iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   "Not a valid ipsw" in SnOwbreeze 2.7.3 jailbreak 4.3.3 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/91462-not-a-valid-ipsw-snowbreeze-2-7-3-jailbreak-4-3-3-a.html)

Renos64 22-05-11 11:13

"Not a valid ipsw" in SnOwbreeze 2.7.3 jailbreak 4.3.3
 
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een Ipod touch 4G versie 4.3.3. en probeer dit te jailbreaken met Swowbreeze 2.7.3.
Maar als ik de ge downloadde .ispw file browse krijg ik de volgende melding: "Not a valid IPSW". Ook het slepen (drag) van dit file vanaf mijn bureaublad lukt niet.:confused:
De naam van ipsw is "iPod4.1_4.3.3_8j2restore.ipsw" die ik gedownload heb van deze site onder IPod Touch 4G, versie 4.3.3 en unzip met WinZip en .ipsw extra toegevoegd.

Wat doe ik fout? Of kan jailbreaken van versie 4.3.3. met Snowbreeze helemaal niet? Graag jullie advies.

Alvast bedankt, Renos

iScorpio 22-05-11 11:16

Firmware downloaden en moet eindigen op .ipsw. Mocht je een bestand krijgen welke eindigd op .zip, deze gewoon hernoemen naar .ipsw en niet als zip bestand uitpakken ;)

Renos64 22-05-11 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 675914)
Firmware downloaden en moet eindigen op .ipsw. Mocht je een bestand krijgen welke eindigd op .zip, deze gewoon hernoemen naar .ipsw en niet als zip bestand uitpakken ;)

Dank je voor je snelle reactie.
Ik heb nu, zonder uit te pakken met WinZip, via rechtermuisknop, naam wijzigen, de .zip file veranderd in .ipsw met volgende resultaat: iPod4.1_4.3.3_8j2restore.ipsw met een dobbelsteentje ervoor. Vervolgens gebrowsed in Snowbreeze en weer "not valid"
Kan het misschien zijn dat de snowbreeze versie 2.7.3. niet juist is?

iScorpio 22-05-11 11:45

Firmware versie en SnowBreeze versie zijn de laatsten. Kan het hier niet testen (alles mac hier ;)).

Guest-20180925190238 22-05-11 11:52

Probeer het .ipsw bestand eens te donwloaden met Firefox, Chrome, Opera, Safari, enz... maar niet met Internet Explorer.

EDIT:
Ik heb dat voor u eens gereproduceerd:
1) Met Windows XP SP3 in Parallels en IE een .ipsw bestand gedownload;
2) Na het downloaden hernoemd in .ipsw (rechter muisklik + rename);
3) Dan met de Windows CLI gaan kijken hoe het bestand werkelijk heet;
4) Het heet: iphonexxxxxx.ipsw.zip

De enige manier die ik ken om het juist te krijgen is in de Windows CLI het volgende commando te gebruiken:

Code:

ren xxxx.zip xxxx.ipsw

Renos64 22-05-11 12:18

Gelukt met openIPSW - The open source IPSW downloader
Dan ligt toch aan internet explorer. Bedankt allemaal, super:)

Wat een super forum is dit!!!!

Fijne dag nog, Renos.

Guest-20180925190238 22-05-11 12:26

Goed dat het werkt. Succes verder ;)

Internet Explorer moet gewoon met zijn eigenwijze tengels van de bestandsextenties afblijven :eek:

Renos64 22-05-11 14:01

Oké, ik ben nu door de procedure can SnowBreeze gegaan en na aansluiten en synchroniseren van de Ipod met jailbreakte .ipsw kom ik weer niet verder en krijg dan de volgende schermpje in beeld met daarachter "Running iREB..."

"Your device is not in a PWNED DFU state (black screen)"
"You may not launch iTunes en do shift + restore"
"to the custom snOwbreeze IPSW located on your desctop!"
"Note: if you get Error 2003 in iTunes after extracting"
"Just unplug and plug it in and do it again"

In Itunes krijg ik het schermpje met de tekst:
"Itunes heeft een Ipod aangetroffen waarvan de herstelmodus actief"
"U moet deze Ipod herstellen voordat u deze kunt gebruiken met iTunes"

Ik snap er niets meer van?? Zou het niet beter zijn om deze procedure met Redsnow te doen ipv Snowbreeze?

Graag jullie advies.

Renos

Renos64 22-05-11 15:48

Ik ben nu aan de slag gegaan met RedsnOw ipv SnOwbreeze. En ja, het is gelukt mijn Ipod Touch 4G, versie 4.3.3 is gejailbreaked!!!

Allemaal heel erg bedankt die hebben meegedacht.

Groet,
Renos:eek:

XIII 22-05-11 15:51

Fijn dat het is gelukt.

Slotje dan maar.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:29.