//

Jailbreak, waarom moet iedereen hetzelfde doen?

Jailbreak, waarom moet iedereen hetzelfde doen? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Puur een vraagje uit interesse/nieuwsgierigheid... Gisteren heb ik mijn iPad maar weer eens gejailbreakt omdat ik toch echt weer een firewall erop wilde hebben. Na ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-05-11, 12:40
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard Jailbreak, waarom moet iedereen hetzelfde doen?

Puur een vraagje uit interesse/nieuwsgierigheid... Gisteren heb ik mijn iPad maar weer eens gejailbreakt omdat ik toch echt weer een firewall erop wilde hebben. Na drie vruchteloze pogingen dit met RedSn0w te doen heb ik het uiteindelijk met Sn0wbreeze probleemloos voor elkaar gekregen. Tijdens het jailbreaken kwam de vraag bij me op waarom het eigenlijk allemaal zo redelijk omslachtig moet terwijl iedereen eigenlijk precies dezelfde handelingen verricht. Ik hoop dat iemand mijn technische nieuwsgierigheid kan bevredigen. ;-) Om te jailbeaken download ik Snowbreeze (zoals iedereen (die Snowbreeze gebruikt)). Daarvoor moet ik een recente firmware downloaden (dat moet iedereen). Snowbreeze "hackt" deze en zet de gehackte versie op mijn desktop (gebeurt bij iedereen). Ik moet vervolgens in iTunes een herstel doen met deze firmware (dat moet iedereen). Waarom is het dan niet gewoon mogelijk om deze gehackte firmware online te zetten zodat iedereen deze via iTunes in zijn iPod/iPhone/iPad kan zetten?
__________________

Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-05-11, 12:43
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Omdat je geen gewijzigde Apple code mag aanbieden?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 19-05-11, 15:03
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Het gebeurt toch wel (eens)?
Custom firmwares zijn toch ook een keer door iemand "gebakken" met bijvoorbeeld snowbreeze?

Laatst gewijzigd door remundo7000; 19-05-11 om 15:17.
  #4  
Oud 19-05-11, 15:08
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Inderdaad, de "custom firmwares" zijn voor iedereen dezelfde en kan door iedereen gebruikt worden.
  #5  
Oud 19-05-11, 16:02
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Het is custom firmware ! met sn0wbreeze kun je nog meer pakketjes bakken naar eigen smaak ! ik heb met mijn Apple taartje graag wat meer kaneel in....en wat meer suiker in..
__________________
Revenge of the nerd..
  #6  
Oud 20-05-11, 12:47
XzonedudeX's schermafbeelding
XzonedudeX XzonedudeX is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 17
Standaard

Over custom firmware gesproken..... Kan het ook zijn dat iemand virussen kan schrijven in custom firmwares, waarom je prive gegevens worden doorgestuurd naar een onbekend persoon?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Wat moet ik allemaal doen voor de JAILBREAK Dutchboy Jailbreak 1 11-05-10 19:45
iPhone: Moet ik een Jailbreak doen om SSH te gebruiken? SubMan Jailbreak 22 26-08-09 13:20
HELP ! wat moet ik doen ??? L03627 Archief 3 10-05-09 17:55
iPhone: Welke instellingen moet je doen naar de jailbreak? Erhan Jailbreak 10 21-12-08 20:48
Waarom maakt iedereen zich zo druk om zijn Iphone te unlocken? gserban Archief 5 05-08-08 14:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:31.