iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPod touch: jailbreak en verzekering (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/89861-jailbreak-verzekering.html)

K1pc0rn 25-04-11 11:45

jailbreak en verzekering
 
IK heb een Ipod Touch 4G met firmware 4.3.2 gejailbreakt, ik heb ook z'n verzekering bij de Mediamarkt afgesloten voor waterschade etc.
maar als ik mijn ipod touch laat vallen, en hij gaat niet meer aan en de jailbreak staat er nog op, kan ik hem dan gewoon laten maken bij die verzekering?
want ze moeten hem eerst maken voordat hij aankan, en dan kunnen ze pas zien of er een jailbreak opstaat toch?

GTFO 27-04-11 09:51

Nee, je garantie vervalt gewoon. Maakt dus niet er een normale garantie of waterschade garantie op zit.
Het valt onder category "Service". Dus zal niet worden gerepareerd.

wouter1981 27-04-11 10:12

Staat er in de voorwaarden van je verzekering dat, indien je iPod gejailbreakt is, de verzekering vervalt?

De aparte verzekering van MediaMarkt en garantie van Apple zijn natuurlijk twee verschillende dingen.

JailbreakerPro 27-04-11 10:12

Je garantie vervalt zoals GTFO al zei maar als je 7 keer herstelt dan zien ze niet dat je gejailbreakt hebt. Want na 7 keer zijn alle data restjes weg

wouter1981 27-04-11 10:13

Wat is de bron die vertelt dat het 7 keer is?

GTFO 27-04-11 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JailbreakerPro (Bericht 668398)
Je garantie vervalt zoals GTFO al zei maar als je 7 keer herstelt dan zien ze niet dat je gejailbreakt hebt. Want na 7 keer zijn alle data restjes weg

Ik weet niet waar je die bron van hebt, maar sowiezo kan apple traceren ofdat je hebt gejailbreakt. Itunes stuurt je IOS info op naar hun server. Als ze echt willen uitzoeken, staat er gewoon bij hun in Database, dat hij ooit gejailbreakt is geweest. Maakt dus niet uit of je het 7x op 100x hebt gerestored naar fabrieksinstelling.
Ze mogen service niet verbieden, omdat je hebt gejailbreakt.. JB is eenmal legaal. Zolang het bij hun in orginele staat komt is er niks aan de hand.

Guest-20180925190238 27-04-11 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JailbreakerPro (Bericht 668398)
Je garantie vervalt zoals GTFO al zei maar als je 7 keer herstelt dan zien ze niet dat je gejailbreakt hebt. Want na 7 keer zijn alle data restjes weg

Stel je het volgende hypothetische verhaal eens voor:

Je hebt een jailbreak toegepast en als een "goede huisvader" heb je de SHSH blobs opgeslagen bij Cydia. Dat mag want jailbreaken is volgens de wet niet illegaal.

Je iDevice is stuk en je kan nog een herstel doen het lukt zelfs zeven (7) keer, dat doe je en je stuurt het iDevice op voor herstelling.

Dat mannetje (of vrouwtje) bij de hersteldienst is heel snugger en nieuwsgierig en voert een jailbreak uit op jouw toestel. Dat mag want een jailbreak is niet illegaal volgens de wet. En wat zien de daar staan? Juist, jouw SHSH blobs zijn opgeslagen bij Cydia.

Je hebt ooit een jailbreak toegepast en volgens de garantievoorwaarden van Apple is jouw garantie nu foetsie.
En wat is het bewijs? De SHSH blobs zijn opgeslagen bij Cydia.

Bepalend voor de garantie zijn de garantievoorwaarden van Apple. Jij mag ook met je iDevice voetbal spelen, dat is niet illegaal en toch zul in je in dat geval geen garantie krijgen.

wouter1981 27-04-11 10:29

Daarbij komt dat je niet eens hoeft te jailbreaken om je SHSHs op te slaan. Dit kan simpel met TinyUmbrella.

Maar ik ben van mening dat je volgens de wet gewoon garantie hebt wanneer je iDevice gejailbreakt is.

Guest-20180925190238 27-04-11 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 668406)
Daarbij komt dat je niet eens hoeft te jailbreaken om je SHSHs op te slaan. Dit kan simpel met TinyUmbrella.

Maar ik ben van mening dat je volgens de wet gewoon garantie hebt wanneer je iDevice gejailbreakt is.

Dat weet ik, daarom schreef ik ook "hypothetisch".

Garantie is een soort verzekering! En zoals bij alle verzekeringen: als het vermoeden bestaat dat de garantievoorwaarden verkracht werden zegt de verzekering "njet".

Je mag dan wel de wet aan jouw zijde hebben, maar dan ligt de bewijslast bij jouw en moet jij de wet laten toepassen.

Gelijk hebben is één, gelijk krijgen is twee.

wouter1981 27-04-11 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 668412)
Dat weet ik, daarom schreef ik ook "hypothetisch".

Garantie is een soort verzekering! En zoals bij alle verzekeringen: als het vermoeden bestaat dat de garantievoorwaarden verkracht werden zegt de verzekering "njet".

Je mag dan wel de wet aan jouw zijde hebben, maar dan ligt de bewijslast bij jouw en moet jij de wet laten toepassen.

Gelijk hebben is één, gelijk krijgen is twee.

Precies. Als bedrijven of instanties een kans zien onder betaling uit te komen zullen ze dit niet nalaten. En als consument sta je toch vaak maar alleen.

JailbreakerPro 27-04-11 10:54

Als jullie willen weten uit welke bron het komt mijne ik heb 2 jaar bij de Mac inside gewerkt en daar hebben ze me dit vertelt. Ik weet niet of het werkt maar ik zeg het aleen maar.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:31.