//

Jailbreak zonder unlock

Jailbreak zonder unlock discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Na het artikel Jailbreaken voor dummies: iPhone, iPod touch en iPad op iOS 4.3.3 - iPhone - iPhoneclub.nl gelezen te hebben, heb ik besloten om ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-05-11, 16:14
3vo 3vo is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 10
Standaard Jailbreak zonder unlock

Na het artikel Jailbreaken voor dummies: iPhone, iPod touch en iPad op iOS 4.3.3 - iPhone - iPhoneclub.nl gelezen te hebben, heb ik besloten om ook mijn iphone te jailbreaken. Het probleem is alleen dat mijn iPhone nog een simlock heeft (t-mobile) en modemfirmware 04.10.01.

Ik heb al geprobeert via de officiele manier van t-mobile de iphone te unlocken, maar zonder succes (waarschijnlijk oude simkaart van kpn verkeerd geknipt).

Mijn vraag is nu, kan ik mijn iPhone jailbreaken met de simlock van t-mobile? of zitten hier weer nadelen aan vast? En kan ik na de jailbreak alsnog de iPhone via de officiële manier unlocken?

Verder heb ik op mijn iphone talloze betaalde apps, smsjes, etc. kunnen deze nog behouden worden of ben ik deze kwijt na de jailbreak?

Alvast bedankt voor de reacties!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-05-11, 16:34
Melvin18 Melvin18 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 147
Standaard

Hallo,

Ik heb tijd geleden ook geknipt bij kpn kaartje en dit werkte ook niet bij mij (en deze was nieuw!) dus tip haal gewoon maar micro simkaartje dan weet je 100% zeker dat hij het doet .

Je kan altijd jailbreaken en hoef geen zorgen maken over een unlock.
Gebruik inderdaad eventueel het oude t-mobile kaartje om je mobiel te activeren maar meestal heb je dit niet nodig. Je kan ook na jailbreak je iphone via officiele wegen unlocken.

Je betaalde apps kan je gewoon opslaan in itunes (zet aankopen over) en maak ook meteen een reserve kopie van je mobiel zodat je altijd dingen terug kan zetten. Normaal gezien niet nodig maar voor geval dat het niet goed gaat heb je tenminste alles nog ... dus ook je smsjes etc.. Dus nogmaals .. normaal niet nodig maar beter iets backuppen dan niets hebben meer later.
  #3  
Oud 15-05-11, 22:31
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Bij mij is mijn T-Mobile toestel unlocked nadat ik dmv Shift+Herstellen heb geupdate naar 4.3.2. Wellicht kun je dit ook zelf proberen. Met firmware 4.3.3 dan uiteraard.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #4  
Oud 15-05-11, 23:26
3vo 3vo is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 10
Standaard

Als ik het goed begrijp hoef ik mijn iPhone dus eigenlijk niet te unlocken voor het jailbreaken zolang ik T-mobile gebruik?

In de handleiding voor 4.3.3. te jailbreaken staat het volgende:

Jailbreaken met PwnageTool is met name interessant voor gebruikers die alle mogelijkheden open willen houden wat betreft het unlocken van hun iPhone. Afhankelijk van welke firmwareversie je nu op je iPhone hebt kan de baseband (modemfirmware) van je toestel een update ontvangen als je op de reguliere wijze via iTunes naar iOS 4.3.3 zou updaten, als gevolg waarvan je mogelijkheden om in de toekomst te unlocken beperkt zouden kunnen worden. Met PwnageTool is het mogelijk om een custom firmware te maken, waarmee je een iPhone veilig kunt updaten naar iOS 4.3.3 zonder daarbij de baseband (modemfirmware) van het toestel te updaten. PwnageTool is alleen geschikt voor Mac OS X.

Wat wordt hiermee bedoeld?

Hoe kan ik mijn iPhone nu het beste jailbreaken, met Redsnow of PwnageTool?
Moet ik nog rekening houden met baseband 04.10.01 van mijn iPhone bij het jailbreaken?

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door 3vo; 15-05-11 om 23:48.
  #5  
Oud 16-05-11, 09:32
Melvin18 Melvin18 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 147
Standaard

het is beetje lastig uitleggen denk ik maar ga het proberen voor je.

Pwnagetool is voor mensen bedoeld die bijvoorbeeld een AT&T iphone hebben en willen unlocken. Jij heb een t-mobile telefoon die sinds een paar maanden officieel unlockvrij is.
Dus heel die pwnagetool is voor jou niet intressant omdat je telefoon dus gewoon simpelweg simlockvrij is en je daar geen rekening mee hoef te houden.

Dat je KPN kaart nu niet werkt heeft denk ik ook te maken met het feit dat de simkaart niet gelezen kan worden.... daarom raad ik je aan of een andere microsimkaart te proberen of een kpn microsimkaart gewoon te kopen. Volg wel de stappen die t-mobile geeft om te unlocken (zie: iPhone met T-Mobile-simlock nu gratis simlockvrij te maken (officiële methode) - iPhone - iPhoneclub.nl).
Overigens zou ik wel de nieuwe firmware erop zetten zodat je het S.O.S scherm krijgt want die had ik toen nodig namelijk om te unlocken.

In dit geval zou ik je redsn0w (nadat je telefoon geactiveerd is met de andere simkaart) aanbevelen.
Deze is zowel voor mac als windows te gebruiken. Zodra je telefoon met de andere simkaart werkt hoef je geen rekening te houden baseband want dat is alleen dus belangrijk als je afhankelijk ben van het unlocken (niet-officieel).
  #6  
Oud 16-05-11, 10:23
3vo 3vo is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 10
Standaard

Ik wil mijn iPhone met het T-mobile abbo blijven gebruiken.
De kpn kaart was alleen om te onlocken omdat ik dacht dat dat altijd eerst moest voordat de iPhone gejailbreakt kon worden.

Ik vind het eigenlijk zonde om geld uit te geven aan een microsim die ik erna toch niet meer gebruik.
Wanneer ik nu gewoon zou jailbreaken met redsn0w met de lock van T-mobile erop en mijn huidige baseband 04.10.01 heb ik dan enige beperkingen in de toekomst?

Laatst gewijzigd door 3vo; 16-05-11 om 10:37.
  #7  
Oud 16-05-11, 14:14
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Je kan gewoon jailbreaken hoor geen enkel probleem. Je iphone is eigenlijk al unlocked!
je hebt geen enkele beperking.
__________________
Revenge of the nerd..
  #8  
Oud 16-05-11, 14:29
3vo 3vo is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 10
Standaard

Hoe bedoel je mijn iPhone is eigenlijk al unlocked?
  #9  
Oud 16-05-11, 21:59
Melvin18 Melvin18 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 147
Standaard

precies zoals die zegt tmobile heeft alle iphones simlockvrij gemaakt dus ook de jouwe.
uit jou verhaal begreep ik dat je andere simkaart wilde gebruiken maar nu dit het geval niet is kan je dus gewoon je gang gaan en jailbreaken.
  #10  
Oud 16-05-11, 22:46
3vo 3vo is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 10
Standaard

Mijn iphone is nog niet unlocked. Heb mijn iPhone voor januari gekocht dus deze is nog niet simlock vrij?
  #11  
Oud 17-05-11, 02:10
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

alle tmobile iphones zijn simlockvrij, ook al heb je hem 3 jaar geleden gekocht ! neem maar dat aan...!
  #12  
Oud 17-05-11, 09:43
3vo 3vo is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 10
Standaard

Oke dan ga ik m zometeen jailbreaken! Bedankt voor de reacties!
  #13  
Oud 17-05-11, 17:38
3vo 3vo is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 10
Standaard

Jailbreak is gelukt en werkt!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Jailbreak + unlock met pwnagetool zonder mac jellevdl Jailbreak 1 07-04-11 20:37
iPhone 3GS: new bootrom FW 3.1.3 Jailbreak+Unlock zonder org. sim BytesNL Unlock 6 06-08-10 13:23
unlock ( zonder tethered jailbreak ) virgilrocks Archief 1 30-01-10 09:14
iPhone 1e gen.: iPhone 8GB 2G werkt zonder unlock/jailbreak Itachi Unlock 4 30-01-09 23:27
iPhone 1e gen.: Unlock zonder jailbreak RoelG Unlock 6 24-11-08 08:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:49.