iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Wat is eigenlijk het nut van een Jailbreak? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/88430-eigenlijk-nut-jailbreak.html)

Hawkeye123 05-04-11 22:21

Wat is eigenlijk het nut van een Jailbreak?
 
Ik ben benieuwd naar persoonlijke reacties.

Wat is volgens jou het nut van een Jailbreak, wat geeft het voor meerwaarde aan je Iphone/Ipad/Ipod?

Guest-20180925190238 05-04-11 22:27

Die vraag werd in dit forum als minstens honderd keer gesteld :rolleyes:

darknidja 05-04-11 22:35

Je kan je ipod/iphone/ipad gebruiken hoe jij het precies wil.

Hawkeye123 05-04-11 22:38

@ Timosha
Ja dat begrijp ik, voor mezelf weet ik het wel, maar ben benieuwd naar reacties van anderen.

Ik ben zelf iemand die wil weten of er meer mogelijk is met toestellen dan de fabrikant toestaat.
Heb vroeger ook Navigatie systemen voorzien van andere software dan vanaf de fabriek. bvb. Tomtom op een Aldi navigatie zetten.
MAc os op een Laptop proberen te zetten etc.. etc..

iNemesis 06-04-11 02:57

ik jailbreak omdat...ik altijd mijn apparaten wil ver*****n :)! Ik betaal een dik bedragje voor een iphone dan wil ik wel kunnen ver*****n (i.e. aanpassen totdat deze gaar begint te doen!). Kortom meer plezier...

FridgeNL 06-04-11 09:29

De reden om te jailbreaken is simpel, Cydia apps en de zeer nuttige toegevoegde functionaliteit! Apps zoals o.a. SBSettings, BiteSMS, LockInfo, MyWi, My3G, Winterboard, iProtect en iBlacklist zouden eigenlijk standaard door Apple mogelijk gemaakt moeten worden.

ballegooier 06-04-11 09:36

iNemesis heeft blijkbaar traumatische ervaringen opgelopen met jailbreaken. Of hij weet er niets van af en kletst maar wat....

De reden voor mij om te jailbreaken is:

- een werkende / geactiveerde hotspot functie
- een helderheid / brightness slider ipv volume slider onderin de multi task bar.
- grooveshark.app kunnen installeren vanuit Cydia (een variant op Spotify die door Apple niet is vrijgegeven in de app store) waar ik betalend lid van ben.
- dat was het.

Jitse 06-04-11 10:10

Voor mij waren de iOS4 features die mijn model normaal gesproken niet ondersteunen doorslaggevend. Multitasken, wallpaper...

iNemesis 06-04-11 13:39

@ballegooier. Dan heb je mijn punt gemist. Ik weet genoeg van jailbreak en iphones, ik denk wel meer dan jij :D!
Het punt dat ik wil maken, ik houd er niet van om in keurslijf van Apple te blijven (dat maakt het jailbreaken mogelijk). Je kan doen en laten wat je wil met je apparaat in plaats van wat Apple wil dat jij met het apparaat doet. Dat is het punt :D!
Ik vind het prachtig dat het kan en nee heb geen nare ervaringen mee...

Hawkeye123 06-04-11 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis (Bericht 660740)
@ballegooier. Dan heb je mijn punt gemist. Ik weet genoeg van jailbreak en iphones, ik denk wel meer dan jij :D!
Het punt dat ik wil maken, ik houd er niet van om in keurslijf van Apple te blijven (dat maakt het jailbreaken mogelijk). Je kan doen en laten wat je wil met je apparaat in plaats van wat Apple wil dat jij met het apparaat doet. Dat is het punt :D!
Ik vind het prachtig dat het kan en nee heb geen nare ervaringen mee...

Precies zo denk ik er ook over, heb ook nog steeds een Android(vloeken in de kerk) smartphone, en daar kan ik wel alles mee.
Ben gadgetfreak, maar vind de Iphone ook een heel leuk toestel alleen jammer van de beperkingen.
Maar daar hebben we de jailbreak voor:d
Heb al een paar interesante programma's voorbij zien komen in deze thread.
Maar er zijn er vast nog wel meer, ik houd me aanbevolen.

Guest-20180925190238 06-04-11 14:27

Waarvoor ik EEN Jailbreak gebruik:
1) SBSettings met RemoveBG;
2) iBlacklist (al die call centers, schoonmoeders, ex-schoonmoeders, enz... mogen het tegen mijn voice mailbox uitleggen);
3) Auto3G (om 3G in te schakelen wanneer het nodig is en uit te schakelen wanneer het niet nodig is. En om mijn accu wat rust te gunnen);
4) TetherMe (tethering en personal hotspot functie);
5) Wi-Fi Analyzer (om te zien wat er echt aan de hand is met interferentie en om de beste werkfrequentie te kiezen);
6) BatteryLogger Plus;
7) SBScheduler (om mijn iPhone automatisch uit te zetten op bepaalde tijdstippen, lunch, diner, enz...);

Dit zijn allemaal betaalde Cydia apps.

Waarvoor ik EEN Jailbreak NIET gebruik:
1) Om gestolen en gekraakte apps te installeren;

Jazzamataz 06-04-11 16:01

Jailbreak voor:

SBsettings inclusief allerlei extra toggles
Lockinfo inclusief HTC weather met clock
BiteSMS
Ifile
Winterboard
Anyring
iWipeCache
Iconoclasm
Iconrenamer
InfiniBoard
BootLogo

Hiermee voldoende om hem naar mijn eigen smaak in te richten en te gebruiken.

Let wel alles netjes gekocht (indien nodig) in Cydia.

Richard_AFC 07-04-11 11:46

Wat me nog altijd opvalt is dat mensen denken dat een jailbreak schade toebrengt aan de iPhone of denken dat je garantie weg is..

Ik gebruik hem voor:
SBSettings
Remove background (2x touchen op statusbar om al je background apps te sluiten)
No bookmarks (irritante bookmark page die elke keer safari opstarten opkomt)
Notified Pro met statusbar notifications
Synchronity (alles kunnen doen tijdens synchroniseren)
FakeClockUp (maak je iPhone ongeveer 3x zo snel VISUEEL.. de animaties van Apple zijn traag en die worden versneld)

Hawkeye123 07-04-11 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Richard_AFC (Bericht 661211)
Wat me nog altijd opvalt is dat mensen denken dat een jailbreak schade toebrengt aan de iPhone of denken dat je garantie weg is..

Ik gebruik hem voor:
Remove background (2x touchen op statusbar om al je background apps te sluiten)
No bookmarks (irritante bookmark page die elke keer safari opstarten opkomt)

Ach je kan hem toch gewoon weer restoren via Itunes, volgens mij maakt dat niks uit voor de garantie.

Remove Backgrounds en No Bookmarks kende ik nog niet, werkt wel leuk.

Thanks!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:01.