iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Draai ik een jailbreak? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/85577-draai-jailbreak.html)

Eirick 25-02-11 15:07

Draai ik een jailbreak?
 
Een vraag.

Tijdje geleden heb ik een chinese iphone van een bekende overgenomen.
Die zouden fabriek-af simlock vrij moeten zijn. Ik heb een KPN simkaart waarmee hij ook prima werkt.

Echter, ik zit nu op software 4.1, en vraag me af of ik deze zonder problemen in itunes kan updaten. Er staat namelijk ook Cydia op de telefoon, en ik meen te weten dat dat alleen op iPhones staat die gejailbreaked zijn.

Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven?

hethoofd 25-02-11 15:11

Als cydia erop staat is die inderdaad gejailbreakt Als je update ben je de jailbreak kwijt Dus zou het niet doen

loopezz 25-02-11 15:45

Gejailbreakt wilt niet automatisch zeggen dat ie ook geunlocked is. Ik zou Cydia eens opstarten en kijken of daar iets bij staat van een unlock (ultrasn0w) bij de geïnstalleerde software.

Eirick 26-05-11 14:12

Even een schopje, was het topic helemaal vergeten.

De jailbreak heb ik nergens voor nodig, dus mocht die eraf gaan maakt me dat niet veel uit. Enige waar ik om geef is dat ik hem gewoon met m'n HI-simkaart kan blijven gebruiken.

Yilmaz81 26-05-11 14:59

Kijk eens bij modem-firmware wat zijn de eerste 2 cijfers?

kan 01/02/03/04 zijn

instellingen/algemeen/info..

markzijlstra 26-05-11 15:11

Wellicht heb je je jailbreak wel nodig, indien je iPhone namelijk vanuit de fabriek geleverd is met simlock heb je een jailbreak nodig om ultrasn0w te installeren. Dit laatsgenoemde programma zorgt ervoor dat je iPhone wel met alle netwerken te gebruiken is.

Indien je update wordt je baseband ook geupdate met als gevolg dat je ultrasn0w niet meer kunt gebruiken om je iPhone simlockvrij te maken.

Het is dus even van belang dat je bij cydia->manage bij je geinstalleerde programma's check of ultrasn0w erbij staat. Als dat het geval is, niet updaten of even goed inlezen.

Eirick 26-05-11 15:35

Ik dacht juist dat iphones uit China standaard simlockvrij waren.

Bij cydia - packages, staat geen ultrasnow.
Ter info: ik draai baseband 02.10.04

wouter1981 26-05-11 16:00

Als er geen ultrasn0w geïnstalleerd is en je simkaart doet het gewoon dan zit er geen simlock op de iPhone. Dus kun je gerust updaten.

Yilmaz81 26-05-11 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eirick (Bericht 677201)
Ik dacht juist dat iphones uit China standaard simlockvrij waren.

Bij cydia - packages, staat geen ultrasnow.
Ter info: ik draai baseband 02.10.04

Als je baseband 02 is dan is die simlockvrij.

iWiefring 27-05-11 09:21

Dat hoeft niet persé 02 kan ook gelockt zijn. Maar aangezien hij niets van ultrasn0w erop heeft staan is deze niet gelockt, en dus een fabrieks af simlockvrij en kan hij hem gewoon probleemloos updaten zonder enige problemen or what-so-ever.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:27.