iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Apple TV: 4.2.1 Apple tv, hoe te controleren of hij gejailbreakt is? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/85283-4-2-1-apple-tv-controleren-gejailbreakt.html)

Denneke 20-02-11 21:45

4.2.1 Apple tv, hoe te controleren of hij gejailbreakt is?
 
Hallo,

Ik heb een Apple tv 2 uit Amerika. Maar ik heb momenteel nog geen tv met HDMI. Nu wou ik de Apple tv toch al jailbreaken op 4.2.1 met greenpoison om XBMC te installeren via terminal. XBMC mediaspeler voor Apple TV, iPhone 4 en iPad (jailbreak) - iPhone - iPhoneclub.nl

Nu heb ik hem aangesloten op itunes, gehersteld naar de nieuwste software. Daarna gejailbreakt met 4.2.1 via greenpoison. Dit is allemaal gelukt.

Nu heb ik hem aangesloten met een netwerkkabel op mijn router. Via routerinstellingen heeft hij ook een ip gekregen.

Als ik nu via terminal (op mac) ssh @ root(ip) intyp zegt hij connection refused.

Ik denk dus dat er iets niet goed gegaan is, hoe kan ik nu controleren dat de jailbreak gelukt is? Of moet ik wachten tot ik de tv met hdmi aansluiting heb?

Als je een iphone aan itunes aansluit staat er gegevens zoals imei, firmware, telefoonnummer. Bij Apple tv zie je dit allemaal niet.

mail.eve 20-02-11 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Denneke (Bericht 644384)
Hallo,

Ik heb een Apple tv 2 uit Amerika. Maar ik heb momenteel nog geen tv met HDMI. Nu wou ik de Apple tv toch al jailbreaken op 4.2.1 met greenpoison om XBMC te installeren via terminal. XBMC mediaspeler voor Apple TV, iPhone 4 en iPad (jailbreak) - iPhone - iPhoneclub.nl

Nu heb ik hem aangesloten op itunes, gehersteld naar de nieuwste software. Daarna gejailbreakt met 4.2.1 via greenpoison. Dit is allemaal gelukt.

Nu heb ik hem aangesloten met een netwerkkabel op mijn router. Via routerinstellingen heeft hij ook een ip gekregen.

Als ik nu via terminal (op mac) ssh @ root(ip) intyp zegt hij connection refused.

Ik denk dus dat er iets niet goed gegaan is, hoe kan ik nu controleren dat de jailbreak gelukt is? Of moet ik wachten tot ik de tv met hdmi aansluiting heb?

Als je een iphone aan itunes aansluit staat er gegevens zoals imei, firmware, telefoonnummer. Bij Apple tv zie je dit allemaal niet.

Na het jailbreaken zie je een extra menu optie GreenpoisOn daar vanuit kun je je atv injecteren. Dan zal het menu veranderen in NITOTV, daaruit kun je XBMC installeren.

Maar zolang jij geen hdmi op je tv hebt gaat het niet lukken.

Denneke 20-02-11 23:46

Ok, bedankt!

Dan ga ik er vanuit dat hij wel gejailbreakt is omdat hij geen foutmelding aan gaf...

flea 21-02-11 08:17

ssh inloggen gaat ook nog niet werken als je
hem nog niet aangesloten hebt,
ssh dien je namelijk via nito tv te installeren

grtz
flea

mail.eve 21-02-11 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flea (Bericht 644451)
ssh inloggen gaat ook nog niet werken als je
hem nog niet aangesloten hebt,
ssh dien je namelijk via nito tv te installeren

grtz
flea

@flea

Ssh wordt geinstalleerd bij inject software, menu greenpois0n

Frtz 05-04-11 18:26

Apple tv 2 jailbreaken greenpoint RC6
 
Ik probeer al een week mijn nieuwe apple TV te jailbreaken. Zelfs mbv youtube filmpjes ed. Ik krijg het niet voor elkaar. Ook andere programma's geprobeerd, maar wanneer ik (met veel geduld) het apparaat weer aansluit op de tv is er niets gebeurd.. Wie weet wat ik nog kan proberen. De firmware van de Apple tv is geloof ik 4.1.2 (kan dat)?

Jazzamataz 05-04-11 19:22

Wat heb je al gedaan en met welke tools?

Frtz 05-04-11 19:56

Ik heb het geprobeerd met zoals ik al zei. Greenpoison. (laatste versie. Rc 6.1.) SeasonPass. Pwnagetool. (hiermee ging het mis toen itunes de gebackupte furmware terug wilde zeggen.

Jazzamataz 06-04-11 00:42

Wat voor melding krijg je?

Frtz 06-04-11 08:24

Geen melding. Alles lijkt ok. (greenpoison bijv. ). Maar zodra ik de apple tv in de tv stop, is er niets veranderd.

Jazzamataz 06-04-11 10:35

Draai je nu op 4.2 of op 4.3? Als je hem update naar de laatste versie 4.3. dan kan je hem daarna met Pwnagetool JB-en.

Frtz 06-04-11 14:41

Dank voor de snelle reacties dames en heren,

Je bedoeld de apple tv firmware? 4.2.1. hoe kun je dan evt de laatste versie 4.3 updaten?

Jazzamataz 06-04-11 15:05

Als je hem nu aan iTunes zou hangen (of heb je dat al gedaan afgelopen dagen?) en hem zou restoren dan zal er iOS4.3 geinstalleerd worden/zijn.

Je moet dan JB-en met redsnow 0.9.6rc9. De handleiding voor de JB is hier te vinden Jailbreaken voor dummies: iPhone, iPod touch en iPad op iOS 4.3.1 - iPhone - iPhoneclub.nl

Zet je de aTV wel goed in DFU als je de JB uitvoert?

Frtz 06-04-11 20:56

Ok dank, maar kan het dan ook nog met Pwnagetool? of moet het met redsnow? en zo ja (met redsnow) dan moet ik eerst de goede firmware op mijn computer downloaden?

deucebigelow 07-04-11 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frtz (Bericht 660974)
Ok dank, maar kan het dan ook nog met Pwnagetool? of moet het met redsnow? en zo ja (met redsnow) dan moet ik eerst de goede firmware op mijn computer downloaden?

ik heb hetzelfde probleem met mijn atv 2 en er is geen andere firmware dan de 4.2.1 ook niet als je restore neemt in itunes of update met atv2. Heb ook al geprobeerd met verschillende jb systemen tevergeefs greenpoison voltooid ook op het einde niet moet normaal komen te staan jailbreak complete en het witte lampje op atv2 moet aan blijven en dat doet hij niet blijft flikkeren Brrrr


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:54.