iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/83939-untethered-jailbreak-voor-4-2-1-idevices-greenpois0n-rc5-rc6-verzameltopic.html)

marijnsinger 04-02-11 17:32

zojuist geprobeerd, misschien heb ik de home button te lang ingedrukt gehouden want ik heb een "failed" en al m'n iconen door de war enz. Mooi *****. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

kastenbart 04-02-11 17:32

Iemand een twitter voor me waar ik de heren van greenpois0n kan volgen? Ik wacht net zoals velen op de windows versie en ik hoop op vanavond nog aangezien ik alleen vanavond alleen thuis ben. The miss waardeert het niet als ik de hele avond met m'n iphone speel hahaha!

iScorpio 04-02-11 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 637050)
Dat is mijn bronvermelding, en daar vertrouw ik dan ook op. Maarja als het niet waar is heb ik pech..

Hmmm, gebruiker DaanD doet hetzelfde als jij, een aanname doen op iets wat er niet zo staat ;)

designer66 04-02-11 17:34

Bij mij werkt de programma niet!!! Hoe kan dit? Heb paar keer opnieuw gedownload, maar tevergeefs.... :((((

XIII 04-02-11 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kastenbart (Bericht 637055)
Iemand een twitter voor me waar ik de heren van greenpois0n kan volgen?

Ze staan allemaal in de README: #1527535 - Pastie

kastenbart 04-02-11 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 637063)
Ze staan allemaal in de README: #1527535 - Pastie

Thnx dude!

roelst 04-02-11 17:50

hoe kan ik mijn 3GS updaten van 4.0.1 naar 4.2.1 zonder verlies van alle JB apps e.d.?

Gigachris 04-02-11 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roelst (Bericht 637074)
hoe kan ik mijn 3GS updaten van 4.0.1 naar 4.2.1 zonder verlies van alle JB apps e.d.?

Door het forum te lezen:)

designer66 04-02-11 17:55

Heeft iemand idee waarom ik de "greenpois0n RC5 en ook RC5_2" niet op mijn
iMac intel Core 2 Duo -Mac OS X 10.5.8 aan de paraat krijg. Als ik het open krijg gelijk foutmelding dat het onverwachts gestopt is?????? :((((

Guest-20180925190238 04-02-11 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door designer66 (Bericht 637076)
Heeft iemand idee waarom ik de "greenpois0n RC5 en ook RC5_2" niet op mijn
iMac intel Core 2 Duo -Mac OS X 10.5.8 aan de paraat krijg. Als ik het open krijg gelijk foutmelding dat het onverwachts gestopt is?????? :((((

OS X Snow Leopard 10.6.6 installeren. Ik kan die fout reproduceren op een oude Intel MacBook met OS X Leopard.

Dirk1987 04-02-11 18:05

Bij mij is het gelukt, alleen na enkele keren herstarten komt cydia niet tevoorschijn, maar alleen Loader.

Hoe moet dit nu?

Colpaert 04-02-11 18:16

Ik krijg telkens een fail met mijn iPad. Iemand die weet wat ik nog kan doen? Heb alles al geprobeerd, maar niets lukt.

NicolasN 04-02-11 18:31

Waar vind ik mijn ipsw bestand als mijn iphone al met 4.2.1 kwam? Ik heb dus nog nooit mijn firmware moeten updaten.

Onyx 04-02-11 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NicolasN (Bericht 637083)
Waar vind ik mijn ipsw bestand als mijn iphone al met 4.2.1 kwam? Ik heb dus nog nooit mijn firmware moeten updaten.

iPod, iPhone and iPad Firmware Download :cool:

NicolasN 04-02-11 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onyx (Bericht 637084)

Bedankt!:D

mylifetime 04-02-11 19:26

Vet makkelijk!

- Backup gemaakt van mijn iPhone 4.
- Telefoon herstelt naar 4.2.1
- Greenpoison laden
- Redsnow voor Cydia install
- Telefoon terug zetten aan de hand van de backup en klaar... :-)

Werkt prima!

020 04-02-11 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mylifetime (Bericht 637103)
Vet makkelijk!

- Backup gemaakt van mijn iPhone 4.
- Telefoon herstel naar 4.2.1
- Greenpoison laden
- Redsnow voor Cydia install
- Telefoon terug zetten aan de hand van de backup en klaar... :-)

Werkt prima!

Lol, ik heb geen herstel gedaan en toch is het goed gegaan =D

mcenet 04-02-11 19:29

Ik heb een officieel geunlockte iPhone 4.
Kan ik deze met een gerust hart jailbraiken zonder de offic. Unlock te verliezen ?

geert000 04-02-11 19:33

Gelukt, heb wel zoals beschreven cydia er moeten opzetten met redsnow omdat loader niet werkte, maar daarna mag ik heropstarten zoveel ik wil, hij blijft jailbroken :)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mcenet (Bericht 637106)
Ik heb een officieel geunlockte iPhone 4.
Kan ik deze met een gerust hart jailbraiken zonder de offic. Unlock te verliezen ?

Kan je inderdaad :)

Guest-20180925190238 04-02-11 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mcenet (Bericht 637106)
Kan ik deze met een gerust hart jailbraiken zonder de offic. Unlock te verliezen ?

Ja, dat kan je.

Muntrue 04-02-11 19:34

Ik doe nog een poging, Als ik mijn iPhone in DFU zet dan begint de tool z'n loading balkje het e.e.a te doen en na een seconde of 2 krijg ik de melding "Failed :(" Dit is bij elke poging hetzelfde waarna mijn iPhone op zwart blijft.

Ik moet dan opnieuw 10 secondsn Home + Sleep indukken en dan 3 seconden alleen sleep om hem weer aan te krijgen.

Dit is op een "Fresh restore" en ik heb echt geen idee meer hoe ik het wel voor elkaar krijg.

mylifetime 04-02-11 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 020 (Bericht 637105)
Lol, ik heb geen herstel gedaan en toch is het goed gegaan =D

Je hoeft ook niet persé een herstel te doen, maar werd aangeraden. Daarom heb ik dat maar gedaan. :-) Heb ik wel gelijk een schone install. :-)

iphone789 04-02-11 19:37

als de untethered jailbreak voor windows er is ga ik die doen maar heeft iemand antwoord op mn vraag? Is het handiger als ik cydia via redsnow(tethered) instaleer en daarna de untethered via greenpois0n of wat ik ben bang dat die dan niet gaat lukken

Guest-20180925190238 04-02-11 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Muntrue (Bericht 637112)
Ik doe nog een poging, Als ik mijn iPhone in DFU zet dan begint de tool z'n loading balkje het e.e.a te doen en na een seconde of 2 krijg ik de melding "Failed :(" Dit is bij elke poging hetzelfde waarna mijn iPhone op zwart blijft.

Ben je zeker dat je OS X Snow Leopard 10.6.6 gebruikt. In jouw profiel staat dat je Windows gebruikt.

mylifetime 04-02-11 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone789 (Bericht 637114)
als de untethered jailbreak voor windows er is ga ik die doen maar heeft iemand antwoord op mn vraag? Is het handiger als ik cydia via redsnow(tethered) instaleer en daarna de untethered via greenpois0n of wat ik ben bang dat die dan niet gaat lukken

Makkelijkste is gewoon om GreenPois0n eerst te installeren. Dan is je telefoon gelijk unethered. Als je via "loader" Cydia niet kunt installeren, kun je Redsn0w alsnog gebruiken om Cydia te installeren.

Guest-20180925190238 04-02-11 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone789 (Bericht 637114)
als de untethered jailbreak voor windows er is ga ik die doen maar heeft iemand antwoord op mn vraag? Is het handiger als ik cydia via redsnow(tethered) instaleer en daarna de untethered via greenpois0n of wat ik ben bang dat die dan niet gaat lukken

Ik weet niet hoe Greenpois0n voor Windows gaat werken want die is er nog niet. En als die er is ga ik het nog niet weten want ik heb geen Windows PC's.

Met Greenpois0n voor OS X heb ik vandaag vijf (5) iPhones en drie (3) iPads van een JB voorzien. Alle acht (8) iDevices hadden al een tethered Redsn0w JB voor iOS 4.2.1. De nieuwe JB heb ik er gewoon over heen gezet zonder de minste problemen.

diroye 04-02-11 19:56

lekker dan!!! eindelijk kan ik weer verder maar.....
mijn iphone 4 is dus nog gelocked, maar omdat ik er tot nu toe toch niks mee kan, hij start niet eens op, kan ik hem toch gewoon jailbreaken? of heb ik dan weer een probleem om hem over een paar dagen te unlocken?

EN-IS 04-02-11 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door diroye (Bericht 637125)
lekker dan!!! eindelijk kan ik weer verder maar.....
mijn iphone 4 is dus nog gelocked, maar omdat ik er tot nu toe toch niks mee kan, hij start niet eens op, kan ik hem toch gewoon jailbreaken? of heb ik dan weer een probleem om hem over een paar dagen te unlocken?

Je probleem beschrijving is erg onduidelijk, meer informatie wordt geapprecieerd. Zo kunnen we je niet helpen. En schrijf eens wat overzichtelijker aub.

sonrise 04-02-11 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dtroxx (Bericht 636841)
Oke even heel simpel.

1. Download je Greenpoison RC5 http://greenpois0n.com/
2. Installeer Greenpois0n zoals aangegeven.
3. Als Greenpois0n geinstalleerd is en het loader icoontje is aanwezig op je iphone zet je de iphone weer uit.
4. Download nu Redsnow
-mac : https://sites.google.com/a/iphone-de...edirects=0&d=1

-Win: https://sites.google.com/a/iphone-de...edirects=0&d=1
5. download nu de 4.2.1 firmware voor jou type iphone: Firmware - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch

6. Open nu Redsnow (Zorg dat je iphone uitstaat) en selecter je firmware (IPSW bestand).

7. Selecteer "Install Cydia" --> Next

8. Zet je iphone weer in DFU mode net als bij Greenpois0n

Nu zou het moeten werken en zou je een cydia icoontje moeten krijgen op je iphone ;)

Good Luck!

Ik heb dit allemaal gedaan, en JB is gelukt! Cydia handmatig dus geinstalleerd met redsnow, maar er stond dus in redsnow nadat het klaar was dat het een THETERED jailbreak is????

Ik heb wel eerst via Greenpois0n gejailbreaked, maar is het nu Theterd of un-theterd??

diroye 04-02-11 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EN-IS (Bericht 637133)
Je probleem beschrijving is erg onduidelijk, meer informatie wordt geapprecieerd. Zo kunnen we je niet helpen. En schrijf eens wat overzichtelijker aub.

sorry, je hebt gelijk, ik was iets te enthousiast.
het zit zo, een paar weken geleden heb ik een gelockte iphone 4 uit frankrijk gekocht, 2 weken terug de stomme fout gemaakt door te herstellen (in iTunes) zonder mijn SHSH blobs op te slaan. nu heb ik dus 4.2.1 erop staan.
hij is nog steeds ge-locked en hij start niet eens meer op.
dat kan ik wel verhelpen door hem weer te herstellen in iTunes.
maar wat ik graag wil weten, kan ik hem nu jailbreaken en straks ook nog unlocken? omdat ik net gelezen heb, dat als je afhankelijk bent van een unlock, moet je deze jailbreak nog niet uitvoeren.

is dit wat duidelijker?

mail.eve 04-02-11 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sonrise (Bericht 637138)
Ik heb dit allemaal gedaan, en JB is gelukt! Cydia handmatig dus geinstalleerd met redsnow, maar er stond dus in redsnow nadat het klaar was dat het een THETERED jailbreak is????

Ik heb wel eerst via Greenpois0n gejailbreaked, maar is het nu Theterd of un-theterd??

Daar ben je toch zo achter, uitzetten en opnieuw opstarten... start ie dan is het goed..

sonrise 04-02-11 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve (Bericht 637141)
Daar ben je toch zo achter, uitzetten en opnieuw opstarten... start ie dan is het goed..

niet aan gedacht haha, maar thnx!

musiqman 04-02-11 21:31

Gelukt.
GreenPois0n op mn iphone 4 neverlocked met 4.2.1 (en opgeslagen blobs) idd die home knop lang! ingedrukt houden.

Via RedSn0W (custom ipsw is hier te vinden Firmware - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch)

Daarna via DiskAid naar de private/var/lib/apt/lists gegaan en deze leeg gehaald met uitzondering van ''Partial'' omdat er anders geen sources in Cydia staan.

Et voila :D

arjan95 04-02-11 21:36

Hee,

Ik heb hier 2 iDevices liggen: een MC-model ipod touch 2g en een ipod touch 4g. Beide zijn nu met Greenpois0n RC5 gejailbreaked (op een osx86 pc, ik heb geen mac) en hebben de Loader.app maar die timed steeds out. Nu weet ik zeker dat ik met Redsn0w cydia op de 4g-iPod kan krijgen, maar hoe moet ik dit doen op de 2g-iPod?? Kan ik dan toch in Redsn0w het mb-model kiezen of zal ik dan vast komen te zitten in dfu-mode en die iPod moeten herstellen? (Hij is voor mijn zusje en ik wil er graag veel games op zetten maar dat ga ik verder hier niet vertellen)

Alvast bedankt

Jeroentjhuh 04-02-11 21:36

Hee allemaal,

Bij mij werkt de jailbreak helaas niet. Ik gebruik Windows 7 en wil mijn iPhone 4 jailbreaken op 4.2.1.
Heb in DFU mijn firmware hersteld naar 4.2.1 en zet dan de telefoon in DFU mode om vervolgens greenpois0n te draaien. Ik krijg een wit scherm en daarna zou ik het init scherm moeten krijgen maar dat gebeurd bij mij niet, het scherm flikkert even en laat dan het recovery scherm zien. Hierna reboot hij automatisch en staat er geen loader op mijn springboard. Greenpois0n geeft wel aan dat hij voltooid is. Wat te doen?

Guest-20180925190238 04-02-11 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroentjhuh (Bericht 637163)
Hee allemaal,

Bij mij werkt de jailbreak helaas niet. Ik gebruik Windows 7 en wil mijn iPhone 4 jailbreaken op 4.2.1.

Dan ga je een Mac met OS X 10.6.6 moeten gaan kopen (of wachten tot er een Windows versie is).

civiccoupe 04-02-11 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroentjhuh (Bericht 637163)
Hee allemaal,

Bij mij werkt de jailbreak helaas niet. Ik gebruik Windows 7 en wil mijn iPhone 4 jailbreaken op 4.2.1.

ik had begrepen dat hij nog niet uit was voor windows machines

damoriamarti 04-02-11 21:44

Of je koopt geen mac maar snow leopard os x dvdtje(30/40 euries).
En installeerd via iboot.

EN-IS 04-02-11 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door diroye (Bericht 637139)
sorry, je hebt gelijk, ik was iets te enthousiast.
het zit zo, een paar weken geleden heb ik een gelockte iphone 4 uit frankrijk gekocht, 2 weken terug de stomme fout gemaakt door te herstellen (in iTunes) zonder mijn SHSH blobs op te slaan. nu heb ik dus 4.2.1 erop staan.
hij is nog steeds ge-locked en hij start niet eens meer op.
dat kan ik wel verhelpen door hem weer te herstellen in iTunes.
maar wat ik graag wil weten, kan ik hem nu jailbreaken en straks ook nog unlocken? omdat ik net gelezen heb, dat als je afhankelijk bent van een unlock, moet je deze jailbreak nog niet uitvoeren.

is dit wat duidelijker?

Bedankt, het is nu duidelijk.

Helaas moet ik je informeren, dat er op dit moment geen UNLOCK beschikbaar is. En om je even te informeren, een -unlock- hangt af van een -jailbreak-.

Je moet het zo zien, zonder een kip, krijg je geen eieren. Als de kip er is, dan komt een ei van zelf (in veel gevallen :)).

Om je even op de juiste richting te wijzen:
- Herstel (shift+herstel) in itunes naar 4.2.1 (daar zit je toch al op)
- Jailbreak met GreenPoison
- Je kunt de telefoon gebruiken, alleen er niet mee bellen.

Dat hij niet opstart, is omdat het niet geactiveerd kan worden, dit komt omdat het een toestel met simlock is uit frankrijk.

Hoop dat het duidelijk is, als je vragen hebt, laat het me maar hier weten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:10.