iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Iphone 4.2.1 downgraden of niet? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/88964-iphone-4-2-1-downgraden-niet.html)

Patspeedy 12-04-11 21:48

Iphone 4.2.1 downgraden of niet?
 
Hey allemaal,

Ik heb een iphone 3G, met firmware 4.2.1 Ik weet niet precies waar de problemen zitten, maar ik vind de iphone niet fijn werken. Het zou kunnen dat de batterij aan het eind van zijn leven is, maar de iphone valt om de haverklap uit, als er nog staat dat hij 80% batterij heeft. Dan krijg ik hem ook niet meer opgestart.

Ik zou daarom willen gaan downgraden naar firmware 3.1.3 Zo hoop ik dat de batterij beter mee gaat, en dat hij sneller wordt. Ik weet alleen niet of ik naar 3.1.3 kan downgraden, ik zie namelijk bij cydia dit ongeveer staan:

SHSH: IOS 4.0, 4.0.1, 4.0.2, 4.1, 4.2.1
Dus ongeveer dit plaatje:
http://steliq.com/c/lm/6/6d/15039911...4.2.1-shsh.png

Wat raden jullie aan?

greetz pat

PS: als downgraden naar 3.1.3 niet kan, welke van de firmwares is dan het snelst? Of moet ik dan op 4.2.1 blijven :(

satwolf 12-04-11 23:57

Het kan zijn dat cydia niet alles laat zien dat opgeslagen is.

Downoad Tiny Umbrella en sla de shsh blobs ook lokaal op via cydia. Het kan zijn dat daar 3.1.3 tussenzit.
The Firmware Umbrella - TinyUmbrella

Typ 81 13-04-11 02:49

Zeker een aanrader! Wordt ie een stuk sneller van. klik

Patspeedy 13-04-11 21:32

Hmm jullie raden het dus aan van wel.. Tja ik heb net ff gekeken met Tiny Umbarella, en daar uit blijkt dat ik dus alleen deze heb: SHSH: IOS 4.0, 4.0.1, 4.0.2, 4.1, 4.2.1
3.1.3 zit er dus niet tussen. Nu zie ik dus die 'klik' van jou typ, ik denk dat ik dat dan maar eens binnenkort ga proberen. Die jongen heeft immers ook geen shsh gegevens van 3.1.3. Alvast bedankt voor jullie hulp!

wouter1981 13-04-11 21:47

Een iPhone 3G kun je zonder problemen downgraden naar iOS 3.1.3 en lager. Daar heeft de 3G geen handtekening nodig. Vanaf 4.0 geldt het shsh verhaal pas voor de 3G.

0rudy0 18-04-11 19:10

Hallo,
ik ben hier nieuw en heb even het forum doorgelezen....:o tis geen simpele taal die hier gesproken word..
maar mijn verhaal is dus : ik heb vnmiddag een gebruikte iphone 3g gekocht.aleen was hij helemaal hersteld dus ik begon dus met een schone frisse iphone..aleen nu heb ik bijna of geen bereik met me iphone(vodafoonkaartje) is het misschien verstandig om te downgraden?(nu staat de allerlaatste erop)en hoe doe je dat dan in normale dummietaal...
gr Rudy

wouter1981 18-04-11 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 0rudy0 (Bericht 665587)
Hallo,
ik ben hier nieuw en heb even het forum doorgelezen....:o tis geen simpele taal die hier gesproken word..
maar mijn verhaal is dus : ik heb vnmiddag een gebruikte iphone 3g gekocht.aleen was hij helemaal hersteld dus ik begon dus met een schone frisse iphone..aleen nu heb ik bijna of geen bereik met me iphone(vodafoonkaartje) is het misschien verstandig om te downgraden?(nu staat de allerlaatste erop)en hoe doe je dat dan in normale dummietaal...
gr Rudy

Downgraden om beter bereik te krijgen is zinloos. Krijg je wel Vodafone boven in beeld te staan?

0rudy0 18-04-11 20:28

ow..hmm oke..dacht dat ik zoiets gelezen had hier op t forum..
ja er staat soms 1streepje vodafone..maar dan verdwijnt het en komt terug enz.
als ik mijn simkaartje in me oude telefoon doe dan heb ik vol bereik..dus volgens mij moet het aan het toestel/software liggen..
als vodafone geen bereik meer heeft en ik in de lijst ga kijken van beschikbare providers dan vind hij tmobile en kpn..

wouter1981 18-04-11 20:42

Wellicht is je iPhone voorzien van een simlock. Dan moet je deze unlocken.

0rudy0 18-04-11 20:45

als ik herstellen doe via itunes dan zegt hij ook dit toestel is nu unlockt
en ik heb er vanmiddag ook mee naar vodafone gebeld..om mijn abbo veranderen en ook te vragen over het bereik enz.
de vorige eigenaar zegt dat hij altijd met t-mobile heb gewerkt en nooit problemen heb gehad..
hmm..k heb toch geen miskoop gedaan he..pff


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:08.