iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Iphone 3G versie 3.1.2 jailbreak omzetten naar versie 4? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/85961-iphone-3g-versie-3-1-2-jailbreak-omzetten-naar-versie-4-a.html)

Poohbeer 03-03-11 19:23

Iphone 3G versie 3.1.2 jailbreak omzetten naar versie 4?
 
Hallo,

Ik heb nu enkele maanden een Iphone 3G in bezit met versie 3.1.2 van systeem software deze is tevens gejailbreaked. Nu merk ik de laatste tijd dat er nogal wat software gebruik maakt van de systeemversie 4.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk was om mijn Iphone up te daten naar systeemversie 4 en hem opnieuw te jailbreaken?

Alvast bedankt,

Grtz

020 03-03-11 19:34

Ja, dat lukt. Update naar 4.2.1 en je kan weer jailbreaken met redsn0w!

Poohbeer 03-03-11 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 020 (Bericht 647699)
Ja, dat lukt. Update naar 4.2.1 en je kan weer jailbreaken met redsn0w!

Moet ik dan eerst de jailbreak wegnemen voor ik update?

En kan ik de jailbreak van redsnow vinden op dit forum ergens?

Thx btw

020 03-03-11 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Poohbeer (Bericht 647706)
Moet ik dan eerst de jailbreak wegnemen voor ik update?

En kan ik de jailbreak van redsnow vinden op dit forum ergens?

Thx btw

Maak een reservekopie (backup) van je iPhone, daarna update je naar 4.2.1!
Redsn0w kan je wel vinden op internet :)

iNemesis 04-03-11 03:35

Wel eerst kijken of je iphone origineel simlock vrij is, anders zit je aan een baseband die niet te unlocken is en ben je verplicht de ipad baseband erop te gooien. WEES DAAR OP BEHOED! Hoewel dit ook te omzeilen is door een custom firmware erop te zetten die de baseband update niet meeneemt. DUS KIJK UIT!
Mijn persoonlijke ervaring, houd je iphone 3G op 3.1.2 , 4.1 is zwaar traag op een 3G.

Poohbeer 04-03-11 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis (Bericht 647844)
Wel eerst kijken of je iphone origineel simlock vrij is, anders zit je aan een baseband die niet te unlocken is en ben je verplicht de ipad baseband erop te gooien. WEES DAAR OP BEHOED! Hoewel dit ook te omzeilen is door een custom firmware erop te zetten die de baseband update niet meeneemt. DUS KIJK UIT!
Mijn persoonlijke ervaring, houd je iphone 3G op 3.1.2 , 4.1 is zwaar traag op een 3G.

Zelf zou ik hem ook liever op 3.1.2 laten maar ik merk nu de laatste tijd dat er nogal wat software uitkomt die enkel op 4.1 werkt. Dus daarom dat ik ook graag zou updaten. Tenzij er een oplossing bestaat om dit te omzeilen?

Kheb ook al zo'n verhalen gehoord van mensen die dan problemen hebben met die simlock

iNemesis 06-03-11 04:47

Is je iPhone origineel simlockvrij? ALS dat zo is kun je hem Rustig updaten, ALS het niet bevalt ALS nog downgraden.

Davido6253 06-03-11 12:09

Deze werkte voor mij goed!

YouTube - Kanaal van iphoneunlockme

Poohbeer 06-03-11 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis (Bericht 648362)
Is je iPhone origineel simlockvrij? ALS dat zo is kun je hem Rustig updaten, ALS het niet bevalt ALS nog downgraden.

Euhm wel das een goeie vraag... Kan ik dat ergens trg vinden?

iNemesis 08-03-11 02:28

Is je iPhone van tmobile Nederland? Is hij unlocked met software? Kun je makkelijk zien bij cydia dab moet daar ultrasn0w genstalleerd staan. Wat bereft firmware is de 3G altijd te upgraden en te downgraden met relative weinig rompslomp.

mbuskens 08-03-11 09:01

Ik heb de 3G ook een keer geupgraded naar 4.1.2, maar hij werd toen zooo traag, dat ik hem weer teruggezet hebt. Tot nu kan ik de apps, die ik gebruik, prima onder 3.1.3 draaien. Ik ga straks voor de Iphone 5 en dan is de nieuwe OS zowieso geen probleem meer.
Misschien heb je niets aan mijn info, maar ik ben blij dat ik weer op IOS3 zit.
succes met de upgrade.

Poohbeer 08-03-11 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mbuskens (Bericht 648972)
Ik heb de 3G ook een keer geupgraded naar 4.1.2, maar hij werd toen zooo traag, dat ik hem weer teruggezet hebt. Tot nu kan ik de apps, die ik gebruik, prima onder 3.1.3 draaien. Ik ga straks voor de Iphone 5 en dan is de nieuwe OS zowieso geen probleem meer.
Misschien heb je niets aan mijn info, maar ik ben blij dat ik weer op IOS3 zit.
succes met de upgrade.

Iphone 5 wnr wordt die verwacht? Anders hou ik het ook nog wel even vol


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:43.