iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Downgrade van 4.3 naar 4.2.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/86546-downgrade-4-3-naar-4-2-1-a.html)

sahinkaptan1907 11-03-11 23:44

Downgrade van 4.3 naar 4.2.1
 
Beste mensen,

Ik heb een beetje rond gekeken of er al een topic hierover is geopend maar kon nergens wat vinden. Mocht ik het verkeerd hebben, mijn excuses.

Ik heb een Iphone4 geupdated naar 4.3
Ik wil nu downgraden naar 4.2.1
Toen ik op 4.2.1 was had ik via Cydia op MAKEMYLIFEEASIER geklikt.

Ik heb nu de ios van 4.2.1 gedownload op me desktop (MACOSX) samen met Tinyumbrella (nieuwste versie)
Als ik tinyumbrella open zie ik daar iphone4 4.2.1 shsh saved staan.

Ik heb nu mijn iphone eerst op dfu mode gezet. Vervolgens via option+rechtermuis klik ios 4.2.1 geopend. Itunes begint te controleren maar na een minuut of 3 krijg ik een fout melding!

Ik heb ook de host veranderd naar wat het moet zijn.
Ik snap het niet meer, help me out please...

Edit; Als ik TinyUmbrella open krijg ik het volgende melding:

cannot start TSS Service
DO NOT TRY RESTORING YOUR DEVICE!!!
/ETC/hosts is nog writable!

Jeetje mina hoop echt dat iemand mij kan helpen....

oompaul 12-03-11 10:32

Je moet de host helemaal weghalen. Je krijgt daarna wel error 1013. Ik heb daarna Greenpois0n gebruikt en toen deed hij het weer.

sahinkaptan1907 12-03-11 17:31

ja dat ik had al geprobeerd en het werkte.

Tnx voor je replay anyway

hier kan een slotje op thanxxx

Dennissimeau 13-03-11 04:21

Ik ben nog véél te laat wakker maar het lukt me maar niet om 4.2.1 opnieuw terug te zetten. Krijg constant maar de 1013 melding. Eruit kicken met TinyUmbrella en RecBoot lukt ook niet. Ik heb toen maar een upgrade naar 4.3 gedaan en dat ging gewoon. Nu besefte ik natuurlijk niet dat achter de schermen meer dan alleen de Firmware omhoog gaat...Is 4.2.1 straks nog wel te JB'en?

Bovenstaande tip heb ik al geprobeerd, zonder resultaat helaas. Kan iemand mij misschien nog helpen?

siem 15-03-11 17:57

Ik probeer nu dit:

Downgrade iOS 4.3 Final to iOS 4.2.1/4.1/4.0 [How-To Guide] | Jaxov

TinyUmbrella v4.30.03 is langzaam maar gestaag iets aan het backuppen nu en ik heb goede moed dat deze guide wel gaat werken.

tommetje138 15-03-11 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dennissimeau (Bericht 650860)
Ik ben nog véél te laat wakker maar het lukt me maar niet om 4.2.1 opnieuw terug te zetten. Krijg constant maar de 1013 melding. Eruit kicken met TinyUmbrella en RecBoot lukt ook niet. Ik heb toen maar een upgrade naar 4.3 gedaan en dat ging gewoon. Nu besefte ik natuurlijk niet dat achter de schermen meer dan alleen de Firmware omhoog gaat...Is 4.2.1 straks nog wel te JB'en?

Bovenstaande tip heb ik al geprobeerd, zonder resultaat helaas. Kan iemand mij misschien nog helpen?


heb ik zelf ook gehad, maar bij is het opgelost door dit:
ga naar de officiele site van tinyumbrella dan staat er een link rechts: Fix recovery
die download je en dan zet je je iphone in dfu mode, dan open je die fix recovery en dan is hij even bezig en uiteindelijk dan komt hij uit recovery mode en kan je je iphone gebruiken ( moet je dus wel eerst naar 4.2.1 hebben hersteld)
ik had dat dus zelf ook, ik had per ongeluk geupdate naar 4.3 maar toen ik vanochtend wou downgraden naar 4.2.1 bleef mijn iphone 3gs hele tijd hangen in recovery mode na de downgrade zeg maar. ik hoop voor je dat dit werkt.
en ohja als er een jailbreak is voor een bepaalde firmware dan blijft hij het altijd doen volgens mij. want als je nu 3.1.3 wilt jailbreaken met spirit werkt dat ook nog steeds. hoop dat het heeft geholpen!

jawilja 20-03-11 10:39

na de foutmelding 1013 ed. greenpoison erover draaien en je device is gajailbreaked

MoRaNi 08-05-11 23:00

Wie weet wanneer het probleem van vodafone is opgelost met de nieuwe ios 4.3.3?

Ik had een upgrade gedaan maar mijn provider kwam niet, alles geprobeerd en geen vodafone!!
Apn ingesteld maar geen verbinding, helemaal niet noppes.

Wordt dit nog wel opgelost want ik wil graag weer een upgrade doen naar 4.3.3 maar dan wil ik natuurlijk wel dat het dan wel gaat werken.Wie weet er iets meer??

Grtz Ton

Roccade 10-05-11 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jawilja (Bericht 653452)
na de foutmelding 1013 ed. greenpoison erover draaien en je device is gajailbreaked

Echter zijn netwerkinstellingen dan niet meer instelbaar en heb ik geen 3G beschikking...

Ik wil dus graag dat hij uit recovery mode komt zonder jailbreak..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:46.