iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/83939-untethered-jailbreak-voor-4-2-1-idevices-greenpois0n-rc5-rc6-verzameltopic.html)

wouter1981 01-03-11 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nastasia88 (Bericht 646993)
oke het is gelukt , maar nu heb ik cydia, wat is er nu zo speciaal aan, wat kan ik downloaden wat ik normaal niet kan en waar kan ik bijv, thema´s downloaden voor mijn ipod?

Cydia voor beginners: software, sources en meer - iPhone - iPhoneclub.nl

Is misschien niet helemaal meer up-to-date. Maar dan heb je in elk geval iets om te lezen.

didiermortier 01-03-11 19:04

heeft er toevallig ook nog iemand problemen met deze jailbreak voor iPhone 3GS (new bootrom) met tethering en bluetooth??
ik kan namelijk niet meer verbinden met de mac, de kabel werkt wel nog...
ik heb mobile vikings als provider

ferrari2010 01-03-11 21:13

Ik heb de shsh opgeslagen van 4.3b2 en 4.3b3 met tinyumbrella maar zie het niet in cydia ik zie alleen 4.2.1 heeft iemand nog een tip

XIII 01-03-11 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ferrari2010 (Bericht 647091)
Ik heb de shsh opgeslagen van 4.3b2 en 4.3b3 met tinyumbrella maar zie het niet in cydia ik zie alleen 4.2.1 heeft iemand nog een tip

Ja, geduld hebben. Het kan weken duren voor Cydia dat laat zien...

(bij mij toont hij inmiddels 4.2b3, maar nog steeds niet 4.3b3)

floa1512 02-03-11 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ferrari2010 (Bericht 647091)
Ik heb de shsh opgeslagen van 4.3b2 en 4.3b3 met tinyumbrella maar zie het niet in cydia ik zie alleen 4.2.1 heeft iemand nog een tip

En als je het echt nodig hebt , kan je iSHSHit instaleren uit cydia en dan heb je het op je telefoon of kan je het zelf in een mail naar je toe laten sturen.

Dj_jari 03-03-11 09:22

Ik heb afgelopen maandag mijn Iphone 4 geupgrade naar 4.2.1 en daarna met Greenpoison gejailbreakt, echter sindsdien kan ik mijn Ipod niet meer gebruiken? Meer mensen die dit hebben en is er een oplossing voor?

runner70 03-03-11 20:46

Heb toestel ook gejailbreakt, maar is niets voor mij, nu wil ik hem weer org. maken, hoe doe ik dit?
Gewoon aan Itunes hangen en herstellen?

ook_gek 03-03-11 21:14

Ik heb me apple tv geupdate met 4.2.1 en alles netjes ingesteld en het werkt top. Ik ben hem toen gaan jailbreaken met greenpois0n. Ging zonder problemen. Nog even laten hangen nadat hij klaar was min of 2 zeker wel. Lampje brande gewoon constant als of hij normaal aan staat.

Heb hem toen aan me tv gehangen en ik krijg een appletje te zien en dan opeens zwart beeld. En om de zoveel tijd gaat het lampje even aan en uit, wat ik ook doe geen beeld.

Herstel ik hem in itunes krijg ik er na weer beeld.

Wat doe ik fout, of wat gaat er mis. Ik gebruik RC6 van de officiele geenpois0n site.

Daniel88 03-03-11 21:21

Gisteren heb ik voor mijn iPhone 3G 16GB een ipsw aangemaakt met sn0wbreeze voor Windows.
Het betreft de versie 4.2.1, hierna heb ik mijn SIM-kaart in mijn telefoon gedaan, en kon deze gewoon correct "unlocken" in iTunes.
Hierna heb ik mijn sync terug geplaatst, zodat ik mijn apps etc weer heb.

Echter zag ik dat mijn telefoon ook blijft zoeken naar het netwerk. Ook mijn telefoon geeft gewoon de provider aan, in dit geval T-Mobile.
Ik weet niet of dit toestel überhaupt een SIM-lock heeft, gezien ik de telefoon een keer geruild heb voor mijn vriendin met een BB. Nu zij een andere telefoon heeft, wil ik deze graag gebruiken. De telefoon had hiervoor ook een jailbreak, maar ik heb het toestel gereset naar fabriekinstellingen.

Tevens heb ik ultrasn0w gedownload uit Cydia, maar mijn telefoon blijft zoeken naar het netwerk. Op mijn andere iPhone 3G heb ik hier geen last van met deze SIM (4.1, 05.14.02).

(EDIT: In Info op mijn iPhone staat; Netwerk: niet beschikbaar, Aanbieder: T-Mobile 9.0. Is mijn iPhone dan gelocked door T-Mobile?)

Moet ik mijn telefoon nu upgraden naar de iPad 06.15.00 en hierna Redsn0w gebruiker, of is er een andere oplossing voor dit probleem?

Scooter 04-03-11 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door runner70 (Bericht 647771)
Heb toestel ook gejailbreakt, maar is niets voor mij, nu wil ik hem weer org. maken, hoe doe ik dit?
Gewoon aan Itunes hangen en herstellen?

inderdaad simpeler kan het niet

Hattempaul 04-03-11 18:32

hai,

mijne unlock heb ik gedaan via Cydia op mn iphone zelf
Let op! Gebruik Greenpois0n NIET als je afhankelijk bent van een softwarematige unlock!

is wat wat je bedoeld

wimhek 04-03-11 22:59

WIE HELPT MIJ??Ik heb mijn apple tv 2 proberen te jailbreaken met greenposon. Dit gaat goed. Nu sluit ik hem aan op de tv , hij geeft geen menu maar de symbolen dat ik hem aan itunes moet aansluiten. Ik heb ook geprobeerd hem te herstellen in itunes maar hier geeft hij telkens de foutmelding 1604 of 1611.Hoe kan ik dit oplossen

Loxxie13 06-03-11 09:01

Ik heb mijn ipad ook gedaan, maar ik kreeg bij het afspelen van video's geen beeld, wel geluid. Ik heb 'm inmiddels wel hersteld, maar wil toch graag jailbreaken. Is dit een bekend probleem bij jullie?

Ninootje 07-03-11 22:24

Kenners

Ik ben op zoek naar een untethered jailbreak voor iphone 3gs op fw 4.2.1
Ik ben wel afhankelijk van een unlock met ultrasnow.
Ik las hierboven dat dit niet kan met greenpoison. Klopt dit of kan dit wel reeds want ik krijg via google tegengestelde berichten te lezen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten

Gek 08-03-11 18:18

Heey, ik heb een tijdje liggen zoeken op het forum, maar kan niet zo snel iets vinden.
Ik ben bezig mijn iphone 4 te jailbreaken, het is net al een keer fout gegaan en toen heb ik hem opnieuw moeten herstalleren naar de fabrieksinstellingen.
Alles gaat goed tot dat ik op de knop 'jailbreak' klik, en er niks gebeurd.
Daarna geeft hij aan dat het mislukt is en verschijnt de knop 'Quit (restart to retry)'.
Nu heb ik dit al een paar keer gedaan, maar nog steeds zonder succes.

Heeft iemand misschien enig idee?

technoslet 08-03-11 21:29

Ik heb een vraag. Ik heb met succes al diverse iDevices (ipad, iphone, 3G, 3Gs, 4) via verschillende methoden gejailbreakt. Dus wat dat betreft geen probleem.
Maar toch heb ik nog een vraag:
Ik heb net mij iPad geupdate naar 4.2.1 en een reservekopie teruggezet. Via de iPad heb je een optie om alles te herstellen naar fabrieksinstellingen zodat hij weer helemaal leeg is (van de week wordt hij verkocht namelijk). Als ik van deze optie gebruik maak, en hij is gejailbreakt, blijft de jailbreak dan behouden of wordt deze ook gewist?
(ik kan het natuurlijk gewoon uitproberen maar misschien kan iemand me aan het antwoord helpen).
Alvast bedankt!

geforce86 09-03-11 17:23

VRAAG: Ik heb een Iphone 3GS T-Mobile lock. Deze wil ik jailbreaken. Ik begrijp dat ik GreenpoisOn RC6 laat draaien omdat voor elkaar te krijgen, simpel. Moet ik eerst nog het toestel simlock vrij maken voor dat ik de bovenstaande activiteiten uitvoer?

Andere dingen nog, wellicht alle progs en data van het toestel verwijderen?

wouter1981 09-03-11 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geforce86 (Bericht 649484)
VRAAG: Ik heb een Iphone 3GS T-Mobile lock. Deze wil ik jailbreaken. Ik begrijp dat ik GreenpoisOn RC6 laat draaien omdat voor elkaar te krijgen, simpel. Moet ik eerst nog het toestel simlock vrij maken voor dat ik de bovenstaande activiteiten uitvoer?

Andere dingen nog, wellicht alle progs en data van het toestel verwijderen?

Allemaal niet nodig. Gewoon greenpois0n draaien. Succes.

b_to_da_jay 10-03-11 10:51

Updaten van 3.1.3 naar 4.2.1 ondanks dat 4.3 uit is
 
Ey allemaal mijn vraag is de volgende:

Ik heb mijn gejailbreakte iphone 3gs (nieuwe bootrom) nog op versie 3.1.3 en wilde voordat de 4.3 uit kwam updaten naar 4.2.1 en daarna jailbreaken met greenpoison. Helaas had ik geen tijd en is 4.3 al voor vrijdag verschenen. Is het nu nog mogelijk om met een custom firmware update te updaten met behoud van mijn reserve kopie (back-up van mijn gegevens en instellingen)? Zo ja, hoe?

wouter1981 10-03-11 10:58

Ik dacht dat je nu nog wel kunt updaten naar 4.2.1. Volgens mij tekent Apple deze FW nog. Punt is wel dat je de IPSW handmatig moet downloaden en daarna handmatig moet selecteren met iTunes (SHIFT + Update).

Vind je firmware hier: http://www.jailbreakmatrix.com/iPhone-iTouch-Jailbreak


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:22.