iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: root wachtwoord iphone 4 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/84107-root-wachtwoord-iphone-4-a.html)

atekin712 06-02-11 12:47

root wachtwoord iphone 4
 
ik heb een vraagie toen ik een 3g had moest ik mijn root wachtwoord veranderen omdat er iets in de omloop was die er misbruik van kon maken, moet je de root wachtwoord van je iphone 4 ook veranderen of hoeft dat nie meer... alvast bedankt

Daros 06-02-11 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atekin712 (Bericht 637809)
ik heb een vraagie toen ik een 3g had moest ik mijn root wachtwoord veranderen omdat er iets in de omloop was die er misbruik van kon maken, moet je de root wachtwoord van je iphone 4 ook veranderen of hoeft dat nie meer... alvast bedankt

Eigenlijk nog steeds.
Als je OpenSSH hebt geinstalleerd en je zit op een open Wi-Fi loop je gevaar.
Tip of geen SSH installeren of dit deactiveren.

atekin712 06-02-11 13:23

ok thnx zal zowiezo geen openssh gebruike( mss dat cydia ofzo automatisch installeert want toen ik cydia ging update zag ik allemaal regeltjes waaronder ook openssl in stond) maar kan je toevallig ook nog je root w8woord verandere op iphone 4?

Daros 06-02-11 13:37

Klopt, openssl word standaard geïnstalleerd. Maar dit is iets anders dan openssh.

Je kan het wachtwoord op dezelfde manier veranderen als je deed op je 3G.
Anders even googlen staan veel tutorials op het internet

Remco. 07-02-11 21:49

Dit kan bijvoorbeeld met PuTTY: How to Putty to Access and Control Iphone | eHow.com

RioolDokter 08-02-11 08:41

Kan je zonder risico dan openssh de-installeren? Bedoel, ik heb via Cydia alleen biteSMS, en nog een progje geinstalleerd om mijn backup apps te installeren.

Eigenlijk hoe zie ik of ik openssh heb geinstalleerd. Want als ik het kan de-installeren zou het natuurlijk altijd beter zijn (mits ik het niet gebruik)..

Daros 08-02-11 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RioolDokter (Bericht 639068)
Kan je zonder risico dan openssh de-installeren? Bedoel, ik heb via Cydia alleen biteSMS, en nog een progje geinstalleerd om mijn backup apps te installeren.

Eigenlijk hoe zie ik of ik openssh heb geinstalleerd. Want als ik het kan de-installeren zou het natuurlijk altijd beter zijn (mits ik het niet gebruik)..

Standaart word het niet geinstalleerd.
Mocht je het wel zo zijn staat het bij Manage onder packages.
Je kan het met een gerust hard deinstalleren.

Zorg wel dat je OpenSSH deinstalleerd niet OpenSSL

stellaferox 08-02-11 10:35

Citaat:

Standaart word het niet geinstalleerd.
Mocht je het wel zo zijn staat het bij Manage onder packages.
Je kan het met een gerust hard deinstalleren.


Zorg wel dat je OpenSSH deinstalleerd niet OpenSSL
Leuk, die verwisseling van de d's en t's aan het eind......

RioolDokter 08-02-11 14:29

Maar is dan het gevaar ook geweken als je openSSH hebt verwijderd?

Gigachris 08-02-11 17:49

Wanneer je openSSH op je telefoon hebt met het standaard root wachtwoord ben je OVERAL kwetsbaar en niet alleen op open netwerken. Als je het niet weet moet je er ook niet over oordelen Daros.

Het is idd het makkelijkst om het NIET te installeren als je het niet snapt, anders zal je veel kunnen veranderen.

Zoals al aangegeven kan je via Putty je root wachtwoord wijzigen of via mobile terminal (app van cydia).

Dan alsnog is het wachtwoord van je root veranderen niet genoeg. Ook het account mobile zal je moeten veranderen. Voor de ervaren gebruikers de commands. Anderen zou ik adviseren even te googlen naar een makkelijke gebruikshandleiding die hier ook op het forum staat.

Na connecten via putty of mobile terminal
Typ:
su root
//vraagt om password
alpine
passwd root
//vraagt oude password
alpine
//vraagt nieuwe password
<verzin wat leuks en GOEDS>
//vraagt herhaling nieuwe password
<zelfde als hierboven uiteraard>
Done

Dan wanneer je je nog als root bevind

passwd mobile
en dan spreekt het voor zich

PS, bij wachtwoorden word in UNIX varianten nooit password tekentjes mee gegeven. het blijf leeg

Gixxje 13-02-11 23:44

Kan het aanpassen geen kwaad voorals je ooit je Iphone via iTunes zou moeten restoren door een vastloper of wat dan ook.

Kun je ondangs de aanpassing altijd herstellen naar fabrieks instellingen ??

XIII 13-02-11 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxje (Bericht 641665)
Kun je ondangs de aanpassing altijd herstellen naar fabrieks instellingen ??

Bij een restore wordt niet om je root wachtwoord gevraagd, dus het maakt (dan) niet uit wat dat is.

En na een restore is het weer het standaard wachtwoord dat Apple heeft gekozen.

Gixxje 14-02-11 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 641667)
Bij een restore wordt niet om je root wachtwoord gevraagd, dus het maakt (dan) niet uit wat dat is.

En na een restore is het weer het standaard wachtwoord dat Apple heeft gekozen.

Thanx dan laat ik de aanpassing zitten. Had een ssh probleem en in de oplossing stond aanpassen wachtwoord. Alles weer ok. Bedankt voor je reactie.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:52.