iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Jailbreak mislukt, kan originele 4.2.1 firmware niet herstellen (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/87488-jailbreak-mislukt-originele-4-2-1-firmware-niet-herstellen.html)

QiQme 25-03-11 11:25

Jailbreak mislukt, kan originele 4.2.1 firmware niet herstellen
 
Hi all,

Ik ben nieuw met dit alles en heb jullie advies nodig.

Voor ik verder ga, ik heb het hele forum afgestruind en alles al geprobeerd (denk ik) maar nog geen oplossing gevonden.

Ik heb een iPhone 4 16GB, firmware 4.2.1 (8C148), modemfirmware 03.10.01

Ik probeer een restore te doen met DFU mode om de originele firmware (iPhone3_1_4.2.1_8C148_Restore.ipsw) erop te zetten via SHIFT+Restore.

Vervolgens krijg ik de bekende error 3194.

Met tinyumbrella heb ik de SHSH file opgeslagen maar deze zegt iPhone4 4.3 (8F190)

In mijn HOSTS bestand zijn alle lijnen naar gs.apple.com voorzien van een #

Hoe krijg ik mijn iPhone weer terug in originele staat?

Ben nu 3 dagen bezig :(

Heel erg bedankt alvast voor de hulp.

Jitse 25-03-11 13:29

Zonder SHSH Blobs van 4.2.1 kun je die versie er niet op zetten.

JornZ 25-03-11 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QiQme (Bericht 655203)
Hi all,

Ik ben nieuw met dit alles en heb jullie advies nodig.

Voor ik verder ga, ik heb het hele forum afgestruind en alles al geprobeerd (denk ik) maar nog geen oplossing gevonden.

Ik heb een iPhone 4 16GB, firmware 4.2.1 (8C148), modemfirmware 03.10.01

Ik probeer een restore te doen met DFU mode om de originele firmware (iPhone3_1_4.2.1_8C148_Restore.ipsw) erop te zetten via SHIFT+Restore.

Vervolgens krijg ik de bekende error 3194.

Met tinyumbrella heb ik de SHSH file opgeslagen maar deze zegt iPhone4 4.3 (8F190)

In mijn HOSTS bestand zijn alle lijnen naar gs.apple.com voorzien van een #

Hoe krijg ik mijn iPhone weer terug in originele staat?

Ben nu 3 dagen bezig :(

Heel erg bedankt alvast voor de hulp.

De SHSH blob komt van de server van apple, niet van je telefoon. Dus je bent te laat geweest om de SHSH van 4.2.1 op te slaan (de Apple server geeft deze niet meer uit), tinyumbrella geeft aan dat je dus alleen een SHSH hebt van 4.3. Je kan dus geen 4.2.1 meer installeren.

QiQme 27-03-11 00:56

Dank je wel voor je uitleg. Dus eigenlijk komt het erop neer dat ik moet wachten tot er een goeie jailbreak voor 4.3 uitkomt?
Wat kan ik het beste doen?

Yilmaz81 27-03-11 01:25

Had je wel een jailbraik 4.2.1 ?

Probeer het eens opnieuw (jailbraiken)
of op een ander comp. ik heb op me iphone alle shsh blob's
Krijg ook regelmatig een foutmelding.

Jeroen de Bruijn 28-03-11 14:19

Als laatste regel in het hosts bestand het volgende opnemen:

74.208.105.171 gs.apple.com

Dit is de server van Saurik. Probeer vervolgens nog een keer te herstellen zoals je al gedaan hebt. Dikke kans dat je weer een error krijgt maar nu waarschijnlijk 1013.
Je iPhone blijft vervolgens in recovery staan. Vervolgens kun je met Greenpois0n jailbreaken en activeren.

GwnEtienne 28-03-11 19:43

Als TinyUmbrella aangeeft dat je alleen de SHSH van 4.3 hebt dan kun je die van 4.2.1 niet meer krijgen en kun je dus ook niet herstellen naar die firmware helaas.
Mocht je wel de SHSH van 4.2.1 hebben dan is het wel mogelijk om met succes te herstellen dan doe je het nogmaals een keer en als je de foutmelding krijgt kun je hem als je niet wilt jailbreaken uit de recovery krijgen door Fix Recovery te downloaden op de TinyUmbrella site en als je wel toch weer een jailbreak wilt dan kun je hem als die in recovery blijft hangen gewoon gelijk gaan jailbreaken via Greenp0ison.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:12.