iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/83939-untethered-jailbreak-voor-4-2-1-idevices-greenpois0n-rc5-rc6-verzameltopic.html)

floa1512 08-02-11 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mklkhanou (Bericht 639193)
Ik heb momenteel een iPhone 4 en zit te wachten op de unlock die hopelijk binnenkort gaat komen. iPhone: FW 4.1 en BB 02.10.4

Kan ik in de tussentijd het beste hierop blijven of updaten naar 4.2 en JB-en met GP?

Hier een kinkje , dan kan je het zelf in de gaten houden.
In jou geval zou ik gewoon wachten met jb tot er een unlock is vrij gekomen.

Mireille005 08-02-11 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Theophone (Bericht 639200)
Niemand die dit weet?????

Ik weet alleen wat hier staat: The Firmware Umbrella - TinyUmbrella
Dus baseband blijft behouden, maar of je na het terugzetten van je reservekopie moet unlocken weet ik niet zeker. Ik denk haast wel, omdat je van 4.1 naar 4.2.1 gaat. Maar zo te lezen zou dat geen probleem moeten zijn MITS je tinyumbrella gebruit: "Note, this will not downgrade your baseband. All it will do is PREVENT your baseband from being updated."

noahrulez 08-02-11 13:59

geupdate..
en nu doet cydia het niet meer. Elke x gaat mijn Iphone terug naar SB wanneer ik een valide source heb toegevoegd.

elscroto 08-02-11 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mklkhanou (Bericht 639193)
Ik heb momenteel een iPhone 4 en zit te wachten op de unlock die hopelijk binnenkort gaat komen. iPhone: FW 4.1 en BB 02.10.4

Kan ik in de tussentijd het beste hierop blijven of updaten naar 4.2 en JB-en met GP?

Kan je gewoon doen, alleen zo ik wel je huidige baseband behouden dmv tinyumbrella

bamiblok 08-02-11 14:09

SHSH
 
Moet ik nu mijn SHSH blobs opslaan voordat ik ga jailbreaken of niet? En hoe doe ik dit dan? En ik snap niet wanneer ik in mijn host file kijk staan er helemaal geen gegevens van apple of itunes. Er staat alleen iets van een sample hostfile. Ik zou dus bij een error 1013 niet kunnen herstellen? Ps ik heb het artikel doorgelezen over de hostfiles maar dit gaf geen antwoord op deze vragen.

Mvg
Mark

damel 08-02-11 14:41

Grreenposion heeft wer een nieuwe update uitgebracht ze zitten nu op beta 4

XIII 08-02-11 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door damel (Bericht 639266)
Grreenposion heeft wer een nieuwe update uitgebracht ze zitten nu op beta 4

Staat al (sinds vanochtend) in post 1 (met dank aan de posters die dit meldden).

jeef112 08-02-11 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door damel (Bericht 639266)
Grreenposion heeft wer een nieuwe update uitgebracht ze zitten nu op beta 4

wat bedoel je hiermee? :)
Betekent dit dat de gratis Lockdown op deze nieuwe update wel werkt?

elscroto 08-02-11 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mireille005 (Bericht 639240)
Ik weet alleen wat hier staat: The Firmware Umbrella - TinyUmbrella
Dus baseband blijft behouden, maar of je na het terugzetten van je reservekopie moet unlocken weet ik niet zeker. Ik denk haast wel, omdat je van 4.1 naar 4.2.1 gaat. Maar zo te lezen zou dat geen probleem moeten zijn MITS je tinyumbrella gebruit: "Note, this will not downgrade your baseband. All it will do is PREVENT your baseband from being updated."

Ja je moet je baseband opnieuw unlocken

boeda12 08-02-11 15:22

heb een ipad maakt het nog iets uit welke versie ik gebruik de b2 of b4

damel 08-02-11 15:23

Alleen de 3G is ook met deze versie niet in DFU mode te krijgen.

boeda12 08-02-11 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boeda12 (Bericht 639296)
heb een ipad maakt het nog iets uit welke versie ik gebruik de b2 of b4

Als ik wil updaten naar de 4.2.1 fiirmware krijg ik de melding dat ik progamma's erop heb die eerst overgezet moeten worden en dan kan ik doorgaan of annuleren.
heb eerst annuleren gedaan en daarna gesynchroniseerd.
weer opnieuw itunes opgestart en ja nieuwe firmware 4.2.1 en krijg toch weer de zelfde melding.

Wat moet ik hiermee klopt dit hebben meer mensen dit gehad

annahaster 08-02-11 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Colpaert (Bericht 637081)
Ik krijg telkens een fail met mijn iPad. Iemand die weet wat ik nog kan doen? Heb alles al geprobeerd, maar niets lukt.

Heb jij inmiddels al een oplossing.
Ikke namelijk nog steeds niet.
Help.

mart79 08-02-11 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door annahaster (Bericht 639325)
Heb jij inmiddels al een oplossing.
Ikke namelijk nog steeds niet.
Help.

Heb je wel verbinding met internet?

annahaster 08-02-11 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mart79 (Bericht 639330)
Heb je wel verbinding met internet?

normaal heb ik dat wel maar zodra ik ga jailbreaken zegt hij dat hij inderdaad iets niet kan downloaden.
Maar ik heb alleen via draadloos internet. Kan dat het zijn? Zo ja wat kan ik er aan doen?
Heb het net weer geprobeerd maar geeft aan dat hij firware niet kan downloaden of zo iets.
Kan kloppen denk ik zo want als je niet aan bent he je ook geen contact met Wi-Fi.

nongetjie 08-02-11 16:13

Is het nou de bedoeling dat je je telefoon volledig uitzet voor je aan de jailbreak begint? Ik krijg 'm maar niet in DFU mode.

Ik doe dit:
-Telefoon aan, usb kabel erin, aan computer gehangen
-Telefoon op standby (slaapknop)
-Start greenpoison
-Ik volg de instructies maar geen DFU mode, wel steeds m'n telefoon uit en zeer moeilijk aan te krijgen

(Iphone 3g)

keesdr 08-02-11 16:15

Is er nou niemand dat mij antwoord kan geven op de volgende vraag:

Waarom mag ik Greenspion niet gebruiken als ik afhankelijk ben van een software matige unlock ?

Ik heb het nu al zeker 4x gevraagd.

mavgink 08-02-11 16:16

Na een succesvolle jailbreak op mijn iphone 4! heb ik toch 3 vraagjes

Ik heb wat probleempjes met gamecenter. Ik blijf in de sandbox modus hangen. (met legale spellen!)
Iemnd enig idee of dit op te lossen is?

Ook vraag ik mij af waar de releasenotes te vinden zijn van GP,
Ik heb met beta 2 gejailbreaked.. nu is beta 4 uit. Wat zijn de veranderingen hier in?

Kan ik indien nodig, GP opnieuw erover heenzetten?

http://img59.imageshack.us/img59/5694/foto1rz.th.png
http://img225.imageshack.us/img225/5276/foto2q.th.png

Irra 08-02-11 16:18

kom niet verder als jailbreak met App loader
 
Ik heb jailbreak uitgevoerd en zie hierna als App loader staan. Als ik deze wil gebruiken, gebeurd er verder niets. Heel even een scherm wat niet te zien is en gelijk weer sluit. Verder geen activiteit. Ook Cydia is niet zichtbaar te krijgen. Kan iemand me verder helpen.

mavgink 08-02-11 16:21

telefoon aan je PC hangen en uitzetten
GP opstarten

- power 3 seconden
- home 8 seconden (nadat het logo verdwijnt)
- power los

GP herkent telefoon en dan kan home los.

Als je denkt dat hij moeilijk aan gaat, staat hij gewoon in DFU mode.
Home en Power ongeveer 8 a 10 seconden vasthouden en hij reboot normaal

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nongetjie (Bericht 639341)
Is het nou de bedoeling dat je je telefoon volledig uitzet voor je aan de jailbreak begint? Ik krijg 'm maar niet in DFU mode.

Ik doe dit:
-Telefoon aan, usb kabel erin, aan computer gehangen
-Telefoon op standby (slaapknop)
-Start greenpoison
-Ik volg de instructies maar geen DFU mode, wel steeds m'n telefoon uit en zeer moeilijk aan te krijgen

(Iphone 3g)


Irra 08-02-11 16:24

waar haal je Cydia vandaan, Ik zie alelen maar Loader staan en dat reageert niet.

mavgink 08-02-11 16:25

opnieuw opstarten en dan loader aanklikken helpt niet?

nongetjie 08-02-11 16:32

Thnx, ga het zo ff proberen. Met uitzetten bedoel je dus echt helemaal uit en niet standby neem ik aan

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mavgink (Bericht 639349)
telefoon aan je PC hangen en uitzetten


MoRaNi 08-02-11 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door keesdr (Bericht 639346)
Is er nou niemand dat mij antwoord kan geven op de volgende vraag:

Waarom mag ik Greenspion niet gebruiken als ik afhankelijk ben van een software matige unlock ?

Ik heb het nu al zeker 4x gevraagd.

Omdat je eerst moet unlocken en dan pas de jb uitvoeren.Ik ga er vanuit dat je de telefoon anders niet kan unlocken als je dat zou willen.

correct me if I'm wrong!

Grtz Ton

rinke 08-02-11 16:43

Yes! De makkelijkste jailbreak die ik gedaan heb (3e)! Supertool, dat greenpoison! Ben met de tethered versie veel langer ah klooien geweest :-). Als ik iemand kan helpen.. Let me know!

darknidja 08-02-11 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mavgink (Bericht 639347)
Na een succesvolle jailbreak op mijn iphone 4! heb ik toch 3 vraagjes

Ik heb wat probleempjes met gamecenter. Ik blijf in de sandbox modus hangen. (met legale spellen!)
Iemnd enig idee of dit op te lossen is?

Ook vraag ik mij af waar de releasenotes te vinden zijn van GP,
Ik heb met beta 2 gejailbreaked.. nu is beta 4 uit. Wat zijn de veranderingen hier in?

Kan ik indien nodig, GP opnieuw erover heenzetten?

http://img59.imageshack.us/img59/5694/foto1rz.th.png
http://img225.imageshack.us/img225/5276/foto2q.th.png

Heb precies hetzelfde probleem met gamecenter

Beauty555 08-02-11 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rated (Bericht 639017)
Bij mij bleven alle apps behouden, alleen cydia en de cydia apps/tweaks opnieuw moeten installeren.

iPhone 4 4.1 (Limerain) -> 4.2.1 (Greenpoison)

Dus ook als je met bijvoorbeeld iconoclasm een andere blad indeling zou hebben gemaakt (meer iconen per pagina) zou dit na een update nog intakt moeten zijn ?

henkjobse 08-02-11 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door keesdr (Bericht 639346)
Is er nou niemand dat mij antwoord kan geven op de volgende vraag:

Waarom mag ik Greenspion niet gebruiken als ik afhankelijk ben van een software matige unlock ?

Ik heb het nu al zeker 4x gevraagd.

Omdat bij de update naar 4.2.1 je baseband wordt geupgrade naar een hogere versie die nog niet geunlockt kan worden!

barrie1985 08-02-11 17:47

Het is mij inmiddels gelukt na 5 pogingen :).
Eerste jailbreak voor mij nu gaan uitvogelen wat cydia allemaal te bieden heeft iemand tips?

jeffrey187 08-02-11 17:53

als je update naar 4.2.1 verandert dan ook je baseband niet?
En is dit negatief of niet als deze dan veranderd?

Bagwan 08-02-11 18:26

Ik heb mijn iphone gisteren 'succesvol' gejailbreaked. Het lukte pas bij de 2e poging. bij de 1e poging liet ik denk ik de home button te vroeg los waarna de telefoon uitging en ik hem pas na 10 minuten weer opgestart kreeg. Daarbij gebeurde het dat mijn imac de foutmelding die ik daarbij kreeg automatisch naar apple heeft verstuurd.:rolleyes:

Nu heb ik 1 probleem en dat is dat ik wel zelf kan bellen maar niet meer gebeld kan worden.:confused: Hebben andere dit misschien ook en wat kan ik hier aan doen?

vak20 08-02-11 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bagwan (Bericht 639437)
Ik heb mijn iphone gisteren 'succesvol' gejailbreaked. Het lukte pas bij de 2e poging. bij de 1e poging liet ik denk ik de home button te vroeg los waarna de telefoon uitging en ik hem pas na 10 minuten weer opgestart kreeg. Daarbij gebeurde het dat mijn imac de foutmelding die ik daarbij kreeg automatisch naar apple heeft verstuurd.:rolleyes:

Nu heb ik 1 probleem en dat is dat ik wel zelf kan bellen maar niet meer gebeld kan worden.:confused: Hebben andere dit misschien ook en wat kan ik hier aan doen?

doet de rest wel? sms, email internet enz?

Irra 08-02-11 18:53

Helaas wil app.Cydia na de jailbreak niet tevoorschijn komen. Wel Loader in het scherm staan als App., maar steeds bij starten lijkt maar heel kort iets geopend te worden en sluit dan direct weer. Mogelijk te maken met drukte?
Wat doet Loader eigenlijk. Maakt deze de verbinding voor eerste maal om Cydia te kunnen laden?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mavgink (Bericht 639354)
opnieuw opstarten en dan loader aanklikken helpt niet?

Helaas niet

vak20 08-02-11 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Irra (Bericht 639459)
Helaas niet

Jailbreak hem nogmaals maar nu net redsn0w, je zult zien dat cydia er dan al op staat!

Bagwan 08-02-11 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vak20 (Bericht 639453)
doet de rest wel? sms, email internet enz?

Nee sms was ook eenrichtingsverkeer. internet doe ik thuis via Wi-Fi die heb ik nu uitgeschakeld om het te testen.:p

Heb net de Wi-Fi uitgeschakeld en nu werkt de telefoon functie weer zoals het hoort.:confused: Vol bereik.

iWiefring 08-02-11 19:28

Ik snap nooit hoe iedereen altijd problemen krijgt met jailbreaks e.d.
Ik wilde me om deze reden mij hier nooit aan wagen wat ik daarna toch maar gedaan heb. En heb nog geen enkel probleem mogen ondervinden. Conclusie: jullie doen waarschijnlijk iets verkeerds in het proces.

Probeer nou eens gewoon eerst een tethered jailbreak uit te voeren met Redsn0w, en wanneer cydia eropstaat en alles klaar is dan gooi je Greenpois0n overheen. Dat helpt 9 van de 10 keer. Is al bij heel veel leeftijdsgenoten gelukt!

Itoon 08-02-11 19:29

notificaties
 
na de jailbreak van mijn 3gs krijg ik geen rood cijfer meer op mijn icon bij een sms of gemist gesprek, heeft iemand hetzelfde? of is dit te herstellen??

mart79 08-02-11 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bagwan (Bericht 639473)
Heb net de Wi-Fi uitgeschakeld en nu werkt de telefoon functie weer zoals het hoort.:confused: Vol bereik.

Heb je een sofwarematige unlock?

kcavia 08-02-11 19:42

ik had tethered jailbreak, nu deze er overheen gegooid.

Alles werkt prima, gelukkig untethered, heel fijn.

Theophone 08-02-11 19:51

Lees dit ff, je kan wel Greenpois0n gebruiken maar dan moet je eerst je oude Baseband veiligstellen:
Jailbreak iPhone 3GS 4.2.1 & iPhone 4 Untethered with PwnageTool and Unlock | Redmond Pie

Wel in de juiste volgorde uitvoeren natuurlijk......

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door keesdr (Bericht 639346)
Is er nou niemand dat mij antwoord kan geven op de volgende vraag:

Waarom mag ik Greenspion niet gebruiken als ik afhankelijk ben van een software matige unlock ?

Ik heb het nu al zeker 4x gevraagd.



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:52.