iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/83939-untethered-jailbreak-voor-4-2-1-idevices-greenpois0n-rc5-rc6-verzameltopic.html)

Okkii 06-02-11 17:49

Maar ff voor mijn beeldvorming. Ik kan nu gewoon m'n tel updaten via iTunes? En dan de JB van greenpoison erop doen?

Ik heb de JB gedaan met limerain. Op versie 4.1.

marcelsound 06-02-11 17:53

Ipad "failed oplossing"
 
Hallo

Hen even liggen zoeken maar hier is de oplossing voor iedereen die de failed melding krijgt op een Ipad

eerst de juiste Greenpois0n downloaden, dat doe je hier Have Greenpois0n Problems? Check Here First - JBQA

Hier staat het verhaal exact beschreven, let alleen op dat je in terminal greenpois0n met een "nul" schrijft en niet met een hoofdletter "O"

This will do the trick

diroye 06-02-11 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EN-IS (Bericht 637175)
Bedankt, het is nu duidelijk.

Helaas moet ik je informeren, dat er op dit moment geen UNLOCK beschikbaar is. En om je even te informeren, een -unlock- hangt af van een -jailbreak-.

Je moet het zo zien, zonder een kip, krijg je geen eieren. Als de kip er is, dan komt een ei van zelf (in veel gevallen :)).

Om je even op de juiste richting te wijzen:
- Herstel (shift+herstel) in itunes naar 4.2.1 (daar zit je toch al op)
- Jailbreak met GreenPoison
- Je kunt de telefoon gebruiken, alleen er niet mee bellen.

Dat hij niet opstart, is omdat het niet geactiveerd kan worden, dit komt omdat het een toestel met simlock is uit frankrijk.

Hoop dat het duidelijk is, als je vragen hebt, laat het me maar hier weten.

dan zal ik ook wel de nieuwste baseband erop hebben,
dus kan dan weinig schade aanrichten met deze jailbreak toch?
is er al iets duidelijk over de unlock, wanner die uitkomt?

floa1512 06-02-11 18:07

Ik had mijn iPad voorheen met redsn0w gejailbteakt en heb net gewoon de greenpois0n eroverheen geslingerd en dat was nog geen 5 min werk.
Blij met het groene gif

muppel 06-02-11 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door profie (Bericht 636692)
Even een vraagje. Ik zit nu met mijn iPhone 4 op 4.0.1 met jailbreak. Moet ik nu dus eerst updaten naar 4.2.1. zodat ik natuurlijk de jailbreak weer kwijt ben en daardoor ook al mijn jailbreak apps en tweaks, en weer jailbreaken? Of kan het ook anders? Ik moet dan namelijk al mijn jailbreak apps en tweaks opnieuw installeren:S Bedankt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Okkii (Bericht 638082)
Maar ff voor mijn beeldvorming. Ik kan nu gewoon m'n tel updaten via iTunes? En dan de JB van greenpoison erop doen?

Ik heb de JB gedaan met limerain. Op versie 4.1.

Dat is precies wat ik me ook afvraag.

Thomasdw 06-02-11 18:16

Steeds bij het installeren van iets uit Cydia geeft die de foutmelding: POSIx operation timed out.

Hebben meerdere hier last van moet ik mijn Iphone nu overnieuw jb'en?

Guest-20180925190238 06-02-11 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomasdw (Bericht 638105)
Steeds bij het installeren van iets uit Cydia geeft die de foutmelding: POSIx operation timed out.

Hebben meerdere hier last van moet ik mijn Iphone nu overnieuw jb'en?

POSIX Operation timed out betekent dat de server waar de een of andere source of .deb bestand opstaat niet beschikbaar is over overbelast is.

Wachten is de boodschap en later opnieuw proberen.

joppen12 06-02-11 18:43

Ik wil graag mijn iphone 4 jailbreaken maar ik hoorde iets dat je firmware wordt gewijzigd waardoor apple nooit meer garantie geeft, kopt dit?

Ciedric 06-02-11 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ciedric (Bericht 638074)
Zonder problemen is het mij gelukt op met GP de JB uit te voeren. Het was m'n eerste JB.

Kom er echter wel achter dat ik weinig extra functie gebruik. Winterboard en dergelijke gebruik ik niet. Heb alleen m'n dock aangepast en oneindige mappen (meer dan 12 apps)

Als ik nu een restore doe blijven de games die ik na de JB gedownload heb dan toch werken?


Probeerde te restoren maar iTunes gaf een 1013 melding. Nog een keer geprobeerd maar hetzelfde. Later in DFU mode maar nog steeds 1013. Help!!!!
Ik wil de standaard firmware terug :(

mkorterik 06-02-11 18:56

Ik ben nu steeds bezig via GP (windows versie) mijn 3g te jailbreaken. Lukt niet ( try again) terwijl ik de meest recente itunes er al op heb gezet. moet nu steeds alles opnieuw installeren. wat doe ik fout?

henkjobse 06-02-11 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ciedric (Bericht 638133)
Probeerde te restoren maar iTunes gaf een 1013 melding. Nog een keer geprobeerd maar hetzelfde. Later in DFU mode maar nog steeds 1013. Help!!!!
Ik wil de standaard firmware terug :(

Verander je host file (die is door TinyUmbrella (voor het saven van SHSH files)) verandert, zodat ie niet meer naar Apple verwijst.

Heb net gejailbreakt, maar zag nu bij Cydia changes/upgrades iets staan van OpenSSH. Ik had met Limera1n geen SSH geinstalleerd, zodat ik me daar geen zorgde om hoefde te maken. Hoe is dit bij deze JB geregeld?

sightkick 06-02-11 19:00

foutcode 1013
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ciedric (Bericht 638133)
Probeerde te restoren maar iTunes gaf een 1013 melding. Nog een keer geprobeerd maar hetzelfde. Later in DFU mode maar nog steeds 1013. Help!!!!
Ik wil de standaard firmware terug :(

Precies hetzelfde probleem hier/ Ik heb net het volgende gedaan, maar bij mij werkt het (nog) niet:

How to Fix Error Code 1013:

Mac OS X:

Step 1. On your Mac, go to your “Applications” folder.

Step 2. Now navigate to the “Utilities” folder.

Step 3. Launch "Terminal".

Step 4. Type "sudo nano /etc/hosts" (without quotes) and hit return.

Step 5. Enter your password

Step 6. Use the down arrow key to find the “gs.apple.com” entries. Once the cursor is in front, make sure you comment out the line(s) by entering “#” in front of the text.

Step 7. Save the file by pressing CONTROL+O.

Step 8. Exit the nano editor by pressing CONTROL+X.

Step 9. Restore your iDevice.

Windows:

Step 1. Start –> Programs –> Accessories
Step 2. Run Notepad or WordPad
Step 3. Click “Open..” from File menu.
Step 4. Browse to Windows/System32/drivers/etc
Step 5. In "files of type:" select all documents
Step 6. Open "hosts"
Step 7. Delete all line that has "gs.apple.com" or something like that
Step 8. Hit Save
Step 9. Restore your device

Okkii 06-02-11 19:07

@muppel Ik heb het er gewoon op gegokt. En het is gewoon gelukt. Heb via iTunes de update gedaan naar 4.2 en daarna de JB van gp erop gegooid. En doet het allemaal prima! Bedankt voor de hulp jongens!!! Heb er veel aan gehad.

Ciedric 06-02-11 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door henkjobse (Bericht 638143)
Verander je host file (die is door TinyUmbrella (voor het saven van SHSH files)) verandert, zodat ie niet meer naar Apple verwijst.

Hoe doe ik dat?

Zoals die van Sightkick?
Of kan ik in Tiny Umbrella restoren?

MoRaNi 06-02-11 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ciedric (Bericht 638151)
Hoe doe ik dat?

Zoals die van Sightkick?
Of kan ik in Tiny Umbrella restoren?

How to Fix Error Code 1013:

Mac OS X:

Step 1. On your Mac, go to your “Applications” folder.

Step 2. Now navigate to the “Utilities” folder.

Step 3. Launch "Terminal".

Step 4. Type "sudo nano /etc/hosts" (without quotes) and hit return.

Step 5. Enter your password

Step 6. Use the down arrow key to find the “gs.apple.com” entries. Once the cursor is in front, make sure you comment out the line(s) by entering “#” in front of the text.

Step 7. Save the file by pressing CONTROL+O.

Step 8. Exit the nano editor by pressing CONTROL+X.

Step 9. Restore your iDevice.

sightkick 06-02-11 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ciedric (Bericht 638151)
Hoe doe ik dat?

Zoals die van Sightkick?
Of kan ik in Tiny Umbrella restoren?

UPDATE: inmiddels werkt het. Thank god. Wat je nog moet doen is Windows restoren. Als je met Windows werkt ;)

peter1968 06-02-11 19:19

jailbreak greenposi0n windows versie bechikbaar
 
Ik weet niet of dit bericht op de goede plaast heb gezet maar wilde jullie mededelen dat er een windows en linux versie is van de nieuwe jailbreak op greenposi0n.com

ik heb hem net gedownload en ben hem aan het instaleren hou jullie op de hoogte of het werkt.

groet

bogito2610 06-02-11 19:19

Jailbreak
 
hee, ik heb een ipod touch 4gen. met IOS 4.2.1 ik heb hem gejailbreakt met Redsn0w. alleen ik vroeg me nu af of ik de jailbreak van GreenPois0n hier gewoon overheen kan doen of dat ik het beste de jailbreak van Redsn0w kan verwijderen.

jimmysx 06-02-11 19:24

Hoe cool! Mn foon gejailbreaked met GP en in 1 keer! Thanks voor alle tips & tricks! Nu druk op zoek naar mn favo repos'woehoeeee!!! :-)

pierrot105 06-02-11 19:26

Super. Ben helemaal gelukkig! Bedankt voor het delen van al dit moois!

XIII 06-02-11 19:27

Je loopt achter hoor:

http://forum.iculture.nl/f14/iphone-jailbreak-unlock/f65/jailbreak/83939-untethered-jailbreak-voor-4-2-1-idevices-greenpois0n-rc5-verzameltopic-new-post.html

Aub daar verder gaan.

Ciedric 06-02-11 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sightkick (Bericht 638155)
UPDATE: inmiddels werkt het. Thank god. Wat je nog moet doen is Windows restoren. Als je met Windows werkt ;)

Hij is nu aan het restoren dankzij jouw tip! Super bedankt! En nee ik heb de eenvoud van een Mac.

GP er op zetten is echt 5 minuten werk maar een restore pfff.
Ben nog zeker te spreken over de GP JB en al zijn eenvoud! Iedereen die wilt jailbreaken is deze zeker aan te raden.

Kwam er zelf achter dat ik maar weinig functies gebruikte dus vond ik een std iPhone voor mij beter geschikt. Misschien in de toekomst weer een JB voor mij.

stephan.jrc 06-02-11 19:35

Wat een problemen heb ik me op de hals gehaald :-( had gewoon een goed werkende iPhone 4 met jailbreak. Toen ik vervolgens de update had gedaan via iTunes had ik de wel bekende error 1013. Heb de iPhone toen aan een andere pc met itunes gehangen en hem helemaal naar de fabrieksinstellingen gezet met nieuwste software. Vervolgens heb ik greenpoison er over heengezet.. Cydia is verschenen, maar kan weinig tot niets updaten vanwege een Sub-process bin error. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen??

tioking 06-02-11 19:38

Ff een vraagje.
Ik heb m`n ipod touch 4g ios 4.2.1 gejailbreakt met redsn0w.
Kan ik daar gewoon greenpois0n overheen zetten?
Is er geen risico en ben ik dan niet al m`n apps kwijt?
Bedankt!

B4RB4R4 06-02-11 19:39

Ik wil graag mijn Iphone 3G 4.2.1 jailbreaken (is nog nooit gejailbreakt) op mijn macbookpro osX 10.6.6 met itunes 10.

Ik volgde een 25tal malen de stappen van greenpoison om in DFU mode te raken. (met itunes open, itunes gesloten, ...) Greenpoison herkent de DFU niet en vraagt steeds 'try again', maar itunes herkent de DFU mode wel.

Heeft er iemand enig id hoe dit zou kunnen komen en wat er aan te doen valt?
Alvast bedankt

Nnijd 06-02-11 19:40

is er geen manier om van 4.0.1 naar 4.2.1 te gaan met behoud van apps en jailbreak?

530dA 06-02-11 19:44

wanneer kan ik mijn ipohone 4 unlocken heb een duits toestel, gaat dit in combinatie met jailbreak of komt er binnenkort een unlock versie ben niet zo handig zoals jullie wellicht iemand in de buurt van apeldoorn die mij kan helpen met jailbreaken en unlocken heb versie 4.2.1 zeg maar met de laatste sw versie.

peter1968 06-02-11 19:50

Nou het is gelukt, naar mijn idee.

Wel ff opletten hoe je dat doet met slaapbutton indrukken en home . maar als je dit fout doiet dan try again indrukken.

werkt op zich simpel staat ook uitleg bij in een readme filletje.

moet nog wel ff kijken of ik inderdaad ook apps er op krijg.

groet

Compleet123 06-02-11 19:53

Vraag;
Ik heb nu de firmware 4.1, nu wil ik firmware 4.1.2 jailbreaken alleen wanneer ik mijn iPhone wil update moet ik een update uitvoeren naar 4.2.

Dit is niet wat ik wil, hoe kan ik alsnog 4.1.2 installeren?

Alvast bedankt!

collusion 06-02-11 19:58

Yes! Bij mij ook gelukt had hem al met redsnow untethered en vandaag de Windows versie van GP eroverheen geen problemen ondervonden. Had geen loader app maar cydia deed het nog gewoon. Helemaal happy :)

ninobeukeveld 06-02-11 19:59

Ik heb mijn iPhone 4 nu gejailbreakt, maar nu is de camera app weg :P

Is er ook nog een manier om die terug te krijgen?
Want dat lijkt me wel handig.

MoRaNi 06-02-11 19:59

Okee, ik heb de jailbreak gedaan en het is perfect gelukt.Gewoon over RedSnow heen gedaan.
En geloof me het is echt appeltje eitje:d

Top en de iphone 4 loopt beter dan eerst als je het mij zegt.Ik ben er blij mee, thx Greenpoison!!

Grtz Ton

WieerterMenke 06-02-11 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ciedric (Bericht 638133)
Probeerde te restoren maar iTunes gaf een 1013 melding. Nog een keer geprobeerd maar hetzelfde. Later in DFU mode maar nog steeds 1013. Help!!!!
Ik wil de standaard firmware terug :(

1013 hoort zo als je met TinyUmbrella hebt gewerkt...

The Firmware Umbrella - TinyUmbrella: Prevent iPhone4 Baseband Update

MoRaNi 06-02-11 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ninobeukeveld (Bericht 638194)
Ik heb mijn iPhone 4 nu gejailbreakt, maar nu is de camera app weg :P

Is er ook nog een manier om die terug te krijgen?
Want dat lijkt me wel handig.

Wat voor een camera app was dat als ik vragen mag.Ik zoek ook nog een goede;)

Hoppieee 06-02-11 20:08

ik heb even een vraagje

ik heb een iphone 4 met versie 4.0 gejailbreaked en hij is simlock maar heb hem unlocked zodat ik hem met me vodafone simkaart kon gebruiken.

als ik me iphone update en dan weer jailbreak met ik hem dan weer unlocken of blijft die simlock vrij?

tioking 06-02-11 20:10

Het is gelukt:D
Ik heb net m`n ipod touch 4g ios 4.2.1 gejailbreakt.
Ik heb hem gewoon over Redsn0w heen gezet.
Alle apps en instellingen bleven er gewoon op staan!
Chronic Dev Team en Iphoneclub heeel erg bedankt:)

farao556 06-02-11 20:11

Mensen heb een iphone 4 net geupdate naar 4.2.1 nu zie ik stekker+logo moet ik nu gewoon met greenpoison unlocken of moet er nog iets gebeuren voordat het werkt.want kan nu niks wil graag in de menu komen.
mvg

WieerterMenke 06-02-11 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door farao556 (Bericht 638210)
Mensen heb een iphone 4 net geupdate naar 4.2.1 nu zie ik stekker+logo moet ik nu gewoon met greenpoison unlocken of moet er nog iets gebeuren voordat het werkt.want kan nu niks wil graag in de menu komen.
mvg

l.e.z.e.n.

The Firmware Umbrella - TinyUmbrella: Prevent iPhone4 Baseband Update

farao556 06-02-11 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WieerterMenke (Bericht 638213)

Dus ik moet die stappen eerst volgen als ik wil jailbraiken met bijvoorbeeld greenpoison?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:09.