iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Kan niet activeren via iTunes, hoe nu jailbreaken? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/93288-niet-activeren-via-itunes-jailbreaken.html)

Michhh92 14-06-11 13:28

Kan niet activeren via iTunes, hoe nu jailbreaken?
 
Hi!

Mijn iPhone 4 (4.2.1.) is nog niet geactiveerd en nog niet simlock-vrij. Heb er ooit wel wat mee gekund, eigenlijk alles behalve hetgeen waar je een simkaart voor nodig hebt. Eergisteren was hij vastgelopen. Een dag later had ik nogsteeds alleen een Apple-logo op m'n scherm, toen heb ik hem hersteld via iTunes.
Het enige wat ik nu nog kan is een noodoproep doen, verder geeft hij aan dat ik hem moet aansluiten aan iTunes. Blijkbaar was hij toen ik hem kreeg gejailbreakt en heb ik door te herstellen de jailbreak verwijderd. Als ik hem aansluit, krijg ik in iTunes een melding dat de simkaart niet bevoegd is en ik een bevoegde simkaart moet hebben om te kunnen activeren. Verder in iTunes kom ik dus niet..

Ik heb net op dit forum iets gevonden over untethered jailbreak voor 4.2.1 met Greenp0ison, maar daarbij staat: De jailbreaktool voert geen hacktivatie uit en je zult een iPhone dus eerst via iTunes moeten activeren.
Maar activeren via iTunes gaat dus niet..


Wat moet ik nu doen?

Alvast bedankt! :)
Groetjes Michelle

wouter1981 14-06-11 13:30

Zorg dat je een simkaart krijgt van de provider die je iPhone heeft gelocked. Is je bekend welke simlock erop zit?

Michhh92 14-06-11 13:38

Nee, ik heb echt geen idee. M'n vader heeft deze iPhone van een of andere handelaar gekocht. Toen een tijd geleden bleek dat ik er helemaal niet mee kon bellen of smsen, hebben we nog contact opgenomen met deze man en volgens hem moest de iPhone het gewoon doen.. Jaja :p

Is er een manier om er toch achter te komen welke simlock erop zit? Dit is echt de laatste keer dat ik ga proberen er iets van te maken, anders verkopen we hem ook door.

wouter1981 14-06-11 13:42

Er zijn unlock bedrijfjes die aan de hand van je IMEI kunnen bekijken welke simlock erop zit. Dit kost vaak een klein bedrag.

Michhh92 14-06-11 14:34

Is DeLocker.nl een betrouwbaar bedrijf om de provider te achterhalen?

wouter1981 14-06-11 14:51

Ik heb geen ervaring met dergelijke bedrijven. Mijn advies is om op dit forum eens te zoeken. Er zijn wel topics

Michhh92 14-06-11 15:09

Ik heb wat rond gezocht op internet en vond op dit forum een manier om via het productnummer je provider te achterhalen. Het zou bij mijn telefoon gaan om Orange Frankrijk.. Maar hoe kom ik in godsnaam aan een simkaart van Orange Frankrijk?

Kevin 14-06-11 15:39

Ff naar Auchan een prepaid kaart halen, activeren en vervolgens dat kaartje leegbellen/smssen.

jimspeed1998 14-06-11 21:51

of online een kaartje bestellen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 juni 2011 om 21:52 ----------

hier is de site: French SIM Card - France SIM Card Local SIM Card for France, Paris, Cannes, Marseilles

agbulut 14-06-11 22:14

maar effe over dat activeren. Je kan via Snowbreeze toch hacktiveren zeg maar. Maar waarschijnlijk moet je daarna unlocken of heb ik dat verkeerd?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:16.