//

Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic

Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door satwolf Custom hacktivated ipsw (firmware) maken met redsn0w, en dan iPhone herstellen met shift knop. Baseband wordt niet geupdate met custom ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1161  
Oud 25-02-11, 14:59
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satwolf Bekijk bericht
Custom hacktivated ipsw (firmware) maken met redsn0w, en dan iPhone herstellen met shift knop. Baseband wordt niet geupdate met custom firmware
Met redsn0w kun je alleen custom firmware installeren...
Met pwnagetool (mac) of sn0wbreeze (pc) kun je custom firmwares maken.
Je moet de originele ipsw downloaden (voor jouw type iphone) van de iOS versie waarvan je een custom firmware wilt maken. Deze gebruik je met pwnagetool of sn0wbreeze en die spugen een custom firmware uit. Deze kun je installeren door je iphone met redsn0w in PWND dfu mode te zetten en dan met iTunes via shift (pc) of alt (mac) + herstellen.

Zet voor de activatie zonder sim hacktivation aan tijdens het maken van de custom firmware.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1162  
Oud 25-02-11, 16:00
satwolf's schermafbeelding
satwolf satwolf is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Genk, België
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Met redsn0w kun je alleen custom firmware installeren...
Met pwnagetool (mac) of sn0wbreeze (pc) kun je custom firmwares maken.
Je moet de originele ipsw downloaden (voor jouw type iphone) van de iOS versie waarvan je een custom firmware wilt maken. Deze gebruik je met pwnagetool of sn0wbreeze en die spugen een custom firmware uit. Deze kun je installeren door je iphone met redsn0w in PWND dfu mode te zetten en dan met iTunes via shift (pc) of alt (mac) + herstellen.

Zet voor de activatie zonder sim hacktivation aan tijdens het maken van de custom firmware.
Je hebt gelijk, ik bedoelde sn0wbreeze, mijn fout
__________________
Als iedereen mekaar helpt,zijn er geen problemen meer.
  #1163  
Oud 25-02-11, 16:11
iwilma3gs iwilma3gs is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: enschede
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Met redsn0w kun je alleen custom firmware installeren...
Met pwnagetool (mac) of sn0wbreeze (pc) kun je custom firmwares maken.
Je moet de originele ipsw downloaden (voor jouw type iphone) van de iOS versie waarvan je een custom firmware wilt maken. Deze gebruik je met pwnagetool of sn0wbreeze en die spugen een custom firmware uit. Deze kun je installeren door je iphone met redsn0w in PWND dfu mode te zetten en dan met iTunes via shift (pc) of alt (mac) + herstellen.

Zet voor de activatie zonder sim hacktivation aan tijdens het maken van de custom firmware.
Is er ergens een handleiding te vinden hoe ik dit allemaal moet gaan doen, want ik weet niet in welke volgorde ik het moet doen en waar ik al die programma's die ik nodig heb weg moet halen, ik heb t nog nooit gedaan met iphone4..... Alvast thnx!!
  #1164  
Oud 25-02-11, 23:26
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Hier zie je een voorbeeld met pwnagetool, hoe je de custom firmware maakt:
iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.1.3 Using PwnageTool (Mac)

Alleen zie ik dat je windows gebruikt dus zul je snowbreeze moeten downloaden van iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones.

Als ik me niet vergis lijkt sn0wbreeze heel erg op pwnagetool, vooral de opties die je kunt kiezen.

Hier kun je alle firmware bestanden vinden: iClarified - iPhone - Where To Download iPhone Firmware Files From Let even op dat je er wel een voor de iphone 4 download.

Redsnow: https://sites.google.com/a/iphone-de...edirects=0&d=1 Zet de iphone in PWND dfu (dit is een optie in het programma nadat je naar een firmware hebt verwezen) en verwijs naar het firmware bestand wat je gedownload hebt.

Heb niet zoveel tijd om alles uit te typen op dit moment, maar denk dat je wel een eind kunt komen, in ieder geval de custom fw maken alvast.
  #1165  
Oud 26-02-11, 13:14
westland145 westland145 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 1
Standaard

Hallo, ik heb al vele malen geprobeerd mijn Itouch te jailbreaken, maar iedere keer als ik de stappen(2 seconden sleep, 10 seconden sleep+home, 15 seconden home) volg, start mijn ipod op en krijg ik een scherm: "please power of your device and connect it again". Dit doe ik en dan gebeurd weer hetzelfde verhaal. Wat moet ik doen? ik gebruik greenpois0n.
  #1166  
Oud 26-02-11, 13:56
sander123 sander123 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 9
Standaard

thx man het is gelukt op mijn ipod touch 4!
  #1167  
Oud 27-02-11, 15:36
ilse93 ilse93 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 9
Standaard

Hallo,

Ik heb een iPhone 3gs, 4.2.1. Gisteren geprobeerd te jailbreaken met greenpois0n, dit mislukte, kreeg een error en iPhone wilde pas uit na een minuut of 20.
Vandaag geprobeerd met redsn0w, het jailbreaken op zich lukte aardig maar het Cydia icoontje is wit met een zwarte schaduw (?) en als ik er op tik, krijg ik een miliseconde wit scherm en keert die daarna terug naar gewoon menu.

Weet een van jullie misschien wat ik verkeerd doe, en hoe ik dit kan oplossen?
  #1168  
Oud 27-02-11, 18:39
GewoonIphone GewoonIphone is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 19
Standaard

Mede forum leden,

Ik heb nu enige tijd al mijn iphone op 4.2 draaien met greenpois0n jailbreak en dat ging de eerste keer helemaal perfect, alles weer ingesteld etc.

Nu kwam ik gister thuis en wilde zoals gewoonlijk ff wat apps erop gooien en afgooien en kwam ik erachter dat mijn iphone NIET meer synct met itunes..?

Iemand hetzelfde probleem, die hier al een oplossing voor heeft?

Bij voorbaat dank alvast!!
  #1169  
Oud 28-02-11, 13:04
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GewoonIphone Bekijk bericht
Mede forum leden,

Ik heb nu enige tijd al mijn iphone op 4.2 draaien met greenpois0n jailbreak en dat ging de eerste keer helemaal perfect, alles weer ingesteld etc.

Nu kwam ik gister thuis en wilde zoals gewoonlijk ff wat apps erop gooien en afgooien en kwam ik erachter dat mijn iphone NIET meer synct met itunes..?

Iemand hetzelfde probleem, die hier al een oplossing voor heeft?

Bij voorbaat dank alvast!!
Direct na de installatie van 4.2, syncte de iPhone toen nog wel? Zo ja, dan denk ik dat het probleem bij je iTunes zit. Makkelijk te controleren door de iPhone aan een andere computer met iTunes te hangen en kijken of het syncen dan wel lukt.
  #1170  
Oud 28-02-11, 20:11
GewoonIphone GewoonIphone is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Direct na de installatie van 4.2, syncte de iPhone toen nog wel? Zo ja, dan denk ik dat het probleem bij je iTunes zit. Makkelijk te controleren door de iPhone aan een andere computer met iTunes te hangen en kijken of het syncen dan wel lukt.
Ja eerst deed hij het (2/3 weken na 4.2 update en jailbreak greenpois0n RC5) gewoon helemaal perfect, en nu laatst kwam ik thuis en synct hij niet meer.

Heb zelf natuurlijk ook al nazitten denken en denk nu ook dat het niet zozeer aan de iphone/jailbreak zit maar meer bij itunes, ik ga het is ff testen.

Dankje voor je reactie!

EDIT: heb het nog niet getest op ander comp, maar ben wel ff aan het klooien: als ik apps download via de iphone appstore en in folders plaats, vervolgens op sync klikt komt het op itunes wel in de folder en wel netjes op de plek waar het hoort (zoals normaal dus...)

Echter andersom (dus wanneer ik via itunes download op PC en dan sync met iphone komt het niet op de iphone en wil hij gewoon niet syncen)

Laatst gewijzigd door GewoonIphone; 28-02-11 om 20:39.
  #1171  
Oud 28-02-11, 23:58
Palme Palme is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Limburg
Berichten: 40
Standaard Wit scherm

Hallo,

Ik heb een paar weken geleden mijn Iphone 3gs gejailbreakt met Greenpoison.
Vanavond pakt ik mijn iphone en zag opeens dat het beeldscherm wit was en wit bleef.
Ik heb de iphone proberen te resetten door de home en powerbutton ingedrukt te houden maar er veranderde niks. Ook heb ik de iphone proberen te herstellen maar er veranderde niets het beeldscherm is en blijft wit. Wanneer ik op de powerknop druk gaat het beeldscherm wel bijvoorbeeld gewoon aan of uit maar het blijft wit.
Heeft iemand misschien een idee om dit op te lossen?
Bij voorbaat dank!
  #1172  
Oud 01-03-11, 07:30
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Palme ,
In jou verhaal kan ik niet uitmaken als iTunes je teldoon wel of niet ziet en ook niet dat je het met iTunes hebt geprobeerd te herstellen.
Ik denk dat je de telefoonnin DFU mode moet herfstellen. Hij moet gewoon in DFU mode kunnen.
Hou je de home en power knop wel lang genoeg in gedrukt ?
  #1173  
Oud 01-03-11, 08:22
Palme Palme is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Limburg
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 Bekijk bericht
Palme ,
In jou verhaal kan ik niet uitmaken als iTunes je teldoon wel of niet ziet en ook niet dat je het met iTunes hebt geprobeerd te herstellen.
Ik denk dat je de telefoonnin DFU mode moet herfstellen. Hij moet gewoon in DFU mode kunnen.
Hou je de home en power knop wel lang genoeg in gedrukt ?
Ja ik doe ook in Itunes herstellen. het tool van greenpoison om te jailbreaken kun je ook gebruiken om de iphone in DFU te zetten de eerste stappen zorgen hier namelijk voor.
Volgensmij heb ik de telefoon ook wel al helemaal hersteld maar ik heb nu eerder het idee dat het een hardware probleem is dan software. Want na het herstellen in itunes geeft de telefoon me ook nog een rare melding. Dan volgt opeens de tekst in het scherm van itunes: De telefoon is van een pin code voorzien.
Overigens bij alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb blijft het scherm wit.
  #1174  
Oud 01-03-11, 08:45
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Pincode 0000. Wss krijg je daarna het bericht dat je feun niet meer gelocked is.
  #1175  
Oud 01-03-11, 08:59
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Je moet de pincode van je telefoon of sim uit zetten. Dus niet op 0000 , maar uitzetten en dan opnieuw herstellen in iTunes zodat iTunes de phone weer kan activeren. Daarna kun je hem weer jailbreaken.
Ik raad je aan je backup niet terrug te zetten anders komt alles dat dit probleem veroorzaakt ook mooi terrug.
Kies dus voor optie als nieuwe iPhone in iTunes.
Van iTunes krijg je dan je contacten, agenda en notes terug. Foto's uit je filmrol ben je dus ook kwijt mits je die eruit hebt/of kan halen via deze computer/Apple camera.

Laatst gewijzigd door floa1512; 01-03-11 om 09:01.
  #1176  
Oud 01-03-11, 09:08
Palme Palme is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Limburg
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 Bekijk bericht
Je moet de pincode van je telefoon of sim uit zetten. Dus niet op 0000 , maar uitzetten en dan opnieuw herstellen in iTunes zodat iTunes de phone weer kan activeren. Daarna kun je hem weer jailbreaken.
Ik raad je aan je backup niet terrug te zetten anders komt alles dat dit probleem veroorzaakt ook mooi terrug.
Kies dus voor optie als nieuwe iPhone in iTunes.
Van iTunes krijg je dan je contacten, agenda en notes terug. Foto's uit je filmrol ben je dus ook kwijt mits je die eruit hebt/of kan halen via deze computer/Apple camera.
Dankjewel voor de reactie ik ga het vanmiddag meteen proberen, maar hoe kan ik mijn pincode uitzetten? rekening houdend met het probleem dat ik niets op mijn scherm zie? Of kan dit ook door de simkaart in een andere telefoon te steken en dan zeggen ppincode niet vragen ofzo?
  #1177  
Oud 01-03-11, 09:37
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Palme,
Inderdaad zou je het in jou geval zo moeten uitzetten als je niet in je telefoon kan.
Dus simkaart in een ander telefoon en dan daar de code even deactiveren. Daarna stop je hem weer in je iPhone en dan herstellen in DFU mode.
  #1178  
Oud 01-03-11, 11:31
runner70 runner70 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 104
Standaard

Ben echte nitwit op dit gebied, maar dank zij jullie en filmpjes op youtube, is het me gelukt om te jailbreaken met greenspoint.

Weet nog niet of ik er iets aan heb maar dat ga ik uitvinden.
Heb nog wel 2 vraagjes

1. als deze week een nieuwe update voor ios beschikbaar is, kan ik die dan
installeren?

2. Mag ik toestel synchroniseren met itunes?

Ik heb een orginele simlockvrije iPhone uit Belgie.
  #1179  
Oud 01-03-11, 11:34
Palme Palme is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Limburg
Berichten: 40
Standaard

[QUOTE=floa1512;646870]Palme,
Inderdaad zou je het in jou geval zo moeten uitzetten als je niet in je telefoon kan.
Dus simkaart in een ander telefoon en dan daar de code even deactiveren. Daarna stop je hem weer in je iPhone en dan herstellen in DFU mode.[/QUOTE

Ik heb de telefoon volledig hersteld vanuit dfu modes in itunes maar het witte scherm blijft nog continu. Ik heb het idee dat er iets anders niet klopt. ik heb zojuist de verzekeringsmaatschappij opgebeld ze komen hem vanmiddag ophalen.
  #1180  
Oud 01-03-11, 12:14
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door runner70 Bekijk bericht
Ben echte nitwit op dit gebied, maar dank zij jullie en filmpjes op youtube, is het me gelukt om te jailbreaken met greenspoint.

Weet nog niet of ik er iets aan heb maar dat ga ik uitvinden.
Heb nog wel 2 vraagjes

1. als deze week een nieuwe update voor ios beschikbaar is, kan ik die dan
installeren?

2. Mag ik toestel synchroniseren met itunes?

Ik heb een orginele simlockvrije iPhone uit Belgie.
Als de nieuwe update terbeschikking is , kan je hem zeker updaten , maar hou er dat rekening mee dat iTunes alles dat met jailbreak te maken heeft eraf zal gooien.
Als de huidige jailbreak tools niet gebruikt kunnen worden met de nieuwe iOS , dan zal je moeten wachten tot er weer een jb tool terbeschikking komt.

Je telefoon mag je altijd synchroniseren en het word zelf aangeraden voor het geval er wat mis gaat waardoor je je phone zou moeten herstellen.

Laatst gewijzigd door floa1512; 01-03-11 om 12:19.
Reageren

Labels
jailbreak 4.2



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
redsn0w: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.3 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 323 21-12-11 21:33
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.2 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 290 30-10-11 16:31
Alle iDevices: Jailbreak voor 4.0 tot 4.1 iDevices met Greenpois0n - Verzameltopic spysical Jailbreak 502 30-03-11 17:28
Greenpois0n rc5=rc6 hulp! jailbreakme Jailbreak 2 13-02-11 11:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:57.