iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/83939-untethered-jailbreak-voor-4-2-1-idevices-greenpois0n-rc5-rc6-verzameltopic.html)

mart79 11-02-11 09:57

Heb even een testje gedaan met een 3gs 16gb 4.2 Redsn0w en een 3gs 32gb 4.2 Greenpois0n.
Beide hersteld als nieuwe iphone.
Alle app's gesloten.
Beide hadden Wi-Fi verbinding.
Na 14 uur geen enkel batterij vershil.

Guest-20180925190238 11-02-11 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mart79 (Bericht 640460)
Na 14 uur geen enkel batterij vershil.

Omdat er 10 seconden na het verschijnen van een nieuwe JB ook nieuwe "Grote Batterijverbruik Verhalen" verschijnen heb ik een gelijkaardige test gedaan en de BatteryLogger app laten lopen om een en ander te documenteren.

Ik zie ook geen verschil tussen de Redsn0w en GreenPois0n JB's, maar dat zal wel aan mij liggen :)

mart79 11-02-11 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 640462)
Ik zie ook geen verschil tussen de Redsn0w en GreenPois0n JB's, maar dat zal wel aan mij liggen :)

Dan zullen wij wel de enige zijn die dat propleem niet hebben:).

Iedereen gaat na de jailbreak allerlei dingen doen en uitproberen waardoor je device idd eerder leeg zal zijn!

Guest-20180925190238 11-02-11 10:30

Na een JB gaan veel gebruikers hun iPhone/iPad volproppen met alles wat er op deze wereld maar gratis te verkrijgen is.

Tussen die "gratis" troep zitten dan apps waarvan alleen de hackers maar weten wat die allemaal uitvreten met je accu (en persoonlijke gegevens) :D

floa1512 11-02-11 10:30

Ik heb geen test gedaan , omdat het mij onwaarschijnlijk lijkt dat de dat de jailbreak ook in je baterij gaat zitten.
We praten hier over een 3G en dat heeft als het goed is ook al heel vaak opgeladen.
Als het goed is zitten aan zoeen baterij oplaad uren aan en helemaal als je het niet goed oplaad.
Dan bedoel ik dat je bij de eerste keer dat je de phone gebruikt je hem liever helemaal op moet gebruiken , want dan herkent hij een beginpunt.
Doe je dat steeds vanaf een bv een haf opgeladen baterij , dan wordt het lastig ja.
Ik ga er in iedergeval van uit dat het niet aan de jb ligt , maar aan een baterij die veroudert is. Zelf van een auto moet je weleens vervangen.
O ja , de 3G heeft ook een kleinere baterij tov bv de 4

RichardC 11-02-11 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RichardC (Bericht 639963)
Ik heb hetzelfde probleem. Ook een iPhone 3G firmware 4.2.1. Onder windows 7 heb ik dit probleem, ook als ik dit met xp compatibility mode probeer, echter ook met mijn macbook (Mac OSX 10.6.6).

Heeft iemand een oplossing?

RedSn0w geprobeerd, en dat werkt perfect.

mterstege 11-02-11 11:08

iPad op 4.2.1 (nieuw) en iPhone4 op 4.2.1 (RedSn0w jailbreak), heb op beide Greenpois0n gebruikt en geen enkel probleem gehad.

ruitjerru 11-02-11 11:09

Ik ben te lui om alle 47 pagina's met commentaar door te lezen. Dus misschien heeft een ander al het onderstaande gepost
Echter eerder deze week jailbreak geprobeerd met Greenpois0n. Lukte niet, kreeg telkens melding restart, DFU modus was dus niet correct
Vandaag opnieuw geprobeerd maar nu HOME knop blijven indrukken terwijl ik in programma van greenpois0n op "start jailbreak" klikte.
Dat was de oplossing. Jailbreak begon en heb HOME knop losgelaten toen de eerste letters in het zwarte scherm verschenen.

pkaak 11-02-11 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slangenman (Bericht 640282)
Hoi
Ik heb mijn iphone 3gs met 4.2.1 met deze jailbreak van greenpoison en ben blij dat alles werkt ook met het thema van greenpoison. Alleen heb ik nu het probleem dat als ik iemand bel mijn tel vast slaat als ik ophang en in veilige moduls gaat en het zelfde is als ik gebeld ben. hoe kan dit heeft iemand daar ook las van?

Probleem heb ik ook, maar niet altijd.
Regelmatig loopt ie vast bij functies die iets met telefoon doen. Ook als ik in contactpersonen blader en bv. een nummer aan klik. Loopt min of meer vast. Gesprek loopt namelijk wel door.
Als die in de carkit zit, kan ik ook gewoon nog via de carkit nummers bellen en gegevens van de telefoon bereiken.
Nog geen oplossing gevonden. Ga vanavond de boel opnieuw installeren.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pkaak (Bericht 640528)
Probleem heb ik ook, maar niet altijd.
Regelmatig loopt ie vast bij functies die iets met telefoon doen. Ook als ik in contactpersonen blader en bv. een nummer aan klik. Loopt min of meer vast. Gesprek loopt namelijk wel door.
Als die in de carkit zit, kan ik ook gewoon nog via de carkit nummers bellen en gegevens van de telefoon bereiken.
Nog geen oplossing gevonden. Ga vanavond de boel opnieuw installeren.

Probleem met het crashen van de iPhone bij het maken van een call is opgelost. Probleem ligt in MCleaner (of eigenlijk mserver, wat meegeinstalleerd wordt door MCleaner). Nadat ik MCleaner had verwijderd geen crashes meer.

tomst80 11-02-11 13:51

Naar lang proberen is het me eidenlijk gelukt om het te jailbreaken.. Eerst leek het niet te werken maar er bleek een storing te zijn in Cydia waar door de database leeg was.

Cancunlover 11-02-11 15:23

Ik krijg bij het updaten in iTunes naar 4.2.1 de foutmelding 1013! Hoe kan dit nu weer?? Heb het in DFU mode geprobeerd en ook gewoon op Restore klikken lukte niet. Heb nieuwste versie van iTunes, Windows Vista, en had 4.1 JB. Belgisch toestel zonder simlock...
Iemand enig idee?? Heb dit nog nooit meegemaakt dat ik geen normale legitieme restore kan uitvoeren...

tioking 11-02-11 16:07

De logischste rede dat je die foutmelding hebt is dat je een oude software er probeert op te zetten. Heb je gewoon op herstellen gedrukt of op shift + herstellen?

Guest-20180925190238 11-02-11 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cancunlover (Bericht 640604)
Ik krijg bij het updaten in iTunes naar 4.2.1 de foutmelding 1013! Hoe kan dit nu weer??

Dat komt omdat je de zoekfunctie van dit forum niet gebruikt hebt. Er staan tientallen postings over fout 1013.

vauxy 11-02-11 17:42

de download doet het niet meer en de site is down :(

Cancunlover 11-02-11 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 640626)
Dat komt omdat je de zoekfunctie van dit forum niet gebruikt hebt. Er staan tientallen postings over fout 1013.

Klopt. En ik zag door de bomen het bos niet meer. Probleem opgelost, maar deze keer helaas niet dankzij het forum. Google is mijn vriend.
Anyway, ben weer blije iPhone-gebruiker! :d

mail.eve 11-02-11 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cancunlover (Bericht 640676)
Klopt. En ik zag door de bomen het bos niet meer. Probleem opgelost, maar deze keer helaas niet dankzij het forum. Google is mijn vriend.
Anyway, ben weer blije iPhone-gebruiker! :d

Dan is het ook wel netjes om jouw oplossing hier te vermelden.;)

Leroy013 11-02-11 20:38

Iphone 4 gisteren avond suc6vol geJB met greenpoison windows versie. Mijn eerste iphone en gelijk gelukt. 10 min over gedaan suc6 allemaal

Mireille005 11-02-11 22:27

Alles lijkt gelukt te zijn, JB ook. Heb de iPhone4 als nieuwe iPhone ingesteld, carrierupdate gedaan. Veel hulp van @mrPaulDurden :)
Één vraag heb ik wel: waarom heb ik nu toch dat gele blokje in de capaciteitsbalk onder mijn iPhone4 gegevens? Ik heb er nog niets mee gedaan, geen apps geopend en alleen via de Loader Cydia geinstalleerd. Geen apps, film, mp3, contacts, of agenda of whatever geinstalleerd. Helemaal schoon en alleen gejailbreakt.

Hier een screenshot:
http://img683.imageshack.us/img683/7...iteitsbalk.jpg
Hoe kan dit gele blokje met 'Overig' dan toch 0,30 GB (!) groot zijn???

gsmfreak 11-02-11 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mireille005 (Bericht 640772)
Alles lijkt gelukt te zijn, JB ook. Heb de iPhone4 als nieuwe iPhone ingesteld, carrierupdate gedaan. Veel hulp van @mrPaulDurden :)
Één vraag heb ik wel: waarom heb ik nu toch dat gele blokje in de capaciteitsbalk onder mijn iPhone4 gegevens? Ik heb er nog niets mee gedaan, geen apps geopend en alleen via de Loader Cydia geinstalleerd. Geen apps, film, mp3, contacts, of agenda of whatever geinstalleerd. Helemaal schoon en alleen gejailbreakt.

Hier een screenshot:
http://img683.imageshack.us/img683/7...iteitsbalk.jpg
Hoe kan dit gele blokje met 'Overig' dan toch 0,30 GB (!) groot zijn???

Cydia haalt ook veel data binnen als je het progje opstart.

miicker 11-02-11 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mireille005 (Bericht 640772)
Alles lijkt gelukt te zijn, JB ook. Heb de iPhone4 als nieuwe iPhone ingesteld, carrierupdate gedaan. Veel hulp van @mrPaulDurden :)
Één vraag heb ik wel: waarom heb ik nu toch dat gele blokje in de capaciteitsbalk onder mijn iPhone4 gegevens? Ik heb er nog niets mee gedaan, geen apps geopend en alleen via de Loader Cydia geinstalleerd. Geen apps, film, mp3, contacts, of agenda of whatever geinstalleerd. Helemaal schoon en alleen gejailbreakt.

Hier een screenshot:
http://img683.imageshack.us/img683/7...iteitsbalk.jpg
Hoe kan dit gele blokje met 'Overig' dan toch 0,30 GB (!) groot zijn???

0,3gb waar maak je je zorgen om? dat is 300 MB dat is 0,01% van je totale capaciteit


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:41.