//

Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic

Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Heey, ik heb een tijdje liggen zoeken op het forum, maar kan niet zo snel iets vinden. Ik ben bezig mijn iphone 4 te jailbreaken, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1201  
Oud 08-03-11, 18:18
Gek Gek is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 27
Standaard

Heey, ik heb een tijdje liggen zoeken op het forum, maar kan niet zo snel iets vinden.
Ik ben bezig mijn iphone 4 te jailbreaken, het is net al een keer fout gegaan en toen heb ik hem opnieuw moeten herstalleren naar de fabrieksinstellingen.
Alles gaat goed tot dat ik op de knop 'jailbreak' klik, en er niks gebeurd.
Daarna geeft hij aan dat het mislukt is en verschijnt de knop 'Quit (restart to retry)'.
Nu heb ik dit al een paar keer gedaan, maar nog steeds zonder succes.

Heeft iemand misschien enig idee?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1202  
Oud 08-03-11, 21:29
technoslet technoslet is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 278
Standaard

Ik heb een vraag. Ik heb met succes al diverse iDevices (ipad, iphone, 3G, 3Gs, 4) via verschillende methoden gejailbreakt. Dus wat dat betreft geen probleem.
Maar toch heb ik nog een vraag:
Ik heb net mij iPad geupdate naar 4.2.1 en een reservekopie teruggezet. Via de iPad heb je een optie om alles te herstellen naar fabrieksinstellingen zodat hij weer helemaal leeg is (van de week wordt hij verkocht namelijk). Als ik van deze optie gebruik maak, en hij is gejailbreakt, blijft de jailbreak dan behouden of wordt deze ook gewist?
(ik kan het natuurlijk gewoon uitproberen maar misschien kan iemand me aan het antwoord helpen).
Alvast bedankt!
__________________
iPad 16Gb Wi-Fi iPhone 4 32Gb and free like birds!!!
iMac 27"
  #1203  
Oud 09-03-11, 17:23
geforce86 geforce86 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 27
Standaard

VRAAG: Ik heb een Iphone 3GS T-Mobile lock. Deze wil ik jailbreaken. Ik begrijp dat ik GreenpoisOn RC6 laat draaien omdat voor elkaar te krijgen, simpel. Moet ik eerst nog het toestel simlock vrij maken voor dat ik de bovenstaande activiteiten uitvoer?

Andere dingen nog, wellicht alle progs en data van het toestel verwijderen?
  #1204  
Oud 09-03-11, 18:46
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geforce86 Bekijk bericht
VRAAG: Ik heb een Iphone 3GS T-Mobile lock. Deze wil ik jailbreaken. Ik begrijp dat ik GreenpoisOn RC6 laat draaien omdat voor elkaar te krijgen, simpel. Moet ik eerst nog het toestel simlock vrij maken voor dat ik de bovenstaande activiteiten uitvoer?

Andere dingen nog, wellicht alle progs en data van het toestel verwijderen?
Allemaal niet nodig. Gewoon greenpois0n draaien. Succes.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #1205  
Oud 10-03-11, 10:51
b_to_da_jay b_to_da_jay is offline
• iOS 6.1.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 6
Standaard Updaten van 3.1.3 naar 4.2.1 ondanks dat 4.3 uit is

Ey allemaal mijn vraag is de volgende:

Ik heb mijn gejailbreakte iphone 3gs (nieuwe bootrom) nog op versie 3.1.3 en wilde voordat de 4.3 uit kwam updaten naar 4.2.1 en daarna jailbreaken met greenpoison. Helaas had ik geen tijd en is 4.3 al voor vrijdag verschenen. Is het nu nog mogelijk om met een custom firmware update te updaten met behoud van mijn reserve kopie (back-up van mijn gegevens en instellingen)? Zo ja, hoe?
  #1206  
Oud 10-03-11, 10:58
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Ik dacht dat je nu nog wel kunt updaten naar 4.2.1. Volgens mij tekent Apple deze FW nog. Punt is wel dat je de IPSW handmatig moet downloaden en daarna handmatig moet selecteren met iTunes (SHIFT + Update).

Vind je firmware hier: http://www.jailbreakmatrix.com/iPhone-iTouch-Jailbreak
  #1207  
Oud 10-03-11, 13:13
rensjes13 rensjes13 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard

ik heb mijn iphone 3gs (n boot) laten unlocken bij t_mobile, kan ik greenp0sion gewoon gebruiken of zal dan de unlock verloren gaan ??

bedankt.
  #1208  
Oud 10-03-11, 13:25
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Officieel unlocked? Dan raak je die unlock nooit meer kwijt.
  #1209  
Oud 10-03-11, 13:43
rensjes13 rensjes13 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard

dus ik kan doen wat ik wil maar mijn unlock zal blijven ??
bedankt!
  #1210  
Oud 10-03-11, 14:54
spamco spamco is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Sint Willebrord
Berichten: 8
Standaard

Ik heb nog een gekke vraag ik krijg mijn telefoon niet in DFU-Mode denk ik dan RC6 geeft aan dat de jailbrick niet geslaagd is.

EDIT: Werkt nu wel wel 10 x moeten proberen.

Laatst gewijzigd door spamco; 10-03-11 om 15:15.
  #1211  
Oud 10-03-11, 17:38
rensjes13 rensjes13 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard

na dat de jailbreak is gelukt en enkele dinge gedownload heb, is hij nu vast gelopen en krijg hem niet aan. blijft hangen bij het appeltje/ doodshoofje.
moet hem dus herstellen ?
  #1212  
Oud 10-03-11, 20:33
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Apple tv2 blijft hier na het goed verlopen van de jailbreak knipperen. Start niet op dus na het JB-en

JB al jaren, eerste appeltje wat me niet lukt hier

6 en 6.1 geprobeerd
  #1213  
Oud 10-03-11, 20:41
technoslet technoslet is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door technoslet Bekijk bericht
Ik heb een vraag. Ik heb met succes al diverse iDevices (ipad, iphone, 3G, 3Gs, 4) via verschillende methoden gejailbreakt. Dus wat dat betreft geen probleem.
Maar toch heb ik nog een vraag:
Ik heb net mij iPad geupdate naar 4.2.1 en een reservekopie teruggezet. Via de iPad heb je een optie om alles te herstellen naar fabrieksinstellingen zodat hij weer helemaal leeg is (van de week wordt hij verkocht namelijk). Als ik van deze optie gebruik maak, en hij is gejailbreakt, blijft de jailbreak dan behouden of wordt deze ook gewist?
(ik kan het natuurlijk gewoon uitproberen maar misschien kan iemand me aan het antwoord helpen).
Alvast bedankt!
Ik ben er uit. Heb een jailbreak gedaan en toen alles bersteld via de ipad. Gevolg was Apple logo en via recovery mode restoren met itunes. Oftewel, niet handig dus. Inmiddels hersteld naar 4.2.1 en verkocht.
Nu wachten op ipad 2
  #1214  
Oud 11-03-11, 18:28
rensjes13 rensjes13 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard

tijdens het opnieiw jailbreake van mijn iphone
staat er de melding dat hij de : apples5l8920xarm7m niet kan vinden!
wat nu?
  #1215  
Oud 12-03-11, 09:02
fmb fmb is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rensjes13 Bekijk bericht
tijdens het opnieiw jailbreake van mijn iphone
staat er de melding dat hij de : apples5l8920xarm7m niet kan vinden!
wat nu?
Wat heb je zelf al gezocht?
Zie bijvoorbeeld deze link.

Daarnaast is meer info wel wenselijk.
Bijv.
• welke iOS wil je jailbreaken?
• was je iPhone al gejailbreakt (je zegt "opnieuw")
• waarom moest je opnieuw jailbreaken, misschien door een update naar iOS 4.3?
(daar is nog geen jailbreak voor!)

Laatst gewijzigd door fmb; 12-03-11 om 09:08. Reden: Link werkte niet
  #1216  
Oud 12-03-11, 10:51
german german is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 4
Standaard

Hallo beste mensen,

Ik ben vergeleken met anderen op dit forum een leek en heb de volgende vraag:

Ben in het bezit van iphone 4 met firmware 4.2.1. Simkaart van vf erin. Moet wel nog tot begin mei wachten voor signaal van vf i.v.m. zakelijk overzetten van abonnement bij andere provider. Kan dus alles, behalve bellen.

Vraag: Kan ik nu al ongestraft jailbreaken met greenpoison of is het beter te wachten tot dat ik signaal van vf heb.

Stomme vraag zeker? Dank alvast voor jullie reactie!
  #1217  
Oud 12-03-11, 18:47
pompino pompino is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 62
Standaard

heb een iphone 4 met firmware 4.2.1

nu ben ik zover gekomen, dat ik weet dat ik het met greenpoison moet jailbreaken. maar moet ik voordat ik dit doe een back up met itunes maken?

en hoe sla ik de shsh-blobs op. of kan dit pas na de jailbreak?

kan iemand mij in een korte,simpele stappenplan vertellen hoe of wat? want ik kom er gewoon niet uit, ben al hele tijd op zoek in dit forum.

en kom steeds weer iets nieuws tegen wat ik dus weer niet ga begrijpen.

alvast bedankt.
  #1218  
Oud 12-03-11, 19:37
fmb fmb is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pompino Bekijk bericht
kan iemand mij in een korte,simpele stappenplan vertellen hoe of wat? want ik kom er gewoon niet uit, ben al hele tijd op zoek in dit ...
Deze moet je verder kunnen helpen:
http://forum.iculture.nl/f14/iphone-...tml#post637788
  #1219  
Oud 12-03-11, 20:29
pompino pompino is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fmb Bekijk bericht
dank je voor je hulp. hoop dat ik hieruit kom. nu moet ik dus eerst ff tinyumbrella installeren? om de boel op te slaan?
  #1220  
Oud 13-03-11, 13:04
Mijnheer Mijnheer is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Exclamation iPhone 4: 4.0.1 naar 4.2.1

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door b_to_da_jay Bekijk bericht
Ey allemaal mijn vraag is de volgende:

Ik heb mijn gejailbreakte iphone 3gs (nieuwe bootrom) nog op versie 3.1.3 en wilde voordat de 4.3 uit kwam updaten naar 4.2.1 en daarna jailbreaken met greenpoison. Helaas had ik geen tijd en is 4.3 al voor vrijdag verschenen. Is het nu nog mogelijk om met een custom firmware update te updaten met behoud van mijn reserve kopie (back-up van mijn gegevens en instellingen)? Zo ja, hoe?
Ik heb een zelfde verhaal, maar dan met een iPhone 4 op 4.0.1. Ik heb de firmware (4.2.1) file gedownload van de Apple site. De telefoon in Recovery modus geplaatst en met shift-click op de 'herstel' knop in iTunes de firmware file geselecteerd. Ik krijg vervolgens foutmelding 3194.

Oplossing voor foutmelding 3194 zou zijn om "74.208.105.171 gs.apple.com" in m'n hosts bestand te zetten, zodat iTunes bij t contacten van een of andere update server zou gaan babbelen met 74.208.105.171, welke tegen m'n iTunes zou zeggen dat alles oké is.

Helaas. iTunes opnieuw opgestart en opnieuw geprobeerd, nu krijg ik foutmelding 1013. Volgens wat ik met google vindt, is de oplossing daarvan om alle ooit gedane aanpassingen in de hosts-file weg te halen. Oftewel: terug bij af.

Ik kan met RecBoot, iREB-r4 of tinyumbrella-4.30.03 ook helemaal niets, ding blijft in dezelfde modus hangen.

Ik ben radeloos Kan iemand mij helpen?

/edit

ik heb de stappen uit deze handleiding gevolgd (http://forum.iculture.nl/f14/iphone-...eenpoison.html)

Citaat:
Restore/Herstel MOET nu een foutmelding geven (1013 error). Dit is dus goed. Klik OK en sluit iTunes af. Mocht je een melding krijgen van dat Apple je hulp vraagt bij de gebruikerservaringen: ik heb gezegd 'nee bedankt'. Sorry guys at Apple!
Tips van Tiny Umbrella: “If you get a 16XX error then try entering DFU and go to step 5.
If your restore does NOT end in a 1013, it means your baseband was updated. This is likely because you did not have the TSS server running OR you updated without Tiny Umbrella OR you are working with a device OTHER than iPhone 4."
Nu kom ik, na melding 1013, na home/sleep trucje in powned DFU mode en heb ik greenpois0n RC6 een jailbreak uit laten voeren. Ik blijf echter t scherm met iTunes logo en usb kabel zien, terwijl greenpois0n zegt dat t succesvol was :S Verschillende reboots mogen niet baten.

/edit

ik heb greenpois0n nog een keer laten jailbreaken, dit keer op gelet dat ik inderdaad het witte scherm kreeg en alle mooie tekentjes

(en errors, namelijk

Unable to find gBdevList
Unable to find fs_mount
Unable to find fs_unmount
Unable to find fs_load_file
)

m'n iPhone eindigte met een scherm vol tekentjes en de melding van greenpois0n dat ie klaar was. Zag er nog niet klaar uit, maar na geduldig wachten herstartte m'n iPhone met een doodshoofd als opstartlogo en kreeg ik t 'simlock actief' scherm Volgens mij is 't gelukt!

Laatst gewijzigd door Mijnheer; 13-03-11 om 15:23.
Reageren

Labels
jailbreak 4.2



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
redsn0w: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.3 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 323 21-12-11 21:33
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.2 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 290 30-10-11 16:31
Alle iDevices: Jailbreak voor 4.0 tot 4.1 iDevices met Greenpois0n - Verzameltopic spysical Jailbreak 502 30-03-11 17:28
Greenpois0n rc5=rc6 hulp! jailbreakme Jailbreak 2 13-02-11 11:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:55.