//

Jailbreak te achterhalen..?

Jailbreak te achterhalen..? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal. Situatie is als volgt: Een kennis heeft sinds kort een iPhone 4 gehaald. Zijn 3G (t-mobile locked) was langzaam geworden, batterij ging snel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-03-11, 20:24
Jimmy_Boy Jimmy_Boy is offline
• iOS 7.0.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 210
Standaard Jailbreak te achterhalen..?

Hoi allemaal.

Situatie is als volgt:
Een kennis heeft sinds kort een iPhone 4 gehaald. Zijn 3G (t-mobile locked) was langzaam geworden, batterij ging snel leeg en zn power knop was niet helemaal meer goed. Deze 3g was nog voorzien van firmware 2.2 met jailbreak en unlock.

Nu had ik alles overgezet naar zn iPhone 4. En hij wou zn 3G ter garantie opsturen dus heb ik de software (4.2.1 als ik t goed had) gerestored. Zodat hij een schone tel met nieuwe software heeft om op te sturen. En omdat t-mobile de iPhones niet meer gesimlocked heeft, had ik ff mijn vodafone kaartje erin gezet om te controleren of die simlockvrij was geworden.

T toestel was opgestuurd naar bestelmaar.nl (was daar toen gekocht) en die heeft t doorgezet naar reparatiebedrijf Solid Vision.
Hij kreeg daarna een brief van Solid Vision met daarin de melding dat iPhone niet gerepareerd zou worden. Hij heeft gebelt en kreeg te horen dat zijn telefoon een jailbreak heeft gehad en daarom niet gerepareerd zal worden.

Ik heb niet precies begrepen wat er is gecommuniceerd alleen dat er vodafone instellingen op de telefoon zaten... maar dat geen reden zijn want t-mobile geeft vanaf februari alle iPhones simlockvrij.

Nu is mijn vraag,
is het te achter halen na een restore van de software dat er een jailbreak op de iPhone is geweest (wat reparatie bedrijf Solid Vision nu mij wilt beweren)

Ik wil nog een keer met hun bellen, want die kennis kan je veel wijs maken op iPhone gebied en heeft er weinig verstand van, en kijken waar ze dat op baseren. Want toestel zou anders wel gerepareerd worden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-03-11, 02:42
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

een 3G toestel die nog in de garantie valt ?? Anyway, theoretisch valt het niet te achterhalen tenzij je vriend een keer de ipad baseband erop heeft gegooid ! Daar kun je het wel aanzien. Maar je zei dat je een frisse installatie hebt gedaan via de officiele firmware van apple of een custom software?
__________________
Revenge of the nerd..
  #3  
Oud 04-03-11, 08:54
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Een jailbreak is in Nederland volkomen legaal en mochten er problemen met de hardware zijn, moet deze gewoon binnen garantieperiode gerepareerd worden.
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
  #4  
Oud 04-03-11, 13:44
Jimmy_Boy Jimmy_Boy is offline
• iOS 7.0.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 210
Standaard

Ipad versie is er niet op geweest, alleen 2.2 met jailbreak. En schone installatie van iTunes (officiele, geen custom oid) restored.
  #5  
Oud 04-03-11, 13:55
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dan is het niet te achterhalen, mits bijv. de batterij-percentage aangezet is tijdens een jailbreak, die blijft 'achter' in je backup, bijv. als je restored en die backup terugzet. Echter, daarvoor moet je ook nog een reservekopie (van ten tijde van de jailbreak) terugzetten. En dat heb je ook niet eens gedaan; je hebt gerestored en als nieuwe telefoon geconfigureerd (dus geen backup teruggezet)
Kortom; Solid Vision kan onmogelijk cliamen dat ze kunnen zien dat het toestel gejailbreakt is. Ze proberen het misschien, omdat ze denken dat er vodafone instellingen te vinden waren, dat het toestel gejailbreakt en softwarematig simlockvrij is gemaakt geweest. Je verklaart echter dat de reden is, is dat het toestel hardwarematig simlockvrij is, en dat heeft niets maar dan ook niets met een jailbreak te maken.
Op je strepen gaan staan dus!
  #6  
Oud 04-03-11, 15:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Kortom; Solid Vision kan onmogelijk cliamen dat ze kunnen zien dat het toestel gejailbreakt is.
Nee ? Heel hypothetisch even.

Slimme Kees stuurt zijn iPhone op naar Solid Vision. Bij Solid Vision werkt echter Slimme Jan en die man voert een JB uit op de iPhone van Slimme Kees en kijkt na of de SHSH blobs van die iPhone bij Cydia opgeslagen zijn. Zijn de SHSH blobs opgeslagen bij Cydia heeft Slimme Kees een jailbreak toegepast voor dat hij een herstel deed naar de fabrieksinstellingen.

Zeg dus nooit dat iets niet kan
  #7  
Oud 04-03-11, 15:23
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Om je SHSHs op te slaan hoef je niet te jailbreaken. Dit kan met TinyUmbrella.

Maar met de juiste middelen kan SV volgens mij wel zien of een toestel ooit gejailbreakt is. Dit lijkt mij echter geen geldige reden om geen garantie te geven. Zeker niet wanneer je een haperende hardware button hebt.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #8  
Oud 04-03-11, 16:16
Jimmy_Boy Jimmy_Boy is offline
• iOS 7.0.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 210
Standaard

SHSH blobs waren niet opgeslagen van dat toestel, dat is dus ook niet iets wat ze kunnen gebruiken als argument. Maar dat is wel goed gezocht
  #9  
Oud 04-03-11, 16:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy_Boy Bekijk bericht
SHSH blobs waren niet opgeslagen van dat toestel, dat is dus ook niet iets wat ze kunnen gebruiken als argument. Maar dat is wel goed gezocht
Als je "Make my life easier" gebruikt hebt staan de SHSH blobs bij Cydia. Ik wilde alleen even aangeven dat niets onmogelijk is. Maar er zijn ook andere methodes om na te kijken of die iPhone buiten de "Sandbox" gespeeld heeft.

Of een voormalige JB de garantie laat vervallen weet ik niet. Ik ben geen jurist en ken ook de garantievoorwaarden niet. Zoiets laat ik liever over aan de "hobbyjuristen" op dit forum, die weten daar veel meer van.
  #10  
Oud 04-03-11, 17:48
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als je "Make my life easier" gebruikt hebt staan de SHSH blobs bij Cydia. Ik wilde alleen even aangeven dat niets onmogelijk is. Maar er zijn ook andere methodes om na te kijken of die iPhone buiten de "Sandbox" gespeeld heeft.

Of een voormalige JB de garantie laat vervallen weet ik niet. Ik ben geen jurist en ken ook de garantievoorwaarden niet. Zoiets laat ik liever over aan de "hobbyjuristen" op dit forum, die weten daar veel meer van.
Verr*k je hebt gelijk. Echter is dit inderdaad wel heel erg ondenkbaar, want dan doet jouw reparateur ineens iets 'illegaals' met jouw toestel om exact hetzelfde feit na te gaan. Juridisch stinkt dit een beetje... Maar, inderdaad: het kán technisch wel.
  #11  
Oud 04-03-11, 18:04
W3stland W3stland is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 14
Standaard

maar uhh ff serieus sloop dat ding uit elkaar en zet er ff een nieuwe knop in. De 3g en all haar onderdelen zijn geloof ik voor bijna nop overal te bestellen en misschien zie je wel gewoon iets los zitten en is t zo klaar.. heb de mijne al 100 keer in en uit elkaar geschroeft ding gaat niet zo snel kapot imo..uiteraard op eigen risico
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 versie achterhalen Dragann_ iPhone algemeen 9 22-04-11 08:17
Achterhalen jailbreak? edobrink Archief 2 09-11-09 22:17
Achterhalen van Provider droX iPhone algemeen 5 17-10-09 23:22
Unlock methode achterhalen awenger Unlock [archief] 7 09-12-07 14:03
firmware versie achterhalen Peter Unlock [archief] 1 06-11-07 01:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:11.