iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Geen netwerk 4.3.2 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/89626-geen-netwerk-4-3-2-a.html)

Enes61 21-04-11 13:11

Geen netwerk 4.3.2
 
Goedemiddag,

Ik heb gisteren mijn iphone geupdate naar 4.3.2 met redsnow rc14.
Ik heb geen netwerk meer ? Mijn iphone is simlock vrij, ik heb vaker gejailbreakt maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Hoe kan ik dit oplossen ?

Mvg,

iWiefring 21-04-11 13:29

Probeer eens een reboot.

RobinDeleener 21-04-11 13:57

Ik heb net hezelfde probleem! Is wel heel irritant..

reboot helpt niet...
Iemand een oplossing?

iWiefring 21-04-11 13:59

SIM eruithalen, uitschakelen. Erinstoppen, en DAARNA inschakelen? En anders zonder SIM opstarten en dan na het opstarten erindoen.

RobinDeleener 21-04-11 14:07

Al geprobeerd, zowel voor het inschakelen als erna...
beide zonder resultaat.

Ook bij instellingen is er geen optie "aanbieder" zichtbaar...

nis 21-04-11 14:27

zelfde probleem:
reboot gedaan met kaart => werkt niet
reboot gedaan zonder kaart, kaart erin => werkt niet

aanbieder vind ik nergens terug en heb maar 1 "streepje" ontvangst.

dit dus na een update naar 4.3.2 via snowbreeze. ultrasnow staat er terug op, maar dat helpt dus ook niet :(

ps: iphone 3gs

GTFO 21-04-11 14:28

DFU modus?

RobinDeleener 21-04-11 14:29

Ik heb ook "1 streepje".
edit: nu staat er: "geen service"

Ik heb geupdate met redsnow rc14.

wat bedoel je met DFU modus?

GTFO 21-04-11 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RobinDeleener (Bericht 666628)
Ik heb ook "1 streepje".
edit: nu staat er: "geen service"

Ik heb geupdate met redsnow rc14.

wat bedoel je met DFU modus?

Restore gewoon je telefoon via dfu modus en jailbreak opnieuw. simpel.

RobinDeleener 21-04-11 15:29

dat is de meest drastische, maar okej, ik zal proberen...

Rav3n 21-04-11 15:30

Met een reboot kan het voorkomen dat foute gegevens in het geheugen blijven staan.
Zet je iphone eens uit, wacht 5 minuten en start hem dan pas opnieuw op.

Hier geen probs.

nis 21-04-11 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GTFO (Bericht 666649)
Restore gewoon je telefoon via dfu modus en jailbreak opnieuw. simpel.

restore werkt niet ... geeft foutmelding bij mij.

RobinDeleener 21-04-11 16:18

bij mij is het opgelost na een herstel...

Iphone is DFU zetten
herstellen met nieuwste 4.3.2 firmware
jailbreak met redsnow rc14

dankje voor de snelle reacties

nis 21-04-11 16:27

heb geprobeerd om een restore te doen via itunes ... zit nu met een iphone met usb-logo + itunes logo. itunes geeft foutmelding 1015

De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1015).

Ik heb ook geprobeerd om opnieuw te gaan via snowbreeze en via redsnow ... niks werkt nog ... iPhone klaar voor vuilbak denk ik :(

iWiefring 21-04-11 16:30

Nee hoor, in Tiny Umbrella (even downloaden als je die niet hebt) kun je terwijl je iPhone is ingestoken drukken op ''Exit Recovery'' dit zou als het goed is moeten werken voor die fout.

nis 21-04-11 16:33

cannot start tss service
do not try restoring your device!!!
c:\windows\system32\drivers\etc\hosts is not writable

heb gezocht en heb die file niet (meer?) staan

iWiefring 21-04-11 16:35

Exit Recovery..?

nis 21-04-11 16:39

3x geprobeerd en geen verschil.

in de log zie ik dat de recovery request verzonden wordt, maar voor de rest geen verandering :s

iWiefring 21-04-11 16:49

Heb je de laatste versie van TU? Ook al Fix Recovery geprobeerd?

nis 21-04-11 18:51

yep ... fix recovery in TU gedaan (laatste versie)
heb ook nog fix recovery staan gedownload van de site van TU,maar zegt iets van .dll file dat ik mis

nis 21-04-11 19:06

werkt terug ... thx iWiefring ... via recovery fixrecovery43
staat nu wel op officiele 4.3.2
nu heb ik dus wel schrik om via snowbreeze te gaan jailbreaken en de softwarematige unlock te doen :(

nis 21-04-11 19:13

dubbele post :)

Redchilly 22-04-11 01:08

Heb hetzelfde probleem, na opstarten enkele strepen ontvangst, kan bellen en gebeld worden, na ongeveer 1 minuut zakt de ontvangst weg.
Krijg vervolgens "zoeken" en daarna "geen service".
Zo nu en dan weer ontvangst, en daarna weer weg.
Ook zie ik wel eens dat ik 1 streepje ontvangst heb, zonder provider naam, en vervolgens weer zelfde verhaal.
Heb alles geprobeerd wat hier genoemd is, nog niets mag baten helaas.
Het betreft een NL (T-Mobile, origineel unlocked) iPhone 3GS (32Gb) met 4.3.2 (8H7) met modem firmware 05.16.02
Wat opvalt is dat er bij aanbieder staat "T-Mobile 10.0"
Op mijn iPhone 4, met 4.2.1 (8C148) staat bij aanbieder "T-Mobile 9.0"
Met 4.2.1 heeft de 3GS het altijd prima gedaan, maar ik heb eigenlijk nooit op de aanbieder versie gelet.
Omdat ik al een paar dagen aan het stoeien ben hiermee viel dit verschil me nu eigenlijk pas op.
Ik lees meerdere vergelijkbare problemen, maar lees nergens iets over een aanbieder versie.
Kunnen jullie eens kijken welke versie er bij jullie in staat?
Instellingen->Algemeen->Info->Aanbieder (onder Versie nummer)

Vergeet ik ook nog te melden:
Zojuist nieuw geïnstalleerd vanuit DFU, nog niets er op gezet (aangemeld als nieuwe iPhone)
Jailbreak er overheen (Redsn0w rc14), Cydia geopend en tijdens het bijwerken krijg ik de melding
"WAARSCHUWING De schijf is bijna vol. Verwijder foto's of video's"
Afgesloten en bij instellingen gekeken, 28,9 GB vrij van 29,3 GB ?!?!?

iWiefring 22-04-11 08:59

@Redchilly
Bij mij heeft er met Vodafone ook een update plaatsgevonden nadat ik naar 4.3 ben gegaan, ik heb nu ook Vodafone 10.0! Wat die melding betreft die heb ik ook, maar ik heb ook nog 3GB over enzo, en zoiezo installeer ik helemaal niet zoveel applicaties. Maar volgens mij heeft die aanbiederversie geen terugwerking op je bereik, tenminste als het goed is.

Redchilly 22-04-11 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 666882)
@Redchilly
Maar volgens mij heeft die aanbiederversie geen terugwerking op je bereik, tenminste als het goed is.

Dat dat niet zou moeten begrijp ik ook :P
Maar ergens gaat er dus (bij een kleine groep) iets fout.
Als we de gegevens naast elkaar leggen kunnen we misschien ontdekken waar het verkeerd gaat,
en waarom er "geen service" meer is bij bepaalde iPhone's.
Zeker omdat het met deze laatste update is zou het ook met de aanbieder versie te maken kunnen hebben.
Heb nu zo'n beetje alles geprobeerd maar het probleem blijft :(
Misschien toch een hardware defect?

nis 22-04-11 10:19

dan is het toch wel heel raar dat ik na een recoveryfix van TU terug een werkende iphone heb. moet nu wel nog jailbreak uitvoeren via snowbreeze.

nis 22-04-11 10:58

net opnieuw geprobeerd via snowbreeze ... ik krijg nu de melding dat de iphone niet hersteld kan worden omdat het firmwarebestand niet compatibel is ... leuk :(

nis 22-04-11 11:30

yeah i did it! de 3GS werkt terug.
ik heb eerst via TU een backup genomen van de standaard 3GS (better safe then sorry)
dan heb ik via redsn0w_win_0.9.6rc14 de iPhone2,1_4.3.2_8H7_Restore geladen, weet wel dat mijn 3GS reeds op 4.3.2 draaide maar zonder jailbreak en zonder unlock.
Nadat Cydia geinstalleerd was heb ik direct ultrasnow geinstalleerd, wat terug het resultaat gaf van bovenstaande thread. Nu ultrasnow niet installeren maar wel de volgende stappen volgen: in cydia ultrasnow verwijderen (als je die staan hebt). bij sources de volgende url toevoegen: http://djayb6.com
download ultrasnow fixer for 4.3.2

en dan werkt het :)
getest bij mij met proximus en mobistar!

bron: Unlock iOS 4.3.2 On iPhone 4, 3GS With Ultrasn0w Fixer For 4.3.2 [How-To Tutorial] - SiNfuL iPhone

iWiefring 22-04-11 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Redchilly (Bericht 666912)
Dat dat niet zou moeten begrijp ik ook :P
Maar ergens gaat er dus (bij een kleine groep) iets fout.
Als we de gegevens naast elkaar leggen kunnen we misschien ontdekken waar het verkeerd gaat,
en waarom er "geen service" meer is bij bepaalde iPhone's.
Zeker omdat het met deze laatste update is zou het ook met de aanbieder versie te maken kunnen hebben.
Heb nu zo'n beetje alles geprobeerd maar het probleem blijft :(
Misschien toch een hardware defect?

Je kunt hem op verschillende manieren proberen bijvoorbeeld uitzetten, sim verwijderen inschakelen en sim weer terugdoen. Of uitzetten, sim verwijderen, aanzetten, weer uitzetten, en dan sim erin en met sim opstarten..?

nol48 22-04-11 12:36

Iphone herstellen met orginele ios en daarna opnieuw redsnow probleem gefikst

Redchilly 22-04-11 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nis (Bericht 666920)
dan is het toch wel heel raar dat ik na een recoveryfix van TU terug een werkende iphone heb. moet nu wel nog jailbreak uitvoeren via snowbreeze.

Was de recoveryfix niet om hem uit de boot te halen?
Volgens mij was dat niet om de ontvangst terug te krijgen toch?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 666960)
Je kunt hem op verschillende manieren proberen bijvoorbeeld uitzetten, sim verwijderen inschakelen en sim weer terugdoen. Of uitzetten, sim verwijderen, aanzetten, weer uitzetten, en dan sim erin en met sim opstarten..?

Yup, die opties waren al genoemd en heb ik geprobeerd, helaas zonder resultaat.
Ik draai wel de nieuwste modemfirmware, maar ga nog even kijken wat hij doet met ultrsnow.

nis 22-04-11 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Redchilly (Bericht 667002)
Was de recoveryfix niet om hem uit de boot te halen?
Volgens mij was dat niet om de ontvangst terug te krijgen toch?

inderdaad, maar ondertussen werkt de 3GS terug. opnieuw moeten jailbreaken en dan de ultrasnow fixer van djayb6 moeten plaatsen.
volle ontvangst ;)

dany1962 01-05-11 15:46

2 Bijlage(n)
hallo allemaal,
vandag heb ik mijn 3GS 32GB (nieuw gekocht (Gebruikt))(fabrieks geunlocked) met oudebootrom (5.14.02) s/w 3.1.3 , een custom s/w 4.2.1 dat ik de bootrom behoud en wel gelukt MAAAR krijg ik een streepje signaal over paar seconden (No Service ) maar als ik alleen de 3G functie aanschakelen krijg ik 4streepjes en blijft zo af en toe 2 streepjes dan weer terug 3 en 4, maar wil ik hem zonder 3G functie vol signaal krijgen(vroeger was het zonder 3G heel sterke singnaal) maar nu geen service .. nu ben ik terug naar 3.1.3 en hetzelfde...

moet ik nu een nieuwe bootrom daarop gooien dat ik door itunes laten updaten met de 4.3.2 ? of dat helpt niet volgens jullie ervaring !

http://forum.iculture.nl/attachment....1&d=1304258279http://forum.iculture.nl/attachment....1&d=1304258286

alvast bedankt

dany1962 01-05-11 17:21

2 Bijlage(n)
het is bijna opgelost, ik heb zojuist de idee dat ik van een oude dock connector assembly alleen de antenne te vervangen met de huidige die in de telefoon zit, dus krijg ik nu wel service met 3 tot af en toe vol signaal maar gemiddeld 3 strepen, dus ik ga nieuw connctor bestellen dan hoop ik krijg ik volledig signaal zoals het hoort..

http://forum.iculture.nl/attachment....1&d=1304262888


http://forum.iculture.nl/attachment....1&d=1304262923

ik zal straks weer een custom s-w daarop gooien dan kijk ik of de signaal wordt sterker of zwaker, ik heb wel geunlockede iphone maar ik wil de oude bootrom behouden want ik heb gemerkt dat de TOMTOM werkt super zonder carkit en de correctie tijd echt binnen 5 seconden soms sneller dan mijn echte tomtom met 1 tot 1,5seconden ..vandaar dus.

mvg

ximzy 03-05-11 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nis (Bericht 666936)
yeah i did it! de 3GS werkt terug.
ik heb eerst via TU een backup genomen van de standaard 3GS (better safe then sorry)
dan heb ik via redsn0w_win_0.9.6rc14 de iPhone2,1_4.3.2_8H7_Restore geladen, weet wel dat mijn 3GS reeds op 4.3.2 draaide maar zonder jailbreak en zonder unlock.
Nadat Cydia geinstalleerd was heb ik direct ultrasnow geinstalleerd, wat terug het resultaat gaf van bovenstaande thread. Nu ultrasnow niet installeren maar wel de volgende stappen volgen: in cydia ultrasnow verwijderen (als je die staan hebt). bij sources de volgende url toevoegen: http://djayb6.com
download ultrasnow fixer for 4.3.2

en dan werkt het :)
getest bij mij met proximus en mobistar!

bron: Unlock iOS 4.3.2 On iPhone 4, 3GS With Ultrasn0w Fixer For 4.3.2 [How-To Tutorial] - SiNfuL iPhone

weet iemand of dit ook mogelijk is met IOs 4.2.1 ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:17.