iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Pin code verwijderen van Sim kaart (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/92218-pin-code-verwijderen-sim-kaart.html)

Renos64 01-06-11 18:09

Pin code verwijderen van Sim kaart
 
Ik heb een Ipod Touch 4G en zojuist een Peel520 2G geinstalleerd, maar na installatie geeft hij de volgende fout "No SIM".
Nu blijkt dat ik de Pin-lock en/of PUK code moet verwijderen van mijn SIM-kaart. Ik heb een SIM-Kaart van Hollandse Nieuwe (Vodaphone).

Kunnen jullie me helpen hoe ik dat moet doen?

Ik heb nog een los toestel LG POP waar ik het op zou kunnen doen.
Maar een PUK-code en een PIN-lock zit toch verbonden met een SIM-kaart en is toch nodig om te kunnen bellen?

Alvast bedankt.
Renos

nickholtus 02-06-11 23:39

de pin code kun je op je pop uitzetten.
heb je niet nodig om te kunnen bellen.

pclahsen 03-06-11 09:52

No SIM lijkt me eerder een ander probleem, maar je kunt inderdaad je SIM pincode op een mobieltje verwijderen en dan weer proberen.

Renos64 03-06-11 14:31

Bedankt. Ik heb de pincode uitgezet op de LG en vervolgens weer geprobeerd op Peel520 en ja hoor het werkt. Mijn Ipod is een Iphone geworden. Klein beetje groter, maar het lijkt er exact op en werkt prima.

:)

=Renos=

brva07 04-06-11 12:52

Waar heb je die Apple Peel gekocht

Renos64 04-06-11 14:15

Ik weet niet je bedrijfsnamen mag noemen op dit forum? Maar ik heb het gekocht bij "peel520.net" van Yosion, maar je heb ook andere leveranciers die ik niet ken. Gewoon even Googlen of op eBay kijken.
$139,- (circa €100,-) inclusief verzenden. Deze leverancier (hij heet Alex) reageert snel bij vragen in het engels. Je besteld direct in China, betaald via Paypal en de verzending duurde 2 weken. Bij het apparaat zit een goede gebruiksaanwijzing.
Voorwaarde is dat je je Ipod jailbreakt (zie dit forum) en je van Sim-kaart de pin-code uitzet op je oude mobiel. Ik heb alles in stukjes zelf moeten uitzoeken en dat heeft me best wel wat tijd gekost, maar al met al is het vrij eenvoudig.
En nu werkt mijn Ipod met de Peel520 prima!! Echt super!!!:D
Eerst moest ik steeds mijn Ipod en mijn mobiel altijd meenemen, maar nu heb ik nog 1 apparaat voor beide functies. Ik was eerst van plan een nieuwe mobiel te kopen want de oude was op en toen las ik dat de Peel520 bestond. Nu ben ik dus goedkoper uit als ik los een mobiel moest kopen. Mijn oude mobiel heb ik nog weten te verkopen voor een paar tientjes dus dit heeft me niet veel gekost.

Ipod + Peel520 = IPhone

brva07 04-06-11 15:35

Voelt tie ook als een iPhone aan is tie dikker of niet

Renos64 04-06-11 20:40

Als je het niet weet dat het geen iPhone is en deze ligt niet naast een orginele Iphone, dan merk je geen verschil.
Maar als je de maten vergelijkt dan is ie 4mm dikker en 6mm langer en breder dan de iPhone4.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:39.