iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Tiny Umbrella probleem?? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/87281-tiny-umbrella-probleem.html)

Ximon 22-03-11 03:22

Tiny Umbrella probleem??
 
Hallo,

Ik heb een ipad met 3.2.2 erop en nu wil ik upgraden naar 4.2.1
In itunes krijg ik een 3194 error.De host fix werkt hier ook niet.
Ik heb nog een andere ipad die ik zonder problemen heb geupdate en de jailbreak verliep ook zonder problemen.
Nu komt het :D als ik tiny umbrella gebruik laat hij bij mijn ipad de opgeslagen sh zien voor meerdere firmwares,das dus oke.Doe ik dat bij de Ipad van opa dan laat hij zien dat hij er een heeft gevonden voor 4.3!!??:eek:
Dus op het moment dat ik de tss server wil laten draaien verwijst hij alleen naar die shsh file en dus naa lang wachten krijg ik de melding dat hij geen contact kan maken met de apple server.


Wie weet raad??

ik heb een foto toegevoegd waarop je kunt zien dat 3.2.2 eropstaat maar daar de shsh niet van vind.
http://i51.tinypic.com/vmy93q.jpg

Jitse 22-03-11 08:41

De SHSH blobs van 3.2.2 zijn simpelweg niet meer te krijgen via Apple. Lees dit artikel eens voor een andere optie: iH8sn0w bevestigt komst SHSH Blobs Extractor (jailbreak) - iPhone - iPhoneclub.nl

Ximon 22-03-11 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jitse (Bericht 654202)
De SHSH blobs van 3.2.2 zijn simpelweg niet meer te krijgen via Apple. Lees dit artikel eens voor een andere optie: iH8sn0w bevestigt komst SHSH Blobs Extractor (jailbreak) - iPhone - iPhoneclub.nl


Oké bedankt voor de link. Zal strax als ik weer wakker ben eens kijken.
Ti's eigenlijk een beetje vreemd dat ik niet gewoon kan updaten naar 4.2.1.

Gr. Ximon

Ps. Op de iPad van opa zie ik in cydia dat hij nog een pending tss request heeft..

iWiefring 22-03-11 10:19

Als ik de SHSH opsla van m'n 3G[S] (4.3 FW) krijg ik een melding dat de SHSH van 4.1 is opgeslagen. Handig? En bij het vak; installed firmware, staat niets!

Ximon 22-03-11 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 654223)
Als ik de SHSH opsla van m'n 3G[S] (4.3 FW) krijg ik een melding dat de SHSH van 4.1 is opgeslagen. Handig? En bij het vak; installed firmware, staat niets!



Dat is vreemd idd.
Heeft je 3GS wel op 4.1 gedraaid?
Misschien heb je die opgeslagen in cydia en die vind Tiny nu.
Ik denk maar hard op:d

iWiefring 22-03-11 10:44

Hij heeft wel op 4.1 gedraaid ja, maar nooit een SHSH van opgeslagen. Mijn laatste SHSH die ik opgeslagen heb is 4.2.1 :P

bettina 22-03-11 13:25

Je Ipad moet natuurlijk wel al JB hebben op 3.2.2 wil je de SHSH kunnen opslaan. Anders werkt host file aanpassen niet en herkent Tiny de blobs ook niet. Dus eerst JB dan Tiny en dan updaten. Succes

Ximon 22-03-11 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bettina (Bericht 654266)
Je Ipad moet natuurlijk wel al JB hebben op 3.2.2 wil je de SHSH kunnen opslaan. Anders werkt host file aanpassen niet en herkent Tiny de blobs ook niet. Dus eerst JB dan Tiny en dan updaten. Succes


Jailbreak zit er al op vanaf dat het mogelijk is.
Maar ook zonder handtekening moet ik toch kunnen
Upgraden!! Dacht shsh alleen nodig im te downgraden.

XIII 22-03-11 15:46

Je hoeft geen JB te hebben om SHSH blobs op te slaan.

Je hebt wel SHSH blobs nodig voor de firmware die je wil installeren. Daarbij maakt het niet uit of het een down- of upgrade is.

Apple signeert normaal alleen de meest recente iOS versie. Nu dus iOS 4.3.

Ximon 22-03-11 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 654285)
Je hoeft geen JB te hebben om SHSH blobs op te slaan.

Je hebt wel SHSH blobs nodig voor de firmware die je wil installeren. Daarbij maakt het niet uit of het een down- of upgrade is.

Apple signeert normaal alleen de meest recente iOS versie. Nu dus iOS 4.3.

Thanks voor de info.
Dus dat word wachten op een jailbreak(untethered) voor 4.3en dan pas upgraden :-(

Yilmaz81 22-03-11 20:40

JB heeft niks te maken met upgrade. ik heb op mijn ipad ook geen shsh 4.2 heb hem wel geupgrade naar 4.2. via deze site firmware 4.2 downloaden.

Dan met itunes shift update 4.2 selecteren pakt die hem.
Wel is het zo mocht die vast lopen dat je hem niet kan herstellen. naar 4.2
JB 4.3 werkt ook prima overigens..

Ximon 22-03-11 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yilmaz81 (Bericht 654378)
JB heeft niks te maken met upgrade. ik heb op mijn ipad ook geen shsh 4.2 heb hem wel geupgrade naar 4.2. via deze site firmware 4.2 downloaden.

Dan met itunes shift update 4.2 selecteren pakt die hem.
Wel is het zo mocht die vast lopen dat je hem niet kan herstellen. naar 4.2
JB 4.3 werkt ook prima overigens..

Daar zit het probleem net!!
iTunes pakt software uit,begint met voorbereiden van herstellen/updaten.
Op het moment dat ie contact maakt met de server van Apple gaat het mis.
Hij doet er 10 min. over en dan krijg ik de 3194 error. Dus dan volgt het host verhaal en dan krijg ik de 3014 error of de melding dat hij de server niet kan vinden.


Gr. Ximon

Jitse 22-03-11 21:15

Hetzelfde punt, Ximon: die error krijg je omdat je de juiste SHSH Blobs niet hebt.

XIII 22-03-11 22:05

En het is Yilmaz81 gelukt omdat hij dat deed toen Apple 4.2.1 nog wel signeerde.

Ximon 22-03-11 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 654410)
En het is Yilmaz81 gelukt omdat hij dat deed toen Apple 4.2.1 nog wel signeerde.


Dus wachten op een werkende mobile substrate voor 4.3.

Yilmaz81 22-03-11 23:47

ik heb alleen me host bestand aangepast. meer niet. Apple was toen ook al gestopt shsh voor 4.2.. probeer dat maar eens.. Ik kreeg ook steeds een foutmelding..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:49.