iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/83939-untethered-jailbreak-voor-4-2-1-idevices-greenpois0n-rc5-rc6-verzameltopic.html)

Pl0xs 04-02-11 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Danillovl (Bericht 636797)
Die redsn0w kan je gewoon eroverheen doen of moet je dan eerst en clean restore doen?

Er over heen.

Guuz 04-02-11 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sethje123 (Bericht 636724)
Had de thetered 4.2. van Redsn0w, Vanochtend vers 4.2.1. erop, Greenpoison op de iMac gezet, nu al 3 x geprobeerd, maar al 2 x dat Greepoison crashed, de laatste keer zei de GUI dat de jailbreak klaar was, op mijn iPhone heel veel kleine lettertjes en cijfertjes, na 3 minuten zonder enige verandering maar uitgezet. Geen greenposion logo's geen cydia, geen jailbreak. Nu al 3 keer geboot, Brakke RC>>?

Vanavond maar eens op mijn eigen iMac proberen.

Bij mij gaat het precies zo, ook al 3x geprobeerd :mad:

Xenn0X 04-02-11 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juwlez (Bericht 636796)
ja maar als ik op 'loader' klik krijg ik een wit scherm maar verder niks?

al keer je telefoon opnieuw opgestart en toen gedrukt?
man alles is al keer voorbij gekomen als je het topic door leest;)
beetje zelf nadenken kan ook geen kwaad, anders moet je niet jailbreaken.:rolleyes:

tommie 04-02-11 12:58

Hehe! Eindelijk!
Na vele mislukte pogingen eindelijk gelukt om langs het 'initializing' schermpje te komen!
Een aantal dingen die je kunt proberen als je JB hier blijft hangen:
- computer opnieuw opstarten
- vanuit een geboote iPhone DFU mode activeren en dan pas greenpoison opstarten
- iPhone restoren met iTunes vanuit DFU mode
- andere USB poort?

Succes! Nu eens kijken of ik zonder problemen cydia kan installeren!

juwlez 04-02-11 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenn0X (Bericht 636803)
al keer je telefoon opnieuw opgestart en toen gedrukt?
man alles is al keer voorbij gekomen als je het topic door leest;)
beetje zelf nadenken kan ook geen kwaad, anders moet je niet jailbreaken.:rolleyes:


sorry baas, ben hier gewoon nog een leek in..

Becksteen 04-02-11 13:03

Er staan in mijn Cydia geen sources. Iemand een lijstje met de sources toevallig?

EDIT
Afsluiten en opstarten heeft het opgelost :)

annahaster 04-02-11 13:04

Hallo,

Is greenpoisend de beste om te jailbreaken of bestaat er nog een andere manier die beter is en gemakkelijker of zeggen jullie maakt totaal niets uit welke je kiest.

Groet,
Anna

Becksteen 04-02-11 13:05

Greenpois0n is tot nu toe de enige, dus ook de beste ja ;)

seuitjai 04-02-11 13:07

Na 10keer te proberen werkt greenpois0n eindelijk...
Nu heb ik het probleem dat mijn iphone blijft vaststeken na het opstarten in lockscreen.
Iemand ook dit probleem?
Iemand met een oplossing?

annahaster 04-02-11 13:07

Hoi grappenmaker :D,

dat had ik inmiddels ook door maar is het de moeite waard om op iets anders te wachten. :o

milan13 04-02-11 13:07

Ik heb nog een 3Gs liggen met een jailbreak erop (4.2.1) en BB 06.15.00.. Kan ik deze gewoon opnieuw jailbreaken met Greenpois0n? Heb m vanmorgen via T-Mobile simlockvrij gemaakt, want heb er een Vodafone sim inzitten nu..
Alvast bedankt voor evt antwoorden.

Becksteen 04-02-11 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door annahaster (Bericht 636811)
Hoi grappenmaker :D,

dat had ik inmiddels ook door maar is het de moeite waard om op iets anders te wachten. :o

Niet echt nee. Ze gaan wel het vastlopen bij het init-scherm oplossen in een toekomstige versie van Greenpois0n, maar om daar nou op te gaan wachten...

annahaster 04-02-11 13:10

Wat is het init-scherm?
Dus jij denkt als hij uitkomt voor windows, want daar draai ik op met mijn pc, ga ervoor.

Becksteen 04-02-11 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door annahaster (Bericht 636816)
Wat is het init-scherm?
Dus jij denkt als hij uitkomt voor windows, want daar draai ik op met mijn pc, ga ervoor.

Ah, je hebt Windows. Ja dan zou ik er zeker voor gaan ;) Nu zitten er nog een paar bugs in de OS X-versie, maar als de Windows-versie uitkomt zijn die al opgelost gok ik zo.

En het init-scherm is het scherm waar de commando's zichtbaar worden en waar staat dat de kernelcache en iBSS niet gevonden kunnen worden. Daar loopt het voor veel gebruikers vast, maar na een aantal keer opnieuw proberen kom je er wel doorheen. Het lijkt gewoon random te gebeuren.

Maar zoals ik al zei is dit al opgelost tegen de tijd dat de Windows-versie uitkomt ;)

annahaster 04-02-11 13:14

Oke ik kan niet wachten hoor, dit is voor mij de eerste keer dat ik ga jailbreaken.
Heel hartelijk bedankt voor je antwoorden.

Groet, Anna

dtroxx 04-02-11 13:21

EINDELIJK WERKT HET :)

Heb eerst Greenpois0n RC5 gebruikt daarna nieuwe redsnow versie gedownload en daarmee alleen Cydia geinstalleerd.

Werkt perfect voor mijn Iphone 4 _0_ HAPPY!

VisionRoy 04-02-11 13:23

Wat een ellende met deze Jailbreak.

Mijn iPad blijft elke keer hangen bij het Unable to find blablabla scherm.
Ik ben al sinds een uur of 9 bezig, dus ik schat dat ik het een keer of 20 opnieuw geprobeerd heb. Op diverse manieren.

Beter hadden ze nog wat meer getest voor hem uit te brengen.
Er zijn heel veel mensen met dit probleem.

Begrijp me niet verkeerd... alle respect voor de makers van Greenpois0n, maar als je het dan uitbrengt... doe het dan goed :)

juwlez 04-02-11 13:23

na het opnieuw opstarten doet 'loader' het nog steeds niet.. iemand?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dtroxx (Bericht 636823)
EINDELIJK WERKT HET :)

Heb eerst Greenpois0n RC5 gebruikt daarna nieuwe redsnow versie gedownload en daarmee alleen Cydia geinstalleerd.

Werkt perfect voor mijn Iphone 4 _0_ HAPPY!

wat kan je precies met redsnow? ik heb nu net die jailbraik voor 4.2.1 geïnstalleerd, en nu?

Rene1979 04-02-11 13:29

Zijn er meer mensen die last hebben van het feit dat je op greenpois0n zelf een bestand met de naam rc4 download en op die mirror dat het bestand niet werkt?

Want die rc4 werkt dus niet vanaf de greenpois0n site en van die mirror start niet op

robijnv 04-02-11 13:29

Ik had het zelfde probleem, de home button vast blijven houden als greenp0ison zegt dat je hem los kan laten was bij mij de truc. Heb de knop gewoon tijdens het jailbreaken vastgehouden.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VisionRoy (Bericht 636824)
Wat een ellende met deze Jailbreak.

Mijn iPad blijft elke keer hangen bij het Unable to find blablabla scherm.
Ik ben al sinds een uur of 9 bezig, dus ik schat dat ik het een keer of 20 opnieuw geprobeerd heb. Op diverse manieren.

Beter hadden ze nog wat meer getest voor hem uit te brengen.
Er zijn heel veel mensen met dit probleem.

Begrijp me niet verkeerd... alle respect voor de makers van Greenpois0n, maar als je het dan uitbrengt... doe het dan goed :)


juwlez 04-02-11 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Becksteen (Bericht 636807)
Er staan in mijn Cydia geen sources. Iemand een lijstje met de sources toevallig?

EDIT
Afsluiten en opstarten heeft het opgelost :)

heb jij het toestel opnieuw opgestart of het programma alleen? ik heb beide gedaan maar helaas.. nog niks..

robijnv 04-02-11 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juwlez (Bericht 636829)
heb jij het toestel opnieuw opgestart of het programma alleen? ik heb beide gedaan maar helaas.. nog niks..

Je kan ook met redsnow cydia installeren, dan heb je geen last van de drukke servers

juwlez 04-02-11 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robijnv (Bericht 636830)
Je kan ook met redsnow cydia installeren, dan heb je geen last van de drukke servers

sorry maar, hoe doe ik dat? dit is mn eerste keer met jb..

robijnv 04-02-11 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juwlez (Bericht 636831)
sorry maar, hoe doe ik dat? dit is mn eerste keer met jb..

Download redsn0w
Open redsn0w en zoek je firmware bestand (user/library/iTunes/iPhone Software Updates

Kies de optie install cydia (ofzo) en volg de stappen in redsn0w

Klaar is kees

dtroxx 04-02-11 13:43

Oke even heel simpel.

1. Download je Greenpoison RC5 http://greenpois0n.com/
2. Installeer Greenpois0n zoals aangegeven.
3. Als Greenpois0n geinstalleerd is en het loader icoontje is aanwezig op je iphone zet je de iphone weer uit.
4. Download nu Redsnow
-mac : https://sites.google.com/a/iphone-de...edirects=0&d=1

-Win: https://sites.google.com/a/iphone-de...edirects=0&d=1
5. download nu de 4.2.1 firmware voor jou type iphone: Firmware - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch

6. Open nu Redsnow (Zorg dat je iphone uitstaat) en selecter je firmware (IPSW bestand).

7. Selecteer "Install Cydia" --> Next

8. Zet je iphone weer in DFU mode net als bij Greenpois0n

Nu zou het moeten werken en zou je een cydia icoontje moeten krijgen op je iphone ;)

Good Luck!

Rene1979 04-02-11 13:49

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn aan te geven of hun ook de rc4 versie van de greepois0n site halen en of die goed is. want de bestandnaam geeft aan rc4

juwlez 04-02-11 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dtroxx (Bericht 636841)
Oke even heel simpel.

1. Download je Greenpoison RC5 http://greenpois0n.com/
2. Installeer Greenpois0n zoals aangegeven.
3. Als Greenpois0n geinstalleerd is en het loader icoontje is aanwezig op je iphone zet je de iphone weer uit.
4. Download nu Redsnow
-mac : https://sites.google.com/a/iphone-de...edirects=0&d=1

-Win: https://sites.google.com/a/iphone-de...edirects=0&d=1
5. download nu de 4.2.1 firmware voor jou type iphone: Firmware - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch

6. Open nu Redsnow (Zorg dat je iphone uitstaat) en selecter je firmware (IPSW bestand).

7. Selecteer "Install Cydia" --> Next

8. Zet je iphone weer in DFU mode net als bij Greenpois0n

Nu zou het moeten werken en zou je een cydia icoontje moeten krijgen op je iphone ;)

Good Luck!

dankje, maar ik heb redsnow geinstallerd en ben nu bezig met filmware programma downloaden, 600 mb ofz. want als ik redsnow opstart zegt ie 'pleas select the corresponding IPSW for your current firmware'.

dus ik moet even wachten tot dat dat andere programma is gedownload?

berndbousard 04-02-11 13:52

Greenpoison
 
kan iemand mij GreenPois0n RC5 geven de website ligt plat :(

Bananahammock 04-02-11 13:53

Yeah eindelijk mijn jailbreak weer terug met behulp van greenpois0n en redsn0w. Blij blij blij. Alles in 1 keer gelukt :D:D

Kets 04-02-11 14:00

Blijf dus altijd hangen bij "Greenposion ini" screen :(

MichaelJ 04-02-11 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kets (Bericht 636853)
Blijf dus altijd hangen bij "Greenposion ini" screen :(

Ik ook, maar heb nog niet alle 'mogelijkheden' geprobeerd dus blijf nog even lekker bezig! Tips zijn welkom :)

caramba 04-02-11 14:07

Voor als je tegen problemen aanloopt:
Citaat:

Issue One: If you are stopped at ‘Greenpois0n initalized’ then follow the below solution

Fix One: Retry GreenPois0n again, except when you’ve entered DFU mode, don’t let go of the home button (iSurenix)

Issue Two: After jailbreak, the Loader does not install Cydia

Fix Two: Just download the latest RedSn0w, Click on Browse, Navigate to iOS 4.2.1 IPSW file, Click next, Click on Install Cydia, follow the instruction to put it in DFU. That’s it! The order doesn’t matter: run GP after redsn0w, or run redsn0w after GP (@MuscleNerd)


Originally Posted: http://thetechjournal.com...4-2-1.xhtml#ixzz1CzT9sDFk

VisionRoy 04-02-11 14:07

Wat bij mij nu wel werkte :

- zet GP in je apps folder.
- Open terminal
- Typ hetvolgende : sudo open /applications/greenp0ison.app
- Typ het wachtwoord van je computer
- En voila! Nu zou het moeten werken.

Mijn iPad stond aan, en toen heb ik de aanwijzingen gevolgd in GP.
Dus je iDevice gewoon aanzetten en dan in DFU Zetten met hulp van GP.
En niet vergeten om je home button ingedrukt te houden totdat je het grote deel scrollende tekst in je scherm ziet.

Nu is het alleen zo ontzettend druk op de cydia server dat loader dus een leeg scherm geeft. Ga nu dus via Redsn0w Cydia erop zetten :)

adempinar 04-02-11 14:13

GreenPosi0n gelukt met de 5 versie.. maar de loader is helemaal leeg?
Geen Cydia..

Wat nu?

Reverb 04-02-11 14:13

Hoe doen we dit voor de Apple TV 2G? Welke combinatie moet ik dan doen op de afstandbediening aangezien die niet echt een sleep en home button heeft.

MichaelJ 04-02-11 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VisionRoy (Bericht 636862)
Wat bij mij nu wel werkte :

- zet GP in je apps folder.
- Open terminal
- Typ hetvolgende : sudo open /applications/greenp0ison.app
- Typ het wachtwoord van je computer
- En voila! Nu zou het moeten werken.

Mijn iPad stond aan, en toen heb ik de aanwijzingen gevolgd in GP.
Dus je iDevice gewoon aanzetten en dan in DFU Zetten met hulp van GP.
En niet vergeten om je home button ingedrukt te houden totdat je het grote deel scrollende tekst in je scherm ziet.

Nu is het alleen zo ontzettend druk op de cydia server dat loader dus een leeg scherm geeft. Ga nu dus via Redsn0w Cydia erop zetten :)

Helaas ook weer geen resultaat, blijft nog steeds hangen op: Greenpoi0n initialized.. Alle stappen netjes gevolgd.. Baal hier flink van dus denk dat ik maar moet wachten op een fix..

robijnv 04-02-11 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverb (Bericht 636867)
Hoe doen we dit voor de Apple TV 2G? Welke combinatie moet ik dan doen op de afstandbediening aangezien die niet echt een sleep en home button heeft.

In DFU zetten bedoel je?

1. Sluit je Apple TV aan op je Mac met de micro-USB kabel.
2. De knoppen menu + omlaag op de afstandbediening 6 seconden ingedrukt houden totdat de Apple TV herstart. De led op het apparaat gaat snel knipperen.
3. Op het moment dat je Apple TV herstart, menu + play indrukken en ingedrukt blijven houden totdat in iTunes de melding verschijnt dat er een Apple TV in recovery mode is aangetroffen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:28.