iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Nu 4.0 en wil update (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/84892-4-0-wil-update.html)

Kluppergeest 15-02-11 13:29

Nu 4.0 en wil update
 
Ik heb een tijdje het jailbreaken en unlocken en updaten gelaten voor wat het is.

Momenteel zit ik nog op iOS4.0 met mijn iPhone 3G.

Nu was mijn vraag, wat dien ik te doen voor op de recentste firmware te zitten mét jailbreak en unlock?


Alvast bedankt.

pclahsen 15-02-11 14:44

Even zelf zoeken kan ook geen kwaad...

Misschien is dit wat:

iClarified - iPhone - How to Jailbreak and Unlock Your iPhone 3G Using RedSn0w (Mac) [4.2.1]

Kluppergeest 15-02-11 14:59

Ik kan ermee verder, alleen moet ik een redsn0w versie hebben voor Windows denk ik.

pclahsen 15-02-11 16:34

Of je stapt nu over naar een Mac:D

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kluppergeest (Bericht 642296)
Ik kan ermee verder, alleen moet ik een redsn0w versie hebben voor Windows denk ik.


Kluppergeest 15-02-11 16:36

Haha, het is me toch gelukt met een Windowsversie
maar nu blijft hij 'Zoeken' naar een netwerk, met als gevolg dat ik dus geen verbinding heb,

waar is het foutgeloppen?
Huidige baseband: 05.14.04
Firmware: 4.2.1

Help?

XIII 15-02-11 17:10

Door te upgraden naar 4.2.1 heb je je iPhone van een niet te unlocken baseband voorzien...

Als je heel veel geluk hebt, heb je een van de schaarse 3G modellen waarmee je wel nog naar een lagere baseband kunt, maar waarschijnlijk hang je nu vast aan de iPad baseband truc met alle nadelige gevolgen die daarbij horen.

Kluppergeest 15-02-11 17:35

Intussen heb ik geprobeerd redsn0w nogmaals te runnen, ik had de iPad baseband aangevinkt, en ik kreeg de bewuste melding, toen deed ik nog NIET next, en plots kwam er een melding op m'n iPhone 'de iPhone is geactiveerd', en vond hij m'n netwerk wel weer.

Een snelle kijk bij m'n baseband gaf: 05.14.04 weer en nog steeds op firmware 4.2.1 .

Maar ik heb wel geen Cydia nu, nu is mijn vraag: is het aangeraden om alsnog te jailbreaken of ga ik dan weer in de problemen komen (met of zonder die iPad baseband aan te vinken)?


(alvast bedankt!!)

XIII 15-02-11 17:45

Ik begrijp je huidige status niet.

Welke simlock zat er ooit op de telefoon en welke provider gebruik je nu?

Kluppergeest 15-02-11 17:55

Ik gebruik nu Mobile Vikings (onder Base dus), moest hem voorheen toch jailbreaken en unlocken eer ik hem kon gebruiken, en nu plots was hij geactiveerd!

Volgens het modelnr (MB489NF) is hij van Belgische afkomst.
Durf enkel de stap niet te zetten naar een jailbreak nu, aangezien hij nu wél werkt, zonder de baseband-update.

Is het nu dus zinvol voor een jailbreak uit te voeren, of ga ik hetzelfde probleem krijgen als voorheen in deze topic?

mart79 15-02-11 18:49

Als ie volgens jou geactiveerd is en alle functies werken (in/uit gaande gesprekken Wi-Fi enz.)
Dan zou je gewoon kunnen jailbreaken.
Let wel als er iets mis gaat waardoor je moet restoren, weet ik niet of je de baseband behoud.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:32.