iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Hoe unlock ik met 05.16.02? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/89441-unlock-05-16-02-a.html)

fdm31101976 18-04-11 16:41

Hoe unlock ik met 05.16.02?
 
Hallo,

Vanochtend kreeg ik steeds foutmeldingen bij het synchronisren van mijn iPhone. Ik heb toen de firmware geupdate en het bleek toen dat mijn iPhone een simlock heeft.
Ik heb daarna de firmware iPhone2,1_4.3.1_8G4_Restore gedownload, deze met PwnageTool_4.3 gejailbreaked.
Nu heb ik een broadband van 05.16.02, toch geprobeerd dit met ultrasn0w the unlocken maar het werkt niet, wat moet ik nu doen om alsnog mijn iPhone unlocked te krijgen?

MVG

Fabian

bdr 18-04-11 16:43

Niet, je zit vast

fdm31101976 18-04-11 16:49

Dank je voor de snelle reactie.
Ik zit vast, eh ok, maar wat moet ik doen om hem weer vrij te krigen, is er een firmware die de broadband downgrade?

JornZ 18-04-11 16:52

Als je geen factory unlock kunt krijgen via de provider (bijvoorbeeld T-mobile NL unlockt nu gratis alle bij een abonnement van T-mob aangeschafte iPhones), dan heb je nog twee mogelijkheden:

- Een factory unlock via een van de websites die het tegen betaling aanbieden, zoals delocker, alleen moet dit dan wel mogelijk zijn voor de provider die oorspronkelijk jouw iPhone leverde
- Een software unlock met ultrasn0w, na het installeren van de iPad baseband. Dit heeft wel enkele nadelen, je kan bijvoorbeeld alleen nog maar updaten naar nieuwe firmware met custom firmwares (pwnagetool / sn0wbreeze) en er is een kans dat je GPS het niet meer doet. Verder kun je tot nog toe ook niet meer van deze iPad baseband afkomen, dus eenmaal geïnstalleerd zit je er aan vast.

XIII 18-04-11 16:55

En gezien je oorspronkelijke vraag: je kunt geen enkele baseband (dat bedoel je) downgraden.

(behalve een handjevol 3G modellen met de 5.08 bootloader)

fdm31101976 18-04-11 16:55

Hmm het klinkt allemaal niet best :(
Ik woon namelijk in Spanje en heb geen idee waar ik de iPhone kan factory kan unlocken...

bdr 18-04-11 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JornZ (Bericht 665524)

- Een factory unlock via een van de websites die het tegen betaling aanbieden, zoals delocker, alleen moet dit dan wel mogelijk zijn voor de provider die oorspronkelijk jouw iPhone leverde

Is het wel goed om dit al als écht alternatief aan te bieden? Die sites zijn nog maar de laatste weken uit de grond geschoten en we weten niet hoe betrouwbaar die zijn

fdm31101976 18-04-11 16:58

Ik heb overigens al geprobeerd met redsnow een jailbreak te doen maar redsnow wilt de iPhone2,1_4.3.1_8G4_Restore file niet openen...

Ik heb wat door de forum gespit voor meer info.
delocker.com ziet er goed uit, het kost wat maar dan heb ik tenminste geen simlock meer. Even een vraag, is dit betrouwbaar en zo'n provider check hoe lang duurt dat?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:02.