iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/83939-untethered-jailbreak-voor-4-2-1-idevices-greenpois0n-rc5-rc6-verzameltopic.html)

Rogier_s 14-02-11 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier_s (Bericht 641689)
Ik heb ook Wi-Fi problemen na jb met greenpoison op ATV 2g! Kon geen netwerk meer vinden! Eerstbwel en na een tijdje niet meer!! Nu weer herstelt met iTunes en weer netwerk via Wi-Fi! Morgen opnieuw jben en dan maar weer kijken!! Iemand al ervaringen ermee??

Ben erachter gekomen dat de Wi-Fi wegvalt na reboot ATV! Als je dan in nitoTV naar instellingen gaat en daar herstart Lowtide doet, je Wi-Fi weer terug is! Probleem opgelost!!

quick 14-02-11 17:54

Hallo allemaal,

Gisteren mijn iphone 4, na tig keer proberen, eindelijk gejailbreakt.

Vanmiddag was ik echter buiten en kwam ik er achter dat mijn 3g internet verbinding het niet deed. Ook de optie om 3G en mms in te stellen in het instellingen menu kan ik opeens niet meer vinden. :(

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

gr Rutger


Edit: zie nu pas dat ik helemaal geen bereik heb. Kan dus ook niet bellen. Ga hem maar proberen te restoren.

axeldemaster 14-02-11 19:24

Het is me gelukt om m'n ipod te jailbreaken, bedankt daarvoor!
Ik heb alleen nog ee paar dingetjes die niet helemaal werken, zoals een LockScreen theme via winterboard (ik heb het thema aangevinkt maar hij werkt gewoon niet) en de multitasking tray. Ik las dat je deze opent door 2 keer op de home button te klikken, maar dan gebeurt er niks bij mij.
Weet iemand hier op oplossing voor?

Edit: Ik heb winterboard gehided, en nu kan ik hem helemaal niet meer openen..

lolbroeck 14-02-11 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door axeldemaster (Bericht 641958)
Het is me gelukt om m'n ipod te jailbreaken, bedankt daarvoor!
Ik heb alleen nog ee paar dingetjes die niet helemaal werken, zoals een LockScreen theme via winterboard (ik heb het thema aangevinkt maar hij werkt gewoon niet) en de multitasking tray. Ik las dat je deze opent door 2 keer op de home button te klikken, maar dan gebeurt er niks bij mij.
Weet iemand hier op oplossing voor?

Edit: Ik heb winterboard gehided, en nu kan ik hem helemaal niet meer openen..

Standaard zit er op de 2G geen multitasking.
Maar omdat je die cydia app nu hebt zou het moeten werken, misschien eens rebooten.

Met je 'winterboard hided' zal je waarschijnlijk ff in Cydia moeten kijken bij Winterboard (weet het ff niet zeker).

Rogier_s 14-02-11 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lolbroeck (Bericht 641961)
Standaard zit er op de 2G geen multitasking.
Maar omdat je die cydia app nu hebt zou het moeten werken, misschien eens rebooten.

Met je 'winterboard hided' zal je waarschijnlijk ff in Cydia moeten kijken bij Winterboard (weet het ff niet zeker).

Als je bij je instelling naar beneden gaat staat Winterboard daar!

axeldemaster 14-02-11 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier_s (Bericht 641967)
Als je bij je instelling naar beneden gaat staat Winterboard daar!

Bedankt, heb het gevonden!:)
Rest alleen nog de vraag hoe ik de multitasking tray kan krijgen, rebooten heeft helaas niet gewerkt:(

Rogier_s 14-02-11 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door axeldemaster (Bericht 641975)
Bedankt, heb het gevonden!:)
Rest alleen nog de vraag hoe ik de multitasking tray kan krijgen, rebooten heeft helaas niet gewerkt:(

Er is in cydia een app voor multitasking! Ff googlen en je zal het vinden! Alleen moet je je afvragen of je dat wel wil, gaat namelijk erg ten kosten van de snelheid op je iPod!

axeldemaster 14-02-11 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier_s (Bericht 641982)
Er is in cydia een app voor multitasking! Ff googlen en je zal het vinden! Alleen moet je je afvragen of je dat wel wil, gaat namelijk erg ten kosten van de snelheid op je iPod!

Oke bedankt, dat ligt er eigenlijk aan wat nou eigenlijk de voordelen van zo'n tray zijn, als je er toch niet zo veel aan hebt kan ik hem net zo goed niet installeren.
Vind jij hem handig? En wat kan je er eigenlijk meer mee dan zonder?

floa1512 14-02-11 20:45

Hoi luitjes allemaal , ik heb mijn Apple tv 2 ook gejailbteakt en zou graag willen weten wat ik voor leuke dingen erop kan instaleren , aangezien ik nog niet echt bekent ben met de gejailbreakte apptv2. Ik zie na de greenpois0n injectie op de apptv dat je het eea kunt instaleren , maar wil toch jullie bevindingen weten.
Vast bedankt.

Rogier_s 14-02-11 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door axeldemaster (Bericht 641991)
Oke bedankt, dat ligt er eigenlijk aan wat nou eigenlijk de voordelen van zo'n tray zijn, als je er toch niet zo veel aan hebt kan ik hem net zo goed niet installeren.
Vind jij hem handig? En wat kan je er eigenlijk meer mee dan zonder?

Het is handig als je tussen app moet switchen! Verder gebruik ik het bijna nooit!! Apple heeft niet voor niets multitasken niet voor de iPod 2g beschikbaar gemaakt!

floa1512 14-02-11 21:03

Milovelt ,

Wat ik gedaan heb is het volgende :
Mini USB in de Apple tv 2 ,
Daarna netstroom aangesloten op de apptv ,
Zet geluid van je pc/Mac aan , zodat je kan horen als het weer wordt aangemeld bij je pc/Mac.
Hou nu je menu+down knop ingedrukt tot je hem snel ziet knipperen
Daarna gelijk de menu+play/pauze knop ingedrukt houden tot je het geluidje (ding dong) hoort.
Start nu greenpois0n RC6 en dan klik je op ja dat je een Apple tv 2 wil gaan jailbreaken.
Nu staat er meteen (JAILBREAK) en gewoon klikken daarop natuurlijk.
Als gp zegt jb failed , gewoon nog eens doen.
Het lukte mij ook niet meteen.
Koppel hem in ieder geval niet voor 30 sec na de jb van je pc/Mac los.

Zo is het mij gelukt.
Succes.

Peernij 14-02-11 22:45

Heeft iemand het voor elkaar om afbeeldingen ( foto's ) te laten vertonen op de ATV2?

mail.eve 14-02-11 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peernij (Bericht 642089)
Heeft iemand het voor elkaar om afbeeldingen ( foto's ) te laten vertonen op de ATV2?

Ja via airplay middels iphone & ipad.

Rogier_s 14-02-11 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peernij (Bericht 642089)
Heeft iemand het voor elkaar om afbeeldingen ( foto's ) te laten vertonen op de ATV2?

Via iTunes kan je hele mappen selecteren die je wil vertonen!! Google is antwoord!!!

chipbroker 14-02-11 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier_s (Bericht 641890)
Ben erachter gekomen dat de Wi-Fi wegvalt na reboot ATV! Als je dan in nitoTV naar instellingen gaat en daar herstart Lowtide doet, je Wi-Fi weer terug is! Probleem opgelost!!

Rogier thanks, ik had ook het Wi-Fi probleem en dankzij jouw tip is hij weer verbonden:)

ChristofS 14-02-11 23:46

Snel vraagje.

Ik heb momenteel de tethered jb van redsn0w voor fw 4.2.1. Kan je dan met greenp0ison gewoon nog eens jailbreaken zonder problemen? En zal Cydia dan nog altijd geïnstalleerd zijn?

Ducci 14-02-11 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ChristofS (Bericht 642144)
Snel vraagje.

Ik heb momenteel de tethered jb van redsn0w voor fw 4.2.1. Kan je dan met greenp0ison gewoon nog eens jailbreaken zonder problemen? En zal Cydia dan nog altijd geïnstalleerd zijn?

Ja, dat is mogelijk.

Door de ontwikkelaars van greenpois0n wordt echter aangeraden een schone installatie uit te voeren alvorens de jailbreak toe te passen.

milovelt 15-02-11 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 (Bericht 642007)
Milovelt ,

Wat ik gedaan heb is het volgende :
Mini USB in de Apple tv 2 ,
Daarna netstroom aangesloten op de apptv ,
Zet geluid van je pc/Mac aan , zodat je kan horen als het weer wordt aangemeld bij je pc/Mac.
Hou nu je menu+down knop ingedrukt tot je hem snel ziet knipperen
Daarna gelijk de menu+play/pauze knop ingedrukt houden tot je het geluidje (ding dong) hoort.
Start nu greenpois0n RC6 en dan klik je op ja dat je een Apple tv 2 wil gaan jailbreaken.
Nu staat er meteen (JAILBREAK) en gewoon klikken daarop natuurlijk.
Als gp zegt jb failed , gewoon nog eens doen.
Het lukte mij ook niet meteen.
Koppel hem in ieder geval niet voor 30 sec na de jb van je pc/Mac los.

Zo is het mij gelukt.
Succes.

Het is mij uiteindelijk ook gelukt!
'k heb het GP via de command prompt opgestart. Achteraf denk ik dat het misschien te maken heeft gehad met het feit dat ik mezelf als gebruiker geen admin rechten heb toegeëigend. Via de command prompt en en sudo commando loopt het hele proces wel als admin.

Peernij 15-02-11 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve (Bericht 642095)
Ja via airplay middels iphone & ipad.

en

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier_s (Bericht 642117)
Via iTunes kan je hele mappen selecteren die je wil vertonen!! Google is antwoord!!!

Sorry, ik had wat duidelijker moeten zijn:

Via XMBC heb je je de mogelijkheid om afbeeldingen op je ATV te laten zien. Net zo als films zie:

http://sampletutorial.com/wp-content...-apple-TV1.png

Films en muziek gaan prima, alleen de foto's krijg ik er niet op. Een van jullie wel?

Leon223 15-02-11 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ChristofS (Bericht 642144)
Snel vraagje.

Ik heb momenteel de tethered jb van redsn0w voor fw 4.2.1. Kan je dan met greenp0ison gewoon nog eens jailbreaken zonder problemen? En zal Cydia dan nog altijd geïnstalleerd zijn?

Heb het op mijn iPhone ook zo gedaan. 3GS jailbreaken / unlocken / etc. met redsn0w, daarna met greenpois0n gejailbreaked. Alles staat er nog op en werkt!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:56.