iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/83939-untethered-jailbreak-voor-4-2-1-idevices-greenpois0n-rc5-rc6-verzameltopic.html)

ilQer 15-02-11 14:00

Ik wil mijn iPhone 4.2.1. ook jailbreaken maar ik heb een probleem.
Ik kan het programma Greenpois0n niet opstarten met XP.. Hij zegt "Openen Met" en dan kan ik hem nergens mee openen..

Iemand hetzelfde probleem gehad?


* Edit: opgelost. Ik had de mac versie gedownload:O

Fritzie 15-02-11 15:06

Nee,dit werkt nog niet op XBMC is 1 van de bekende bugs

Fritzie 15-02-11 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peernij (Bericht 642222)
en



Sorry, ik had wat duidelijker moeten zijn:

Via XMBC heb je je de mogelijkheid om afbeeldingen op je ATV te laten zien. Net zo als films zie:

http://sampletutorial.com/wp-content...-apple-TV1.png

Films en muziek gaan prima, alleen de foto's krijg ik er niet op. Een van jullie wel?

Nee,dit werkt nog niet op XBMC is 1 van de bekende bugs

Fritzie 15-02-11 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 (Bericht 641995)
Hoi luitjes allemaal , ik heb mijn Apple tv 2 ook gejailbteakt en zou graag willen weten wat ik voor leuke dingen erop kan instaleren , aangezien ik nog niet echt bekent ben met de gejailbreakte apptv2. Ik zie na de greenpois0n injectie op de apptv dat je het eea kunt instaleren , maar wil toch jullie bevindingen weten.
Vast bedankt.

XBMC!! met Vimeo Plugin

ErsinB 15-02-11 15:15

Ik heb een vraagje. Op het moment heb ik een 4.1 jailbreak. Nu weet ik dat al mijn iTunes Apps meegaan via een sync en dat ik de Cydia apps kan backuppen met AptBackup.

Wat ik mij echter afvraag is of alle instellingen van de Cydia apps gereset worden bij een backup en herstel via AptBackup? Dit is namelijk ook een ***** klus :D. Please vertel me dat alle instellingen ook meegaan bij een backup via AptBackup. Dit is namelijk een van de redenen dat ik nog niet upgrade naar 4.2.1 (voornaamste reden is trouwens dat bepaalde Cydia apps nog geen 4.2.1 ondersteunen) .

Peernij 15-02-11 16:06

Weet iemand dan hoe VIDEO_TS files af te spelen met XMBC, die niet omgezette films via ITunes

ccc1988 15-02-11 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ducci (Bericht 642156)
Ja, dat is mogelijk.

Door de ontwikkelaars van greenpois0n wordt echter aangeraden een schone installatie uit te voeren alvorens de jailbreak toe te passen.

Hoe bedoel je een schone installatie ik begrijp het niet goed..
Ik wil ook graag van een tethered naar unthethered en wil optimaal blijven gebruiken van mijn iphone en uiteraard geen gegevens verliezen.

Mireille005 15-02-11 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ducci (Bericht 642156)
Ja, dat is mogelijk.

Door de ontwikkelaars van greenpois0n wordt echter aangeraden een schone installatie uit te voeren alvorens de jailbreak toe te passen.

Blijkbaar ook niet te schoon :( Kom erachter dat ik na het 'wis alle instellingen' te gebruiken om van het gele blokje af te komen, ál mijn dingen kwijt ben, zoals 2500 punten bij FlowerGarden en al dat soort saved dingen... :eek::(

ninobeukeveld 15-02-11 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mireille005 (Bericht 642474)
Blijkbaar ook niet te schoon :( Kom erachter dat ik na het 'wis alle instellingen' te gebruiken om van het gele blokje af te komen, ál mijn dingen kwijt ben, zoals 2500 punten bij FlowerGarden en al dat soort saved dingen... :eek::(

maar als je de backup weer terug zet vanuit iTunes, als de jailbreak is voltooi en alles goed is. Dan heb je al je punten weer terug :P

ccc1988 15-02-11 19:38

Kan iemand misschien een uitleg geven hoe je dan nu moet jailbreaken naar een untethererd als je al een tethered redsnow jailbreak hebt?
Met als vereiste dat ik contact personen, ipod, notes etc allemaal behoudt? Maar toch een clean install heb.

ninobeukeveld 15-02-11 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ccc1988 (Bericht 642491)
Kan iemand misschien een uitleg geven hoe je dan nu moet jailbreaken naar een untethererd als je al een tethered redsnow jailbreak hebt?
Met als vereiste dat ik contact personen, ipod, notes etc allemaal behoudt? Maar toch een clean install heb.

Als je een backup heb van je iPhone in iTunes, dan klik je gewoon op herstel, zodat je iPhone word hersteld naar de fabrieksinstellingen. dan jailbreak je je iPhone via Greenpois0n. Daarna ga je naar iTunes en klik je rechter muisknop op je iPhone en selecteer zet terug vanaf reservekopie (of zo iets) en dan is alles terug zoals het was, alleen met een untethered jailbreak.

ccc1988 15-02-11 19:59

Bedankt voor de snelle en heldere uitleg

maltje 15-02-11 21:08

Thetered jailbreak
 
Kan iemand me ff simpel uitleggen wat dit juist betekend?
Ik gebruik mijn gsm om met men iPad te internetten,kan ik dit blijven doen?

Mvg

XIII 15-02-11 21:12

@maltje: Onze Wiki legt je dat prima uit...

ccc1988 15-02-11 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ninobeukeveld (Bericht 642495)
Als je een backup heb van je iPhone in iTunes, dan klik je gewoon op herstel, zodat je iPhone word hersteld naar de fabrieksinstellingen. dan jailbreak je je iPhone via Greenpois0n. Daarna ga je naar iTunes en klik je rechter muisknop op je iPhone en selecteer zet terug vanaf reservekopie (of zo iets) en dan is alles terug zoals het was, alleen met een untethered jailbreak.

Hoi ik heb nu exact gedaan wat je zei en ik krijg nu de melding. Kan de iphone niet terug zetten van de reserve kopie want kan sommige bestanden niet terugzetten.

?????

Ben ik nu alles kwijt?????????????????????????

MvdS 15-02-11 21:37

Uiteindelijk gelukt om beide Apple TV's 2 te jailbreaken.

Echter...
Bij beide gelukt, maar bij 1 van de 2 liep het mis, toen ik via de terminal XMBC wilde toevoegen.
Hij doet nu niets meer.
Bij het opstarten zie ik de Apple logo en daarna zwart beeld.

Ik kan hem niet herstellen, want hij wordt niet zichtbaar in iTunes.
Ook de juist werkende AppleTV is niet zichtbaar in iTunes.

Hoe kan dit in hemelsnaam?

Kan het aan de micro USB kabel liggen?

Ik heb een micro USB kabel van Motorola waarmee ik beide heb kunnen jailbreaken.

Wie helpt mij uit de brand?

maltje 15-02-11 21:58

Moet ik rc5 of rc 6 gebruiken?
Is het veilig om mijn iPad te jailbreaken en kan ik dan later nog upgraden?
Een tijdje terug heb ik mijn iPhone naar de bom gedaan,vandaar...

ccc1988 15-02-11 21:59

Tja joh ik weet het niet, ik ben alles kwijt nu dankzij het wonderbaarlijk advies op de vorige pagina.:)


Ik heb ook het volgende probleem. Mijn iphone is nu opeens 57.3GB groot. 29.3GB is gebruikt en 28GB is vrij.

Is dit normaal bij greenpoison?

DaanD 15-02-11 22:33

En nu ook Pwnagetool 4.2:

Dev-Team Blog - What's in a name?

XIII 15-02-11 22:40

Vooral dit stukje bevalt me wel:

It also appears that a security researcher named @i0n1c has a 4.3 untether ready for when Apple releases the final 4.3 FW, so it may not be a long wait at all with 4.3!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:54.