iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Aanbieder signaalsterkte (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/91585-aanbieder-signaalsterkte.html)

ikkeg 24-05-11 11:07

Aanbieder signaalsterkte
 
Heb mijn iPhone 4 naar 4.3.3 geupdate en JB gedaan via Sn0wbreeze. Alles werkte in mum van tijd, alle app terug via reservecopy, maar heb twee kleine probleempjes. De indicatie van aanbiedersignaal blijft op één streepje staan, kan wel bellen etc..... vind het alleen vreemd dat er maar één streepje staat.
Eveneens werkt de omschakeling van aanbieder nauwelijks, bij een trip van België via Nederland, Duitsland naar Luxemburg gebeurde de omschakeling niet automatisch. Ik moest steeds naar instellingen > aanbieder > automatisch en dan provider selecteren. Iemand nog ? Ligt dit aan update of JB ?

Dank

Guest-20180925190238 24-05-11 11:27

Dat ligt niet aan iOS 4.3.3 of aan de jailbreak. Dat ligt aan de modem firmware in combinatie met iOS 4.3.3

Waarschijnlijk gebruik jij niet de juiste modem firmware voor iOS 4.3.3 (waarom heb je anders Snowbreeze gebruikt om de jailbreak toe te passen).

ikkeg 24-05-11 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 676476)
Dat ligt niet aan iOS 4.3.3 of aan de jailbreak. Dat ligt aan de modem firmware in combinatie met iOS 4.3.3

Waarschijnlijk gebruik jij niet de juiste modem firmware voor iOS 4.3.3 (waarom heb je anders Snowbreeze gebruikt om de jailbreak toe te passen).

Herstellen met origineel ? En dan reds0w gebruiken ?? Heb sn0wbreeze gebruik omdat ik in het verleden daar positief over was . Kan ik nu gewoon redsnow gebruiken of moet ik eerst orihinele firmware installeren ?

Guest-20180925190238 24-05-11 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ikkeg (Bericht 676483)
Herstellen met origineel ? En dan reds0w gebruiken ?? Heb sn0wbreeze gebruik omdat ik in het verleden daar positief over was . Kan ik nu gewoon redsnow gebruiken of moet ik eerst orihinele firmware installeren ?

Als je geen valabele reden hebt om oude modem firmware te gebruiken, bv. een softwarematige unlock, kan je gewoon upgraden/herstellen naar iOS 4.3.3 met de bijpassende modem firmware van iOS 4.3.

Daarna de jailbreak toepassen met Redsn0w RC16.

Wij hebben op die manier twee (2) iPhones en twee (2) iPads 3G "behandeld" zonder de minste problemen met "streepjes" (aka veldsterkte).

ikkeg 24-05-11 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 676486)
Als je geen valabele reden hebt om oude modem firmware te gebruiken, bv. een softwarematige unlock, kan je gewoon upgraden/herstellen naar iOS 4.3.3 met de bijpassende modem firmware van iOS 4.3.

Daarna de jailbreak toepassen met Redsn0w RC16.

Wij hebben op die manier twee (2) iPhones en twee (2) iPads 3G "behandeld" zonder de minste problemen met "streepjes" (aka veldsterkte).

Dus eerst via iTunes de officiele installeren en dan redsn0w of kan ik redsn0w gewoon er over heen zetten. Heb geen unlock nodig, offiecieel simlock vrij van Mobistar België

Guest-20180925190238 24-05-11 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ikkeg (Bericht 676487)
Dus eerst via iTunes de officiele installeren en dan redsn0w of kan ik redsn0w gewoon er over heen zetten. Heb geen unlock nodig, offiecieel simlock vrij van Mobistar België

Installeer met iTunes iOS 4.3.3 en voer dan de JB uit met Redsn0w RC16, dat is alles.

Als jouw iPhone unlocked is er geen enkele reden om met oude modem firmware te blijven rommelen.

ikkeg 24-05-11 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 676490)
Installeer met iTunes iOS 4.3.3 en voer dan de JB uit met Redsn0w RC16, dat is alles.

Als jouw iPhone unlocked is er geen enkele reden om met oude modem firmware te blijven rommelen.

Ok bedankt.
Ga vanavond aan de slag


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:04.