest werkt ook behalve de gps die moet nog ff getest worden.

robbiedobbie 06-02-11 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomasdw (Bericht 638035)
Mensen update Cydia bij jullie gewoon goed?

Ik krijg namelijk steeds een error bij het opstarten van Cydia. Cydia werkt wel gewoon alleen als die wil updaten geeft die error aan.

Door de nieuwe jailbreak zijn momenteel een aantal servers overbelast. Daardoor krijg je die errors. Dit zal over een paar dagen wel allemaal werken :P

joppen12 06-02-11 16:57

Jailbreak iPhone 4 iOS 4.2.1
 
Hallo iederereen,

Ik zag dag de jailbreak voor 4.2.1 uit is maar mijn vraag is of dan de firmware ook verandert waardoor definitief de garantie vervalt, zo iets las ik in een andere forum van jullie

Jop

solexpaul 06-02-11 17:13

Ik ook, werkt echt goed.

Rated 06-02-11 17:18

Van mijn 4.1 JB met limerain naar 4.2.1 gegaan met greenpoison zonder enige problemen.

EDIT: Gaat om een iPhone 4 :)

Okkii 06-02-11 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rated (Bericht 638052)
Van mijn 4.1 JB met limerain naar 4.2.1 gegaan met greenpoison zonder enige problemen.

EDIT: Gaat om een iPhone 4 :)

En je hebt gewoon de update gedaan? En daarna de green pois0n er overheen?

elscroto 06-02-11 17:34

Geniaal programmatje weer :) iPhone 4 || 4.2.1 || Ultrasn0w unlock op 01.59.00 :)

Guest-20180925190238 06-02-11 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Okkii (Bericht 638060)
En je hebt gewoon de update gedaan? En daarna de green pois0n er overheen?

Dan lukt echt want je gaat van de Limera1n exploit voor iOS 4.1 naar de Limera1n exploit voor iOS 4.2.1. (Greenpois0n gebruikt de Limera1n exploit ;)).

muppel 06-02-11 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door profie (Bericht 636692)
Even een vraagje. Ik zit nu met mijn iPhone 4 op 4.0.1 met jailbreak. Moet ik nu dus eerst updaten naar 4.2.1. zodat ik natuurlijk de jailbreak weer kwijt ben en daardoor ook al mijn jailbreak apps en tweaks, en weer jailbreaken? Of kan het ook anders? Ik moet dan namelijk al mijn jailbreak apps en tweaks opnieuw installeren:S Bedankt.

Zo'n soort vraag heb ik ook. Ik heb een iPhone 3GS die draait op 4.1. Hij is jailbroken via Limera1n. Nu las ik in het artikel "(...) maar volgens MuscleNerd kun je greenpois0n RC5 ook zonder te herstellen gebruiken als je op dit moment een tethered jailbreak via redsn0w hebt."

Ben nu een beetje in verwarring. Kan ik Greenpoison over limera1n heen zetten? Dat lijkt me vreemd, want het is toch de bedoeling dat ik eerst update naar de firmware 4.2.1 en dan pas een JB doe?
En als ik dat doe, dan is de JB sowieso weg en is er volgens mij per definitie sprake van een schone installatie (zoals p0sixninja adviseert).

Kortom: wat is de beste manier om mijn iPhone nu te jailbreaken met firmware 4.2.1?

Okkii 06-02-11 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 638066)
Dan lukt echt want je gaat van de Limera1n exploit voor iOS 4.1 naar de Limera1n exploit voor iOS 4.2.1. (Greenpois0n gebruikt de Limera1n exploit ;)).

Ok. En dan blijven al m'n apps op m'n tel staan?

Guest-20180925190238 06-02-11 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Okkii (Bericht 638072)
Ok. En dan blijven al m'n apps op m'n tel staan?

Ja, natuurlijk.

Ciedric 06-02-11 17:42

Zonder problemen is het mij gelukt op met GP de JB uit te voeren. Het was m'n eerste JB.

Kom er echter wel achter dat ik weinig extra functie gebruik. Winterboard en dergelijke gebruik ik niet. Heb alleen m'n dock aangepast en oneindige mappen (meer dan 12 apps)

Als ik nu een restore doe blijven de games die ik na de JB gedownload heb dan toch werken?

I Stig I 06-02-11 17:47

Mijn 3Gs nieuwe bootroom en iPhone 4 van een vriend succesvol gejailbreakt. :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:18.