iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/83939-untethered-jailbreak-voor-4-2-1-idevices-greenpois0n-rc5-rc6-verzameltopic.html)

tioking 15-03-11 19:21

Beste ,

Ik heb een best wel groot probleem met m`n ipod:S
Ik heb een ipod touch 4g 32 gb gejailbreakt op 4.2.1 met Greenpois0n rc6.
Toen ik vanochtend cydia opstartte was ineens alles leeg! helemaal geen packages en sources:O. Cydia start wel normaal op en m`n tweaks zoals bijv. SBsettings en Winterboard. Doen het nog gewoon. Is het mogelijk om er een jailbreak overheen te zetten? Zodat cydia "gereset" word?

Bedankt!

Icewire 16-03-11 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Icewire (Bericht 651580)
Hallo Mijnheer,

Bedankt voor de snelle reply mbt het probleem van de Cydia instal.
Mijn Wi-Fi en internet 3G doen het allemaal prima. Als een redsn0w injection het probleem kan oplossen wil ik dit graag proberen. Op jou advies heb ik dit gegoogled maar kwam geen step by step info tegen waar ik mee uit de voeten kan. Sorry, ben misschien een beetje een noob op dit gebeid :o maar meer info cq links zouden erg welkom zijn. Ik baal er namelijk enorm van dat ik nu met een halve JB zit :( Alvast bedankt voor jullie hulp hierbij guys !!! :cool:

Is er iemand die mij hiermee kan helpen ??? Ik wil namelijk onwijs graag alle mogelijkheden van de jailbreak met behulp van Cydia gebruiken. En ik zit momenteel echt vast. Alle hulp die ik hiermee kan krijgen is meer dan welkom !
Alvast bedankt

Roosss 16-03-11 21:25

Ik heb een probleem met het installeren van mijn cydia,
ik heb me Ipod Touch al gejailbreakt en ik heb de loader ook al, alleen als ik cydia dan wil
installeren krijg ik de melding dat ik onvoldoende ruimte heb en ik foto's/video's moet verwijderen
maar ik heb nog 2,8 GB vrij. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

woutjewouterse 17-03-11 19:32

loader werkt niet
 
Hoi

ik ben nieuw maar nog niet in paniek geraakt ;-) maar begin me wel wat zorgen te maken

ik heb eeb JB uitgevoerd op mijn Iphone ( 3gs 4.1 05.14.02 mc139dn ) <--- is dit een oude of nieuwe bootrom ?
met greenpoisen rc6.1 en het ging goed maar alleen de loader wil niet opstarten
hij knippert een keer en dan houdt hij op ook na meer als 5x opnieuw opstarten

wat kan ik eraan doen ?

herstellen en opnieuw JB toepassen ?

Icewire 17-03-11 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door woutjewouterse (Bericht 652650)
Hoi

ik ben nieuw maar nog niet in paniek geraakt ;-) maar begin me wel wat zorgen te maken

ik heb eeb JB uitgevoerd op mijn Iphone ( 3gs 4.1 05.14.02 mc139dn ) <--- is dit een oude of nieuwe bootrom ?
met greenpoisen rc6.1 en het ging goed maar alleen de loader wil niet opstarten
hij knippert een keer en dan houdt hij op ook na meer als 5x opnieuw opstarten

wat kan ik eraan doen ?

herstellen en opnieuw JB toepassen ?

Join the club zou ik zeggen, ik heb exact hetzelfde probleem.
En jammer genoeg heeft niemand hier nog een duidelijke oplossing voor kunnen geven. Baal enorm !!! Dus nogmaals een noodkreet, post aub wat hulp mbt dit probleem. Alvast dank.

toonybee 18-03-11 08:39

Misschien is dit het antwoord??
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Icewire (Bericht 652772)
Join the club zou ik zeggen, ik heb exact hetzelfde probleem.
En jammer genoeg heeft niemand hier nog een duidelijke oplossing voor kunnen geven. Baal enorm !!! Dus nogmaals een noodkreet, post aub wat hulp mbt dit probleem. Alvast dank.

Beste Icewire (en anderen). Ik weet niet of jullie je antwoord op jullie vraag al hebben gehad, maar misschien heb ik de oplossing. Op youtube staan twee tutorial video's 1 met handmatige installatie van Cydia (dat wat jullie nodig hebben) en 1 met de loader installatie van Cydia (beide van dezelfde kerel).

Hieronder de link waarbij de handmatige wijze van installeren van cydia wordt getoond. Hopen dat het probleem hiermee opgelost is?!

YouTube - Untethered Jailbreak 4.2.1 iPhone,iPod,iPad 4,3GS,3G,2G Mac & Windows

Succes!

Icewire 18-03-11 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toonybee (Bericht 652811)
Beste Icewire (en anderen). Ik weet niet of jullie je antwoord op jullie vraag al hebben gehad, maar misschien heb ik de oplossing. Op youtube staan twee tutorial video's 1 met handmatige installatie van Cydia (dat wat jullie nodig hebben) en 1 met de loader installatie van Cydia (beide van dezelfde kerel).

Hieronder de link waarbij de handmatige wijze van installeren van cydia wordt getoond. Hopen dat het probleem hiermee opgelost is?!

YouTube - Untethered Jailbreak 4.2.1 iPhone,iPod,iPad 4,3GS,3G,2G Mac & Windows

Succes!

Hey Toonybee,

Onwijs bedankt voor je link, dit is inderdaad handige info. Ik begrijp nu ook hoe je handmatig dmv redsnow cydia buiten greenpois0n installeert. Wat ik nu nodig heb is een link waar ik een betrouwbare download kan vinden voor mijn
Iphone 4 IOS FW 4.1 IPSW file. Ik zag in de instructie video dat je dit nodig hebt om met redsnow cydia te instaleren. Ik heb natuurlijk wel het e.e.a. gegoogled maar wil zeker weten dat het betrouwbare files zijn. Dus als iemand een site cq link kan plaatsen waar mensen die dit nodig hebben bij terecht kunnen zou het echt top zijn. Ik kan namelijk niet wachten om mijn halve JB Iphone volledig te benutten zoals jullie je wellicht kunnen voorstellen. Nogmaals dank voor alle hulp guys !

Schilpfire 18-03-11 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Icewire (Bericht 652870)
Wat ik nu nodig heb is een link waar ik een betrouwbare download kan vinden voor mijn
Iphone 4 IOS FW 4.1 IPSW file.

Firmware - iPhone Forum

Iphone 4, IOS 4.1

woutjewouterse 18-03-11 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toonybee (Bericht 652811)
Beste Icewire (en anderen). Ik weet niet of jullie je antwoord op jullie vraag al hebben gehad, maar misschien heb ik de oplossing. Op youtube staan twee tutorial video's 1 met handmatige installatie van Cydia (dat wat jullie nodig hebben) en 1 met de loader installatie van Cydia (beide van dezelfde kerel).

Hieronder de link waarbij de handmatige wijze van installeren van cydia wordt getoond. Hopen dat het probleem hiermee opgelost is?!

YouTube - Untethered Jailbreak 4.2.1 iPhone,iPod,iPad 4,3GS,3G,2G Mac & Windows

Succes!

Hoi Tonybee

bedankt voor de info

helaas krijg ik het niet aan de gang
ik heb verschillende redsnow geprobeert maar ze herkennen de ipsw file van 4.1 niet
de 4.1 restore file gedownload van jailbreakmatrix

weet iemand misschien welke redsnow ik moet gebruiken en waar ik hem kan vinden

en hoe weet ik dat ik een oude of nieuwe bootrom heb ?
sn is 850123s03np model mc139dn

alvast bedankt woutje

Icewire 18-03-11 21:34

Ok Guys,

Het is mij eindelijk gelukt :cool:. Hier nog even in het kort alle stappen inclusief alle links. @ Woutje hopelijk kan je
aan de hand van onderstaande info ook alles bij jou aan de praat krijgen.

De link van de Iphone 4 IOS 4.1 werkt (@ Schilpfire, bedankt voor het posten hiervan).

Dit is een juist werkende versie van Redsnow die je nodig hebt: https://sites.google.com/a/iphone-de...edirects=0&d=1

Nog even een paar belangrijke dingen, zorg dat je redsnow in "XP compatibility mode" uitvoert (windows 7 only) en voor
zowel vista als windows 7 het progamma als administrator uitvoeren.

Check het youtube filmpje vanaf 07:00 minuten voor Redsnow uitleg. Dit is vooral handig zodat je kunt zien wat de stappen
zijn en wat je allemaal te zien krijgt op je scherm. (@ toonybee thanks again for the youtube link)

Succes en ik ben benieuwd of het ook bij jou werkt woutje.

Greetz

bloemenwinkel 19-03-11 07:01

waar in hemelsnaam vind ik greenpoison om te downloaden ios 4.2.1 kan het nergens te vinden krijgen!

iWiefring 19-03-11 07:48

Op de website van Greenpois0n zelf? @bloemenwinkel
Google maar gewoon op Greenpois0n en dan vind je hem wel.

bloemenwinkel 19-03-11 08:39

oke nu is het een ander verhaal, ik heb het voor elkaar gekregen allemaal gelukt prima maar nu stuit ik op dit probleem. De loader blijft even laden na een tijdje geeft die aan error en dat ik met internet verbonden moet zijn voordat ik de loader aan klik. Hoewel ik automatisch verbonden ben met de internet van thuis.

Icewire 19-03-11 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bloemenwinkel (Bericht 653135)
oke nu is het een ander verhaal, ik heb het voor elkaar gekregen allemaal gelukt prima maar nu stuit ik op dit probleem. De loader blijft even laden na een tijdje geeft die aan error en dat ik met internet verbonden moet zijn voordat ik de loader aan klik. Hoewel ik automatisch verbonden ben met de internet van thuis.

Check even of je internet daadwerkelijk werkt (dus gewoon ff een site openen in safari) en als dat werkt via Redsnow een injection doen. Als je precies wilt weten hoe dat in zijn werk gaat moet je even een paar post terug lezen, daar zie je een step by step instructie compleet met youtube video. Met alle info die in dit topic zijn gepost door de leden moet je er zeker uit kunnen komen. succes.

woutjewouterse 19-03-11 13:01

Hoi

na alle ellende die ik met de iphone heb nu ook nog mijn computer gercrashed , die moet ik eerst weer aan de praat krijgen voor ik weer verder kan

ben bezig geweest met de redsnow uit de link en die herkent de file wel

heb nu tijdelijk een laptop te leen gekregen maar die maakt van de zip file geen ipsw file maar pakt alles uit in losse files waar ik niets mee kan hoe los ik dit nu weer op ?

:mad::mad: (hoeveel stress kan een mens nog verdragen)

nu vraagt hij als het een oude of nieuwe bootrom is
hoe kom ik erachter wat het is

hoe weet ik dat ik een oude of nieuwe bootrom heb ?
sn is 850123s03np model mc139dn

groeten woutje

chappie 19-03-11 15:53

Allen,

Ik probeer greeonpois0n te dl-en, maar de site schijnt off-line te zijn. Ik kan ook geen werkende mirror vinden. Iemand nog suggesties waar ik het kan vinden?

damoriamarti 19-03-11 16:18

https://sites.google.com/site/idevic...ds/greenpois0n

;)

chappie 19-03-11 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door damoriamarti (Bericht 653260)

Thanks,

Alleen de links werken niet.

damoriamarti 19-03-11 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chappie (Bericht 653270)
Thanks,

Alleen de links werken niet.

Bij mij werkt alles wel

chappie 19-03-11 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door damoriamarti (Bericht 653272)
Bij mij werkt alles wel

Het is inmiddels gelukt; via gp_mac_rc6_1.zip

De eerste 2 links van RC6.1 en RC6 werken echt niet. De tweede van de RC6.1 linkt je door naar bovenstaande link.

Maar nogmaals bedankt ;)

woutjewouterse 19-03-11 19:50

oude of nieuwe bootrom
 
Hoi

ik heb de vraag al een paar keer gesteld maar ik probeer het nog een keertje

ik ben met redsnow bezig geweest en nu vraagt hij als het een oude of nieuwe bootrom is

hoe kom ik erachter wat het is

hoe weet ik dat ik een oude of nieuwe bootrom heb ?
sn is 850123s03np model mc139dn


groeten woutje

SanderDuijn 19-03-11 20:13

Hallo allemaal!

Ik hoop dat iemand mij hier het verlossende antwoord kan geven op het volgende probleem.

Een aantal weken heb ik mijn iPhone 3Gs (Versie 4.2.1 , 8C148a) gejailbreaked (tethered) en geunlocked met redsn0w_win_0.9.6b6.

Ik wil graag bij versie 4.2.1 blijven, maar ben nu opzoek naar hoe ik mijn iphone "untethered" kan maken...

Heeft iemand enig idee of dit kan ? en zoja een linkje of uitleg met hoe en wat ?


Alvast hééééél erg bedankt!

Nitoh 21-03-11 17:28

Gewoon greenpoison rc6 eroverheen.zo heb ik het toch een
Maand gelede gedaan


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SanderDuijn (Bericht 653339)
Hallo allemaal!

Ik hoop dat iemand mij hier het verlossende antwoord kan geven op het volgende probleem.

Een aantal weken heb ik mijn iPhone 3Gs (Versie 4.2.1 , 8C148a) gejailbreaked (tethered) en geunlocked met redsn0w_win_0.9.6b6.

Ik wil graag bij versie 4.2.1 blijven, maar ben nu opzoek naar hoe ik mijn iphone "untethered" kan maken...

Heeft iemand enig idee of dit kan ? en zoja een linkje of uitleg met hoe en wat ?


Alvast hééééél erg bedankt!


Schilpfire 21-03-11 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SanderDuijn (Bericht 653339)
Hallo allemaal!

Ik hoop dat iemand mij hier het verlossende antwoord kan geven op het volgende probleem.

Een aantal weken heb ik mijn iPhone 3Gs (Versie 4.2.1 , 8C148a) gejailbreaked (tethered) en geunlocked met redsn0w_win_0.9.6b6.

Ik wil graag bij versie 4.2.1 blijven, maar ben nu opzoek naar hoe ik mijn iphone "untethered" kan maken...

Heeft iemand enig idee of dit kan ? en zoja een linkje of uitleg met hoe en wat ?


Alvast hééééél erg bedankt!

Kijk eens hier

Volgende keer zelf even de moeite nemen om te zoeken...

Nitoh 21-03-11 17:54

Had ik het mis dan?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schilpfire (Bericht 654009)
Kijk eens hier

Volgende keer zelf even de moeite nemen om te zoeken...


Schilpfire 21-03-11 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nitoh (Bericht 654023)
Had ik het mis dan?

Sorry, onze posts kwamen na elkaar. Ik heb later de quote toegevoegd maar de verkeerde. Was gericht aan de originele poster...
Jij had het inderdaad goed. Vind het alleen jammer dat mensen gelijk dingen vragen zonder de moeite te nemen om zelf even te zoeken.

erwindgt 22-03-11 14:22

ik heb nu GP rc5 ik wil rc6 erop zetten moet ik dat op een schone iphone doen of kan ik hem gewoon er overheen jailbreaken om het zo maar te noemen
bedankt alvast

wouter1981 22-03-11 15:40

Je hoeft niet met een schone installatie te jailbreaken. Volgens mij kun je gewoon opnieuw jailbreaken.

erwindgt 22-03-11 16:39

bedankt wouter is idd niet nodig

RedDevil_NL 27-03-11 19:28

Hallo,

Ik heb een vraag waar ik (na heel veel zoekwerk) nog enige onduidelijkheid over heb.

Het antwoord wil ik eigenlijk voor elke iPhone weten (3G, 3Gs en 4).
Wanneer ik een iPhone heb die lager dan iOS 4.1 is.. Kan hij niet met greenpois0n gejailbreaked worden.

Kan ik dan hem gewoon updaten door de officiele 4.2.1 firmware te downloaden

iPhone 4 iOS 4.2.1:
http://appldnld.apple.com/iPhone4/06...8_Restore.ipsw

iPhone 3GS iOS 4.2.1:
http://appldnld.apple.com/iPhone4/06...a_Restore.ipsw

iPhone 3G iOS 4.2.1:
http://appldnld.apple.com/iPhone4/06...8_Restore.ipsw

en deze te openen met iTunes?

Komt iTunes dan niet met de mededeling "Er is een nieuwere firmware beschikbaar, namelijk 4.3x.." ?

Want als hij op 4.2.1 staat kan ik hem gewoon jailbreaken met greenpois0n, lijkt me wel zo makkelijk.

Hoop dat iemand me kan helpen hiermee

floa1512 27-03-11 20:41

Red Devil ,

Als je die nooit eerder hebt jejailbreakt , ziet het er somber uit.

Als dat het geval was , is dat wel mogelijk mits je een shsh blob had opgeslagen.
Dan zou je dat wel kunnen doen via tinyumbrela.
iTunes staat het niet toe dat je restored naar een eerdere firmware software dan de actuele.
Apple signeerd alleen de laats uitgekomen firmware en dat is IOS 4.3.1.
Dit alles om het jailbreaken minder leuk te maken.

Maw je kunt alleen updaten naar IOS 4.3.1

RedDevil_NL 27-03-11 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 (Bericht 656345)
Red Devil ,

Als je die nooit eerder hebt jejailbreakt , ziet het er somber uit.

Als dat het geval was , is dat wel mogelijk mits je een shsh blob had opgeslagen.
Dan zou je dat wel kunnen doen via tinyumbrela.
iTunes staat het niet toe dat je restored naar een eerdere firmware software dan de actuele.
Apple signeerd alleen de laats uitgekomen firmware en dat is IOS 4.3.1.
Dit alles om het jailbreaken minder leuk te maken.

Maw je kunt alleen updaten naar IOS 4.3.1

Balen.. Er is geen enkele manier om nu te 'updaten', gezien Apple wel die officiele firmware nog ten download aanbiedt?

Als ik het goed begrijp zijn de beste manieren om nu te jailbreaken:
4.2.1 : iPhones 4/3Gs en 3G met greenpois0n.
4.1: iPhone 4/3Gs met greenpois0n, 3G met RedSn0w
4.0.2: iPhone 4/3Gs met LimeRa1n, 3G met RedSn0w
4.0.1 en 4: Alle met JailbreakMe.com

En eigenlijk alles lager dan dat kan beter NU upgraden naar 4.3.1 en wachten op de nieuwe Jailbreak?



Dit gezien op Windows, op Mac kan in sommige gevallen ook PwnageTool nog gebruikt worden...

Edit: Zegmaar.. de oudere jailbreaks werken nog steeds op mensen met die firmware toch?

floa1512 28-03-11 08:33

Red Devil , zie hier bijzonderheden wat wel en niet kan. Ultimate jailbreak and unlock wizard

Funzel 29-03-11 11:46

Installatie gelukt en alles, maar nu zit ik met het volgende probleem: Ik heb met loader cydia geinstalleerd, maar cydia opent hij gewoon niet. Hoe ken dah?

TimGeerts 29-03-11 13:17

Hey!

Heb deze topic eens helemaal doorlopen (of toch het meerendeel ervan), en ik heb eigenlijk nog een vraagje over de main post:

Er staat "Let op! Gebruik Greenpois0n NIET als je afhankelijk bent van een softwarematige unlock".
Maar, verder in de topic wordt er toch gewoon gezegd dat het bij een simlocked iphone ook geen probleem mag zijn...

De situatie waar ik in zit:
Ik heb een 3GS 4.2.1 met tethered jailbreak en sim unlock (ik weet niet wat er allemaal mee gebeurt is aangezien ik hem zo gekocht heb van iemand. Nu, dit werkte allemaal perfect en ik wist dat ik best de iPhone niet kon rebooten of plat laten gaan.
Tot gisteren..... door een update van Cydia moest ik mijn springboard restarten, en dit zorgde ervoor dat de iphone gereboot moest worden.

Ik zie dan twee mogelijkheden, ofwel moet ik hem aan de pc/mac hangen om tethered te kunnen booten (ik weet eigenlijk niet hoe ik dit moet doen), ofwel zet ik er ineens een untethered 4.2.1 op.
Maar belangrijk is dus wel dat ik hem moet kunnen unlocken, anders is hij voor mijn SIM helemaal niet meer bruikbaar...

Kan ik dit nu wel, of niet doen met de greenp0ison RC6?

JornZ 29-03-11 13:55

Je moet een custom firmware maken van iOS 4.2.1 voor jouw type iPhone met pwnagetool (mac) of sn0wbreeze (pc) zodat je zeker weet dat je baseband niet geupdate wordt, anders kun je niet meer unlocken.

Dus je kan niet de methode toepassen zoals hier beschreven, met greenpoison. Er wordt dan namelijk vanuit gegaan dat je al 4.2.1 op je iPhone hebt.

TimGeerts 29-03-11 14:20

Bedankt voor de info, ik zal dan maar eens wat informatie verzamelen over het gebruiken van de Pwnage tool. En zien hoe ik dit in orde krijg.

SneakymanNL 30-03-11 12:58

Toen de jailbreak voor 4.2.1 net uit was heb ik hem gelijk gejailbreakt, ik zie nu die RC6, is die nieuwer en maakt het uit als ik die vroegere versie jailbreak heb?

wouter1981 30-03-11 17:26

Alleen voor ebooks met drm. Je kunt m opnieuw jailbreaken met RC6.1 als je problemen hebt met iBooks.

Funzel 30-03-11 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Funzel (Bericht 657045)
Installatie gelukt en alles, maar nu zit ik met het volgende probleem: Ik heb met loader cydia geinstalleerd, maar cydia opent hij gewoon niet. Hoe ken dah?

Iemand? Verder werkt hij nog wel gewoon, maar heb natuurlijk liever dat cydia wel werkt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:05.